Ik ken al genoeg mensen die bij wijze van spreken aan de morfine moeten bij een lichte hoofdpijn omdat ze voor de rest al immuun zijn. Dat is wat ik er op tegen heb.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Antibiotica is ook vervelend spul, maar het kan (zeker voor een vrouw) best een tijd noodzakelijk zijn suplementen te slikken.
Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Als je gewoon een gezond voedingspatroon hebt en níet ziek of zwanger bent hoef je hier in Nederland nergens een tekort aan te hebben.
Dat is natuurlijk de reinste larriekoek die je hier loopt te beweren. Men kan namelijk niet immuum worden van antibiotica.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:20 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik ken al genoeg mensen die bij wijze van spreken aan de morfine moeten bij een lichte hoofdpijn omdat ze voor de rest al immuun zijn. Dat is wat ik er op tegen heb.
Ik heb het over pillen ect in het algemeen, mensen grijpen te snel naar medicijnen in mijn oogpunt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:24 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de reinste larriekoek die je hier loopt te beweren. Men kan namelijk niet immuum worden van antibiotica.
check. 223 is eigenlijk ook een sportkaliber. Maar je gebruikt dus gewoon military grade munitie. Moet je dan van te voren nog wel ff de buren waarschuwen of boeit het ze gewoon niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:09 schreef -Amber- het volgende:
@hoogvlieger, overigens zei/schreef ik bewust dat het om 5.56 ging en niet om .223. Want ondanks dat bv. .223 Remington dezelfde dementisch heeft als een 5.56x45mm NATO, is de lading verschillend, die van een 5.56 heeft namelijk een hogere gasdruk en een hogere mondingssnelheid.Je zou dus wel een .223 in een wapen bestemd voor een 5.56 kunnen afschieten, maar andersom is dit niet aan te raden.
Mwah, helaas worden de bacteriën door het vele antibiotica gebruik wél resistent tegen de antibiotica, waardoor zwaardere antibiotica gegeven moet worden om een ziekte te bestrijden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:24 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de reinste larriekoek die je hier loopt te beweren. Men kan namelijk niet immuum worden van antibiotica.
Okay daar zitten we op een lijn, denk dat er tegenwoordig ook te veel overdreven word met een pilletje voor echt alles. Maar nogmaals men word dus niet immuum tegen antibiotica, maar het is meer dat de bacterie (die de infectie veroorzaakt) immuum word tegen de antibiotica. Dit gebeurt als mensen zich niet houden aan de door de arts voorgeschreven inname (tussentijds stoppen).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:25 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik heb het over pillen ect in het algemeen, mensen grijpen te snel naar medicijnen in mijn oogpunt.
Artsen hier schrijven dus ook bij het minste of geringste maar gewoon een antibioticum kuur uitquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Okay daar zitten we op een lijn, denk dat er tegenwoordig ook te veel overdreven word met een pilletje voor echt alles. Maar nogmaals men word dus niet immuum tegen antibiotica, maar het is meer dat de bacterie (die de infectie veroorzaakt) immuum word tegen de antibiotica. Dit gebeurt als mensen zich niet houden aan de door de arts voorgeschreven inname (tussentijds stoppen).
Helaas komt ook het tegenovergesteld hier in NL voor. Ik werd met staalpilletjes naar huis gestuurd, terwijl er niet gezocht werd naar de onderliggende oorzaak van de bloedarmoede. Gevolg was wel dat ik een half jaar later in het ziekenhuis werd opgenomen en 16 pillen per dag te slikken kreegquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Artsen hier schrijven dus ook bij het minste of geringste maar gewoon een antibioticum kuur uit
Juist ja .223 is goede minutie, maar meer voor sport/jagen bedoeld. En ja ik gebruik gewoon militaire minutie, maar wel in een daarvoor bestemd wapen (Colt M4). Omdat de gasdruk van 5.56 rond 1400 Bar hoger is dan die van .223 en men als men deze verschiet in een voor .223 munitie gedacht wapen dan aan de test grens van deze ligt. En nee de buren kennen me, en at is dus geen enkel probleem. En van te voren waarschuwen is dan enkel maar tijd verknoeid want ze horen vanzelf wel als ik in de tuin Klink Glockje Klingeling speel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:26 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
check. 223 is eigenlijk ook een sportkaliber. Maar je gebruikt dus gewoon military grade munitie. Moet je dan van te voren nog wel ff de buren waarschuwen of boeit het ze gewoon niet?
Zo ken ik er ook wel een paarquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Helaas komt ook het tegenovergesteld hier in NL voor. Ik werd met staalpilletjes naar huis gestuurd, terwijl er niet gezocht werd naar de onderliggende oorzaak van de bloedarmoede. Gevolg was wel dat ik een half jaar later in het ziekenhuis werd opgenomen en 16 pillen per dag te slikken kreeg
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Klink Glockje Klingeling speel.
Nee dat zeg ik niet, en daarvoor is ook zekler op te passen (zie MM's en mij post hierover)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Artsen hier schrijven dus ook bij het minste of geringste maar gewoon een antibioticum kuur uit
Moraal van mijn verhaal is dat de meeste mensen (en dat deed ik dus ook), gewoon naar de huisarts luistert en braaf slikt wat die voorschrijft. Of zoals in mijn geval, ik had naar mijn 'niet-pluis' gevoel moeten luisteren en eerder een andere huisarts moeten consulteren.quote:
Mag je in Nederland dan geen andere arts raadplegen als je ergens onzeker over bent?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moraal van mijn verhaal is dat de meeste mensen (en dat deed ik dus ook), gewoon naar de huisarts luistert en braaf slikt wat die voorschrijft. Of zoals in mijn geval, ik had naar mijn 'niet-pluis' gevoel moeten luisteren en eerder een andere huisarts moeten consulteren.
Dat is precies wat ik ook zeg. Laatste keer dat ik bij de huisarts was kreeg ik te horen dat de rest van mijn leven maar op gympen moest gaan lopen en dat defensie er voor mij niet in zat. heb toch even mijn eigen plan getrokken toen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moraal van mijn verhaal is dat de meeste mensen (en dat deed ik dus ook), gewoon naar de huisarts luistert en braaf slikt wat die voorschrijft. Of zoals in mijn geval, ik had naar mijn 'niet-pluis' gevoel moeten luisteren en eerder een andere huisarts moeten consulteren.
Officieel wel, je mag een second opinion aanvragen, maar in de praktijk wordt daar best moeilijk over gedaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:39 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Mag je in Nederland dan geen andere arts raadplegen als je ergens onzeker over bent?
Dat mag je oneindig doen, ik heb er 4 gedaan. alle 4 hadden het foutquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:39 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Mag je in Nederland dan geen andere arts raadplegen als je ergens onzeker over bent?
Lekker zooitje dan daarzo. Weet je zeker dat je naar artsen geweest bent en niet naar slagers?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:43 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat mag je oneindig doen, ik heb er 4 gedaan. alle 4 hadden het fout
Ik denk dat ik mag concluderen dat we op een lijn zitten t.a.v. onnodig en nodig medicijn gebruik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:42 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook zeg. Laatste keer dat ik bij de huisarts was kreeg ik te horen dat de rest van mijn leven maar op gympen moest gaan lopen en dat defensie er voor mij niet in zat. heb toch even mijn eigen plan getrokken toen.
De zwarte kant van dat soort "foutjes" is dat er dus ook dingen echt fout kunnen gaan zoals een paar jaar geleden gebeurde bij iemand uit mijn broers hockeyteam. Werd gezegd dat hij bronchitis had. Is niet meer wakker geworden die ochtend. hersenvlies ontsteking.
Nee, zeker niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:46 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Lekker zooitje dan daarzo. Weet je zeker dat je naar artsen geweest bent en niet naar slagers?
Zij duidelijk. "Nee zeker niet" als in nee het is geen zooitje, of als in nee waren geen slagers, of als in beide niet?quote:
Geen slagers.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:50 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Zij duidelijk. "Nee zeker niet" als in nee het is geen zooitje, of als in nee waren geen slagers, of als in beide niet?
En als je zelf een 'niet-pluis' gevoel hebt, ga naar een 2e of 3e artsquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:48 schreef m.k het volgende:
Bij mijn broer hebben ze het daarentegen toch weer goed gedaan. De artsen geven hem een jaar of 2. Dat was al weer 13 jaar geleden.
Moraal van mijn verhaal: Luister naar de Artsen doctoren, neem alles in je op en blijf vooral zelf nadenken voordat je pillen gaat slikken.
Prachtigquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:56 schreef Cobra4 het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19349921
![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:56 schreef Cobra4 het volgende:
![]()
He moet jij niet 's aan de bril?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:56 schreef Cobra4 het volgende:
![]()
Ik vond vorig jaar deze Monday Nights Football Nights commercial zo leukquote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:06 schreef -Amber- het volgende:
[..]
He moet jij niet 's aan de bril?
- knip -
Ja is wel leukquote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:09 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik vond vorig jaar deze Monday Nights Football Nights commercial zo leuk
Dat laatste net gedaan, en dat is fijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:16 schreef paintmeester het volgende:
Je dag beginnen op het werk met de drie S'en
Soppen, scheren, schijten
Ben nog steeds die punt uit mijn rug aan het drukkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste net gedaan, en dat is fijn
Jij zit dus te FOK! in het kleinste kamertjequote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:22 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ben nog steeds die punt uit mijn rug aan het drukken
Ohh, dat is minder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:09 schreef Lotusss het volgende:
Dikke pret: net na Meerkerk 4 auto's op elkaar geknald, alle rijbanen afgesloten. Bus moet zich nu door bomvolle mini-straatjes wurmen.
Normaal heb ik altijd zo'n 25 minuten speling, nu maar kijken of ik op tijd kom...
Als ik weet hoe laat we bij Vianen zijn, heb ik een idee hoe laat ik op mijn werk kan zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, dat is minder.
Chef al gebeld?
Ahhh okquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als ik weet hoe laat we bij Vianen zijn, heb ik een idee hoe laat ik op mijn werk kan zijn.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:21 schreef Lotusss het volgende:
Net voorbij Vianen... ik ga het net redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |