abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115905932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:58 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee, ook niet als klein kind. Denk dat het toch erg er mee te maken heeft uit wat voor milieu je komt.
En haal de regering er niet bij, want dat slaat nergens op :')
Steek jij lekker je kop in het zand! Zelfs op de kleuterschool in wat voor mileu dan ook wordt wel eens gevochten. dus idd BULLSHIT
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:03:41 #127
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115905967
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:02 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggend at het voor iedereen is die uit 'jouw milieu' komt. Wederom nogal kortzichtig. Ik ken rijke kakkertjes die regelmatig klappen uitdeelden en ontvingen, maar ook chinezen waarbij het heel normaal was om wat klapjes uit te delen. Zelfde geldt voor boeren, kampers, Antillianen en stadsjongeren. Op de mavo of op het gymnasium.
Ik ben geen kakker, mocht je dat denken. Wel een normaal opgevoed kind. Waarbij geweld buitenshuis echt niet normaal was. En klets maar een eind door, maakt op mij geen indruk.
Leef en Laten Leven
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:04:23 #128
241662 Jian
Well, well, well
pi_115905999
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, en als iemand je daar dan op aanspreekt zeg je gewoon: van de sharia mezelf mag het, dus doe ik dat gewoon. Je bent in dit geval alleen je eigen god die zichzelf een sharia toedicht.
Onvergelijkbaar, de sharia is rechtspraak, afgewogen en doordacht. De reactie van een vader op het feit dat z'n 14 jarige dochtertje in elkaar is geramd door een 18 jarige gozer is kokend bloed, emotie ontbrande woede, de natuurlijke reactie van een vader wiens dochter is gemolesteerd!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:05:08 #129
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:02 schreef simpelintje het volgende:

[..]

Steek jij lekker je kop in het zand! Zelfs op de kleuterschool in wat voor mileu dan ook wordt wel eens gevochten. dus idd BULLSHIT
Ja Simpelintje, hoe jij erover denkt weten we nu wel :')
Leef en Laten Leven
pi_115906126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:05 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja Simpelintje, hoe jij erover denkt weten we nu wel :')
ok Robijn reageer dan niet meer op me ok?
pi_115906134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik ben geen kakker, mocht je dat denken. Wel een normaal opgevoed kind. Waarbij geweld buitenshuis echt niet normaal was. En klets maar een eind door, maakt op mij geen indruk.
Ik hoef ook geen indruk op je te maken, ik denk ook niet dat je een kakker bent. Wel hoop ik je tunnelvisie misschien een beetje te verbreden.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_115906140
Ik denk dat Leon de Winter dit ook wel een pareltje voor de samenleving vindt
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:08:03 #133
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:07 schreef simpelintje het volgende:

[..]

ok Robijn reageer dan niet meer op me ok?
Prima, heel graag :)
Leef en Laten Leven
pi_115906182
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, en als iemand je daar dan op aanspreekt zeg je gewoon: van de sharia mezelf mag het, dus doe ik dat gewoon. Je bent in dit geval alleen je eigen god die zichzelf een sharia toedicht.
Ja man. Prima joh.

Dat jullie zo ver weg zijn dat jullie geen enkel intern moreel kompas hebben is vrij zielig. Het is doodnormaal, natuurlijk en moreel juist gedrag om de man die je dochter aanvalt een pak slaag te geven, 1 om hem te straffen en te laten weten dat hij daar niet ongestraft mee wegkomt en 2 om te zorgen dat hij het de volgende keer niet meer durft.
Als je dat wilt vergelijken met je dochter voor het leven verminken en voor de rest van dr leven pijn te laten lijden door middel van zoutzuur over haar heen te gooien omdat ze een kusje aan de overbuurman heeft gegeven 'want dat mag niet van de onzichtbare luchttovenaar', dan ben je gewoon gek. Eigenlijk niet eens een mens, maar een soort halve Befehl ist Befehl-robot die niet in staat is zelf te zien wat juist is. Past uitstekend bij religieuze mensen, die kunnen ook niet zelfstandig morele beslissingen maken maar verdedigen met droge ogen de meest bizarre en onmenselijke wetten die volledig haaks staan op je natuurlijke moraal.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:09:55 #135
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen indruk op je te maken, ik denk ook niet dat je een kakker bent. Wel hoop ik je tunnelvisie misschien een beetje te verbreden.
Ik denk dat ik het dubbele van jouw leeftijd ben. Dus waarom zou ik dat moeten? Kijk eens naar jezelf, en leer ervan.
Leef en Laten Leven
pi_115906226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:04 schreef Jian het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar de sharia is rechtspraak, afgewogen en doordacht. De reactie van een vader op het feit dat z'n 14 jarige dochtertje in elkaar is geramd door een 18 jarige gozer is kokend bloed, emotie ontbrande woede, de natuurlijke reactie van een vader wiens dochter is gemolesteerd!
Ik had het ook niet over de totstandkoming daarvan, maar dat ze allebei dezelfde functie hebben. Het beschermen van familie.
pi_115906279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:09 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het dubbele van jouw leeftijd ben. Dus waarom zou ik dat moeten? Kijk eens naar jezelf, en leer ervan.
Als 48 je geboortejaar is wel. Als het je leeftijd is, niet. In beide gevallen erg jammer. Ik hoop dat ik op die leeftijd toch wel iets meer ruimdenkend ben.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:12:47 #138
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:11 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als 48 je geboortejaar is wel. Als het je leeftijd is, niet. In beide gevallen erg jammer. Ik hoop dat ik op die leeftijd toch wel iets meer ruimdenkend ben.
Goh. Dus je hoopt dat je op je 50ste het nog steeds normaal vind dat geweld normaal is. Arme jij.
Leef en Laten Leven
pi_115906378
quote:
De politie liet eerder weten dat de zaak geen topprioriteit kreeg, ondanks dat voor- en achternaam van de daders allang bekend waren.
|:(
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:15:07 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_115906409
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over de totstandkoming daarvan, maar dat ze allebei dezelfde functie hebben. Het beschermen van familie.
Je had het over moraal, namelijk aan de ene kant de veroordeling van de sharia en aan de andere kant dezelfde persoon die volledig accoord gaat met de vader die het recht in eigen had neemt omdat zijn dochter is gemolesteerd. En die vergelijking gaat gewoon niet op!
pi_115906446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:01 schreef Vaseline_ het volgende:
Vind het toch altijd wel heel frappant dat Marokkanen en Turken hun familie erbij moeten halen. We houden het op "Ies koeltoer"
Erg frappant zeg. Voor zover ik weet doen die negers van jou dat ook.
If not now, then when.
pi_115906490
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja man. Prima joh.

Dat jullie zo ver weg zijn dat jullie geen enkel intern moreel kompas hebben is vrij zielig. Het is doodnormaal, natuurlijk en moreel juist gedrag om de man die je dochter aanvalt een pak slaag te geven, 1 om hem te straffen en te laten weten dat hij daar niet ongestraft mee wegkomt en 2 om te zorgen dat hij het de volgende keer niet meer durft.
Ik heb nergens beweerd dat je dat niet moet doen, maar vooruit, het blijft lastig lezen met een balk in je oog.

quote:
Als je dat wilt vergelijken met je dochter voor het leven verminken en voor de rest van dr leven pijn te laten lijden door middel van zoutzuur over haar heen te gooien omdat ze een kusje aan de overbuurman heeft gegeven 'want dat mag niet van de onzichtbare luchttovenaar', dan ben je gewoon gek. Eigenlijk niet eens een mens, maar een soort halve Befehl ist Befehl-robot die niet in staat is zelf te zien wat juist is. Past uitstekend bij religieuze mensen, die kunnen ook niet zelfstandig morele beslissingen maken maar verdedigen met droge ogen de meest bizarre en onmenselijke wetten die volledig haaks staan op je natuurlijke moraal.
Ik ben allesbehalve religieus, maar dankje. Anyway, de god die genoemd wordt, of dat nu in islamitische of christelijke kring is, is een concept. In de sharia wordt dat concept vaak gebruikt voor een functie. Achter de straf m.b.t. bloedwraak in de sharia zit dezelfde gedachtegang die jij hebt; straffen, er niet mee weg laten komen en zorgen dat het niet opnieuw gebeurt.
pi_115906669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Je had het over moraal, namelijk aan de ene kant de veroordeling van de sharia en aan de andere kant dezelfde persoon die volledig accoord gaat met de vader die het recht in eigen had neemt omdat zijn dochter is gemolesteerd. En die vergelijking gaat gewoon niet op!
Waarom niet? Ze bewerkstelligen allebei namelijk notabene hetzelfde. En of dat nu vanuit jezelf of een bepaalde gemeenschapszin komt maakt dan verder niet zoveel uit; ze hebben hetzelfde doel voor ogen.
pi_115906710
Wat ik trouwens niet snap is dat er "Turkse" vermeld wordt. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar die geboren is. Als het blijkt dat hij in Nederland geboren is dan moet er gewoon Nederlandse staan.
If not now, then when.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:22:03 #145
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_115906743
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik trouwens niet snap is dat er "Turkse" vermeld wordt. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar die geboren is. Als het blijkt dat hij in Nederland geboren is dan moet er gewoon Nederlandse staan.
:')
pi_115906799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Goh. Dus je hoopt dat je op je 50ste het nog steeds normaal vind dat geweld normaal is. Arme jij.
Prima. :)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:23:59 #147
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Prima. :)
Je komt er nog wel achter. Kan je nu nog niet over oordelen :P
Leef en Laten Leven
pi_115906874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Je komt er nog wel achter. Kan je nu nog niet over oordelen :P
Omdat je ouder bent, wil nog niet zeggen dat je automatisch ook meteen wijzer bent dan ik.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:25:25 #149
241662 Jian
Well, well, well
pi_115906901
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze bewerkstelligen allebei namelijk notabene hetzelfde. En of dat nu vanuit jezelf of een bepaalde gemeenschapszin komt maakt dan verder niet zoveel uit; ze hebben hetzelfde doel voor ogen.
Ze bewerkstelligen wellicht allebei hetzelfde .., maar, zoals ik in mijn eerdere post beschreef komt de reactie niet uit hetzelfde voort, sta je zover van menselijke emoties af dat je dat niet begrijpt?

(kokend bloed, emotie ontbrande woede, de natuurlijke reactie van een vader wiens dochter is gemolesteerd!)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:26:13 #150
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115906946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat je ouder bent, wil nog niet zeggen dat je automatisch ook meteen wijzer bent dan ik.
Wel als je verkondigt dat geweld normaal is. Maar hee. Waar hebben we het over. Ik heb wat wel beters te doen.
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')