omdat niet groeien achteruitgang is. Stilstand is achteruitgang enzo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:08 schreef Zapata het volgende:
Eh.. ik zie het probleem niet. Waarom ga je neit gewoon 1 of 2 dagen je kunstje doen en de rest van de dagen dingen doen die je leuk vindt.
Dat kan natuurlijk met je blote kont op het strand in Mallorca zijn maar als je een uitdaging zoekt kan dat toch ook?
Het gaat hem als ik het goed begrijp niet om z'n bedrijf, maar om persoonlijke groei. Iets heel anders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:12 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
omdat niet groeien achteruitgang is. Stilstand is achteruitgang enzo.
Andere bedrijven groeien wel door, daardoor loop je uiteindelijk achter de feiten aan en val je uiteindelijk buiten de markt
daar geld natuurlijk hetzelfde voor, als je jaar in jaar uit hetzelfde doet gaat dat vervelen, je moet jezelf blijven ontwikkelen en doelen stellen en nieuwe plannen maken als je gestelde doelen in zicht komen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het gaat hem als ik het goed begrijp niet om z'n bedrijf, maar om persoonlijke groei. Iets heel anders.
Dat vraag ik me af, je bent namelijk altijd de werkgever en nooit de werknemer die doorgroeit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:16 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
het ontwikkelen van het bedrijf (groei, personeel, uitbreiden klanten kring, uitbreiding diensten etc) kan voor ts wel eens de oplossing zijn
Denk dat dit inderdaad een goede optie is, heeft een kennis van me ook gedaan om dezelfde redenen. Maar goed, dan moet je wel in de luxe positie zitten dat je niet weer vanaf 0 moet beginnen wanneer de nieuwe baan toch niet bevalt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:16 schreef bioloogje het volgende:
Hoe makkelijk zou je kunnen terugvallen op wat je nu doet? Als dat makkelijk is, kun je altijd iets anders proberen en als dat niet bevalt ben je ook zo weer weg.
Als je je bedrijf uit gaat bouwen naar andere hoeken, dan ontwikkel je toch ook jezelf? Juist omdat je het financieel goed doet heb je veel mogelijkheden om in de breedte te groeien omdat je een stabiele basis hebt om op terug te vallen. Het moet je alleen natuurlijk ook wel leuk lijken om een bedrijf te runnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het gaat hem als ik het goed begrijp niet om z'n bedrijf, maar om persoonlijke groei. Iets heel anders.
Komt het niet gewoon op durf neer?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:
Wat moet ik dan doen? nu gaan solliciteren naar finance jobs, in een markt die slecht is als 28 jarige afgestudeerde zonder relevante werk ervaring voor een job die 25k-30k ofzo oplevert en mezelf helemaal het apezuur werken met zeker de eerste jaren als junior, niet heel uitdagend werk. Tja dat klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Ik word ook niet jonger, dus als ik over 3 jaar zou willen stoppen, geldt exact hetzelfde maar dan ben ik 31 en word de kans op een goede werknemers carričre niet groter.
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:11 schreef HotSummerNight het volgende:
Investeren in de groei een optie? personeel krijgen, je eigen bedrijf zien groeien?
Eh? niet echt een probleem dacht ik zo. Ik ben 45 en kom aan zo'n 90-100k dus jij heb het zo slecht nog niet... Ik zou zeggen volhouden, sparen, een financieel plan opstellen (spreadsheetje) en kijken wanneer je daarna met zo'n onderbetaald jobje het kan uitzingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:
Ik verdien hiermee de afgelopen drie jaar ongeveer 150.000 per jaar.
Wat is het probleem dan?
Dit. Hierin kun je heel lang enorm groeien als persoon. Combineer dit met bijvoorbeeld leren programmeren om eea te automatiseren van de wat eenvoudigere zaken die je nu nog handmatig doet en je bent voorlopig nog wel even bezig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:37 schreef Nerys het volgende:
trainingen gaan geven, lezingen of seminars.
Dus die optie geeft jou teveel risico. Toch moet je risico nemen, omdat bij ontdekken een stukje risico hoort.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:02 schreef the_rationalist het volgende:
Als ik alle kosten en risico's afweeg tegen de mogelijke baten, dan denk ik dat personeel aannemen geen goede keuze is.
Volgens mij snap je niet dat je op een gegeven moment gewoon in een hout greep zit en helemaal niet 'een dagje minder kan werken'quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef Bombshell het volgende:
Klagen als je 150.000 per jaar verdiend. Ga dan een dag minder werken en ga je zelf ontplooien. Geld zat toch?
Stop met online pokerenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:
Wat mijn onderzoek inhoudt, laat ik even in het midden, maar waar het op neer komt is dat ik als handelaar transacties uitvoer en hele dagen naar vier schermen zit te kijken, snel moet hoofdrekenen en onder alle omstandigheden rustig en rationeel moet blijven. Ik verdien hiermee de afgelopen drie jaar ongeveer 150.000 per jaar.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:57 schreef lezzer het volgende:
Niet doen, je leven wordt totaal anders.
Ok, laat ik het zo zeggen "voor mij veranderde er heel veel".quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |