abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115851567
Hey allemaal,

ik heb uit een faillissement van een oom een partij nieuwe spullen gekregen (gadgets). Het staat nu al een paar weken op zolder, zonder dat ik er iets mee doe. Alle labels en kaartjes zitten er nog aan en alles zit netjes in de originele verpakking. Nu wilde ik het op marktplaats zetten, maar dan ben ik hartstikke lang bezig en krijg ik maar een schijntje van de waarde. Ik ben er liever in één keer vanaf en vroeg me af of ik nieuwe spullen ook aan winkels kan verkopen? In de buurt zit een winkel die dezelfde spullen verkoopt, maar ik vind het raar om zomaar binnen te lopen. Ik wil eerst weten of gewone retail winkels überhaupt goederen van een particulier over (mogen) nemen en wat voor een prijs ik kan vragen. Stel dat hun het product voor ¤10 verkopen, hoeveel zou ik dan per product kunnen krijgen?

Ik weet niet of iemand me hiermee kan helpen?

ps. Ik heb ook een brief van mijn oom ter bewijs dat de spullen niet gestolen zijn of iets dergelijks..
pi_115851677
Dat heet onderhandelen. Gewoon doen. Zucht.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_115851753
quote:
Stel dat hun het product voor ¤10 verkopen
Stel dat ze er dan ¤5 winst op maken en stel nou dat jij de spullen voor ¤3 het stuk kan verkopen dan maken zij er ¤7 winst.

Nee heb je, ja kun je krijgen; echter denk ik wel dat per stuk en particulier verkopen je onder de streep meer geld oplevert.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 01:38:15 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_115851896
heb je een cash converters in je stad? Dat is een soort winkeltje waar je spullen tegen geld in pand kan geven, maar dan kun je hun bod in ieder geval als laagste in je achterhoofd houden. En dan bij een onafhankelijk gadget winkeltje proberen er een beter prijs voor te krijgen.
pi_115852174
quote:
2s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:28 schreef bijdehand het volgende:
Dat heet onderhandelen. Gewoon doen. Zucht.
Ik vraag me vooral af of bijvoorbeeld een Expo dit überhaupt doet, of dat ze alleen inkopen bij hun vaste leveranciers. Als iemand hier weet of winkels hier positief dan wel negatief tegenover staan, dan weet ik of er überhaupt iets te onderhandelen is. Ik heb hiermee nul ervaring en wil gewoon zoveel mogelijk nuttige informatie, zodat ik wat minder zal worden afgezet. Als ik een toponderhandelaar was, zou ik hier niets gepost hebben hè..

Ik ken de Cash converters en het is inderdaad wel een idee hun bod als absoluut minumum te nemen. Maar ik vroeg me vooral af welke onderhandelingspositie ik aan kan nemen. Hoeveel zal een winkel tov de adviespijs in de regel bieden? Als 1 product ¤10 kost in de winkel, zouden ze dan 4 accepteren, of is dat te hoog ingezet?
pi_115852701
Als je het wil gaan verkopen is het misschien ook wel handig dat je kan bewijzen dat het niet "van de vrachtwagen" is gevallen
Ook kan je het toch een paar gadgets op marktplaats zetten om te kijken wat je daar ervoor krijgt.
Dat zou best wel eens meer kunnen zijn dan een pandwinkeltje.
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 02:23:29 #7
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_115852987
Een winkel gaat geen spullen particulier kopen, want je kunt de BTW niet terugvragen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_115855649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 02:23 schreef djkoelkast het volgende:
Een winkel gaat geen spullen particulier kopen, want je kunt de BTW niet terugvragen.
tenzij de prijs incl BTW onder de reguliere inkoopprijs zou liggen. Beetje afhankelijk van het sorot winkelier en branche (keten/ inkooporganisatie/ zelfstandige)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115855718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 01:48 schreef Pokervriend het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af of bijvoorbeeld een Expo dit überhaupt doet, of dat ze alleen inkopen bij hun vaste leveranciers. Als iemand hier weet of winkels hier positief dan wel negatief tegenover staan, dan weet ik of er überhaupt iets te onderhandelen is. Ik heb hiermee nul ervaring en wil gewoon zoveel mogelijk nuttige informatie, zodat ik wat minder zal worden afgezet. Als ik een toponderhandelaar was, zou ik hier niets gepost hebben hè..

Ik ken de Cash converters en het is inderdaad wel een idee hun bod als absoluut minumum te nemen. Maar ik vroeg me vooral af welke onderhandelingspositie ik aan kan nemen. Hoeveel zal een winkel tov de adviespijs in de regel bieden? Als 1 product ¤10 kost in de winkel, zouden ze dan 4 accepteren, of is dat te hoog ingezet?
4 euro op een retailwaarde van een tientje is netjes. En er zullen vast wel winkels inkopen, hoor.

quote:
Onzin, ik koop bijna dagelijks van particulieren. BTW hoef ik niet terug te vragen, want die mag een particulier mij niet rekenen. BTW afdragen doe ik over de marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
pi_115855923
Ik zou het niet aan de Expo verkopen, die zijn of gaan binnenkort failliet.
pi_115856085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:54 schreef Tha_Duck het volgende:
gaat het daar zo slecht mee?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:07:24 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115856102
quote:
Maar die hoeven ze aan een particulier ook niet te betalen hè :D

Ik zie een franchiser nog niet zo snel een partij van een particulier opkopen. En een individuele winkel van een filiaalbedrijf al helemaal niet. Om diverse redenen. Ik zou eerder een standwerker zoeken :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:08:52 #13
33954 ElisaB
pi_115856132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:39 schreef IntensiveGary het volgende:
Onzin, ik koop bijna dagelijks van particulieren. BTW hoef ik niet terug te vragen, want die mag een particulier mij niet rekenen. BTW afdragen doe ik over de marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
... zou ik denken. Want anders doe ik het al járen verkeerd :D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:11:36 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115856179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar die hoeven ze aan een particulier ook niet te betalen hè :D

Ik zie een franchiser nog niet zo snel een partij van een particulier opkopen. En een individuele winkel van een filiaalbedrijf al helemaal niet. Om diverse redenen. Ik zou eerder een standwerker zoeken :)
Nee, maar die particulier vergelijkt de waarde van zijn product wel met de incl. BTW prijs van de winkel, dus hij zal het voor max 1/3 van de winkelprijs kunnen verkopen, maar waarschijnlijk vinden ze dat al te duur.

Hoe krijg je trouwens iets uit het faillissement van je oom? Heeft hij het uit de boedel gehouden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115856185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Who gives a fuck? Als TS z'n geld maar direct krijgt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:14:23 #16
33954 ElisaB
pi_115856241
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar die particulier vergelijkt de waarde van zijn product wel met de incl. BTW prijs van de winkel, dus hij zal het voor max 1/3 van de winkelprijs kunnen verkopen, maar waarschijnlijk vinden ze dat al te duur.
Daar had ik dan weer niet aan gedacht ^O^

Smart-ass O+

quote:
Hoe krijg je trouwens iets uit het faillissement van je oom? Heeft hij het uit de boedel gehouden?
Zou oom een boefje zijn :o
pi_115856245
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

... zou ik denken. Want anders doe ik het al járen verkeerd :D
quote:
U berekent de btw dan niet over uw omzet, maar over het verschil tussen verkoopprijs en inkoopprijs, de winstmarge.
BRON: belastingdienst; http://www.belastingdiens(...)e_btw/margeregeling/

Let wel, dit gaat dus om spullen die je van particulieren koopt.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:15:50 #18
33954 ElisaB
pi_115856269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:14 schreef IntensiveGary het volgende:
BRON: belastingdienst; http://www.belastingdiens(...)e_btw/margeregeling/

Let wel, dit gaat dus om spullen die je van particulieren koopt.
Op zo'n fiets! Nooit mee te maken gehad :@

Thnx ^O^
pi_115856313
Je kan het aan Cashconverters verkopen maar dan verdien je er echt niks aan, ik zou gewoon de tijd nemen en alles op marktplaats gooien.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_115856319
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Thnx ^O^
Graag gedaan :)

Bij mij komen er vaak mensen die hun verzameling verkopen. Particulieren mogen geen BTW heffen, dus als ik over de totale verkoopprijs BTW zou moeten afdragen, zou dat niet helemaal eerlijk zijn. Vandaar dat onze vrienden bij de BD de margeregeling hebben bedacht :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:18:13 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115856322
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Thnx ^O^
Indirect waarschijnlijk wel, autodealers zijn uitermate creatief met die regeling ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:19:56 #22
33954 ElisaB
pi_115856354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:18 schreef IntensiveGary het volgende:
Graag gedaan :)

Bij mij komen er vaak mensen die hun verzameling verkopen. Particulieren mogen geen BTW heffen, dus als ik over de totale verkoopprijs BTW zou moeten afdragen, zou dat niet helemaal eerlijk zijn. Vandaar dat onze vrienden bij de BD de margeregeling hebben bedacht :)
Ze zijn niet gek, daar bij de BD :D
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:

Indirect waarschijnlijk wel, autodealers zijn uitermate creatief met die regeling ;)
En ook niet bij de autobedrijven :')

Mijn dag is nu al weer goed, want ik heb nu al weer iets geleerd O+
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:33:46 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115856635
:o nog nooit een andere auto gekocht en de oude ingeruild?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:39:28 #24
33954 ElisaB
pi_115856744
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Leandra het volgende:
:o nog nooit een andere auto gekocht en de oude ingeruild?
Zo ongeveer jaarlijks :D

Maar over zulke dingen denk ik niet na :@
pi_115857119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Who gives a fuck? Als TS z'n geld maar direct krijgt.
Ben jij zo dom of ik zo slim?

Failliet == geen geld == geld kwijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')