quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:32 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb pas een ING-rekening geopend en heb blijkbaar 5.000 punten erbij gekregen terwijl ik maar EUR 50 op mijn spaarrekening heb staan (dat bedrag was het kado bij het storten van je salaris bij de ING). Best een goede deal als je normaal gesproken per 1 euro rente 100 rentepunten kado krijgt!
Het leek me wel leuk om gebruikt te maken van een Pathé Unlimited Card, maar deze is helaas niet meer verkrijgbaar via de rentepuntenwinkel! Wie heeft voor de rentepunten wat leuks kunnen kopen en zijn de prijzen in de renteshop echt zo voordelig als wordt gepresenteerd?
Je hebt zeker nooit gehoord van het houden van meerdere spaarrekeningen? Het feit dat ik destijds EUR 50 op die rekening had staan, had ermee te maken dat ik net een rekeningnummer bij de ING had geopend en tegelijkertijd een spaarrekening. De actie was dat je bij het storten van je loon EUR 50 kado kreeg. Wat je suggereert met mijn quotes, klopt dus (helaas voor jou) totaal niet.quote:
Dank voor je reactie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:30 schreef Deetch het volgende:
Is duur krediet op zo'n kaart. Ik zou het niet doen.
Echt helaas voor mij. Was het maar zo'n feest.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:31 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Je hebt zeker nooit gehoord van het houden van meerdere spaarrekeningen? Het feit dat ik destijds EUR 50 op die rekening had staan, had ermee te maken dat ik net een rekeningnummer bij de ING had geopend en tegelijkertijd een spaarrekening. De actie was dat je bij het storten van je loon EUR 50 kado kreeg. Wat je suggereert met mijn quotes, klopt dus (helaas voor jou) totaal niet.
Ik heb de afgelopen tijd veel uitgaven gehad en deze zijn de komende tijd ook te verwachten in verband met de verbouwing van mijn huis. Ik zit momenteel aan mijn limiet van EUR 5.000 en wil eigenlijk mijn limiet verhogen naar EUR 7.500. Zodra de grote uitgaven achter de rug zijn, verlaag ik het weer naar het standaardbedrag van EUR 2.500. Het is dan ook een tijdelijke wijziging.quote:
Je geeft aan dat je in een keer het saldo aflost: dit betekent dat je het geld dus wel beschikbaar hebt. Is het dan niet een optie om gewoon het geld over te maken naar ICS, en dus vervroegd af te lossen, ipv te wachten tot ICS het incasseert van je rekening?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:16 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen tijd veel uitgaven gehad en deze zijn de komende tijd ook te verwachten in verband met de verbouwing van mijn huis. Ik zit momenteel aan mijn limiet van EUR 5.000 en wil eigenlijk mijn limiet verhogen naar EUR 7.500. Zodra de grote uitgaven achter de rug zijn, verlaag ik het weer naar het standaardbedrag van EUR 2.500. Het is dan ook een tijdelijke wijziging.
Ik kan bedenken dat het nog iets met verzekering te maken heeft. ICS heeft toch een verzekering op gekochte producten?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:25 schreef freako het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je in een keer het saldo aflost: dit betekent dat je het geld dus wel beschikbaar hebt. Is het dan niet een optie om gewoon het geld over te maken naar ICS, en dus vervroegd af te lossen, ipv te wachten tot ICS het incasseert van je rekening?
Daardoor verandert de maandelijkse limiet toch niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:25 schreef freako het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je in een keer het saldo aflost: dit betekent dat je het geld dus wel beschikbaar hebt. Is het dan niet een optie om gewoon het geld over te maken naar ICS, en dus vervroegd af te lossen, ipv te wachten tot ICS het incasseert van je rekening?
De verzekering is inderdaad een van de redenen waarom ik graag met een Creditcard betaal. Een andere is uitstel van betaling, waardoor de renteteller op mijn spaarrekening door blijft lopen. Verder spaar ik via de Bijenkorfcard bij iedere betaling van EUR 80 een bedrag van EUR 1 om te besteden binnen de Bijenkorf. Genoeg redenen voor mij om te betalen met mijn Creditcard.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan bedenken dat het nog iets met verzekering te maken heeft. ICS heeft toch een verzekering op gekochte producten?
Afgezien dan van het verzekering gebeuren (welke tijdens verbouwing ook gewoon onder inboedel/opstal verzekering valt). Verder heb jij dan een aardig goeie spaarrekening, daar het rente percentage op CC-credit al snel tegen de 10-15% loopt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:44 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
De verzekering is inderdaad een van de redenen waarom ik graag met een Creditcard betaal. Een andere is uitstel van betaling, waardoor de renteteller op mijn spaarrekening door blijft lopen. Verder spaar ik via de Bijenkorfcard bij iedere betaling van EUR 80 een bedrag van EUR 1 om te besteden binnen de Bijenkorf. Genoeg redenen voor mij om te betalen met mijn Creditcard.
De creditcardmaatschappij heb ik overigens al gebeld. De medewerkers gaven aan dat ze niet wisten hoeveel het inkomen moet bedragen, maar wel hebben ze aangegeven dat ik voor de verhoging zeer waarschijnlijk een kopie van mijn loonstrookje moet overleggen (detail: de verhoging van EUR 2.500 naar EUR 5.000 is doorgevoerd zonder ook maar enige controle van de inkomensgegevens).
Klopt. Maar als het achterliggende probleem is dat er slechts eenmalig een te lage limiet is (TS geeft aan op korte termijn de limiet weer op ¤2500 te willen laten zetten), kun je de limiet verhogen of vervroegd aflossen. In beide gevallen creëer je de gewenste kredietruimte.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Daardoor verandert de maandelijkse limiet toch niet?
Ik geloof niet dat jij helemaal op de hoogte bent van wat een creditcard precies inhoudt en wat de mogelijkheden hierbij zijn. Lees je hier even over in en lees je antwoord dan terug. Een aantal essentiele kenermken over het gebruik van een creditcard staat overigens ook al in dit topic ( en geven je ongelijk aan over hetgeen je hebt benoemd in je antwoord)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:50 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Afgezien dan van het verzekering gebeuren (welke tijdens verbouwing ook gewoon onder inboedel/opstal verzekering valt). Verder heb jij dan een aardig goeie spaarrekening, daar het rente percentage op CC-credit al snel tegen de 10-15% loopt.
Dank voor je reactie. Ik denk dat het storten van geld op de creditcardrekening inderdaad ook een goede oplossing is naast het verhogen van mijn limiet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:10 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. Maar als het achterliggende probleem is dat er slechts eenmalig een te lage limiet is (TS geeft aan op korte termijn de limiet weer op ¤2500 te willen laten zetten), kun je de limiet verhogen of vervroegd aflossen. In beide gevallen creëer je de gewenste kredietruimte.
Tja als je aflost voor einde rente tijd dan betaal je idd niks dat klopt en dat weet ik. Maar snap niet helemaal waarom je dan zou verhogen van je limiet. Als je het toch al zo kunt betalen zet dan gewoon lekker 7500 euro erop en je bent ook klaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:16 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat jij helemaal op de hoogte bent van wat een creditcard precies inhoudt en wat de mogelijkheden hierbij zijn. Lees je hier even over in en lees je antwoord dan terug. Een aantal essentiele kenermken over het gebruik van een creditcard staat overigens ook al in dit topic ( en geven je ongelijk aan over hetgeen je hebt benoemd in je antwoord)
bedragen boven de 5000 euro worden niet in de verzekering mee genomen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:25 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Tja als je aflost voor einde rente tijd dan betaal je idd niks dat klopt en dat weet ik. Maar snap niet helemaal waarom je dan zou verhogen van je limiet. Als je het toch al zo kunt betalen zet dan gewoon lekker 7500 euro erop en je bent ook klaar.
quote:
Mja is het nu echt nuttig om 4 E over 3 rekeningen te verdelen? Wat 'n gedoe.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:31 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Je hebt zeker nooit gehoord van het houden van meerdere spaarrekeningen? Het feit dat ik destijds EUR 50 op die rekening had staan, had ermee te maken dat ik net een rekeningnummer bij de ING had geopend en tegelijkertijd een spaarrekening. De actie was dat je bij het storten van je loon EUR 50 kado kreeg. Wat je suggereert met mijn quotes, klopt dus (helaas voor jou) totaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |