Van een paar weet ik gewoon dat ze asociale paupers zijn, maar goed daar ga ik dan ook alleen mee om omdat mijn echte vrienden (die overigens wel terug betalen) daar mee omgaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:07 schreef sinepedraap het volgende:
Als ik mijn vrienden iets leen ben ik heel duidelijk wanneer ik het en hoeveel ik terug krijg.
Weet je zeker dat je niet gewoon met paupers omgaat die jou niet als vriend zien maar gewoon willen profiteren?
Waarom kun je ze niet als vrienden uitsluiten dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:09 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Van een paar weet ik gewoon dat ze asociale paupers zijn, maar goed daar ga ik dan ook alleen mee om omdat mijn echte vrienden (die overigens wel terug betalen) daar mee omgaan.
Kan ze moeilijk uit mijn vriendengroep gooien. Maar heb me de laatste tijd wel gerealiseerd dat aan hun geld voorschieten niet zo'n goed plan is en dat ze maar gewoon lekker in de strond kunnen zakken als ze geld nodig hebben.
Typo, sorryquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom kun je ze niet als vrienden uitsluiten dan?
en 'strond'?
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:17 schreef LittleLady het volgende:
Nou dan hebben jullie het over een paar euro, ik heb 900 euro aan mijn schoonzus geleend en heb het na bijna 4 jaar nog niet terug, ik leen helemaal niets meer uit, dit was heel duur lesgeld.
Als ze geld willen werken ze maar wat harder
Sowieso heb ik hier een schijthekel aan. Mijn vrienden doen dit ook. Krijg je opeens een mail ja je moet nog 15 euro overmaken voor het cadeau (geen kado) van die en die. En dat herhaalt zich een paar keer per jaar. Dus dan maak je eigenlijk meer over dan dat je zelf krijgt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:16 schreef CPS2000 het volgende:
subklacht: Mensen die je niet betalen als je een kado namens een groep hebt gekocht. Dat je iets a 50-100e koopt voor Pietje en tien mensen zeggen mee te doen waarvan er vervolgens maar zeven met de centen over de brug komen. Moet je er nog tien keer achteraan mailen. Doe je dus ook 1 keer en nooit weer.
Tja wat ik zeg, was wel heel duur lesgeld, ben nu wel met iets bezig om het terug te krijgen dus wie weet lukt dat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Dat soort bedragen zou ik alleen aan directe familie uitlenen (broer/zus/moeder/vader). Want ik weet dat zij het terugbetalen.
Bij mij zijn het altijd andere samenstellingen en wordt er vooraf afgesproken wat er gekocht wordt voor welke prijs en wie er mee doet. Iedereen gaat dus vooraf akkoord maar er zijn er altijd 2 of 3 die achteraf niet thuis geven. Vaak is het ook gewoon vergeten maar na een paar keer vragen wordt het wel heel vervelend. Verder ben ik eigenlijk ook voor zelf iets kopen, heb je ook veel meer verschillende cadeau's, alleen heb je met een groep wat groters geven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Sowieso heb ik hier een schijthekel aan. Mijn vrienden doen dit ook. Krijg je opeens een mail ja je moet nog 15 euro overmaken voor het cadeau (geen kado) van die en die. En dat herhaalt zich een paar keer per jaar. Dus dan maak je eigenlijk meer over dan dat je zelf krijgt.
Ja maar het gaat om het gebaar zeggen ze dan. Terwijl het alleen maar moeite is en iedereen beter gewoon zijn eigen cadeau's kan regelen.
En ondertussen kopen ze wel nieuwe mobieltjes, consoles en hele dure kleren maar geen geld hebben om jou terug te betalenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:20 schreef Mucha-Girl het volgende:
Ik heb bijna 1,5 jaar geleden 220 euro uitgeleend aan een vriend die als hij dat geld niet had een rekening niet kon betalen en dan zijn huis uitgezet zou worden. Heb nog geen cent van dat geld teruggezien. Het heeft me vreselijk geėrgerd, maar ik ben inmiddels klaar met het vragen. Als hij het nog geeft, prima, zo niet, dan ook goed. Dit is in ieder geval de allerlaatste keer dat hij van mij iets krijgt.
Nou ja, dat niet, maar wel geld steken in allerlei dure opleidingen, rijbewijs e.d. Ik snap dat dat zijn baankansen vergroot, maar als je geld hebt om een rij-opleiding te bekostigen heb je ook geld om mij terug te betalen. Sterker nog, ik hoef dat bedrag niet eens in 1 keer terug; in hele kleine termijnen vind ik ook goed. Maar dan krijg ik tenminste IETS, nu heb ik helemaal niks.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:34 schreef Piethur het volgende:
[..]
En ondertussen kopen ze wel nieuwe mobieltjes, consoles en hele dure kleren maar geen geld hebben om jou terug te betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |