Het gebrek aan intelligentie van de man in kwestie veroorzaakt problemen en dat wil je oplossen door de vrouwen in zijn leven te verbieden zich te ontwikkelen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Precies, en dan maken die weer minder problemen.
Daar is vaak sprake van het niet mogen werken in loonsverband vanwege de man/traditie, wat op hetzelfde neerkomt.quote:
Daarom. Het is teveel. Huishouden is ook werken. En de vrouw moet niet werken tegenwoordig. Het is een keuze die ze krijgt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:18 schreef Meloewa het volgende:
[..]
ik wil best voor het gezin zorgen, tegenwoordig moet de vrouw én werken en huishouden en de kinderen. Ik zeg too much.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar is vaak sprake van het niet mogen werken in loonsverband vanwege de man/traditie, wat op hetzelfde neerkomt.
Er zijn ook vrouwen die er vrijwillig voor kiezen thuis te blijven om de kinderen op te voeden en daar is niks mis mee.
Sterker nog, daar zouden er juist meer van moeten zijn.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 03:04 schreef Specularium het volgende:
Ik zou niet weten wat iemand daar mee opschiet.
oneens, wil je een leuk huis kunnen kopen dan zul je vaak met 2e moeten werken of een boven modaal salaris moeten binnenharkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 03:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Daarom. Het is teveel. Huishouden is ook werken. En de vrouw moet niet werken tegenwoordig. Het is een keuze die ze krijgt.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
http://www.marionsrecepten.nl/recept.php?RID=1964
http://www.cookingblondes.nl/hoofdgerechten/jus
Of je gaat een eendaagse sauscursus bij Librije's atelier doen: http://www.librije.com/nl(...)-koken/super-sauzen/
De huidige man kan ook niet echt meer zijn eigen land bewerken of een beetje hout hakken voor de kachel, lekker boeiend.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:31 schreef LXIV het volgende:
De Nederlandse vrouwen van tegenwoordig kunnen ook nauwelijks koken. Een vrouw kan zich dat alleen eigen maken door jarenlang de eigen moeder helpen in de keuken en drie jaar huishoudschool. Nu bakken ze er niks van. De essentie snappen ze niet en zullen ze nooit snappen, maar nu hebben ze ook nog te weinig ervaring om dat te compenseren.
Alsof je over mijn vriendin praatquote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:31 schreef LXIV het volgende:
De Nederlandse vrouwen van tegenwoordig kunnen ook nauwelijks koken. Een vrouw kan zich dat alleen eigen maken door jarenlang de eigen moeder helpen in de keuken en drie jaar huishoudschool. Nu bakken ze er niks van. De essentie snappen ze niet en zullen ze nooit snappen, maar nu hebben ze ook nog te weinig ervaring om dat te compenseren.
hmz ,hoe kom ik dan aan mijn geld ?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 03:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Daarom. Het is teveel. Huishouden is ook werken. En de vrouw moet niet werken tegenwoordig. Het is een keuze die ze krijgt.
Oje. Ik heb nooit huishoudschool gedaan heb het me toch eigen gemaakt. Ben ik nu geen vrouw?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:31 schreef LXIV het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:15 schreef Aventura het volgende:
Ik doe alles zelf, werk 36 uur en heb een kind. Fulltime huismoeders hebben het niet druk, hoe stellig zij dat ook beweren. Zeker niet als het jongste kind eenmaal naar de kleuterschool gaat. En thuiszitten een beroep noemen, kom op zeg.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:31 schreef LXIV het volgende:
Nonsens. Als je kunt lezen en wegen, kun je koken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:31 schreef LXIV het volgende:
De Nederlandse vrouwen van tegenwoordig kunnen ook nauwelijks koken. Een vrouw kan zich dat alleen eigen maken door jarenlang de eigen moeder helpen in de keuken en drie jaar huishoudschool.
ja volgens mij dus ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Als je fulltime thuis zit en je kids zijn naar school heb je volgens mij na 12-en geen ene reet meer te doen.
Sherry drinken blijkbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef WRH het volgende:
[..]
ja volgens mij dus ook.
Ik werk meer dan fulltime (10 tot 12 uur per dag, 5 dagen per week), partner idem. ik doe de was, partner doet het koken, stofzuigen en afstoffen wisselt, badkamers en keukens gaan vaak even snel in 1 moeite door als je in het weekend toch wat langer in die ruimten doorbrengt. partner doet de tuin.
En toch hebben we nog genoeg tijd over voor andere dingen, zoals training, cursus, sport, uitgaan.
ik heb niet het gevoel dat ik totaal oververwerkt ben dus ik snap echt met de grootste moeite gewoon niet waar die huisvrouwen dan de hele dag / week mee bezig zijn.
hangt van de volgorde af; eerst sherry of eerst poetsenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:41 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Sherry drinken blijkbaar.Misschien dat het daarom allemaal zo lang duurt.
Dit ja, maar LXIV heeft wel gelijk dat Nederlandse vrouwen nauwelijks kunnen koken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:06 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Gewoon je kinderen van kleins af aan laten helpen met eten voorbereiden (eten ze nog beter ook). Mijn oudste dopt boontjes, helpt met bakken en kneden, mag helpen aardappels schillen etc.
Zeker de generatie jonger dan 45quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit ja, maar LXIV heeft wel gelijk dat Nederlandse vrouwen nauwelijks kunnen koken.
Gelijktijdig natuurlijk:)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:42 schreef WRH het volgende:
[..]
hangt van de volgorde af; eerst sherry of eerst poetsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |