abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:22:40 #26
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_115960849
Heb je een relatie? Misschien is het een idee om daar aan te gaan werken, terwijl je dan misschien 1 dag minder gaat werken...
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:10:11 #27
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_115976017
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:

Wat mijn onderzoek inhoudt, laat ik even in het midden, maar waar het op neer komt is dat ik als handelaar transacties uitvoer en hele dagen naar vier schermen zit te kijken, snel moet hoofdrekenen en onder alle omstandigheden rustig en rationeel moet blijven. Ik verdien hiermee de afgelopen drie jaar ongeveer 150.000 per jaar.

Stop met online pokeren :{w
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_115983077
Als ondernemer mét personeel zou ik je in ieder geval willen afraden om personeel in dienst te nemen terwijl je daar nu al huiverig voor bent. Niet doen, je leven wordt totaal anders.

Verder zou ik het zelf misschien zoeken in minderen in dit werk en je persoonlijke groei ergens anders zoeken. Niet in een 25K-baan maar misschien wel in het vrijwilligerswerk (bestuurswerk bij verenigingen o.i.d.). Of misschien een fijne cursus doen.
pi_115983375
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 08:57 schreef lezzer het volgende:
Niet doen, je leven wordt totaal anders.
Hoe bedoel je dat?
pi_115985166
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:24 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ok, laat ik het zo zeggen "voor mij veranderde er heel veel". :)
Je hebt ineens de verantwoordelijkheid voor de banen van meerdere mensen.
Als ik alleen zelf op een houtje moest gaan zitten bijten bij mindere tijden vind ik dat minder erg dan bij anderen.
In de praktijk is het niet zo (wij bijten niet op een houtje) maar toch.

En verder, een heleboel geregel, veel bezig met niet-declarabele dingen, ergernis omdat mensen niet zo werken als jijzelf, betrokkenheid van werknemers bij je product is anders dan van jezelf (logisch), verzekeringen, veel spullen aanschaffen, vervoersproblemen, etc.
Goed, als het niet hoeft, zou ik de uitdaging in ieder geval nooit in personeel zoeken.

Als je aan persoonlijke groei wilt doen, dan leer je heel veel van personeel in dienst hebben, maar de makkelijke weg is het niet ;)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:16:27 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115985253
Is het deelbaar? Kun je bijvoorbeeld terug naar 2 a 3 dagen p/w? Dan heb je een uitzonderlijke luxepositie, want dan kun je nu al beginnen te doen wat je wilt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:56:08 #32
224960 highender
Travellin' Light
pi_116055477
Ik heb niet het idee dat het ondernemen zelf je veel boeit, gezien de winst zal je vermoedelijk reserves hebben. Als dat zo is dan kun je dat investeren in je eigen bedrijf (of in een ander bedrijf), dit zal je ongetwijfeld zelf ook bedacht hebben, je doet dat blijkbaar bewust niet. En dat is best zonde want je hebt een goede kans dat jouw onderneming je uiteindelijk de vrijheid kan gaan verschaffen om je persoonlijke ontwikkeling zoveel mogelijk naar eigen hand te zetten.

Als de onderneming schaalbaar is en deze winst onafhankelijk van jouw invloed gemaakt kan worden zou ik zeker nog even doorgaan, stroomlijnen en automatiseren zoals eerder gesuggereerd. Overwinst creëren, reserves opbouwen en verkopen op een goed moment (moet kunnen als ervaren trader :)).

Financieel onafhankelijk zijn is een comfortabele basis om nieuwe ervaringen op te (gaan) doen, en nieuwe ervaringen dragen maximaal bij aan persoonlijke ontwikkeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 27-08-2012 13:05:16 (poetswerk) ]
pi_116057827
Volgens mij is de leegte die TS voelt niet per se anders dan de leegte die veel andere mensen voelen in hun baan. TS doet iets waarmee hij veel geld verdient maar wat geen passie van hem is.

TS heb je andere dromen of fantasieën over het leven?

Ik vind je namelijk een enorme mazzelaar; want me die 150k per jaar heb je zoveel geld dat je heel veel autonomie krijgt om je leven zo in te richten dat je precies dát kunt doen waarvan je droomt en wat je leuk vindt.

Met 150k verdiensten per jaar kun je toch minstens 100k per jaar opzij zetten lijkt me zo. Met die wetenschap moet het niet moeilijk zijn om een huisje te kopen in Nederland en eentje in het buitenland.

Als ik de baan had die jij had zou ik het wel weten. Aangezien je vanuit huis kunt werken zou ik allereerst 6 maanden per jaar in het buitenland in mijn tweede huis gaan zitten en heerlijk fietsen en genieten van het leven. Daarnaast zou ik veel minder gaan werken, bijv. 2 of maximaal 3 dagen in de week.

Je kunt ook besluiten gewoon de komende 10 jaar dit te blijven doen en dan met pensioen te gaan; waarom niet? Als je flink zuinig bent, goed spaart en je vermogen goed belegt, kun je volgens mij over 10 jaar wel rentenieren.

Wat ik met andere woorden wil zeggen, TS: probeer je niet te focussen op de leegte. Ga er niet van uit dat deze baan je gelukkig zal maken. Maar denk eerder aan de mogelijkheden die het geld, het thuiswerk en de bestaanszekerheid je bieden om de rest van je leven nu en in de toekomst zo in te vullen als jij dat wil; misschien houd je wel van theater, muziek, of iets anders, nou op zo'n manier krijg je alle mogelijkheden om die talenten te ontwikkelen. Kortom: focus op de positieve dingen.

Doe ik ook. Ik heb ook een bedrijf, werk ook veel thuis, verdien er genoeg mee, en vind het werk op zich eigenlijk niet al te leuk. Maar ik probeer 3 weken hard te werken en dan een week op reis te gaan. Want ik houd van reizen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_116057962
Wat John DDD zegt. Je zit in een enorme luxepositie kerel. Niet normaal, als je eens wist wat voor een mess mijn leven momenteel is kan ik alleen maar met enorme jaloezie jouw "probleem" lezen. Bakken met geld, geen verantwoordelijkheid richting personeel of mensen boven je, thuiswerken en dat al op je 28ste. Geloof me, de stress die een 9-5 baan in het hogere segment op gaat leveren word je ook niet gelukkig van. Die leegte kun je misschien ook opvullen met het uitbreiden van je bedrijf of het overnemen/opnieuw opstarten van bedrijven?
pi_116064162
Luxe probleem, voel ook enorme leegte, alleen dan incombinatie met een "iets minder" betaalde baan haha.

Maar snap het wel, zelfs al zou ik nu het dubbele verdienen, zou ik er (op alleen financieel vlak dan) echt gelukkiger van worden, want de baan blijft het zelfde.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:26:43 #36
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116068175
Ben het wel met bovenstaande posters eens. 150K per jaar, wát een luxe!
Verreweg de meeste mensen komen daar zelfs niet bij in de buurt, en reken maar dat ook de buschauffeur, de wegwerkers en het winkelpersoneel (en alle andere mensen met een 'gewone' baan ook) regelmatig last hebben van gevoelens van 'leegte' - maar hebben niet jouw financiële middelen om daar ook nog eens bij stil te gaan staan, die werken gewoon omdat er anders geen brood op de plank komt...

Met dat inkomen van TS moet het toch mogelijk zijn om jaarlijks een flinke klap geld over te houden. Misschien is een sabbatical een idee, een jaartje er tussenuit om te gaan reizen en eens goed na te denken over wat je verder wilt met je leven? Geldtechnisch heeft TS geen problemen daarmee, en is zodoende al een heel stuk beter af dan zo ongeveer 99% van de rest van de bevolking...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')