Stel dat ze er dan ¤5 winst op maken en stel nou dat jij de spullen voor ¤3 het stuk kan verkopen dan maken zij er ¤7 winst.quote:Stel dat hun het product voor ¤10 verkopen
Ik vraag me vooral af of bijvoorbeeld een Expo dit überhaupt doet, of dat ze alleen inkopen bij hun vaste leveranciers. Als iemand hier weet of winkels hier positief dan wel negatief tegenover staan, dan weet ik of er überhaupt iets te onderhandelen is. Ik heb hiermee nul ervaring en wil gewoon zoveel mogelijk nuttige informatie, zodat ik wat minder zal worden afgezet. Als ik een toponderhandelaar was, zou ik hier niets gepost hebben hè..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:28 schreef bijdehand het volgende:
Dat heet onderhandelen. Gewoon doen. Zucht.
tenzij de prijs incl BTW onder de reguliere inkoopprijs zou liggen. Beetje afhankelijk van het sorot winkelier en branche (keten/ inkooporganisatie/ zelfstandige)quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:23 schreef djkoelkast het volgende:
Een winkel gaat geen spullen particulier kopen, want je kunt de BTW niet terugvragen.
4 euro op een retailwaarde van een tientje is netjes. En er zullen vast wel winkels inkopen, hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:48 schreef Pokervriend het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af of bijvoorbeeld een Expo dit überhaupt doet, of dat ze alleen inkopen bij hun vaste leveranciers. Als iemand hier weet of winkels hier positief dan wel negatief tegenover staan, dan weet ik of er überhaupt iets te onderhandelen is. Ik heb hiermee nul ervaring en wil gewoon zoveel mogelijk nuttige informatie, zodat ik wat minder zal worden afgezet. Als ik een toponderhandelaar was, zou ik hier niets gepost hebben hè..
Ik ken de Cash converters en het is inderdaad wel een idee hun bod als absoluut minumum te nemen. Maar ik vroeg me vooral af welke onderhandelingspositie ik aan kan nemen. Hoeveel zal een winkel tov de adviespijs in de regel bieden? Als 1 product ¤10 kost in de winkel, zouden ze dan 4 accepteren, of is dat te hoog ingezet?
Onzin, ik koop bijna dagelijks van particulieren. BTW hoef ik niet terug te vragen, want die mag een particulier mij niet rekenen. BTW afdragen doe ik over de marge tussen inkoop- en verkoopprijs.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:23 schreef djkoelkast het volgende:
Een winkel gaat geen spullen particulier kopen, want je kunt de BTW niet terugvragen.
gaat het daar zo slecht mee?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou het niet aan de Expo verkopen, die zijn of gaan binnenkort failliet.
Maar die hoeven ze aan een particulier ook niet te betalen hèquote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:23 schreef djkoelkast het volgende:
... zou ik denken. Want anders doe ik het al járen verkeerdquote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:39 schreef IntensiveGary het volgende:
Onzin, ik koop bijna dagelijks van particulieren. BTW hoef ik niet terug te vragen, want die mag een particulier mij niet rekenen. BTW afdragen doe ik over de marge tussen inkoop- en verkoopprijs.
Nee, maar die particulier vergelijkt de waarde van zijn product wel met de incl. BTW prijs van de winkel, dus hij zal het voor max 1/3 van de winkelprijs kunnen verkopen, maar waarschijnlijk vinden ze dat al te duur.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar die hoeven ze aan een particulier ook niet te betalen hè
Ik zie een franchiser nog niet zo snel een partij van een particulier opkopen. En een individuele winkel van een filiaalbedrijf al helemaal niet. Om diverse redenen. Ik zou eerder een standwerker zoeken
Who gives a fuck? Als TS z'n geld maar direct krijgt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zou het niet aan de Expo verkopen, die zijn of gaan binnenkort failliet.
Daar had ik dan weer niet aan gedachtquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef Leandra het volgende:
Nee, maar die particulier vergelijkt de waarde van zijn product wel met de incl. BTW prijs van de winkel, dus hij zal het voor max 1/3 van de winkelprijs kunnen verkopen, maar waarschijnlijk vinden ze dat al te duur.
Zou oom een boefje zijnquote:Hoe krijg je trouwens iets uit het faillissement van je oom? Heeft hij het uit de boedel gehouden?
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
... zou ik denken. Want anders doe ik het al járen verkeerd
BRON: belastingdienst; http://www.belastingdiens(...)e_btw/margeregeling/quote:U berekent de btw dan niet over uw omzet, maar over het verschil tussen verkoopprijs en inkoopprijs, de winstmarge.
Op zo'n fiets! Nooit mee te maken gehadquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:14 schreef IntensiveGary het volgende:
BRON: belastingdienst; http://www.belastingdiens(...)e_btw/margeregeling/
Let wel, dit gaat dus om spullen die je van particulieren koopt.
Graag gedaanquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Op zo'n fiets! Nooit mee te maken gehad
Thnx
Ze zijn niet gek, daar bij de BDquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:18 schreef IntensiveGary het volgende:
Graag gedaan
Bij mij komen er vaak mensen die hun verzameling verkopen. Particulieren mogen geen BTW heffen, dus als ik over de totale verkoopprijs BTW zou moeten afdragen, zou dat niet helemaal eerlijk zijn. Vandaar dat onze vrienden bij de BD de margeregeling hebben bedacht
En ook niet bij de autobedrijvenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:
Indirect waarschijnlijk wel, autodealers zijn uitermate creatief met die regeling
Zo ongeveer jaarlijksquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Leandra het volgende:
nog nooit een andere auto gekocht en de oude ingeruild?
Ben jij zo dom of ik zo slim?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Who gives a fuck? Als TS z'n geld maar direct krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |