abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115860622
Iedereen kent ze wel, mensen aan wie je iets voorschiet, er van uitgaand dat je dit terug krijgt, die vervolgens niks meer van hun laten horen. Ligt het aan mij of is het gewoon een kwestie van fatsoen dat als je iets leent bij een van je vrienden/kennissen, dat je dat gewoon uit eigen initiatief terug geeft? Ik vind het gewoon logisch dat als iemand zo aardig is je iets voor te schieten dat je het dan gewoon terug geeft de volgende gelegenheid.

Maar daar denkt blijkbaar niet iedereen zo over. Natuurlijk, het een keertje vergeten is helemaal niet erg. Maar het keer op keer vergeten en als iemand er om vraagt met een of andere kut smoes aan komen of zeggen: 'ja, dat krijg je de volgende keer' en dan de volgende keer het toch niet terug betalen, gaat er bij mij echt niet in. Natuurlijk als ik een keer een tientje of meer voorschiet en iemand heeft het moeilijk dan wil ik die schuld best kwijtschelden, daar ben je tenslotte vrienden voor. Zolang je het maar gewoon eerlijk zegt en naar mij toe komt en niet elke keer met een kutsmoes komt. Ik kan me daar echt vreselijk aan ergeren .

Komt dit jullie bekend voor? Of ben ik de enige in dit schuitje?
pi_115860671
Je bent de enige.....
pi_115860689
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:05 schreef Rekkie het volgende:
Je bent de enige.....
:')
pi_115860699
Terekte klacht, kutpaupers die geen paar euro terug kunnen betalen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_115860721
Als ik mijn vrienden iets leen ben ik heel duidelijk wanneer ik het en hoeveel ik terug krijg.

Weet je zeker dat je niet gewoon met paupers omgaat die jou niet als vriend zien maar gewoon willen profiteren?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_115860724
Altijd hetzelfde soort dat geld moet lenen.
pi_115860732
Geen last van, durven ze bij mij niet te proberen.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_115860744
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:06 schreef Karelnoord het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:08:22 #9
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_115860761
Geld lenen is natuurlijk makkelijker dan het terug betalen. Je hebt ook van die mensen die geld lenen met het idee in het achterhoofd dat diegene van wie je het leent het stiekem vergeet. Gewoon zorgen dat je het geld terug krijgt, desnoods even wachten maar vooral blijven zeuren en die mensen voortaan geen geld meer lenen.
Geld lenen is op zich niet erg, helemaal niet verkeerd om iemand even te helpen maar als jij moet gaan zeuren om het geld wordt het vervelend.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_115860774
Yep, ik heb toevallig net zo'n geval. Waar ik me aan erger is dat ik er zelf achteraan moet.
Dus, de volgende keer leen ik niet meer uit
pi_115860813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:07 schreef sinepedraap het volgende:
Als ik mijn vrienden iets leen ben ik heel duidelijk wanneer ik het en hoeveel ik terug krijg.

Weet je zeker dat je niet gewoon met paupers omgaat die jou niet als vriend zien maar gewoon willen profiteren?
Van een paar weet ik gewoon dat ze asociale paupers zijn, maar goed daar ga ik dan ook alleen mee om omdat mijn echte vrienden (die overigens wel terug betalen) daar mee omgaan.

Kan ze moeilijk uit mijn vriendengroep gooien. Maar heb me de laatste tijd wel gerealiseerd dat aan hun geld voorschieten niet zo'n goed plan is en dat ze maar gewoon lekker in de strond kunnen zakken als ze geld nodig hebben.
pi_115860847
quote:
18s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
Ik ben kei onzeker :@ .
pi_115860885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:09 schreef Karelnoord het volgende:

[..]

Van een paar weet ik gewoon dat ze asociale paupers zijn, maar goed daar ga ik dan ook alleen mee om omdat mijn echte vrienden (die overigens wel terug betalen) daar mee omgaan.

Kan ze moeilijk uit mijn vriendengroep gooien. Maar heb me de laatste tijd wel gerealiseerd dat aan hun geld voorschieten niet zo'n goed plan is en dat ze maar gewoon lekker in de strond kunnen zakken als ze geld nodig hebben.
Waarom kun je ze niet als vrienden uitsluiten dan?
en 'strond'?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:12:57 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115860912
Daarom leen ik ook niks uit aan mensen waarvan ik weet dat ik er zelf achteraan moet, of het helemaal niet terugkrijg.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:13:07 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_115860917
Nooit meer iets aan je vrienden lenen als je zulke types tot je vrienden rekent.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_115860976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waarom kun je ze niet als vrienden uitsluiten dan?
en 'strond'?
Typo, sorry :@. Het is nog vroeg zullen we maar zeggen.

Omdat ze gewoon met mijn andere vrienden omgaan en daar ook over de vloer komen en ik die vrienden moeilijk kan verbieden om met hun om te gaan. En het is niet dat ik ze haat of niet uit kan staan. Normaal gesproken zijn het gewoon chille gasten. Alleen als het over geld gaat zijn er altijd wel een paar die de dans proberen te ontspringen.
pi_115861047
subklacht: Mensen die je niet betalen als je een kado namens een groep hebt gekocht. Dat je iets a 50-100e koopt voor Pietje en tien mensen zeggen mee te doen waarvan er vervolgens maar zeven met de centen over de brug komen. Moet je er nog tien keer achteraan mailen. Doe je dus ook 1 keer en nooit weer.
pi_115861067
Nou dan hebben jullie het over een paar euro, ik heb 900 euro aan mijn schoonzus geleend en heb het na bijna 4 jaar nog niet terug, ik leen helemaal niets meer uit, dit was heel duur lesgeld.
Als ze geld willen werken ze maar wat harder
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:17:55 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115861102
Oplossing is simpel: niets meer uitlenen aan Tokkies.
censuur :O
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:18:30 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115861126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:17 schreef LittleLady het volgende:
Nou dan hebben jullie het over een paar euro, ik heb 900 euro aan mijn schoonzus geleend en heb het na bijna 4 jaar nog niet terug, ik leen helemaal niets meer uit, dit was heel duur lesgeld.
:{ ;(

Dat soort bedragen zou ik alleen aan directe familie uitlenen (broer/zus/moeder/vader). Want ik weet dat zij het terugbetalen.
pi_115861130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:16 schreef CPS2000 het volgende:
subklacht: Mensen die je niet betalen als je een kado namens een groep hebt gekocht. Dat je iets a 50-100e koopt voor Pietje en tien mensen zeggen mee te doen waarvan er vervolgens maar zeven met de centen over de brug komen. Moet je er nog tien keer achteraan mailen. Doe je dus ook 1 keer en nooit weer.
Sowieso heb ik hier een schijthekel aan. Mijn vrienden doen dit ook. Krijg je opeens een mail ja je moet nog 15 euro overmaken voor het cadeau (geen kado) van die en die. En dat herhaalt zich een paar keer per jaar. Dus dan maak je eigenlijk meer over dan dat je zelf krijgt.

Ja maar het gaat om het gebaar zeggen ze dan. Terwijl het alleen maar moeite is en iedereen beter gewoon zijn eigen cadeau's kan regelen.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_115861177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:{ ;(

Dat soort bedragen zou ik alleen aan directe familie uitlenen (broer/zus/moeder/vader). Want ik weet dat zij het terugbetalen.
Tja wat ik zeg, was wel heel duur lesgeld, ben nu wel met iets bezig om het terug te krijgen dus wie weet lukt dat.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:20:32 #23
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115861187
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 220 euro uitgeleend aan een vriend die als hij dat geld niet had een rekening niet kon betalen en dan zijn huis uitgezet zou worden. Heb nog geen cent van dat geld teruggezien. Het heeft me vreselijk geërgerd, maar ik ben inmiddels klaar met het vragen. Als hij het nog geeft, prima, zo niet, dan ook goed. Dit is in ieder geval de allerlaatste keer dat hij van mij iets krijgt.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_115861294
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Sowieso heb ik hier een schijthekel aan. Mijn vrienden doen dit ook. Krijg je opeens een mail ja je moet nog 15 euro overmaken voor het cadeau (geen kado) van die en die. En dat herhaalt zich een paar keer per jaar. Dus dan maak je eigenlijk meer over dan dat je zelf krijgt.

Ja maar het gaat om het gebaar zeggen ze dan. Terwijl het alleen maar moeite is en iedereen beter gewoon zijn eigen cadeau's kan regelen.
Bij mij zijn het altijd andere samenstellingen en wordt er vooraf afgesproken wat er gekocht wordt voor welke prijs en wie er mee doet. Iedereen gaat dus vooraf akkoord maar er zijn er altijd 2 of 3 die achteraf niet thuis geven. Vaak is het ook gewoon vergeten maar na een paar keer vragen wordt het wel heel vervelend. Verder ben ik eigenlijk ook voor zelf iets kopen, heb je ook veel meer verschillende cadeau's, alleen heb je met een groep wat groters geven.
pi_115861527
Komt me niet bekend voor, ik ben altijd degene die geld leent.

Ik betaal wel altijd terug.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:31:17 #26
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115861568
irritant dus inderdaad, echt een hekel aan mensen die het geleende geld niet (uit zichzelf) teruggegeven.

Ik leen dan ook nooit meer geld uit, behalve aan mensen waarvan ik weet dat ze het terugbetalen, en uiteraard, soms wat geld geven omdat je weet dat je ook wel eens wat van de ander krijgt.

Eens met de TS iig, het lijkt vandaag de dag de normaalste zaak van de wereld om geleend geld niet terug te betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frank_Drebin op 22-08-2012 12:46:34 ]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:31:24 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115861572
Als je niks geef hoeven ze het ook niet terug te geven.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_115861673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:20 schreef Mucha-Girl het volgende:
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 220 euro uitgeleend aan een vriend die als hij dat geld niet had een rekening niet kon betalen en dan zijn huis uitgezet zou worden. Heb nog geen cent van dat geld teruggezien. Het heeft me vreselijk geërgerd, maar ik ben inmiddels klaar met het vragen. Als hij het nog geeft, prima, zo niet, dan ook goed. Dit is in ieder geval de allerlaatste keer dat hij van mij iets krijgt.
En ondertussen kopen ze wel nieuwe mobieltjes, consoles en hele dure kleren maar geen geld hebben om jou terug te betalen :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:42:33 #29
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115861927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:34 schreef Piethur het volgende:

[..]

En ondertussen kopen ze wel nieuwe mobieltjes, consoles en hele dure kleren maar geen geld hebben om jou terug te betalen :')
Nou ja, dat niet, maar wel geld steken in allerlei dure opleidingen, rijbewijs e.d. Ik snap dat dat zijn baankansen vergroot, maar als je geld hebt om een rij-opleiding te bekostigen heb je ook geld om mij terug te betalen. Sterker nog, ik hoef dat bedrag niet eens in 1 keer terug; in hele kleine termijnen vind ik ook goed. Maar dan krijg ik tenminste IETS, nu heb ik helemaal niks.
goede FOK!ster jij _0_
pi_115861983
Ik had een aantal jaren geleden 100 euro aan mijn broer uitgeleend, maar die gast heeft het nooit terugbetaald en denkt misschien dat ik het vergeten ben. :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:45:49 #31
351760 Adrenalini
Amazing Adrenalini Brothers
pi_115862044
Bij zowel het uitlenen als lenen vergeet ik het altijd :')

Zijn dan wel bedragen van 5 tot 10 euro en gebeurd een enkele keer per jaar als ik in de kroeg sta en mn geld op is.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:46:13 #32
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_115862054
100% terechte klacht. Had er laatst ook een topic over: Achter m'n cash money aanmoeten als Frank de incassoman...

Nog steeds heb ik m'n geld niet! :( :( :(
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_115862136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:42 schreef Mucha-Girl het volgende:

[..]

Nou ja, dat niet, maar wel geld steken in allerlei dure opleidingen, rijbewijs e.d. Ik snap dat dat zijn baankansen vergroot, maar als je geld hebt om een rij-opleiding te bekostigen heb je ook geld om mij terug te betalen. Sterker nog, ik hoef dat bedrag niet eens in 1 keer terug; in hele kleine termijnen vind ik ook goed. Maar dan krijg ik tenminste IETS, nu heb ik helemaal niks.
Ik heb dat namelijk eens gehad, had maat van mij geld geleend (bijna 2000 euro) en was achteraf heel dom. Ik gaf ze dat want ze hadden net een nieuw huis laten zetten en hadden alles heel strak berekend en nu was er een tegenvaller en zaten ze direct in de penarie. Ik hun geleend en ze konden het elke keer niet terug betalen maar wel nieuwe auto en dergelijke. Jaar na tijd toch hem er eens flink op aangesproken en het zou dan altijd gaan gebeuren, ik zou mijn geld terugkrijgen.

De week daarna kwamen ze naar me toe om te zeggen dat zij in verwachting was en hoe blij ze wel niet waren. Toen heb ik uiteindelijk maar een aanhanger van hem 'geleend' en die verkocht en heb hem nooit weer gesproken. :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:30 #34
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_115862172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:48 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik heb dat namelijk eens gehad, had maat van mij geld geleend (bijna 2000 euro) en was achteraf heel dom. Ik gaf ze dat want ze hadden net een nieuw huis laten zetten en hadden alles heel strak berekend en nu was er een tegenvaller en zaten ze direct in de penarie. Ik hun geleend en ze konden het elke keer niet terug betalen maar wel nieuwe auto en dergelijke. Jaar na tijd toch hem er eens flink op aangesproken en het zou dan altijd gaan gebeuren, ik zou mijn geld terugkrijgen.

De week daarna kwamen ze naar me toe om te zeggen dat zij in verwachting was en hoe blij ze wel niet waren. Toen heb ik uiteindelijk maar een aanhanger van hem 'geleend' en die verkocht en heb hem nooit weer gesproken. :')
Hmmm, zou ik misschien ook maar eens moeten doen. Bazenactie wel _O_
goede FOK!ster jij _0_
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:36 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_115862177
Ik maak er meestal niet zo'n groot probleem van maar noteer het wel in mijn achterhoofd en de volgende keer als hij wat wil lenen krijgt hij het niet. Geld is niet zo boeiend (mits geen honderden euro's uiteraard) en ik hoef er geen vriendschap/goede verstandshouding mee te verstoren maar ik trek wel mijn conclusies.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 22 augustus 2012 @ 12:49:52 #36
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_115862183
quote:

[..]

Oei, wat een pauper, die lener... :') Je zou haast de neiging krijgen om je geld dan op een andere manier terug te krijgen!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_115862305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:49 schreef Geelman het volgende:

[..]

Oei, wat een pauper, die lener... :') Je zou haast de neiging krijgen om je geld dan op een andere manier terug te krijgen!
Ja, die hanger heb ik nog voor goede prijs kunnen verkopen ;)

Maar vooral dat zij zwanger was en hoe blij ze daarom waren terwijl ze nooit geld hadden om mij terug te betalen, dat was echt een klap in het gezicht!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:06:02 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115862763
quote:
Voor wie dit nog niet heeft meegemaakt ga ik jullie een dienst bewijzen! Leen mij 100 euro, dan krijg je het ook niet terug, maar bespaar je 800 euro op bovengenoemde leergeld! Een koopje lijkt mij ^O^
censuur :O
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:18:24 #39
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_115863153
quote:
Ga je nu nog wel met ze om? Ik zou dit moeilijk kunnen verkroppen...
pi_115863225
Ik leen zelf nooit meer aan mensen tenzij directe familie. Daar krijg ik het altijd netjes van terug, en als het een keertje niet op tijd kan dan zeggen ze dat :)

Wat later terugbetalen heb ik geen moeite mee, maar laat het dan wel even weten.
pi_115863271
quote:
5s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:18 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ga je nu nog wel met ze om? Ik zou dit moeilijk kunnen verkroppen...
Nee daarvoor zijn er ook teveel andere dingen gebeurd, het is alleen sneu voor mijn dochter het is de familie van haar vader maar ik kan ze missen als kiespijn
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:22:08 #42
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_115863285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:21 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee daarvoor zijn er ook teveel andere dingen gebeurd, het is alleen sneu voor mijn dochter het is de familie van haar vader maar ik kan ze missen als kiespijn
Logisch.
pi_115863401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:16 schreef CPS2000 het volgende:
Mailen?

Bel ze gewoon man.... afstandelijke gedrag.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:28:17 #44
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_115868163
Ooit een "vriend" van me 30 euro geleend. Na 2 maanden zeuren nog niet teruggekregen.

Toen we vervolgens naar de kroeg gingen, heb ik met zijn briefje van 50 betaald en 30 in mijn zak gestoken. Werd ie nog pissig ook.

Later voordeel van de twijfel gegeven want hij zou geklapt worden als hij geen 50 euro zou betalen aan iemand.

Dit moest hij in een kroeg overhandigen. Dus ik zeg "Prima, ik ga wel mee".
Tot we op de hoek van de kroeg waren, toen hoefde ik niet meer mee en of ik hem die 50 euro wilde geven.

Niet gedaan, hij pissed en de volgende dag geen blauw oog, niks.

Bleek dat hij met zijn dealer voor de kroeg had afgesproken.

Heb hem de tering toegewenst en daarna nooit meer gesproken.
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:32:40 #45
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_115868315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:28 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Ooit een "vriend" van me 30 euro geleend. Na 2 maanden zeuren nog niet teruggekregen.

Toen we vervolgens naar de kroeg gingen, heb ik met zijn briefje van 50 betaald en 30 in mijn zak gestoken. Werd ie nog pissig ook.

Later voordeel van de twijfel gegeven want hij zou geklapt worden als hij geen 50 euro zou betalen aan iemand.

Dit moest hij in een kroeg overhandigen. Dus ik zeg "Prima, ik ga wel mee".
Tot we op de hoek van de kroeg waren, toen hoefde ik niet meer mee en of ik hem die 50 euro wilde geven.

Niet gedaan, hij pissed en de volgende dag geen blauw oog, niks.

Bleek dat hij met zijn dealer voor de kroeg had afgesproken.

Heb hem de tering toegewenst en daarna nooit meer gesproken.
wtf :{
vieze leugenaar die gozer
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_115868442
quote:

[..]

Terechte actie.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_115868992
Terechte klacht, ik heb ook een hekel om steeds achter mijn geld aan te moeten zitten. Ik moet ook altijd een paar keer vragen voordat ik iets terug krijg :)
pi_115869607
Tja ik leende eigenlijk ook elke keer van alles uit, soms zelfs meer dan dat ik me kon veroorloven. Vond ik mezelf aardig ofzo..

Nou had ik laatst een vriend over de vloer en die moest ook even 50 euro lenen. Bleek dat er een gozer goed was geflipt op hem omdat hij zijn geld niet had (waar mijn maat dan zó verbaasd over was hoe iemand nou zo serieus kan zijn over geld terugkrijgen).

Dus ja ik als nice-guy maar even me vriend uit de problemen helpen. Echt spijt van deze beslissing gehad. Als ik hem gewoon lekker had weggestuurd had die andere gozer hem even goed duidelijk kunnen maken hoe het zit met geld lenen en netjes terugbetalen. Nu heb ik hem er makkelijk mee laten wegkomen en denkt hij dat ie de volgende keer als iemand tegen hem flipt hij wel weer bij mij kan komen als backup-plan.

Het enige wat werkt is goede afspraken maken en zodra iemand ze niet nakomt ze helemaal de grond in te slaan:
pi_115869760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef Alexjaxx het volgende:
Tja ik leende eigenlijk ook elke keer van alles uit, soms zelfs meer dan dat ik me kon veroorloven. Vond ik mezelf aardig ofzo..

Nou had ik laatst een vriend over de vloer en die moest ook even 50 euro lenen. Bleek dat er een gozer goed was geflipt op hem omdat hij zijn geld niet had (waar mijn maat dan zó verbaasd over was hoe iemand nou zo serieus kan zijn over geld terugkrijgen).

Dus ja ik als nice-guy maar even me vriend uit de problemen helpen. Echt spijt van deze beslissing gehad. Als ik hem gewoon lekker had weggestuurd had die andere gozer hem even goed duidelijk kunnen maken hoe het zit met geld lenen en netjes terugbetalen. Nu heb ik hem er makkelijk mee laten wegkomen en denkt hij dat ie de volgende keer als iemand tegen hem flipt hij wel weer bij mij kan komen als backup-plan.

Het enige wat werkt is goede afspraken maken en zodra iemand ze niet nakomt ze helemaal de grond in te slaan:
Give up the dough before you get smoked! Oh, you broke?
*BOOM BOOM*
Now you're dead broke. :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:33:59 #50
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115873216
Krijg ook nog 200 euro's van mijn lieve vriendin, terugbetalen ho maar. Ondertussen wel geld hebben voor de mac donalds e.d., als ik haar hierop aanspreek moet ik stil zijn. :')

Ik hoef haar, als ik over een tijdje nog steeds het geld neit heb, niet meer te zien. Ik ben wel goed maar neit gek.
pi_115873600
Komt me wel bekend voor dit, altijd op de middelbare school van elkaar lenen.
Ik was altijd degene zonder geld, altijd lenen. Maar netjes binnen 1, misschien 2 dagen terug.
Als ik een keer geld bij me had, wou iedereen van mij lenen en zag ik het 2 weken later misschien een keer terug, omdat hun het elke dag 'vergeten waren'.
'Vergeten'. :')
pi_115873627
Klasgenootje leende 2 euro van me. Na 3 weken had ik het nog niet. Toen ben ik op hem afgestapt en gevraagd waar het bleef en gezegd dat ik het nu nodig had. De hele klas noemde me een gierigaard, maar uiteindelijk kreeg ik het wel terug. _O_
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:45:49 #53
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_115873668
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:44 schreef Argo het volgende:
Klasgenootje leende 2 euro van me. Na 3 weken had ik het nog niet. Toen ben ik op hem afgestapt en gevraagd waar het bleef en gezegd dat ik het nu nodig had. De hele klas noemde me een gierigaard, maar uiteindelijk kreeg ik het wel terug. _O_
Precies ook nog trots :') ...
Trotse Belg.
pi_115873723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:45 schreef Sasman het volgende:

[..]

Precies ook nog trots :') ...
Ja jong is toch 2 euro. En voor die mensen die zeggen dat 2 euro niets voorstaat. Als heel Nederland mij 2 euro geeft, moet je eens zien hoe rijk ik dan ben.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:50:53 #55
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_115873805
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:47 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja jong is toch 2 euro. En voor die mensen die zeggen dat 2 euro niets voorstaat. Als heel Nederland mij 2 euro geeft, moet je eens zien hoe rijk ik dan ben.
Je kon toch ook gewoon vragen wanneer hij het ging teruggeven en niet zo brutaal zeggen dat je het nu direct moest hebben.

Had je het waarschijnlijk ook gekregen.
Trotse Belg.
pi_115873906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:50 schreef Sasman het volgende:

[..]

Je kon toch ook gewoon vragen wanneer hij het ging teruggeven en niet zo brutaal zeggen dat je het nu direct moest hebben.

Had je het waarschijnlijk ook gekregen.
Nee want het duurde het al 3 weken, en in die 3 weken was het altijd 'morgen' en hij was vaak ziek... En op die dag had ik geen geld bij me en ik voelde me ziek en had ontiegelijke dorst. Daarna toen ik thuis was lag ik met koorts in bed. :')
pi_115886584
man had zo'n gozer 20 eu geleend hij zegt ik krijg het over 2 weken terug nu bijna 2 jaar later nog steeds niks... echt hatelijk ik vind dat als je gewoon boven de 1 euro leent je sowieso moet teruggeven tenzij diegene zegt dat je het mag houden :(. Niet dat ik gierig ben hoor maar als je blijft lenen... }:|
Irene is bae <3
pi_115886640
Het is een bekende wijze les TS: Lenen is vaak geen probleem, teruggeven wel.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:54:48 #59
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115886938
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:44 schreef Argo het volgende:
Waarom klap je niet al die mensen die je gierig noemen dan?
This isn't even my final form.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:52:01 #60
382722 walpaper
altijd je zelf blijven
pi_115890446
Mijn vriend zou binnen 4 week zijn geld terug krijgen ,inmiddels zijn we 2 jaar verder en steeds weer smoesjes ,het gaat slecht in de bouw ,en weet ik niet wat voor kul nog meer. Als we van te voren hadden geweten dat hij dat ook heeft gedaan bij een ander ( die kon 3 jaar op zijn geld wachten) had hij niks gekregen. En dan denk je dat je iemand kent na 23 jaar en je niet bedonderd ,nou wel dus.
Je bent nooit helemaal gekleed als je geen glimlach draagt
  donderdag 23 augustus 2012 @ 00:02:23 #61
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115890956
Iemand is mij nog 10k+ schuldig, vraag me niet hoe (ik zo stom was).

Dat was dus een heel duur leerlesje, ik kijk nu wel 20x uit voordat ik geld leen, al is het maar om 20 euro.

Mensen die geld nodig hebben/willen lenen, doen dit niet uit luxe en hebben dit vaak ook aan zichzelf te wijten, derhalve dienen zij dit ook zelf op te lossen. Leen dus nimmer geld uit (bij twijfel). Tip van mij. ;)

Helaas lijden de goeden (wederom) weer onder de slechten.

Oh, ik denk er trouwens nog iedere dag aan, lastig te accepteren met zo'n bedrag.
pi_115891283
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:02 schreef ikjijallebei het volgende:

Dat was dus een heel duur leerlesje, ik kijk nu wel 20x uit voordat ik geld leen, al is het maar om 20 euro.

Mensen die geld nodig hebben/willen lenen, doen dit niet uit luxe en hebben dit vaak ook aan zichzelf te wijten, derhalve dienen zij dit ook zelf op te lossen. Leen dus nimmer geld uit (bij twijfel). Tip van mij. ;)

Oh, ik denk er trouwens nog iedere dag aan, lastig te accepteren met zo'n bedrag.
Hoe kun je er überhaupt mee leven als je zo'n bedrag leent en gewoon niet terugbetaalt? Ik zou alleen al door het enorme schuldgevoel alles doen om het terug te geven.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 00:46:27 #63
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_115892506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:02 schreef ikjijallebei het volgende:

ik zei tog dat je het morgen zou krijgen had vandaag het geld niet omdat ik nieuwe iphone 4s had gekocht want me oude had krasjes wrm ga je dit nou op internet zette dan is gewoon laster en smaad
This isn't even my final form.
pi_115896527
Heb me oprecht lopen ergeren aan alle paupers in de reacties hier, is mij ook wel eens overkomen. Snap inderdaad niet hoe sommige mensen het in hun botte kop halen om niet netjes terug te betalen, waar haal je het gore lef vandaan :r. Ik relativeer het dan semi-grappig als 'lesgeld voor een wijze les' :'). Het geld zelf is niet het probleem, maar het is echt het schoolvoorbeeld van een principekwestie. Wat voor ongemanierde, ondankbare teringlijer ben je wel niet als je iets leent en vervolgens nooit meer teruggeeft, vaak nog in combinatie met liegen ook :(.

Zo.
pi_115896847
Ik heb me vader 10.000 euro geleend een jaar geleden ofzo ook nog niet terug.

Ga der maar vanuit dat hij anders is dan de gemiddelde vrienden die hier in het topic verschijnen;-)
pi_115896923
Deden ze bij mij ook altijd. Heel irritant. Ik leen nu dus nog maar zelden wat uit. Mensen haddrn nogal eens de neiging misbruik van me te maken :r
In life, every ending is a new beginning..
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:50:33 #67
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115896947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:48 schreef LaLouchi het volgende:
Deden ze bij mij ook altijd. Heel irritant. Ik leen nu dus nog maar zelden wat uit. Mensen haddrn nogal eens de neiging misbruik van me te maken :r
Van jou of van je goedheid?
pi_115897035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Van jou of van je goedheid?
Mijn goedheid. Vaak zat ik zelf uberkrap omdat er iemand wat moest hebben, maar gaf niet want dat doe je voor je vrienden. Uiteindelijk kreeg ik nooit mijn geld terug en kwamen ze alleen als ze wat nodig hadden. Heb daar dan ook maar het contact mee verbroken.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:00:23 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115897058
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:59 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Mijn goedheid. Vaak zat ik zelf uberkrap omdat er iemand wat moest hebben, maar gaf niet want dat doe je voor je vrienden. Uiteindelijk kreeg ik nooit mijn geld terug en kwamen ze alleen als ze wat nodig hadden. Heb daar dan ook maar het contact mee verbroken.
En als je zelf hulp nodig hebt zijn de 'vrienden' gevlogen.
pi_115897114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En als je zelf hulp nodig hebt zijn de 'vrienden' gevlogen.
Precies :)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:21:52 #71
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115902387
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:59 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je uitleent als je zelf al 'uberkrap' zit, dan moet je gewoon egoistisch zijn en eerst jezelf voorop stellen, ipv anderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

ik zei tog dat je het morgen zou krijgen had vandaag het geld niet omdat ik nieuwe iphone 4s had gekocht want me oude had krasjes wrm ga je dit nou op internet zette dan is gewoon laster en smaad
srry mn grgr
pi_115902453
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je uitleent als je zelf al 'uberkrap' zit, dan moet je gewoon egoistisch zijn en eerst jezelf voorop stellen, ipv anderen.

[..]

srry mn grgr
Dan zat ik krap omdat ik uitgeleend had, kon ik gewoon eten en alles maar hun zeiden dan bijv dat ze geen eten konden kopen, dat vond ik dan sneu dus leende ik het uit.
pi_115902727
Ik leen zeer weinig geld uit. Ik leen ze liever de spullen die ze nodig denken te hebben voor iets. :Y
Of je moet al betalen binnen zoveel dagen anders word je het huis uitgeschopt. Maar dan laat je het zelf ook wel erg ver komen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:25:10 #74
382722 walpaper
altijd je zelf blijven
pi_115904497
het gaat hier om 1500 Zoals hier eerder getypt - zou binnen 4 week terug . gisteren pittig gesprek gehad ,zijn oren zijn in elk geval gewassen O-)
Je bent nooit helemaal gekleed als je geen glimlach draagt
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:28:49 #75
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_115909463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:30 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Post gewoon op je eigen account?
haha 2nutz heeft een na-apert :')

_O_
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:31:38 #76
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_115909599
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

haha 2nutz heeft een na-apert :')

_O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:34:58 #77
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_115909776
En ze zijn het altijd "vergeten" zogenaamd.
Doei!
pi_115909864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:34 schreef Meloewa het volgende:
En ze zijn het altijd "vergeten" zogenaamd.
Herkenbaar ja :')
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:36:55 #79
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_115909872
quote:
13s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Heb me oprecht lopen ergeren aan alle paupers in de reacties hier, is mij ook wel eens overkomen. Snap inderdaad niet hoe sommige mensen het in hun botte kop halen om niet netjes terug te betalen, waar haal je het gore lef vandaan :r. Ik relativeer het dan semi-grappig als 'lesgeld voor een wijze les' :'). Het geld zelf is niet het probleem, maar het is echt het schoolvoorbeeld van een principekwestie. Wat voor ongemanierde, ondankbare teringlijer ben je wel niet als je iets leent en vervolgens nooit meer teruggeeft, vaak nog in combinatie met liegen ook :(.

Zo.
precies dit inderdaad :')
Doei!
pi_115910165
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef Meloewa het volgende:

[..]

precies dit inderdaad :')
Thanks voor de back-up baby. Kan ik een kopje suiker lenen?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:31 #81
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_115910243
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Thanks voor de back-up baby. Kan ik een kopje suiker lenen? [ afbeelding ]
:D :') hb je dan 50 euro vr mij k heb gn geld geef wel terug morge oke?
Doei!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:50:21 #82
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_115910537
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:47 schreef Argo het volgende:

[..]

is toch 1 McChicken of twee euro hamburgers :D
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_115914313
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef Casino.Bob het volgende:

[..]

is toch 1 McChicken of twee euro hamburgers :D
Of een mcflurry :')
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: