Nooit.quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:
Waarom Is Ik Vind Zonder T Maar Als Midden In De Zin Zit Niet #ikvraagmaar
Serieus?quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Ik loop door de stad en zie veel bussen rijden.
Als ik door de stad loop zie ik veel bussen rijden.
Ik vind dat hij een grote snor heeft
Die grote snor van die meneer vind ik niet mooi.
Ik snap het niet?
Ben jij nu hier ook al?quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:29 schreef Gulmez het volgende:
Waarom Is Ik Vind Zonder T Maar Als Midden In De Zin Zit Niet #ikvraagmaar
Nee dat weet ik, dus daarom snap ik die vraag niet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:08 schreef Dromer het volgende:
[..]
Serieus?
Als je door de stad 'vindt' i.p.v. 'loopt' weet je dat er in jouw voorbeeld geen t achter 'vind' hoort aangezien die ook niet achter 'loop' komt.
Ik neem aan dat het gaat over jij vindt/vind jij -> jij loopt/loop jij.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Ik loop door de stad en zie veel bussen rijden.
Als ik door de stad loop zie ik veel bussen rijden.
Ik vind dat hij een grote snor heeft
Die grote snor van die meneer vind ik niet mooi.
Ik snap het niet?
Oke thanks!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vervang 'vind' en 'vindt' door 'loop' en 'loopt' en je hoort waarom.
graag.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:04 schreef dustbrain het volgende:
Bij mijn school stond er boven de hoofdingang met grote letters: HOOFDGINGANG.
Zal ik een foto maken en het hier posten?
Het ziet er niet uit. Maar ik zal het doen. Kan maandag pas want ik ben te lui om 5 min te fietsen zonder naar school te gaan.quote:
Dat je dit niet snapt, komt mede doordat het zo raar uitgelegd is. Bijvoorbeeld je vraag naar "midden in de zin" is hopeloos. Het gaat helemaal niet om middenin, achterin, vooraan, op één na laatst of waar ook.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:44 schreef Gulmez het volgende:
ik vindt is niet goed
maar ''vindt jij dat niet kan''
''loopt jij dat het niet kan''
die zin klopt ook niet, daarom moet je bij vindt jij dat ook geen t achter zetten
tenminste als ik het goed begrijp uit jullie conclusie.
Dat probleem kunnen ze oplossen door die foute g weg te schilderen en dan beweren dat iedereen de schoolingang zo knus "de hoofd" noemt/gaat noemen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:21 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Het ziet er niet uit. Maar ik zal het doen. Kan maandag pas want ik ben te lui om 5 min te fietsen zonder naar school te gaan.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:04 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat probleem kunnen ze oplossen door die foute g weg te schilderen en dan beweren dat iedereen de schoolingang zo knus "de hoofd" noemt/gaat noemen.
[..]
Dat probleem kunnen ze oplossen door die foute g weg te schilderen en dan beweren dat iedereen de schoolingang zo knus "de hoofd" noemt/gaat noemen.
[..]
quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:47 schreef gobbledigook het volgende:
Het Haarlems Weekblad zoekt zingers...
[ afbeelding ]
Goed begrepen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:44 schreef Gulmez het volgende:
ik vindt is niet goed
maar ''vindt jij dat niet kan''
''loopt jij dat het niet kan''
die zin klopt ook niet, daarom moet je bij vindt jij dat ook geen t achter zetten
tenminste als ik het goed begrijp uit jullie conclusie.
Nee! Lees even terug.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gaat over jij vindt/vind jij -> jij loopt/loop jij.
de zanggroep .... precies wat het nodig heeft .....quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:47 schreef gobbledigook het volgende:
Het Haarlems Weekblad zoekt zingers...
[ afbeelding ]
Dus dan zou het moeten zijn "Stinkt je hondt" toch? Je loopt -> je hondt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed begrepen!
Sterker nog: je passeert veel Nederlanders nu in hun taalbeheersing!
Maar let wel op: "Stinkt je hond ook zo uit zijn bek?"
Daarin is "je" bezittelijk voornaamwoord en is "je hond" onderwerp.
Deze doet me denken aan posters die een paar jaar geleden op stations hingen met "If Elvis was alive he'd be dead by now"quote:
Precies. Werkwoorden honden en onthonden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:36 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dus dan zou het moeten zijn "Stinkt je hondt" toch? Je loopt -> je hondt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |