abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:40:14 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_115811820
DEN HAAG - De Belastingdienst is over het afgelopen jaar op zo'n 40 miljoen euro aan fraude met toeslagen voor zorg, huur of kinderopvang gestuit. Daarnaast lopen er nog bij 160 dossiers met een belang van 40 miljoen strafrechtelijke procedures.

Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) schrijft dat dinsdag aan de Tweede Kamer. Met een aantal extra maatregelen wil hij volgend jaar de strijd tegen fraude onverminderd doorzetten. Zo kondigde het kabinet eerder al aan dat mensen die tot twee keer toe fraude plegen met toeslagen vanaf volgend jaar kunnen rekenen op een boete van 150 procent van het terug te vorderen bedrag. Verder stopt de Belastingdienst de uitbetaling van een toeslag als iemand niet reageert op het verzoek inkomen uit het buitenland op te geven.

De hoogte van het inkomen bepaalt de toeslag. De Belastingdienst wil ontvangers van toeslagen helpen het inkomen beter in te schatten. Als blijkt dat iemand 2 jaar op rij ten onrechte huurtoeslag uitgekeerd heeft gekregen, dan kan die stopgezet worden.

http://www.brabantsdagbla(...)de-met-toeslagen.ece

Ik vind 40 miljoen eigenlijk nog wel meevallen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:47:11 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_115811859
Iedere euro is er één teveel. Aanpakken die handel!
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:47:53 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115811864
Beroepsoplichters als Ben Verwaayen lachen daarom. Voetnoot in de boekhouding, een leuke fooi. Over 5 jaar uitgesmeerd gelijk aan amper 200 ontslagen, daar houd je geen bedrijf mee in leven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:49:23 #4
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_115811878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:40 schreef tong80 het volgende:
DEN HAAG - De Belastingdienst is over het afgelopen jaar op zo'n 40 miljoen euro aan fraude met toeslagen voor zorg, huur of kinderopvang gestuit. Daarnaast lopen er nog bij 160 dossiers met een belang van 40 miljoen strafrechtelijke procedures.

Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) schrijft dat dinsdag aan de Tweede Kamer. Met een aantal extra maatregelen wil hij volgend jaar de strijd tegen fraude onverminderd doorzetten. Zo kondigde het kabinet eerder al aan dat mensen die tot twee keer toe fraude plegen met toeslagen vanaf volgend jaar kunnen rekenen op een boete van 150 procent van het terug te vorderen bedrag. Verder stopt de Belastingdienst de uitbetaling van een toeslag als iemand niet reageert op het verzoek inkomen uit het buitenland op te geven.

De hoogte van het inkomen bepaalt de toeslag. De Belastingdienst wil ontvangers van toeslagen helpen het inkomen beter in te schatten. Als blijkt dat iemand 2 jaar op rij ten onrechte huurtoeslag uitgekeerd heeft gekregen, dan kan die stopgezet worden.

http://www.brabantsdagbla(...)de-met-toeslagen.ece

Ik vind 40 miljoen eigenlijk nog wel meevallen.

:P
gezien de bedragen die in deze omgeving omgaan is die 40 miljoen maar een peulenschil inderdaad
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_115811895
40 miljoen lijkt weinig met al die miljarden waar men over praat als het over overheidsinvesteringen gaat.
Druppel. Gloeiende plaat. Dat soort dingen.
Maar dat maakt het niet minder erg. Van mij mogen ze ook dit soort dingen aanpakken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_115811898
Ik snap nooit, op huurtoeslag na, hoe je kan frauderen met toeslagen...

Eerste keer toen ik mijn loon wijzigde om toeslagen te laten berekenen, had ik mijn bruto maandloon ingevuld in plaats van mijn jaarloon (lezen is een vak... :7 ) en ik had over het heel jaar zo'n 600 euro te veel zorgtoeslag gekregen, kreeg netjes een brief met het vriendelijke doch dringende verzoek om het terug te betalen.

Hoe kan je hier nu onderuit komen? of sterker nog hoe zou je hier uberhaubt mee kunnen frauderen, de belastingdienst weet toch PRECIES wat je verdient ? (in wit dan toch)

Nu ik er zo over nadenk... kinderopvang fraude, zeggen dat ze er naartoegaan 4 dagen maar dan 3 dagen ervan naar oma brengen?
En huurtoeslag, 1 iemand inschrijven waardoor je meer subsidie vangt ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:57:46 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115811938
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:52 schreef Prof_Hoax het volgende:

Eerste keer toen ik mijn loon wijzigde om toeslagen te laten berekenen, had ik mijn bruto maandloon ingevuld in plaats van mijn jaarloon (lezen is een vak... :7 ) en ik had over het heel jaar zo'n 600 euro te veel zorgtoeslag gekregen, kreeg netjes een brief met het vriendelijke doch dringende verzoek om het terug te betalen.

Hoe kan je hier nu onderuit komen? of sterker nog hoe zou je hier uberhaubt mee kunnen frauderen, de belastingdienst weet toch PRECIES wat je verdient ? (in wit dan toch)

Nu ik er zo over nadenk... kinderopvang fraude, zeggen dat ze er naartoegaan 4 dagen maar dan 3 dagen ervan naar oma brengen?
En huurtoeslag, 1 iemand inschrijven waardoor je meer subsidie vangt ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt bijvoorbeeld niet je volledige inkomen opgeven. Niet iedereen heeft alleen inkomen in Nederland.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:14:06 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115812046
En die 40 miljoen is natuurlijk alleen het topje van de ijsberg wat ze gevonden hebben...
Des te meer reden om zeer spaarzaam met toeslagen om te springen, i.p.v. vrijwel iedere Nederlander meerdere toeslagen te geven! Verlaag de algehele belastingen 1%, dan ben je van die enorme hoeveelheid werk voor kruimels af. En meteen minder kans op fraude.
censuur :O
pi_115812093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
En die 40 miljoen is natuurlijk alleen het topje van de ijsberg wat ze gevonden hebben...
Des te meer reden om zeer spaarzaam met toeslagen om te springen, i.p.v. vrijwel iedere Nederlander meerdere toeslagen te geven! Verlaag de algehele belastingen 1%, dan ben je van die enorme hoeveelheid werk voor kruimels af. En meteen minder kans op fraude.
Remco, vriend op deze prachtige ochtend! Ik zeg doen
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:25:57 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115812150
Misschien zijn inkomensafhankelijke bijdrages (kinderopvang, ziekenfonds) toch een stukje minder fraudegevoelig.
Zelfs de ouderwetse huursubsidie was minder fraudegevoelig.

Ieder systeem waarbij geld wordt uitgekeerd om de kosten van de gebruiker te compenseren is vragen om problemen en nutteloos rondpompen van geld.

Ik las het een tijdje geleden zelfs als "tip" om meer te besteden te hebben: alle toeslagen maximaal laten uitkeren :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115813751
Hahaha, 40 miljoen is nog maar het topje van de ijsberg.

Mijn moeder werkt op een asielzoekerscentrum. Al jarenlang ziet zij hoe asielzoekers frauderen met toeslagen. Huurtoeslagen op gratis onderdak van het COA en kinderopvangtoeslag terwijl de kinderen de hele dag op het centrum rondlopen. Maand na maand en jaar na jaar heeft ze contact opgenomen met medewerkers van de Belastingdienst die keer op keer beterschap beloofden. Echter, het was telkens dweilen en nooit eens voorkomen. Altijd kreeg ze hetzelfde te horen; we controleren pas achteraf en niet vooraf.

Maarja, op het moment dat de belastingdienst er zelf achter kwam dat desbetreffende persoon geen recht had op toeslag waren ze alweer gevlogen. Maand na maand opende mijn moeder - ondanks dat het eigenlijk niet mag - de brieven van de belastingdienst / toeslagen voor asielzoekers, maakte kopieën en stuurde dit op naar de belastingdienst als bewijs dat er gewoon keihard werd gefraudeerd en met ideeën om dit in de toekomst te voorkomen. Nooit wat van gehoord.

Op een dag kreeg mijn moeder een e-mail van een medewerker van de belastingdienst, die haar correspondentie toevallig onder ogen had gekregen. In de e-mail schreef hij dat hij zelf al eens verwoede pogingen had ondernomen om de fraude onder asielzoekers tegen te gaan. Hij had echter van hogerhand te horen gekregen (ministerie-niveau) dat hij hiermee moest ophouden omdat het te politiek gevoelig lag....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 10:07:01 ]
pi_115813832
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 08:25 schreef Leandra het volgende:

Ik las het een tijdje geleden zelfs als "tip" om meer te besteden te hebben: alle toeslagen maximaal laten uitkeren :r
Zeer bekende tip in het buitenland ook: Gratis een jaar wonen en leven in Nederland. Zoek een woonadresje, vraag maximaal toeslag aan en zorg dat je na een jaar weer vertrekt zonder dat je natuurlijk laat weten waar je naartoe gaat. Die duizenden euro's hoef je nooit meer terug te betalen.
pi_115813846
Is het niet een beetje absurt uberhaupt dat als mensen nog wachten op wel of geen verblijfsvergunning, dat ze dan blijkbaar wel aanspraak kunnen maken op de sociale voorzieningen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115813913
Of nog harder, dat mensen zonder nederlandse nationaliteit EN zonder verblijfsvergunning dit kunnen aanvragen? Daar zou het programma al moeten stoppen, heeft u een nederlandse nationaliteit? NEE -> Heeft u een geldige verblijfsvergunning? NEE -> U kunt geen toeslag aanvragen, programma stoppen, ok. Klaar.
pi_115813929
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 07:52 schreef Prof_Hoax het volgende:

Nee, je moet achteraf een jaarafschrift opsturen (uitgegeven door de kinderopvang) met hoeveel uren je hebt afgenomen. Het probleem zit hem altijd in dat achteraf. Veel mensen zorgen lekker dat ze weg zijn wanneer de controle eraan komt. Zitten we alweer in Nigeria of Iran of Somalië.
pi_115813991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:06 schreef Ticootje het volgende:
Of nog harder, dat mensen zonder nederlandse nationaliteit EN zonder verblijfsvergunning dit kunnen aanvragen? Daar zou het programma al moeten stoppen, heeft u een nederlandse nationaliteit? NEE -> Heeft u een geldige verblijfsvergunning? NEE -> U kunt geen toeslag aanvragen, programma stoppen, ok. Klaar.
Dat is dus ook een van de oplossing die mijn moeder heeft aangegeven bij de belastingdienst (die zonder verblijfsvergunning dan), maar blijkbaar is dat allemaal te politiek gevoelig ofzo. Ik snap er ook niets van.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:09:45 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115814014
Het vooral absurd dat men aanspraak kan maken op compensatie voor voorzieningen die ze niet hoeven te betalen.
Daarom: kosten van kinderopvang weer inkomensafhankelijk, zorgverzekering ook, en direct van het inkomen aftrekken, en huurtoeslag alleen met de (legale) verhuurder verrekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115814035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is dus ook een van de oplossing die mijn moeder heeft aangegeven bij de belastingdienst (die zonder verblijfsvergunning dan), maar blijkbaar is dat allemaal te politiek gevoelig ofzo. Ik snap er ook niets van.
Je hoort er inderdaad geen enkele partij over.. Het is nu weer helemaal hot om tegen europa te zijn.
pi_115814047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:09 schreef Leandra het volgende:

Daarom: kosten van kinderopvang weer inkomensafhankelijk, zorgverzekering ook, en direct van het inkomen aftrekken, en huurtoeslag alleen met de (legale) verhuurder verrekenen.
Helemaal niet inkomensafhankelijk maken. Gewoon de toeslagen afschaffen en als je dan je kinderopvang niet meer kan betalen heb je gewoon pech. Rot op met dat telkens maar weer inkomensafhankelijk :r
pi_115814071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Helemaal niet inkomensafhankelijk maken. Gewoon de toeslagen afschaffen en als je dan je kinderopvang niet meer kan betalen heb je gewoon pech. Rot op met dat telkens maar weer inkomensafhankelijk :r
En dan alle vrouwtjes gewoon weer achter het aanrecht waar ze horen?
pi_115814094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dan alle vrouwtjes gewoon weer achter het aanrecht waar ze horen?
Alleen de vrouwen die het niet kunnen betalen. Kapsters en caissières enzo. Genoeg werkloze vrouwen zonder kinderen die hun baan willen overnemen.

Voordeel is ook nog eens dat de vraag naar opvang zal afnemen en de prijs dus zal dalen. Win-win.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 10:13:24 ]
pi_115814157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen de vrouwen die het niet kunnen betalen. Kapsters en caissières enzo. Genoeg werkloze vrouwen zonder kinderen die hun baan willen overnemen.

Voordeel is ook nog eens dat de vraag naar opvang zal afnemen en de prijs dus zal dalen. Win-win.
De prijs van de opvang is momenteel dusdanig dat je ook met een normaal salaris bijna niets meer overhoud. Ik noem 4 dagen opvang voor 1100 euro voor 1 kind... Dan moet je behoorlijk verdienen wil netto echt iets overhouden.. En een 2e kind is dan dus helemaal niet meer te betalen.

Ik weet nog dat mijn moeder oppaskindjes had, voor iets van 50 gulden per week? Het kan gewoon veel goedkoper.
pi_115814214
Tuurlijk kan het veel goedkoper. Het is nu echter juist die toeslag die de prijs opdrijft. De regering legt gemiddeld 6,15 ofzo neer voor een uurtje. Nou, geen opvangcentra is dan natuurlijk zo gek om onder die prijs te gaan zitten. Heel erg mooi voor ouders die amper wat verdienen en bijna alles vergoed krijgen, jammer voor die ouders die veel verdienen en bijna het volle pond moeten betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 10:19:27 ]
pi_115814715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Tuurlijk kan het veel goedkoper. Het is nu echter juist die toeslag die de prijs opdrijft. De regering legt gemiddeld 6,15 ofzo neer voor een uurtje. Nou, geen opvangcentra is dan natuurlijk zo gek om onder die prijs te gaan zitten. Heel erg mooi voor ouders die amper wat verdienen en bijna alles vergoed krijgen, jammer voor die ouders die veel verdienen en bijna het volle pond moeten betalen.
Dat dus... Maar de toeslag is al flink versobert, waardoor er nu al een flinke afname is van kinderen op de kinderopvang. Dus als het te duur wordt, kunnen mensen opeens wel andere mogelijkheden vinden.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:05:32 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115815366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus... Maar de toeslag is al flink versobert, waardoor er nu al een flinke afname is van kinderen op de kinderopvang. Dus als het te duur wordt, kunnen mensen opeens wel andere mogelijkheden vinden.
Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!
Niet voor niets blijkt dat er per extra werkende vrouw ruim 100.000 euro per jaar wordt uitgegeven aan kinderopvang! M.a.w. volledig afschaffen die subsidie, dan kost dat kind bij een "oppasmoeder" gewoon weer 50 euro per week i.p.v. 1100 euro per maand. Of gaan ouders kinderen "ruilen": jij mijn kind 2 dagen, ik jouw kind 2 dagen. Die hele markt met goedkope oplossingen is compleet om zeep geholpen door miljardensubsidies, met als resultaat dat iedereen nu duurder af is.
censuur :O
pi_115815414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niet voor niets blijkt dat er per extra werkende vrouw ruim 100.000 euro per jaar wordt uitgegeven aan kinderopvang! M.a.w. volledig afschaffen die subsidie, dan kost dat kind bij een "oppasmoeder" gewoon weer 50 euro per week i.p.v. 1100 euro per maand. Of gaan ouders kinderen "ruilen": jij mijn kind 2 dagen, ik jouw kind 2 dagen. Die hele markt met goedkope oplossingen is compleet om zeep geholpen door miljardensubsidies, met als resultaat dat iedereen nu duurder af is.
Gastouderopvang waar nu verplicht een bureau bij zit, die per opgevangen uur ook nog vangen... Het is eigenlijk heel heel triest.
pi_115815810
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zelfde zie je natuurlijk ook in de zorg. Doordat de overheid toch wel betaalt voor (bijna) elke behandeling is er gewoon een perverse prikkel bij de zorgverleners om maar zoveel mogelijk behandelingen en producten af te zetten als mogelijk is. Waarom zou een apotheek zuinig doen met medicijnen als ze toch weten dat ze geld (en winst) vangen voor elke nieuwe strip tabletten die ze meegeven.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:22:55 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_115815862
Dit soort fraude moet natuurlijk worden aangepakt. En wat mij betreft niet alleen de fraudeurs, maar ook de falers in de ambtenarij en politiek die dit gewoon toestaan.

Maar goed, als je falers en fraudeurs beloont en klokkeluiders keihard kapotmaakt dan blijf je dit soort onzin houden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_115816103
Storm in een glas water. Allereerst is 40 miljoen euro niet eens gek veel, en daarnaast zien de mensen vaak niet eens bewust de boel aan het flessen. Het is in veel gevallen gewoon luiheid; je vergeet de zorgtoeslag op te zeggen en stelt dat telkens uit. Is mij ook overkomen. Heb dat geld later wel terug moeten betalen overigens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115816163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Allereerst is 40 miljoen euro niet eens gek veel
Lekker naief om te denken dat dit alles is. 40 miljoen is het topje van de ijsberg.

quote:
en daarnaast zien de mensen vaak niet eens bewust de boel aan het flessen. Het is in veel gevallen gewoon luiheid; je vergeet de zorgtoeslag op te zeggen en stelt dat telkens uit. Is mij ook overkomen. Heb dat geld later wel terug moeten betalen overigens.
Dat wordt dan ook niet onder fraude gerekend :')

Fraude is weldegelijk doelbewust de boel flessen. Anders zou het geen fraude heten. Mensen die door hun eigen luiheid teveel hebben gekregen en dat gewoon terug (moeten) betalen hebben een schuld maar plegen geen fraude.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 11:32:58 ]
pi_115816220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:31 schreef Nielsch het volgende:

Dat wordt dan ook niet onder fraude gerekend :')

Fraude is weldegelijk doelbewust de boel flessen.
Niet per se. Was een tijdje terug ook een bericht over uitkeringsfraude. In veel gevallen ging het om mensen die niet bewust de boel oplichtte.

En het geval wat ik noemde wordt wel degelijk beschouwd als fraude. Je verkrijgt immers onterecht toeslag.
pi_115816285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet per se. Was een tijdje terug ook een bericht over uitkeringsfraude. In veel gevallen ging het om mensen die niet bewust de boel oplichtte.

En het geval wat ik noemde wordt wel degelijk beschouwd als fraude. Je verkrijgt immers onterecht toeslag.
Je krijgt soms onterecht toeslag maar dat is inherent aan het systeem. Je moet je inkomen namelijk van tevoren gokken en als je inkomen dan net op het eind van het jaar ineens erg omhoog gaat door een mooie lucratieve bonus, dan bestaat de kans dat je moet terug betalen. Dat valt dan echter niet onder fraude :') :')

Je weet werkelijk niet waar je over praat, maar goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 11:35:32 ]
pi_115816401
Fraude is doelbewust een (hoge) toeslag aanvragen terwijl je weet dat je er geen recht op hebt. Daar gaat het over in de OP.

Vergeten je nieuwe inkomen door te geven waardoor je tijdelijk wat teveel ontvangt maar dat bedrag het jaar daarop gewoon netjes (met rente) terugbetalen is geen fraude en daar gaat het dus ook niet over in de OP, ongeacht wat KoosVogels aan het roeptoeteren is. Zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 11:38:05 ]
pi_115816405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je krijgt onterecht zorgtoeslag maar dat is inherent aan het systeem. Je moet je inkomen namelijk van tevoren gokken en als je inkomen dan net op het eind van het jaar ineens erg omhoog gaat door een mooie lucratieve bonus, dan bestaat de kans dat je moet terug betalen. Dat valt dan echter niet onder fraude :') :')

Je weet werkelijk niet waar je over praat, maar goed.
Dan niet. Van het bericht worden we in ieder geval niet veel wijzer. Overigens weet ik inderdaad niet hoe de vork precies in de steel steekt met betrekking tot toeslagen. Wel weet ik wat bijvoorbeeld de sociale dienst beschouwd als fraude. En in die gevallen gaat het vaak om mensen die zich er niet van bewust zijn dat ze frauderen.
pi_115816496
Mensen die bewust hun inkomen uit het buitenland niet opgeven... Dat is gewoon fraude. Het aangifteprogramma vraagt er toch om, heeft u inkomsten uit het buitenland? Ja dan kun je gewoon doorklikken en die inkomsten verzwijgen. Je doet dat echt niet per ongeluk. No way.
pi_115816529
Dat zelfde is natuurlijk voor de mensen met een lekkere spaarrekening in het buitenland.. Die kiezen er gewoon keihard voor, die spaargelden niet in te vullen in het aangifte programma.
pi_115816566
Dat de Belastingdienst op 40 miljoen is gestuit wil natuurlijk nog niet zeggen dat er ook maar voor 40 miljoen wordt gefraudeerd. Zal eerder het topje van de ijsberg zijn.
pi_115816645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Dat de Belastingdienst op 40 miljoen is gestuit wil natuurlijk nog niet zeggen dat er ook maar voor 40 miljoen wordt gefraudeerd. Zal eerder het topje van de ijsberg zijn.
Heeft de belastingdienst niet elk jaar een ander speerpunt (of hoe heet dat).. Dit jaar zal het dan vast inkomsten buitenland zijn geweest.
pi_115816802
Ja, daar komt ook nog eens al het geld bij van mensen die wel hebben gefraudeerd maar die allang met onbekende bestemming zijn vertrokken uit Nederland. Gratis geld! In Nederland kan het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')