Wij allen, niet?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef Gaoxing het volgende:
Jij hebt gewoon een prima plek gevonden om te wonen
Snap ik. Met mijn 1,78 was ik klein in Nederland. Hier ben ik bijna altijd de langste.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:09 schreef Gaoxing het volgende:
Het sloeg op breaky's gewenste groeispurt![]()
Bummer!quote:Fraai plaatjeWij deden vorige week ook palmbomen en strand enzo, maar dat was met ziek kind net iets minder indrukwekkend
Snel weer terug...
als ik zo naar buiten kijk naar het weer dan vraag ik me het sosms toch wel eens afquote:
en pinguins.....die zijn alleen lekker op de BBQquote:
Ik ben 1.67 en woon dus inderdaad op een goede plek. Mannen hier zijn gemiddeld ongeveer hetzelfde terwijl veel vrouwen hier maar net boven de 1.50 uitkomen. (vaak nog minder met al die hill tribes hier)quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:40 schreef Gaoxing het volgende:
Ah op zo'n manier. Naja, mijn man had het met z'n 1.96 niet echt nodig. Ik ben met m'n 1.72 tamelijk gemiddeld in NL, maar reusachtig hier. En dochter van 10 gaat me dit jaar waarschijnlijk nog wel voorbij.
Het leukste is de basketbalcoach van de kinderen. Die is 2.11Lijkt me vreselijk vermoeiend, als je hier rondloopt. Ik stoot m'n hoofd al regelmatig aan marktstalletjes, e.d.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:59 schreef devzero het volgende:
Palmbomen, zijn zo overrated(heb er 2 in mijn tuin)
Het is voor een baan bij de Britse regering. De ambassade zegt niet meer te bellen totdat ze mij bellen.. Ik zal ze elke dag bellen om te kijken hoe het er voor staat..quote:"Meneer bel over 5 minuten maar terug want dan is de paspoort afdeling open.. het is nu 13:57.."
Mijn god het lijken wel Duitsers! Ik heb m'n paspoort nodig voor een SC (security clearance) en ze accepteren m'n ID-kaart niet..
Hoe kom je aan je geboortecertificaat en hoe lang duurt dat?
Oh, ik kom als mosterd na de maaltijd langs, maar nog even over het geboorte-uittreksel: aangezien je het toch voor de zekerheid laat komen (las ik in TRV), vraag dan ook meteen een internationale, dan hoef je het ook niet te laten vertalen, mocht je 'm serieus nodig hebben. (Voor de internationale nemen ze dan gewoon een vel met alle vermeldingen standaard in Nederlands, Engels, Frans en Duits (als ik me niet vergis).quote:Op maandag 19 november 2012 17:46 schreef Individual het volgende:
De ambassade belde net en ik krijg met hoge uitzondering snel mijn nieuwe paspoort. Zo kan ik de bureaucraten van de ambassade goed waarderen.(en wordt er hopelijk zelf ook snel een)
Vertalen is niet meer nodig:quote:Op woensdag 21 november 2012 00:48 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh, ik kom als mosterd na de maaltijd langs, maar nog even over het geboorte-uittreksel: aangezien je het toch voor de zekerheid laat komen (las ik in TRV), vraag dan ook meteen een internationale, dan hoef je het ook niet te laten vertalen, mocht je 'm serieus nodig hebben. (Voor de internationale nemen ze dan gewoon een vel met alle vermeldingen standaard in Nederlands, Engels, Frans en Duits (als ik me niet vergis).
Succes bij de solli-procedures!
Als KAA-veteraan heeft ze een levenslange pas.quote:Op woensdag 21 november 2012 01:51 schreef flipsen het volgende:
Zeg Bora, mag jij hier eigenlijk nog wel komen?
quote:Op woensdag 21 november 2012 01:51 schreef flipsen het volgende:
Zeg Bora, mag jij hier eigenlijk nog wel komen?
Merci Individual!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Als KAA-veteraan heeft ze een levenslange pas.
Als ze pepernoten meenemen vind ik het primaquote:Op woensdag 21 november 2012 11:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Da's niet aardig.. ik bel een Zwarte Piet voor je! Komen ze even een ommetje maken langs Bariloche...
Daarom postte ik daar ook hequote:Op woensdag 21 november 2012 20:05 schreef Individual het volgende:
En in KLB kan je geen medeleven voor KAAs verwachten.
Hier zijn de huurders net als in Nederland erg goed beschermd.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:27 schreef flipsen het volgende:
Wie van de KAA´ers woont er in een huurhuis? En hoe goed is de huurder in jullie land "beschermd"? Hier is het dramatisch... KLB / Nederlandse huurders moeten niet zeiken!
In Engeland heb je als huurder weinig rechten. Als huurder moet ik me aan mijn contract houden, maar in mijn ervaring komt de huisbaas er simpel onderuit. In het ergste geval geven ze je 2 weken om iets nieuws te vinden.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:27 schreef flipsen het volgende:
Wie van de KAA´ers woont er in een huurhuis? En hoe goed is de huurder in jullie land "beschermd"? Hier is het dramatisch... KLB / Nederlandse huurders moeten niet zeiken!
Nee, een lege zak; de noten zijn tegen die tijd al op!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ze pepernoten meenemen vind ik het prima
Nou, wat een lol....quote:Op woensdag 21 november 2012 20:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daarom postte ik daar ook heAltijd leuk, even onzinnen in KLB
Ik kreeg begin oktober een smsje (!) dat OF de huur met 30% omhoog ging (per direct), OF ik binnen 10 dagen eruit moest....quote:Op woensdag 21 november 2012 22:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In Engeland heb je als huurder weinig rechten. Als huurder moet ik me aan mijn contract houden, maar in mijn ervaring komt de huisbaas er simpel onderuit. In het ergste geval geven ze je 2 weken om iets nieuws te vinden.
Iets dergelijks kan je hier inderdaad ook gebeuren.quote:Op donderdag 22 november 2012 03:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik kreeg begin oktober een smsje (!) dat OF de huur met 30% omhoog ging (per direct), OF ik binnen 10 dagen eruit moest....
Gelukkig gaat alles hier last minute, dus:quote:Op donderdag 22 november 2012 04:06 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Iets dergelijks kan je hier inderdaad ook gebeuren.
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:09 schreef breaky het volgende:
Wat is het lastig tegenwoordig om in Nederland met het openbaar vervoer te reizen als je dus niet over een bankpas met maestro beschikt.
Het grappige dan wel weer is dat baggage kluizen op stations dus gewoon wel visa cards slikken en dat gaat prima.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:22 schreef Prego het volgende:
[..]
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.
hoe doen andere toeristen dat??quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:22 schreef Prego het volgende:
[..]
een ramp! ik probeer dan ook zoveel mogelijk kaartjes te kopen op Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |