De gemeenten zelf lijden er zelf onder, een winkel levert een schat aan belastingen en kosten voor vergunningen op, om nog maar te zwijgen over de gelden die voortvloeien uit de parkeer-afpersing.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft het zin de binnensteden te beschermen? Nee, dit is door de steeds snellere opkomst van internetwinkelen achterhaald. De enigen die daar onder zullen lijden zijn de grote vastgoedjongens en de overheid hoeft deze helemaal niet te beschermen.
Dat parkeergeld is alleen van toepassing op de binnenstad, de rest krijgen ze ook wel bij buitenlokaties. Alleen zal het minder zijn omdat de grond daar natuurlijk wat goedkoper is dan midden in de stad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:04 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De gemeenten zelf lijden er zelf onder, een winkel levert een schat aan belastingen en kosten voor vergunningen op, om nog maar te zwijgen over de gelden die voortvloeien uit de parkeer-afpersing.
De gemeenten lijden daar niet onder. Alle grond in Nederland is verdeeld over gemeenten, dus je vestigt je altijd IN een gemeente (aldanniet buiten de bebouwde kom)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:04 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De gemeenten zelf lijden er zelf onder, een winkel levert een schat aan belastingen en kosten voor vergunningen op, om nog maar te zwijgen over de gelden die voortvloeien uit de parkeer-afpersing.
Inderdaad. goed punt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef mvdejong het volgende:
Een ander probleempje (en dat speelt bijv. bij de uitbreiding van het assortiment van tuincentra) is dat in veel gemeenten de gemeenteraad vol zit met kleine(re) ondernemers, die hun positie maar wat graag gebruiken om concurrentie te voorkomen.
Het zou wat zijn als mensen zelf een keuze maken waar ze winkelen. Zulke vrijheden kunnen we niet tolereren in dit land.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:53 schreef David1979 het volgende:
Alsjeblieft niet, zitten we dadelijk met allemaal Wall Marts buiten de stad en geen winkels meer in de buurt aangezien die er niet tegen kunnen concurreren
Ja, en als die hypermarkten er zijn, en in de binnenstad gaat de helft failliet, dan heb je op een gegeven moment geen keuze meer waar je gaat shoppen. Die vrijheid is er dan niet meer he.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als mensen zelf een keuze maken waar ze winkelen. Zulke vrijheden kunnen we niet tolereren in dit land.
Niks mis met een beetje regulatie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als mensen zelf een keuze maken waar ze winkelen. Zulke vrijheden kunnen we niet tolereren in dit land.
Die keus is dan dus al gemaakt. Daarnaast betwijfel ik of de halve binnenstad failliet gaat. Als ik het hier zo hoor wil niemand bij die hypermarché's winkelen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:57 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja, en als die hypermarkten er zijn, en in de binnenstad gaat de helft failliet, dan heb je op een gegeven moment geen keuze meer waar je gaat shoppen. Die vrijheid is er dan niet meer he.
hel en verdoemenis mocht het gebeuren, net als die onzin dat door de supermarktprijzenslag er geen supermarkten meer zouden overblijven buiten de steden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:57 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja, en als die hypermarkten er zijn, en in de binnenstad gaat de helft failliet, dan heb je op een gegeven moment geen keuze meer waar je gaat shoppen. Die vrijheid is er dan niet meer he.
Nou ja, zo'n hypermarkt kan ook alleen maar bestaan door bovenmatig profiteren van collectieve voorzieningen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar wat hierboven is gezegd is wel waar, die winkels buiten de BBK hebben meer voordeel op hun prijzen door hun lage huur, dus de kans is wel groot dat die kleine ondernemingen het niet redden en hoe langer je daarmee doorgaat, hoe meer winkels de deuren sluiten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die keus is dan dus al gemaakt. Daarnaast betwijfel ik of de halve binnenstad failliet gaat. Als ik het hier zo hoor wil niemand bij die hypermarché's winkelen.
er komen er juist steeds meer bijquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hel en verdoemenis mocht het gebeuren, net als die onzin dat door de supermarktprijzenslag er geen supermarkten meer zouden overblijven buiten de steden.
Wat zeur je nu, de wekelijkse boodschappen doen de meeste beschaafde mensen met de Auto, en als ze naar een industrieterrein rijden belast je de binnensteden veel minder van het autoverkeer. Deze worden rustiger en veiliger.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n hypermarkt kan ook alleen maar bestaan door bovenmatig profiteren van collectieve voorzieningen.
Laat ze zelf een flink stuk weg aanleggen naar hun winkel en het wordt ineens een stuk minder goed verdienmodel.
Steden of binnensteden? Binnensteden zijn vaak niet zo autovriendelijk omdat ze er al lagen voordat de auto werd uitgevonden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zeur je nu, de wekelijkse boodschappen doen de meeste beschaafde mensen met de Auto, en als ze naar een industrieterrein rijden belast je de binnensteden veel minder van het autoverkeer. Deze worden rustiger en veiliger.
Stel de hemel valt naar beneden, hebben we dan een blauwe toet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Steden of binnensteden? Binnensteden zijn vaak niet zo autovriendelijk omdat ze er al lagen voordat de auto werd uitgevonden.
Mensen gaan buiten binnensteden volgens mij ook vaak niet met de auto omdat heel veel mensen een supermarkt in de buurt hebben. Maar zo'n hypermarkt zal een veel groter gebied moeten bestrijken voor meer klanten en dus zal de reisafstand ook langer zijn. En dat kan op bepaalde stukken weg ook tot een wezenlijk grotere belasting leiden. Stel nu dat door zo'n hypermarkt de weg met een strook verbreed moet worden over laten we zeggen 3 kilometer. Zou het dan nog goedkoper zijn daar?
Er zitten ook gewoon 'kosten' aan zo'n concept die niet ten laste komen van het bedrijf maar die er wel zijn. Daarom vind ik dat overheden er ook wat over te zeggen hebben, los van hoe je die kosten begroot. Ze zijn er wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel de hemel valt naar beneden, hebben we dan een blauwe toet?
Je zoekt een beetje spijkers op laag water.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zitten ook gewoon 'kosten' aan zo'n concept die niet ten laste komen van het bedrijf maar die er wel zijn. Daarom vind ik dat overheden er ook wat over te zeggen hebben, los van hoe je die kosten begroot. Ze zijn er wel.
Nee, het fenomeen heeft ook gewoon planologische implicaties en complicaties. Ik weet niet hoeveel extra autoverkeer zo'n hypermarche gaat genereren, maar als het daar al krap was en je gebruikt die weg regelmatig dan ga je daar last van krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zoekt een beetje spijkers op laag water.
Ik KAN het niet eens, ik heb (bewust want grote stad) geen auto. Ik zie mezelf als met mn fiets een half uur naar de rand van de stad fietsen. Werkt niet. Als je automobiliteit wil ontmoedigen moet je geen hypermarche's willen. Hypermarche's zijn killing voor de levendigheid van steden, binnensteden maar vooral voor wijkcentra in buitenwijken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die keus is dan dus al gemaakt. Daarnaast betwijfel ik of de halve binnenstad failliet gaat. Als ik het hier zo hoor wil niemand bij die hypermarché's winkelen.
Je draait het om. Er is zover ik weet geen beperking op waar je mag winkelen. Je bent vrij om je waren op elke locatie in Nederland te halen, echter mag je niet overal een winkel openen zoals dat voor meer zaken geldt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dus Ikea moet ook maar verboden worden?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het fenomeen heeft ook gewoon planologische implicaties en complicaties. Ik weet niet hoeveel extra autoverkeer zo'n hypermarche gaat genereren, maar als het daar al krap was en je gebruikt die weg regelmatig dan ga je daar last van krijgen.
Het is ook gewoon een kwestie van een beroep doen op het wegennet, zodat je lekker gelijkvloers en goedkoop een ontzettend lelijke hal kan neerzetten.
Net zo slecht. Beter koop je je meubels in een goede meubelzaak van een echte ondernemer.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus Ikea moet ook maar verboden worden?
Dit druipt van het hel en verdoemenis preken over verzonnen gevolgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik KAN het niet eens, ik heb (bewust want grote stad) geen auto. Ik zie mezelf als met mn fiets een half uur naar de rand van de stad fietsen. Werkt niet. Als je automobiliteit wil ontmoedigen moet je geen hypermarche's willen. Hypermarche's zijn killing voor de levendigheid van steden, binnensteden maar vooral voor wijkcentra in buitenwijken.
En dat is een taak van de overheid je daartoe te dwingen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:10 schreef JRRY het volgende:
[..]
Net zo slecht. Beter koop je je meubels in een goede meubelzaak van een echte ondernemer.
Nee, mensen kunnen zelf kiezen. Helaas zijn de Nederlanders zo om toch voor het goedkope en handigste te kiezen, wat ik ook wel snap, maar IKEA's zijn de dood voor zelfstandige meubelzaken en Hypermarchés zijn dat voor hele wijkwinkelcentra, hoewel ik 1 hypermarché per ca. 250.000 inwoners wel reëel vind..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is een taak van de overheid je daartoe te dwingen?
Nee hoor. Wijkwinkelcentra overleven nu nog maar net, een kleine achteruitgang kan al een kettingreactie van leegstand teweeg brengen. Supermarkten zijn daar toch de grote trekkers, als die vertrekken of (veel) minder klanten trekken dan valt de rest daar in no-time om. Ik zie de gevolgen nu in mijn eigen wijk-winkelcentra waar een supermarkt vertrokken is en sindsdien de leegstand explodeert.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit druipt van het hel en verdoemenis preken over verzonnen gevolgen.
Nee hoor, de zelfstandig meubelwinkels veranderen daardoor, en ja, sommigen zullen verdwijnen. Net zoals er fabrikanten van Koetszwepen zijn verdwenen door de auto. Dat is helemaal niet erg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:13 schreef JRRY het volgende:
[..]
Nee, mensen kunnen zelf kiezen. Helaas zijn de Nederlanders zo om toch voor het goedkope en handigste te kiezen, wat ik ook wel snap, maar IKEA's zijn de dood voor zelfstandige meubelzaken en Hypermarchés zijn dat voor hele wijkwinkelcentra, hoewel ik 1 hypermarché per ca. 250.000 inwoners wel reëel vind..
ik geloof best dat "wijkwinkelcentra" dit niet overleven, maar om het dan maar te verbieden. Als een hypermarche meer vraag oplevert dan een soortgelijk centra is meteen duidelijk wat de consument liever heeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor. Wijkwinkelcentra overleven nu nog maar net, een kleine achteruitgang kan al een kettingreactie van leegstand teweeg brengen. Supermarkten zijn daar toch de grote trekkers, als die vertrekken of (veel) minder klanten trekken dan valt de rest daar in no-time om. Ik zie de gevolgen nu in mijn eigen wijk-winkelcentra waar een supermarkt vertrokken is en sindsdien de leegstand explodeert.
Maar goed, ik ga al weg uit deze discussie, jij bent compleet blind voor welk argument dan ook. Ik ga wel tegen de muur praten, die luistert beter.
Jij moet echt eens een keer proberen de betekenis van het woord 'dus' te doorgronden. Wordt een beetje vervelend zo. Als je te ingewikkeld vind wat ik schrijf dan vraag je maar of ik me wil verduidelijken ipv er iets van te maken wat er in de verste verte niet staat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus Ikea moet ook maar verboden worden?
De consument wil teveel. Ze willen gemak, gewoon snel kunnen parkeren en alles onder 1 dak. Maar wat ze ook willen is een levendige wijk waar wat gebeurt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:18 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
ik geloof best dat "wijkwinkelcentra" dit niet overleven, maar om het dan maar te verbieden. Als een hypermarche meer vraag oplevert dan een soortgelijk centra is meteen duidelijk wat de consument liever heeft.
De gemiddelde consument kan de gevolgen van zijn eigen wensen niet inzien, daarvoor heb je de overheid nodig. Die moet de consument beschermen tegen zijn eigen domheid en kortzichtigheid.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef JRRY het volgende:
[..]
De consument wil teveel. Ze willen gemak, gewoon snel kunnen parkeren en alles onder 1 dak. Maar wat ze ook willen is een levendige wijk waar wat gebeurt.
Kloptquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:21 schreef Q. het volgende:
[..]
De gemiddelde consument kan de gevolgen van zijn eigen wensen niet inzien, daarvoor heb je de overheid nodig. Die moet de consument beschermen tegen zijn eigen domheid en kortzichtigheid.
Wat ik je ermee duidelijk wil maken is dat verandering heel normaal is, Ikea is een doodnormaal deel van onze samenleving zonder dat deze meubelhandel er voor gezorgd heeft dat de binnensteden gestorven zijn. Een Levensmiddel Ikea, een Hypermarche, zal ook niet zorgen dat binnensteden sterven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij moet echt eens een keer proberen de betekenis van het woord 'dus' te doorgronden. Wordt een beetje vervelend zo. Als je te ingewikkeld vind wat ik schrijf dan vraag je maar of ik me wil verduidelijken ipv er iets van te maken wat er in de verste verte niet staat.
Lang leve de Nanny Statequote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:21 schreef Q. het volgende:
[..]
De gemiddelde consument kan de gevolgen van zijn eigen wensen niet inzien, daarvoor heb je de overheid nodig. Die moet de consument beschermen tegen zijn eigen domheid en kortzichtigheid.
Niet overdrijven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lang leve de Nanny State
Er moet ook maar een verbod komen op TV naar 22:00 uur want mensen zijn te dom en kortzichtig om op tijd naar bed te gaan.
Het is precies het toontje waarmee sommigen mensen de overheid als kindermeisje willen en die moet bepalen wat voor iedereen gepast is. En dat moet zijn wat zij vanuit hun bekrompenheid voor juist achten.quote:
Dat vind ik hele enge uitspraken, juist doordat de overheid maar alles voor ons bepaalt, voelen mensen zich steeds minder zelf verantwoordelijk voor hun keuzes en moet je ze dus inderdaad steeds meer een hand boven het hoofd houden. Mensen mogen best een keer op hun bek gaan, daar leren ze van. Dan is het ook zo over met die domheid en kortzichtigheid. Tegenwoordig maakt het niet meer uit of je de juiste of verkeerde keuze maakt, de overheid vangt het toch wel op.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat een onderdeel van het verdienmodel is dat er kosten over de schutting gegooid worden en dat de overheid zich er dus mee mag bemoeien en ook mag treden in de wenselijkheid ervan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik je ermee duidelijk wil maken is dat verandering heel normaal is, Ikea is een doodnormaal deel van onze samenleving zonder dat deze meubelhandel er voor gezorgd heeft dat de binnensteden gestorven zijn. Een Levensmiddel Ikea, een Hypermarche, zal ook niet zorgen dat binnensteden sterven.
Toch winden mensen en politiek zich wel op over een Hypermarche, en er is allerlei regelgeving om deze tegen te houden, en zoeken mensen als jij spijkers op laag water om argumenten te vinden ze tegen te houden
Een AH XL is een buurtsupertje vergeleken bij een Hypermarkt, heeft een veel groter aanbod aan producten op gebied van levensmiddelen, en verkoopt veel non food producten, denk dan aan Tuinspullen, Kleding, speelgoed, electronica..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:12 schreef Panthera. het volgende:
Wat zou het verschil tussen een hypermarkt en een AH XL eigenlijk? Is het grootste verschil de locatie?
Je gaat steeds meer op Arolsen lijken, wist je dat?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:16 schreef betyar het volgende:
O.a. Carrefour heeft het hier geprobeerd, Nederlanders willen dat niet.
Nee, maar leg uit?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je gaat steeds meer op Arolsen lijken, wist je dat?
Ik zie dat hier ook niet werken, daarvoor verkoopt de vis die de AH ontdooit en in een bakje doet te goed. Ik ken toevallig een man die begin jaren 90 de lokale ambachtelijke kazen en charcuterie naar de hypermarchés is gaan brengen en die heeft heel goed geboerd maar die vertelde dat die vraag er al was voordat hij ermee begon. Die klanten dachten 'ha eindelijk'. Die viel met zijn neus in de boter.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een AH XL is een buurtsupertje vergeleken bij een Hypermarkt, heeft een veel groter aanbod aan producten op gebied van levensmiddelen, en verkoopt veel non food producten, denk dan aan Tuinspullen, Kleding, speelgoed, electronica..
Als je bv een Carrefour in Spanje ziet, dan hebben deze een koelvitrine met verse vis van een meter of 40 of een groente afdeling groter dan een hele aldi.
de markt heeft dat allang bepaald namelijk toen o.a. Carrefour het wilde proberen, een faliekante mislukking.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat dan de markt dat bepalen en niet de lokale overheid het onmogelijk maken.
Dan is er dus geen enkele reden voor lokale overheden om dit tegen te werken, ze zijn je moeder niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:46 schreef betyar het volgende:
[..]
de markt heeft dat allang bepaald namelijk toen o.a. Carrefour het wilde proberen, een faliekante mislukking.
Maar ook geen reden om hier aan mee te werken. Ze hoeven ook niet actief mee te werken aan het de nek omdraaien van de lokale middenstand.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is er dus geen enkele reden voor lokale overheden om dit tegen te werken, ze zijn je moeder niet.
Jij hoeft ook niet te huilen als je niet geslagen wordtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ook geen reden om hier aan mee te werken. Ze hoeven ook niet actief mee te werken aan het de nek omdraaien van de lokale middenstand.
De winkels hadden zichzelf vooral tegengewerkt, in de toekomst zullen ze dit echter ook weer gaan doen mocht het ooit zover komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is er dus geen enkele reden voor lokale overheden om dit tegen te werken, ze zijn je moeder niet.
Het is volgens mij voornamelijk de Albert Heijn die zich vestigt in binnensteden. Zo heeft Groningen bijvoorbeeld 5 AH's in de binnenstad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Hoeveel supermarkten zijn er uberhaubt in de binnensteden?
Ik kom regelmatig in verschillende steden en op een enkeling na zit daar geen enkele supermarkt in de -binnenstad-.
De meeste zitten in (kleinere) wijkcentra.
Maar vrijwillig een hongerige, valse hond je kamer inhalen is ook niet verstandig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hoeft ook niet te huilen als je niet geslagen wordt
Ze zouden zich ook hard kunnen maken voor lagere huurpijzen van winkelpanden in de binnenstad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ook geen reden om hier aan mee te werken. Ze hoeven ook niet actief mee te werken aan het de nek omdraaien van de lokale middenstand.
Ik dacht 4, en een Aldi, de De Boer is verdwenen (gek he) en dan nog een linksdraaiend supertje.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:35 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Het is volgens mij voornamelijk de Albert Heijn die zich vestigt in binnensteden. Zo heeft Groningen bijvoorbeeld 5 AH's in de binnenstad.
Is het alternatief daadwerkelijk goedkoper? De dagelijkse boodschappen zijn in Nederland relatief voordelig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ze zouden zich ook hard kunnen maken voor lagere huurpijzen van winkelpanden in de binnenstad.
Het goedkopere alternatief aan je burgers onthouden zodat een aantal huisjesmelkers er rijker van kan worden..beetje kromme redenatie.
In frankrijk, spanje, Italie eva. zijn ze goedkoper en nog eens verser ook..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het alternatief daadwerkelijk goedkoper? De dagelijkse boodschappen zijn in Nederland relatief voordelig.
Toen ik er nog woonde inderdaad 4 AH's in de buurtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht 4, en een Aldi, de De Boer is verdwenen (gek he) en dan nog een linksdraaiend supertje.
Volgens mij doet de AH dat vanwege de studenten. Dan wordt hun vertrouwde supermarkt en als het dan later flinke consumenten worden gaan ze nog steeds naar de AH.
Mjoh, ik reken die in de Nieuwe Ebbinge ook nog mee dan zit je op 5.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht 4, en een Aldi, de De Boer is verdwenen (gek he) en dan nog een linksdraaiend supertje.
Volgens mij doet de AH dat vanwege de studenten. Dan wordt hun vertrouwde supermarkt en als het dan later flinke consumenten worden gaan ze nog steeds naar de AH.
Dat vraag ik me serieus af.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:12 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
In frankrijk, spanje, Italie eva. zijn ze goedkoper en nog eens verser ook..
Hel ende verdoemenis, het raakt een gevoelige snaar, niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar vrijwillig een hongerige, valse hond je kamer inhalen is ook niet verstandig.
Ja + Nieuwe Ebbingestraat, maar goed daar kan je over twisten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toen ik er nog woonde inderdaad 4 AH's in de buurt.
- Korenbeurs
- Brugstraat
- Gedempte Zuiderdiep
- Oude Ebbingestraat
Het is voor de binnensteden inderdaad geen goed idee. je hebt nog geen seriueze poging gewaagd dat argument onderuit te halen maar komt steeds met dit soort snerenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hel ende verdoemenis, het raakt een gevoelige snaar, niet?
Buiten de Diepenringquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:21 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja + Nieuwe Ebbingestraat, maar goed daar kan je over twisten.
Mijn ervaring met franse supermarkten is dat altijd duurder is eigenlijk. Niet veel, maar wel duurder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:12 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
In frankrijk, spanje, Italie eva. zijn ze goedkoper en nog eens verser ook..
Ja ok, geen binenstad. Maar ik vraag me af welke Aldi er binnen de diepenring zit dan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Buiten de Diepenring, kan je net zo goed de Jumbo bij het Cibogaterrein meerekenen.
hmm, die aldi zegt me zo even niks maar ik ben er al een tijdje weer wegquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:24 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja ok, geen binenstad. Maar ik vraag me af welke Aldi er binnen de diepenring zit dan.
Oh crap laat maar.... In het oude pand van de V&D schiet me opeens te binnen, is ook zo![]()
Ja het kleinere deel op de begane grond van de V&D, het kantoorboekhandeldeel, dat is nu een Aldi.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hmm, die aldi zegt me zo even niks maar ik ben er al een tijdje weer weg.
Je binnensteden mening is geen argument, een mening. Van grotere bedreigingen voor de binnensteden wil je geen weet hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is voor de binnensteden inderdaad geen goed idee. je hebt nog geen seriueze poging gewaagd dat argument onderuit te halen maar komt steeds met dit soort sneren.
Ligt er misschien aan wat je koopt..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mijn ervaring met franse supermarkten is dat altijd duurder is eigenlijk. Niet veel, maar wel duurder.
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:35 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan wat je koopt..
Het is wel heel degelijk een argument. Dat effect is uitvoering beschreven en gedocumenteerd in de vakliteratuur over dit onderwerp. Dat je dat niet goed uitkomt is leuk voor jou maar doet aan het argument niets af.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je binnensteden mening is geen argument, een mening. Van grotere bedreigingen voor de binnensteden wil je geen weet hebben.
Twee weken terug in Belgie regelmatig bij een Carrefour geweest en daar was het gemiddeld genomen gewoon flink duurder dan hier. Maar dat waren geen echte hypermarkten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.
Of een fiets bij de Carrefour goedkoper is weet ik niet.
Carrefour komt ook in kleinere vormen voor inderdaad, maar ik geloof niet dat er een gigantisch prijsverschil zit tussen deze en de hypermarkten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Twee weken terug in Belgie regelmatig bij een Carrefour geweest en daar was het gemiddeld genomen gewoon flink duurder dan hier. Maar dat waren geen echte hypermarkten.
Kan ook dat België weer duurder is dan Frankrijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:43 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Carrefour komt ook in kleinere vormen voor inderdaad, maar ik geloof niet dat er een gigantisch prijsverschil zit tussen deze en de hypermarkten.
Dat kan, maar bedoelde eigenlijk tussen de kleine Carrefours en de hypermarkt versies. In Frankrijk (en in België ook denk ik) heb je beide vormen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan ook dat België weer duurder is dan Frankrijk.
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.
Of een fiets bij de Carrefour goedkoper is weet ik niet.
Een aantal daarvan zal goedkoper zijn. Het merendeel helaas niet vrees ik voor je.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:55 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..
het ligt er aan wat je koopt
Ja, dat zeg ik toch ook? We gaan het hier toch niet over 1 artikel hebben. Ik kom al lang in Frankrijk, ook voor langere perioden en mijn ervaring is dus dat de meeste boodschappen of ongeveer gelijk of duurder zijn. En ja, er zullen ongetwijfeld ook goedkopere producten bij zitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:55 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..
het ligt er aan wat je koopt
Dus voor alle binnenstadsbewoners die graag naar een nette schone winkel met goede producten gaan en waar het personeel vriendelijk en beleefd is met aandacht voor hun klanten en die je niet proberen te naaien, er is weer een alternatief voor de AH.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:30 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja het kleinere deel op de begane grond van de V&D, het kantoorboekhandeldeel, dat is nu een Aldi.
Je bent bijzonder selectief met wat je wilt reguleren en waarom.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wel heel degelijk een argument. Dat effect is uitvoering beschreven en gedocumenteerd in de vakliteratuur over dit onderwerp. Dat je dat niet goed uitkomt is leuk voor jou maar doet aan het argument niets af.
Dat winkelen via internet ook een bedreiging vormt weet ik natuurlijk ook. Dat is echter wel een bedreiging die zich anders ontwikkelt en waar een lokale middenstander ook beter op kan anticiperen.
Mag de markt dat bepalen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef betyar het volgende:
Ik heb even een expert gebeld om na te vragen waarom die winkels hier niet komen en niet lopen.
Dat komt door de infrastructuur, Nederland is te dicht bevolkt en omdat hier op elke hoek een supermarkt of twee zit. Klaar einde discussie, slotje erop.
Dus de gemeentes moeten het niet toestaan van de verkoop van levensmiddelen buiten de bebouwde kom laten vallen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is al bepaald door degene die het hebben geprobeerd.
Ze moeten van mij niks, maar ik vind het een onzinnige maatregel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de gemeentes moeten het niet toestaan van de verkoop van levensmiddelen buiten de bebouwde kom laten vallen?
He he, je geeft dus toe dat een overheid zich niet met dit soort onzin moet bezighoudenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze moeten van mij niks, maar ik vind het een onzinnige maatregel.
Ik vind het ook goed dat er nu eindenlijk eens een alternatief is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus voor alle binnenstadsbewoners die graag naar een nette schone winkel met goede producten gaan en waar het personeel vriendelijk en beleefd is met aandacht voor hun klanten en die je niet proberen te naaien, er is weer een alternatief voor de AH.
Ja klopt, binnenstad is diepenring, maar het punt wat ik probeerde te maken was dat er een aardig aantal supermarkten zijn.quote:Van die AH in de Nieuwe Ebbinge wist ik niet, is ook niet echt binnenstad, die is vrij helder gedefinieerd door de Diepenring.
Ik heb ook nergens gezegd dat ze dat wel moeten doen, heel die ophef is onnodig omdat die winkels hier toch niet draaien. Wil je naar zo'n winkel ga dan naar België of Duitsland zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
He he, je geeft dus toe dat een overheid zich niet met dit soort onzin moet bezighouden
En dat klopt ook, maar ik wist niet van het bestaan van die AH, dus ik wilde weten waar die zat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:33 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja klopt, binnenstad is diepenring, maar het punt wat ik probeerde te maken was dat er een aardig aantal supermarkten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |