Ik snap dat Strava ook niet geheel, moeilijk om nou te zien hoe lang dat segment is enzovoorts.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Klopt weer eens geen klote van op Strava, kijk maar bij performance. Zie je dat het gemiddelde ergens rond de 43 km/uur ligt. De tweede plek klopt ook niks van, gemiddelde ook net boven de 40 km/uur in werkelijkheid. Derde en vierde plek gaan ook nergens over.
Nee, de KOM is 73 gemiddeldquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ow wacht ff, 't is in Mijlen natuurlijk.
1 mijl is 1.6km toch?
Dus die KOM is 56.96 gemiddeld, 20 juni was het algemeen clubkampioenschap, vandaar.![]()
Die Shane ken ik wel trouwens.
Ik zie geen 73 hoor? 55,3 zie ik hier.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, de KOM is 73 gemiddeld
KOM = King of Mountainquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:00 schreef KeimpeHart het volgende:
Iemand die mij kan vertellen wat KOM inhoudt? Met Google kon ik niks vinden.
Trouwens, eenmaal op de gang (uurtje ofzo) fiets je na tijdje over een fietspad van stoeptegels met flinke snelheid. (Weg van Haarsteeg naar Herpt).
[ afbeelding ]
Dit is toch veel lekkerder dan over asfalt? Het levert je dat gelukzalige gevoel, die je met gewoon asfalt niet gauw hebt. Mee eens?
Iemand dit wel eens gereden?
Zal hem weer publiekelijk maken, dan niet die weer te zien en te downloaden zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
No-P, ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij misschien die route nog die wij vorig jaar gefietst hebben?De link in je vorige pm doet het niet meer
Dankquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Zal hem weer publiekelijk maken, dan niet die weer te zien en te downloaden zijn.
Gaan ze nu Ullrich, Basso, Escartin, Vino, Hamilton, Rasmussen, Zulle, Klöden, Rumsas en Beloki huldigen? Ook een lekker lijstjequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goed nieuws vandaag over Armstrongbtw
Nee, 7 keer blanco wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gaan ze nu Ullrich, Basso, Escartin, Vino, Hamilton, Rasmussen, Zulle, Klöden, Rumsas en Beloki huldigen? Ook een lekker lijstje
Ik vind het slecht nieuws voor de sport. Iedereen zat aan de dope toen, hadden ze ze toen maar moeten pakken! Soms zou je willen dat er net zo'n doofpot is als in het voetbal.
Deze is wel mooi wat dat betreft:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gaan ze nu Ullrich, Basso, Escartin, Vino, Hamilton, Rasmussen, Zulle, Klöden, Rumsas en Beloki huldigen? Ook een lekker lijstje
Ik vind het slecht nieuws voor de sport. Iedereen zat aan de dope toen, hadden ze ze toen maar moeten pakken! Soms zou je willen dat er net zo'n doofpot is als in het voetbal.
Zal ik het dan maar weer uitleggen? Strava werkt niet goed met rondjes waarbij de heen- en terugweg zo dicht bij elkaar liggen, of bijvoorbeeld routepunt en eindpunt. Dat komt door 2 dingen: GPS-onnauwkeurigheid en het Strava algoritme. Strava matcht je GPS coordinaten met een bestaand segment als je voldoende dicht bij het beginpunt, voldoende dicht bij het eindpunt en in een logische volgorde bij ca. 75% van het tussenliggende bent geweest. Als je eenmaal beginpunt en die 75% in de tas hebt en je komt in de buurt van het eindpunt dan stopt de tijd. Terwijl je misschien nog niet bij het eindpunt bent maar alleen ergens in de buurt en bijv. nog een bocht moet o.i.d. De GPS onnauwkeurigheid versterkt dit effect. Een afwijking van 20meter is al snel gemaakt waardoor de kans groter is dat Strava denkt dat je bij het eindpunt bent. De totale segmentlengte wordt echter wel gebruikt voor het berekenen van de gemiddelde snelheid mbv de te korte eindtijd. Vandaar die hoge gemiddeldes. Als je op de tijden klikt zie je welke datapunten gebruikt zijn om de tijd te registeren (blauwe lijn).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik snap dat Strava ook niet geheel, moeilijk om nou te zien hoe lang dat segment is enzovoorts.
43km/u gemiddeld over 65/70km kan wel hoor, bij de A's bij ons op de club zijn dat geen uitzonderingen op de woensdagavondwedstrijd of zondagmorgen. Als het segment 1 rondje is zou het nog hoger moeten zijn, de bochten zijn behoorlijk snel.
Heb wat KOM's geflagged, die zijn nu pleite. Maar voor dat parcours is er geen beginnen aan, staat vol met gare snelle rondjes voor dat parcours. Makkelijk te zien als je bij performance de snelheid bekijkt, die ligt constant ver onder het gemiddelde waarmee het rondje mee gereden moet zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik zie geen 73 hoor? 55,3 zie ik hier.
Als je een stuk of 15 man onder ede kan laten vertellen dat Armstrong aan de dope zat lijkt me dat wel genoeg toch.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef eentwee het volgende:
Ohja, Armstrong 7 Tourzeges afpakken:![]()
![]()
![]()
Lijkt me dan toch dat je keiharde bewijzen moet hebben voor dopinggebruik in de drie weken in juli van elk jaar. Sowieso is het een selectieve heksenjacht waar de sport geen reet mee opschiet.
Jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef eentwee het volgende:
Ohja, Armstrong 7 Tourzeges afpakken:![]()
![]()
![]()
Lijkt me dan toch dat je keiharde bewijzen moet hebben voor dopinggebruik in de drie weken in juli van elk jaar. Sowieso is het een selectieve heksenjacht waar de sport geen reet mee opschiet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |