abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:20 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_115839621
quote:
Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.

Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.

Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.

De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.

Aanmelden bètaversie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart op 21-08-2012 22:51:48 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_115839689
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:42:30 #3
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_115840092
aangemeldt
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_115840362
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:42 schreef Toekito het volgende:
aangemeldt
pi_115841195
Ik blijf hangen bij het DxDiag file wat ik moet selecteren ofzo ;(
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:06:00 #6
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_115841261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://wizards.custhelp.c(...)eating-a-dxdiag-file
Volg deze stappen en voila
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:06:51 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_115841310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
windows->uitvoeren->dxdiag intikken en enter-> alle gegevens opslaan
Die txt-file uploaden.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_115841455
Top O+ en gelukt inmiddels O+
pi_115841676
al een tijdje terug aangemeld... ben benieuwd..
pi_115842193
Niet aangemeld, wel benieuwd. Maar ik vrees dat ze te veel grapjes in 't spel willen verwerken en zich niet concentreren op wat bij city-building echt belangrijk is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115842797
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_115843867
Dat DOF effect is verschrikkelijk, maar verder vind ik het er wel leuk uit zien :)

Verder hopen dat het gewoon een echte Simcity wordt, maar dat weet je pas als je het speelt..
pi_115847977
Afgaande op dat interview ben ik er niet geheel gerust op, klinkt alsof dingen wel dumbed down zijn. Ik bedoel, serieus geen toegang tot informatie over de stad en alleen maar infographics? Verder erg veel precies dezelfde residential buildings met een niet erg generieke vorm. Kijk, dat je veel dezelfde flats hebt, dat is logisch. Maar dertig precies dezelfde gebouwen met die specifieke NY-vorm en blauwe punt op het dak, dat is gewoon vervelend. Al zal de modding scene daar wel wat mee kunnen.
pi_115855575
Ook maar even aangemeld :)
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_115855788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Niet aangemeld, wel benieuwd. Maar ik vrees dat ze te veel grapjes in 't spel willen verwerken en zich niet concentreren op wat bij city-building echt belangrijk is.
Ik ben ook zeker wel benieuwd maar heb er ook serieus een hard hoofd in dat dit een waardige opvolger gaat worden.

Doordat ze vinden dat je zusje van 7 het ook moet kunnen spelen zal er natuurlijk geen diepgang meer overblijven.
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 augustus 2012 @ 08:49:44 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_115855854
Ik hoop juist dat het weet een beetje simpeler wordt. Vond deel 1 en 2 leuker dan deel 3 en 4. Die gingen me net iets te ver. Vooral dat opdelen in stukken vond ik niks.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 08:56:27 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_115855942
Waar denk ik veel gamers tegenaan liepen in SC4 waren de belachelijke commute times die ontstonden in grote steden, ook al had je je infrastructuur op orde. Dat ging uiteindelijk ten koste ging van je stad (leegstand, verpauperde gebouwen etc.) zonder dat je er heel veel invloed op kon uitoefenen.
Daar ontstonden dan ook al snel mods voor.

Dat mogen ze wel aanpassen voor SC5. :)
pi_115856312
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:49 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop juist dat het weet een beetje simpeler wordt. Vond deel 1 en 2 leuker dan deel 3 en 4. Die gingen me net iets te ver. Vooral dat opdelen in stukken vond ik niks.
dat gaf juist erg leuke mogelijkheden tot aparte industrie gebieden aan de rand van een grote stad..
de dirty industry uit de stad en high-tech in je stad zelf
pi_115856330
Vanavond maar aanmelden, de diag van de pc op werk insturen gaat niet bijdragen denk. :P
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_115864032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:49 schreef Kreator het volgende:
Te veel micro-managen, dat vind ik het grote nadeel van deel 4. -O- De hele tijd je politiebureaus, ziekenhuizen, scholen enz. afgaan om te checken of het allemaal nog optimaal functioneert. Als je boven de 250k inwoners komt is dat niet meer te doen.
pi_115873016
Daar heb je wel gelijk in, bepaalde delen mogen makkelijker qua micro-management.

Het opdelen in verschillende stukken was juist interessant, omdat je dan inderdaad een gebied met heavy industry kon maken en een centrum en weer ergens anders een suburbs. Ik denk dat dat voor online play ook best wel eens interessant kan zijn. Dat je je concentreert op een bepaalde sector en je voor andere sectoren gaat verbinden met de steden van andere mensen online. Dat zou wel tof kunnen zijn.
pi_115948210
Micro-management is in het begin wel relaxt en zorgt ervoor dat je al vrij snel een bescheiden winst boekt. Als de stad echter groter wordt, wordt het gewoon klote en zou er een makkelijkere oplossing moeten komen (alle lagere scholen in een overzicht zou bv. al handig zijn of gewoon een systeem waarin je zou kunnen aangeven hoeveel procent je boven/onder of op het benodigde wilt zitten voor elke school).

@SuperHarregarre; zoals ik het filmpje (interview) op de E3 zag, wordt het idd mogelijk op verschillende steden/sectoren met elkaar te verbinden incl. de voors- en tegens. Heb je een stad met een hoog crimineelgehalte dan zullen de 'boeven' eerder overvallen gaan plegen in een naburige stad met florerende economie. Dat vind ik wel gaaf.

Wat ik ook toejuich is het gegeven dat in een vervuilde stad straks bomen zullen sterven etc. Voorheen kon je midden in een heavy-industrieterrein een parkje plaatsen dat net zo groen bleef als hetzelfde parkje langs een promenade.

Waar ik iets minder enthousiast over ben is dat er op 't moment erg weinig variatie lijkt te zitten in de gebouwen en auto's. Dat er soms dezelfde auto's naast of achter elkaar rijden is prima, maar 6 dezelfde achter elkaar in een file? Met ook nog eens dezelfde kleur.. mwah. Wat wel weer erg tof is zijn de remlichtjes in bv. de files. Die maken het er wel weer wat realistischer op.

Kortom; ik ben nogsteeds erg enthousiast! :) *en dit stuk tekst is heel wat groter geworden dan ik op voorhand dacht..
pi_115951286
Doe mij maar maximaal micromanagement. :Y
pi_115961613
Ben vooral benieuwd naar de logistieke en infrastructurele mogelijkheden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:14:44 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115969124
Wat is de verwachting dat dit spel uit komt?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')