Maak je dan anders schoon op HBO nivo?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:08 schreef Robin__ het volgende:
Het gaat in dit geval niet om eenvoudig schoonmaak werk maar gewoon een functie op hbo niveau.
Maar hoe sloten de overige voorwaarden daar voor je gevoel bij aan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:09 schreef Roellie80 het volgende:
Yep, Ik heb ook 6 jaar gewerkt met deze arbeidsvoorwaarden
Ik ga het er ook zeker over hebben, zou kunnen dat dat zo is maar ik heb in het verleden toch vooral negatieve ervaringen met de mondelinge toezeggingen van intercedenten (al is mijn indruk hier wel positief hoor) maar contracten van 7 pagina's roepen wel wat scepsis op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef Bastoenie het volgende:
Ik begin per september ook met een HBO functie, en inderdaad.. stond er bij mij ook in.
Heb er wel wat van gezegd en de directeur verzekerde mij dat ze daar in de praktijk niets mee doen, mits je niet regelmatig ziek bent. Gewoon vragen
Voor de rest was het prima. Niet overbetaald ofzo, maarja, er is altijd wel watquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:12 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Maar hoe sloten de overige voorwaarden daar voor je gevoel bij aan?
Als je dat eerst niet had en ze willen dat nu in gaan voeren kunnen ze toch zeiken?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:17 schreef Robin__ het volgende:
Kunnen we dus ook concluderen dat die schoonmakers op hoog catharijne uit hun nek stonden te kletsen
Ofwel, bij jou werd het zonder pardon geschraptquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef Bastoenie het volgende:
Ik begin per september ook met een HBO functie, en inderdaad.. stond er bij mij ook in.
Heb er wel wat van gezegd en de directeur verzekerde mij dat ze daar in de praktijk niets mee doen, mits je niet regelmatig ziek bent. Gewoon vragen
Nee, maar zij hadden een totaal andere positie. Jij bent specifiek opgeleid op hoog niveau voor een bepaald functie gebied. Hierdoor heb jij een enigszins een onderhandelingspositie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:17 schreef Robin__ het volgende:
Kunnen we dus ook concluderen dat die schoonmakers op hoog catharijne uit hun nek stonden te kletsen
Rustig maar hoor. Als ze het nu niet hebben en het wel gaan krijgen heb ik het destijds niet goed begrepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je dat eerst niet had en ze willen dat nu in gaan voeren kunnen ze toch zeiken?![]()
Jij tekent een contract met deze voorwaarde. Het is geen hele rare voorwaarde. Als je met die voorwaarde niet akkoord wil gaan teken je niet en ga je in overleg of zoek je verder.
Nee, ze bevorderen dat als je op maandag de ziekte van heineken hebt, dat je dan toch gewoon op je werkt komt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:31 schreef Stefan het volgende:
Of blijven werken als je griep hebt en dan de rest aansteken, dat bevorderen ze ermee namelijk
Je kunt als je griep hebt ook vanuit huis werken, dan steek je niemand aan en hoef je ook niet die wachtdagen te tikken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:31 schreef Stefan het volgende:
Of blijven werken als je griep hebt en dan de rest aansteken, dat bevorderen ze ermee namelijk
Niet iedereen kan uit huis werken...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt als je griep hebt ook vanuit huis werken, dan steek je niemand aan en hoef je ook niet die wachtdagen te tikken.
Heb ook gewerkt met deze maatregel en collega met gezin kon 2 dagen niet missen, kwam naar werk en stak half bedrijf aanquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ze bevorderen dat als je op maandag de ziekte van heineken hebt, dat je dan toch gewoon op je werkt komt.
da's een trend die steeds meer in opkomst is, komt vanzelf wel dusquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen kan uit huis werken...
Dat is wel de gedachte erachter, helaas brengt het nogal wat negatieve effecten met zich mee. Mensen zullen langer ziek doowerken waardoor de productiviteit daalt en de kans dat anderen worden aangestoken stijgt. Verder zie je ook eerder dat mensen geneigd zijn om een dag extra ziek te zijn omdat ze zich genept voelen dat ze 2 wachtdagen hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ze bevorderen dat als je op maandag de ziekte van heineken hebt, dat je dan toch gewoon op je werkt komt.
Als schoonmaker lijkt me thuiswerk niet erg praktischquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
da's een trend die steeds meer in opkomst is, komt vanzelf wel dus
Zwakke weerstandjes bij dat bedrijf dan. Griepprik sponsoren kost veel minder dan een werkdag geen productiviteit voor een persoon, dus veel bedrijven sponsoren een griepprik waardoor ook dit afgevangen wordt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb ook gewerkt met deze maatregel en collega met gezin kon 2 dagen niet missen, kwam naar werk en stak half bedrijf aan
Idd, of mensen werken ziek door of mensen plakken er 5 extra dagen aan vastquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is wel de gedachte erachter, helaas brengt het nogal wat negatieve effecten met zich mee. Mensen zullen langer ziek doowerken waardoor de productiviteit daalt en de kans dat anderen worden aangestoken stijgt. Verder zie je ook eerder dat mensen geneigd zijn om een dag extra ziek te zijn omdat ze zich genept voelen dat ze 2 wachtdagen hebben.
Maar daar is het risico van mensen aansteken ook erg klein, je maakt schoon als het bedrijf leeg is en werkt niet zo close met elkaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Als schoonmaker lijkt me thuiswerk niet erg praktisch
Geen idee wat voor functie TS gaat vervullen, neemt niet weg dat je bij sommige banen simpelweg niet uit huis kan werken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nu ik het teruglees valt het wel mee ja, vatte het even op alsof je reeds aannam dat ik me te goed voelde voor zulke voorwaarden oid (wat niet het geval is, maar overleggen ga ik inderdaad nog wel even doen, enige kans om dat te doen het komende jaarquote:
Constructeur (wtb). Dus in theorie mogelijk, in de praktijk lang niet bij ieder bedrijf.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Geen idee wat voor functie TS gaat vervullen, neemt niet weg dat je bij sommige banen simpelweg niet uit huis kan werken.
Niet? In de baas zn tijd mn eigen huis schoonmaken lijkt me wel watquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Als schoonmaker lijkt me thuiswerk niet erg praktisch
Als ik zou overleggen zou ik het doen over het salaris, niet over die 2 wachtdagen. Die 2 wachtdagen zijn namelijk gewoon errug gebruikelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nu ik het teruglees valt het wel mee ja, vatte het even op alsof je reeds aannam dat ik me te goed voelde voor zulke voorwaarden oid (wat niet het geval is, maar overleggen ga ik inderdaad nog wel even doen, enige kans om dat te doen het komende jaar)
Dat ga ik ook doen ja, met dit en de reiskostenvergoeding als argumenten (ik ga redelijk ver rijden voor woon-werk en kom zeker met belaste reiskosten niet uit). Al levert het 50 euro meer op zijn die paar dagen per jaar (if any) onbetaald ziek al ruim gecompenseerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ik zou overleggen zou ik het doen over het salaris, niet over die 2 wachtdagen. Die 2 wachtdagen zijn namelijk gewoon errug gebruikelijk.
Van een griepprik ga je je vaak beroerd voelen, soms ziek, soms gewoon beroerd dat de productiviteit achteruit gaat. Raar ding die prik. Overigens ga ik, vanwege die wachtdagen, gewoon naar m'n werk als het lukt, ook al is dat met moeite. Zo zat ik een aantal maanden geleden met ruim 39 graden koorts op m'n werk. Geen flikker uitgevoerd, maar ook geen wachtdag ingehouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zwakke weerstandjes bij dat bedrijf dan. Griepprik sponsoren kost veel minder dan een werkdag geen productiviteit voor een persoon, dus veel bedrijven sponsoren een griepprik waardoor ook dit afgevangen wordt.
ach kom wij gingen met zo'n 100 man naar die griepprik en maar een paar werden er ziek van. Dus kom niet aan met je 'vaak'.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:44 schreef jroz het volgende:
[..]
Van een griepprik ga je je vaak beroerd voelen, soms ziek, soms gewoon beroerd dat de productiviteit achteruit gaat. Raar ding die prik. Overigens ga ik, vanwege die wachtdagen, gewoon naar m'n werk als het lukt, ook al is dat met moeite. Zo zat ik een aantal maanden geleden met ruim 39 graden koorts op m'n werk. Geen flikker uitgevoerd, maar ook geen wachtdag ingehouden.
Het komt er op neer dat het bij mij niet van toepassing is, ze hebben binnen dat bedrijf een keer een negatieve ervaring gehad met een andere medewerker. Vandaar dat ze het nu in het contract hebben opgenomen, omdat ze toen geen poot hadden om op te staan. Ook op basis van vertrouwen heb ik het laten staan, gaat om een eenjarig contract. Mocht het een vast contract worden dan wil ik dat het er wel uitgehaald wordt. Aangezien ik dan heb laten zien dat ik niet een dergelijk persoon benquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:24 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ofwel, bij jou werd het zonder pardon geschraptOf toch niet?
Ik ben trambestuurder, hoop dat ze dat snel bij ons gaan invoerenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo, ik maak een sportschool schoon en als ik begin smorgens dan zijn de sporters er ook al en daar maak ik af en toe ook een praatje mee tijdens mn werk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar daar is het risico van mensen aansteken ook erg klein, je maakt schoon als het bedrijf leeg is en werkt niet zo close met elkaar.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ben trambestuurder, hoop dat ze dat snel bij ons gaan invoeren
dus dan loop jij met je dweilstok tussen al die gespierde mannen met die kleine pikkies in de douche?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:12 schreef Fannie het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo, ik maak een sportschool schoon en als ik begin smorgens dan zijn de sporters er ook al en daar maak ik af en toe ook een praatje mee tijdens mn werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |