Ach om een vertaalslag te maken van Australie (waar geen sociale voorzieningen zijn als hier) naar Nederland verwees ik naar de bijstand (dus niet naar 'uitkeringsgerechtigden' want ik had het niet over WW/AOW, kortom... wie leest er niet goed??) omdat daar toch echt de grootste groep mensen zit die geldproblemen hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Als ik commentaren lees zoals de jouwe vergaat mij het lachen. Eerst niet goed lezen maar creatief aan de slag met de inhoud van het artikel in de OP, van mensen met geldproblemen worden uitkeringsgerechtigden gemaakt, om daarna deze gehele groep op basis van stereotypering aan zo'n betaalpas te helpen.
Precies, jij maakt er gewoon bijstand van terwijl het in Australië over uitkeringsgerechtigden in het algemeen gaat. En tja, de groep mag dan relatief groot zijn, maar op de geschatte 2 miljoen huishoudens met een betalingsachterstand zijn die paar duizend mensen in de bijstand die door eigen schuld in de problemen zijn geraakt een druppeltje op de gloeiende plaat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ach om een vertaalslag te maken van Australie (waar geen sociale voorzieningen zijn als hier) naar Nederland verwees ik naar de bijstand (dus niet naar 'uitkeringsgerechtigden' want ik had het niet over WW/AOW, kortom... wie leest er niet goed??) omdat daar toch echt de grootste groep mensen zit die geldproblemen hebben.
Wtf heb ik daarmee te maken? Waarom moet ik aan zo'n kaart omdat anderen niet met hun geld om kunnen gaan? Omdat jij het zo leuk vindt, want anders is het niet eerlijk, want hun kunnen wel uitslapen? Mij lekker gaan vernederen en nog een schop nageven zodat jij je wat beter voelt, want dan weet je tenminste dat 'jouw geld' niet aan goedkoop aldi-bier wordt uitgegeven?quote:Kun jij gaan wijzen naar een steeds grotere groep die mogelijk in de problemen komt en wel werkt maar dat is glazenbol kijken... je weet niet hoe de inkomsten van die mensen zijn (itt bijstand) en je weet niet wat ze er zelf aan doen en wat de andere mogelijkheden zijn.
Mensen in Nederland met problemen, die willen zich vaak niet laten helpen, vraag maar na bij de sociale dienst of schuldhulpverlening, omdat zij zich schamen.
Tja, hoe goed dat werkt zien we in de getto's in de States. In Australië zelf blijkt het overigens ook niet te werkenquote:Ik begrijp best , als die mensen zich nu al schamen, dat ze met zo'n pas helemaal een stigmatiserend gevoel krijgen, nu wel,... dat is dan een bijkomstig nadeel.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-18951205quote:Whether or not the scheme is racist, Paddy Gibson, a researcher at the University of Technology in Sydney, says there are doubts over whether it is having the desired effect.
"There's no evidence that there's less gambling in the Northern Territory. There's no evidence there's less drinking in the Northern Territory. Actually a lot of communities that I talk to believe there's more alcoholism now," he said.
Vernederen...schop nageven.... waar heb je het over? Waarom zie je die kaart als een vernedering of een schop na?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:34 schreef moussie het volgende:
Wtf heb ik daarmee te maken? Waarom moet ik aan zo'n kaart omdat anderen niet met hun geld om kunnen gaan? Omdat jij het zo leuk vindt, want anders is het niet eerlijk, want hun kunnen wel uitslapen? Mij lekker gaan vernederen en nog een schop nageven zodat jij je wat beter voelt, want dan weet je tenminste dat 'jouw geld' niet aan goedkoop aldi-bier wordt uitgegeven?
Omdat mensen met schulden het al dubbelkut hebben door de schuldsanering (die streng genoeg is)?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:23 schreef Chahna het volgende:
[..]
Vernederen...schop nageven.... waar heb je het over? Waarom zie je die kaart als een vernedering of een schop na?
Voor iemand die problemen heeft met budgettering zou zo'n kaart een uitkomst zijn, daar ben ik het zonder meer mee eens, maar dat moet dan wel óf op basis van vrijwilligheid óf in het kader van een schuldsanering.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:23 schreef Chahna het volgende:
[..]
Vernederen...schop nageven.... waar heb je het over? Waarom zie je die kaart als een vernedering of een schop na?
Volgende trap na..... En Mag ik even in uw tas kijken?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Voor iemand die problemen heeft met budgettering zou zo'n kaart een uitkomst zijn, daar ben ik het zonder meer mee eens, maar dat moet dan wel óf op basis van vrijwilligheid óf in het kader van een schuldsanering.
Maar voor iemand die geen problemen met de budgettering heeft maar zo'n ding opgedrongen krijgt omdat die in de bijstand zit is dat vernederend. Ik ben potverdorie noch een klein kind noch een dementerende oudere die voor zichzelf in bescherming moet worden genomen, en ervaar de controle die jij blijkbaar graag wil hebben op het kleine beetje dat ik wel kan uitgeven als ronduit ziekelijk en vernederend.
En ja, in mijn situatie zou zo'n pas op zich al een schop na zijn, niet alleen lichamelijk beperkt en cq onmogelijk om ooit nog uit de bijstand te geraken (of ik moet gaan gokken en miljoenen winnen, oh sweet trap) maar wordt ook nog eens beperkt in mijn boodschappen. Sorry mevrouw, maar geen flesje wijn en geen six-pack voor de verjaardagsvisite, dat staat op de lijst van verboden boodschappen ...
Dat maakt dus van jouw toevoeging dat ik dan 'nog beter met mijn vrije tijd kan omgaan' want ik hoef niet te wachten op mijn wisselgeld een extra schop na.
Iets om politici op te leggen ,weten ze ook eens wat het is om van een minimum te leven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef HD9 het volgende:
Ook voor mensen die weten dat ze koopverslaafd zijn is het een uitkomst, om zich zelf een jaartje vast te leggen op zo een kaart
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |