abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:58:23 #1
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115804394
Een kennis zit met het volgende. Hij is al een aantal jaar gescheiden en heeft een dochtertje met betreffende ex vrouw. De regeling was dat het dochtertje 5 dagen per week bij de moeder zou blijven en in het weekend bij de vader.

Dit ging allemaal prima tot 2 weken geleden, de ex van mijn kennis is naar de moeder gegaan en heeft allerlei onzin verteld. Nu wilt de moeder het kind niet meer brengen omdat ze ervan overtuigd is dat het geen goede leefomgeving is voor hun dochtertje.

De moeder neemt de telefoon niet op, reageert niet op smsjes of emails en weigert het dochtertje te brengen. Dit is al het tweede weekend dat ze de omgangsregeling niet na komt. De advocaat van de moeder heeft een brief gestuurd dat de moeder de omgangsregeling wilt herzien.

Kan dit zomaar? Kan zij de omgangsregeling negeren en al het contact verbreken omdat een wanhopige ex leugens heeft verteld? Ik heb de beweringen gelezen en geen van dit alles is waar.

Nu moet de vader een advocaat inschakelen maar hij heeft het geld er gewoon niet voor. Hij wilt ook zijn verhaal kunnen doen bij zijn ex, maar die weigert elke vorm van contact.

Enige tips die ik kan doorgeven of iemand die meer erover kan vertellen of dit zomaar mag?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_115804590
Ik denk dat iets anders dan een gang naar de rechter er niet inzit als zijn ex echt niet wil meewerken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115804619
Ook als je geen geld hebt kun je in Nederland toch een advocaat krijgen. Laat hem even naar een juridisch loket gaan.

Het trieste is gewoon dat je hier zo weinig aan kan doen, ook al zegt de rechter dat er een bezoekregeling moet zijn heeft de moeder natuurlijk veel macht om gewoon niet het kind af te geven.
ijs_beer fan!
pi_115804757
Best vervelend situatie. Ik lees wel vaker dat moeders meer rechten hebben dan vaders en dat vaders over het algemeen verliezen. Vrouwen kunnen heel foute beslissingen nemen op grond van emoties en dan hebben de mannen het maar voor het bekijken.

Hoe dan ook, ik vrees dat voor die mannelijke kennis van jou niets anders op zit dan ja en amen te knikken. Een rechtszaak doet misschien meer slecht dan goed en de kans dat hij er iets mee opschiet is klein, gezien al die verhalen die ik heb gehoord en gelezen. Dat weerhield mij ook min of meer ervan kinderen te nemen en nu ik weer vrijgezel ben ben ik daar best blij om.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:06:12 #5
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115804798
Er bestaat idd gesubsidieerde rechtsbijstand voor zulke gevallen. Heb ik zelf ook gehad ivm de omgangsregeling.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:08:16 #6
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115804912
Het probleem is helaas dat zelfs met een omgangsregeling, het heel moeilijk is een moeder te dwingen zich er aan te houden..
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:08:50 #7
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115804938
Hij kan niet even bij haar aan de deur gaan om erover te praten (onaangekondigd)?
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator maandag 20 augustus 2012 @ 23:11:12 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115805069
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef missbehavin het volgende:
Het probleem is helaas dat zelfs met een omgangsregeling, het heel moeilijk is een moeder te dwingen zich er aan te houden..
De rechter heeft daar wel middelen voor hoor, vaders zijn (gelukkig) steeds meer gesteund bij het in stand houden van een bezoekregeling.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:12:30 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115805131
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:11 schreef senesta het volgende:

[..]

De rechter heeft daar wel middelen voor hoor, vaders zijn (gelukkig) steeds meer gesteund bij het in stand houden van een bezoekregeling.
En terecht, de schrijnende gevallen die ik ken... ;(
pi_115805146
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef missbehavin het volgende:
Erg he? Ik ken een stel, die kreeg ruzie en de vrouw wilde met haar koffers en hun kind hun gezamelijke huis verlaten. De man riep: dat gaat zomaar niet en pakte het kind af en reed een stukje met de auto en kalmeerde en kwam weer thuis. De vrouw was verdwenen met haar koffers en de man ging haar als vermist opgeven bij de politie. Maar ipv hem te helpen arresteerden ze hem meteen voor ontvoering van hun eigen kind en kreeg de vrouw die daar dus al die tijd was het kind mee en kon ze zonder problemen vertrekken.

Krom hoor, waarom kan een vrouw weglopen met kind maar als een man dat doet is dat ineens ontvoering?
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:13:48 #11
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115805188
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Erg he? Ik ken een stel, die kreeg ruzie en de vrouw wilde met haar koffers en hun kind hun gezamelijke huis verlaten. De man riep: dat gaat zomaar niet en pakte het kind af en reed een stukje met de auto en kalmeerde en kwam weer thuis. De vrouw was verdwenen met haar koffers en de man ging haar als vermist opgeven bij de politie. Maar ipv hem te helpen arresteerden ze hem meteen voor ontvoering van hun eigen kind en kreeg de vrouw die daar dus al die tijd was het kind mee en kon ze zonder problemen vertrekken.

Krom hoor, waarom kan een vrouw weglopen met kind maar als een man dat doet is dat ineens ontvoering?
Ja, ligt er ook aan wie het gezag heeft, ms had zij dat alleen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:13:59 #12
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115805194
Mijn kennis verdient net boven de grens voor financieel hulp. Het kromme in dit alles is, de moeder komt de regeling niet na en mijn kennis zit met 1000 euro juridische kosten, en dan is het waarschijnlijk nog niet geregeld. Het is gewoon zielig om mijn kennis op deze manier te zien, hij weet gewoon niet wat hij moet doen.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  Moderator maandag 20 augustus 2012 @ 23:14:53 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115805243
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef missbehavin het volgende:

[..]

En terecht, de schrijnende gevallen die ik ken... ;(
Ik ken heel veel schrijnende gevallen helaas, van beiden kanten hoor.
Vaders die hun kind niet mogen zien maar ook van kindjes die niet naar papa willen maar moeten van de rechter en vaders die hun kinderen na een scheiding niet meer de moeite waard schijnen te vinden..

Het is allemaal erg triest :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_115805262
Walgelijk heur van dat die moeder. Hoe haal je het toch in je botte kop om een vader zijn kind te ontnemen en vice versa.
ijs_beer fan!
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:15:43 #15
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115805278
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:13 schreef Biefstuk het volgende:
Mijn kennis verdient net boven de grens voor financieel hulp. Het kromme in dit alles is, de moeder komt de regeling niet na en mijn kennis zit met 1000 euro juridische kosten, en dan is het waarschijnlijk nog niet geregeld. Het is gewoon zielig om mijn kennis op deze manier te zien, hij weet gewoon niet wat hij moet doen.
Ja, ik vind het wel erg stijlloos dat zo'n ex zo reageert hoor. Ondanks een hoop ex-ellende heb ik mijn zoon nooit bij hem weggehouden,,,
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:16:44 #16
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115805330
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ken heel veel schrijnende gevallen helaas, van beiden kanten hoor.
Vaders die hun kind niet mogen zien maar ook van kindjes die niet naar papa willen maar moeten van de rechter en vaders die hun kinderen na een scheiding niet meer de moeite waard schijnen te vinden..

Het is allemaal erg triest :{
Ja mensen doen rare dingen na een scheiding :{
pi_115805682
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef Luxuria het volgende:
Hij kan niet even bij haar aan de deur gaan om erover te praten (onaangekondigd)?
Lijkt me een heel slecht plan. Nukkige/koppige mensen moet je met rust laten. En hiermee werk je trouwens escalatie van de huidige situatie ook in de hand. Hij moet het (helaas) via officiële kanalen doen OF verdergaan met zijn leven zonder dat kind en accepteren dat hij dat kind niet meer zal zien en spreken. Hij zal op deze manier geen speelbal van haar buien worden.

Is er een gezamelijke vriend/vriendin die kan bemiddelen? Dat zou een goedkopere oplossing zijn.
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:29:34 #18
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115805894
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:24 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Lijkt me een heel slecht plan. Nukkige/koppige mensen moet je met rust laten. En hiermee werk je trouwens escalatie van de huidige situatie ook in de hand. Hij moet het (helaas) via officiële kanalen doen OF verdergaan met zijn leven zonder dat kind en accepteren dat hij dat kind niet meer zal zien en spreken. Hij zal op deze manier geen speelbal van haar buien worden.

Is er een gezamelijke vriend/vriendin die kan bemiddelen? Dat zou een goedkopere oplossing zijn.
Nee geen gezamenlijke vrienden.

Morgen wilt mijn kennis contact opnemen met de advocaat van zijn ex vrouw. Kan hij iets erover zeggen dat de moeder niet het recht heeft om de omgangsregeling te negeren?
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:58:34 #19
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115807101
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:29 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Morgen wilt mijn kennis contact opnemen met de advocaat van zijn ex vrouw. Kan hij iets erover zeggen dat de moeder niet het recht heeft om de omgangsregeling te negeren?
Zij kan in principe niet zomaar besluiten de omgangsregeling te herzien. Hebben ze gedeeld gezag? Zij zal het dantoch via de rechter moeten spelen en zal dan met een goede reden moeten komen waarom hij zijn kind niet mag zien.
pi_115807295
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:29 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Ik snap de vechtlust van die kennis van je, hij doet er beter aan een oplossing voor de huidige situatie te zoeken ipv te knokken voor zijn rechten want ik vrees dat hij daar niet ver mee komt.
pi_115807514
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef Biefstuk het volgende:

Enige tips die ik kan doorgeven of iemand die meer erover kan vertellen of dit zomaar mag?
Stoppen met betalen van alimentatie en doorgaan met je leven? Het is een trieste situatie maar loopt vaak alleen maar uit de hand en de vrouw trekt vrijwel altijd aan het langste eind als het gaat om de kinderen.

Geen geld en tijd meer instoppen en wie weet komt je kennis een andere leuke vrouw tegen waarmee je kinderen kan opvoeden die meer geluk hebben om een leuke papa om zich heen te hebben. Vrouwen verpesten het vaak voor zichzelf door moedwillig te gaan dwarsliggen en beseffen niet dat ze de kind hun vader ontnemen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:11:35 #22
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115807569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:09 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Stoppen met betalen van alimentatie en doorgaan met je leven? Het is een trieste situatie maar loopt vaak alleen maar uit de hand en de vrouw trekt vrijwel altijd aan het langste eind als het gaat om de kinderen.

Geen geld en tijd meer instoppen en wie weet komt je kennis een andere leuke vrouw tegen waarmee je kinderen kan opvoeden die meer geluk hebben om een leuke papa om zich heen te hebben. Vrouwen verpesten het vaak voor zichzelf door moedwillig te gaan dwarsliggen en beseffen niet dat ze de kind hun vader ontnemen.
Geen alimentatie betalen zal resulteren in schulden en loonbeslag?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:14:08 #23
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115807653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Yep, ex schakelt het LBIO in, die gaan achter het geld aan en de enige die daar last van heeft is hij.
pi_115807678
quote:

[..]

Ik weet wel dat alimentatie betalen je het recht geeft je het kind te mogen zien (dan al niet dmv bezoeksregeling). Als je stopt met het betalen, doe je min of meer afstand van dat recht.
pi_115807707
quote:

[..]

Je moet je vermogen beheren op een rekening die niet in te zien is zoals een Zwitserse bankrekening, auto op naam van een goede vriend/familie die je vertrouwd. Van een kale kip kan je niet plukken. Zolang je een klein bedrag op je betaal rekening houd kunnen ze procederen wat ze willen kost ze alleen maar energie en geld en geven het vanzelf wel op.

Het klinkt hard maar er wordt vanaf de andere kant ook hard gespeeld en ze heeft precies wat ze graag wilde het kindje alleen opvoeden zonder (financiële) hulp van papa. En papa kan gewoon weer door met zijn leven proberen de situatie te vergeten voordat er gezinsdrama's gebeuren.

Het is maar net hoe hij ertegenaan kijkt als hij graag z'n kleine wilt blijven zien koste wat het kost dan kan je beter procederen en blijven betalen. Maar belangrijker is dat de relatie tussen de moeder ook weer beter wordt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:17:12 #26
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115807743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:14 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik weet wel dat alimentatie betalen je het recht geeft je het kind te mogen zien (dan al niet dmv bezoeksregeling). Als je stopt met het betalen, doe je min of meer afstand van dat recht.
Ehm nee hoor, alimentatie en omgangsregeling staan in principe los van elkaar.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:18:28 #27
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115807786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:15 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Je moet je vermogen beheren op een rekening die niet in te zien is zoals een Zwitserse bankrekening, auto op naam van een goede vriend/familie die je vertrouwd. Van een kale kip kan je niet plukken. Zolang je een klein bedrag op je betaal rekening houd kunnen ze procederen wat ze willen kost ze alleen maar energie en geld en geven het vanzelf wel op.

Het klinkt hard maar er wordt vanaf de andere kant ook hard gespeeld en ze heeft precies wat ze graag wilde het kindje alleen opvoeden zonder (financiële) hulp van papa. En papa kan gewoon weer door met zijn leven proberen de situatie te vergeten voordat er gezinsdrama's gebeuren.

Het is maar net hoe hij ertegenaan kijkt als hij graag z'n kleine wilt blijven zien koste wat het kost dan kan je beter procederen en blijven betalen. Maar belangrijker is dat de relatie tussen de moeder ook weer beter wordt.
Wel een beetje een dubieus advies hoor... :{
pi_115807807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:17 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ehm nee hoor, alimentatie en omgangsregeling staan in principe los van elkaar.
Ik heb begrepen van niet. Ken 1 geval waarin de vrouw geen alimentatie wilde van haar exvriend, omdat hij anders het recht kreeg het kind te zien.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:21:47 #29
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115807900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik heb begrepen van niet. Ken 1 geval waarin de vrouw geen alimentatie wilde van haar exvriend, omdat hij anders het recht kreeg het kind te zien.
Nou, andersom werkt dat iig niet zo, dat mijn ex geen alimentatie betaalt, betekent niet dat ik me dus niet aan de omgangsregeling zou hoeven houden.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:24:39 #30
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_115807990
hoe oud is dat kind?
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_115808051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:18 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wel een beetje een dubieus advies hoor... :{
Dat ben ik met je eens. Dat geld ook voor de beslissing om vader bij het kind weg te houden.

Ik hoorde een verhaal van iemand die na zo'n situatie zijn hele vermogen erdoorheen heeft gejaagd in waardevaste dingen zoals goud. Dit kon hij off the radar houden voor instanties die na rechtszaken niks konden plukken voor alimentatie. Conclusie vrouw was geld kwijt door procederen en verloor de motivatie om er nog voor te gaan en de man kon zijn goud weer inwisselen voor euro's.

Het is voor beide partijen niet makkelijk. Zal waarschijnlijk nog zwaarder zijn voor de man om zomaar iemand waar je veel van houd en je eigen vlees en bloed is uit je gedachten moet zetten dan voor de vrouw die de lasten zelf moet ophoesten.

Een collega van mij heeft 2 kleine en is gescheiden en leeft elke 2 weken naar het weekend toe waarop hij zijn kindjes 2 dagen kan zien. Elke keer als je het erover hebt heeft hij het over afmaken van nieuwe vriend van ex die zijn kinderen nu opvoed. Juist als je je kindjes te graag wilt zien ga je jezelf gek maken met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:29:28 #32
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115808130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:26 schreef Noisiv het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat geld ook voor de beslissing om vader bij het kind weg te houden.

Ik hoorde een verhaal van iemand die na zo'n situatie zijn hele vermogen erdoorheen heeft gejaagd in waardevaste dingen zoals goud. Dit kon hij off the radar houden voor instanties die na rechtszaken niks konden plukken voor alimentatie. Conclusie vrouw was geld kwijt door procederen en verloor de motivatie om er nog voor te gaan en de man kon zijn goud weer inwisselen voor euro's.

Het is voor beide partijen niet makkelijk. Zal waarschijnlijk nog zwaarder zijn voor de man om zomaar iemand waar je veel van houd en je eigen vlees en bloed is uit je gedachten moet zetten dan voor de vrouw die de lasten zelf moet ophoesten.

Een collega van mij heeft 2 kleine en is gescheiden en leeft elke 2 weken naar het weekend toe waarop hij zijn kindjes 2 dagen kan zien. Elke keer als je het erover hebt heeft hij het over afmaken van nieuwe vriend van ex die zijn kinderen nu opvoed. Juist als je je kindjes te graag wilt zien ga je jezelf gek maken met alle gevolgen van dien.
.... Iets met two wrongs don't make a right? En sorry hoor, de nieuwe vriend van zijn ex afmaken? Klinkt als een geweldig rolmodel :{
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:05:35 #33
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115809144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:24 schreef TBakkert het volgende:
hoe oud is dat kind?
5 jaar
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:07:07 #34
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115809180
Het is gewoon bizar dat ze er gewoon voor kan kiezen om de regeling niet na te komen en er ongestraft mee weg komt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:07:30 #35
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_115809188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:05 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

5 jaar
mja, dan kan hij/zij nog niet zelf beslissen ;(
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:09:42 #36
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115809237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:07 schreef TBakkert het volgende:

[..]

mja, dan kan hij/zij nog niet zelf beslissen ;(
Zijn dochtertje heeft het er altijd over dat ze bij hem wilt wonen, ze heeft het fijner bij hem thuis dan bij haar moeder. Jammer genoeg doet haar mening er niet toe...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:48:27 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115812384
quote:
8s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:15 schreef NanKing het volgende:
Walgelijk heur van dat die moeder. Hoe haal je het toch in je botte kop om een vader zijn kind te ontnemen en vice versa.
True, als er werkelijk niets aan de hand is dan is dat walgelijk, echter moeder heeft nu van de ex van vader allerlei zaken gehoord over het reilen en zeilen thuis, en ik kan me voorstellen dat er zaken zijn waardoor je als moeder de veiligheid van je kind net wat belangrijker vindt dan de bezoekregeling.

Ze heeft op basis van de verhalen ook een aanpassing van de omgangsregeling gevraagd.

Nou is de kans in deze relatief groot dat een kwade ex probeert zoveel mogelijk schade toe te brengen door allerlei leugenachtige, vage verhalen bij de moeder van het kind op te hangen, maar in hoeverre kun je het moeder kwalijk nemen dat ze de verhalen gelooft?

TS zegt niets over de beschuldigingen, behalve dat hij ze belachelijk vindt, het zou echter best zo kunnen zijn dat meer moeders zo zouden reageren op de specifieke beschuldigingen.

Wat moeder wel tegen heeft is dat ze kennelijk geen aangifte gedaan heeft, maar alleen een rechterlijke aanpassing van de omgangsregeling verzocht heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:53:20 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115812448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:09 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Zijn dochtertje heeft het er altijd over dat ze bij hem wilt wonen, ze heeft het fijner bij hem thuis dan bij haar moeder. Jammer genoeg doet haar mening er niet toe...
Kinderen brabbelen altijd maar wat raak in zulke situaties. Ze zeggen waar ze het het leukste vinden, niet wie hun de beste opvoeding biedt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115812505
quote:

[..]

Moet je ook niet aan beginnen, hij kan beter zijn goede wil tonen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115812725
Het ligt eraan wat het voor beschuldigingen xijn. Vaak zie je als moeder of er iets mis is met je kind, misschirn is dat wel het geval en heeft ze toen gedacht "oh dat komt vast daardoor".

Vind ik de gang van zaken verder wel vreemd, dat ze zonder erover te praten de deur dichttrekt en meteen naar een advocaat stapt, naar ok, niks meer aan te doen. Alles wat hij kan doen is ook een advocaat nemen, of zich in deze situatie schikken. Hoe wrang ook.
In life, every ending is a new beginning..
pi_115812928
@Noisiv
Met alle respect, maar ik vind jou adviezen way beyond redelijkheid. Je geeft aan dat de kennis moet stoppen alimentatie betalen en doorgaan met z'n leven:
Ehhh, het is zijn eigen kind. Daar ga je toch niet zomaar 1,2,3 afstand van doen? Ik zou daar ook voor vechten, koste wat het kost.

Al je geld in spullen stoppen waar instanties niet achterkomen:
Leuk en aardig, maar uiteindelijk kunnen ze loonbeslag opleggen. Dus je zou ook zwart werk moeten doen, zonder vaste woon- en verblijfplaats. Als 'ze' namelijk zien dat je een mooie auto rijdt, en in een mooi huis woont, dan gaan ze echt wel verder onderzoek doen. Het is niet zo dat ze alleen desk research doen. Wanneer de andere ouder een vermoeden van heeft dat je genoeg geld hebt te besteden, dan gaan ze er ook gewoon op uit om dit te checken.

Met andere woorden: jou oplossing zou inderdaad kunnen, als je heel je leven wil omgooien.

En die collega van jou: Wat een agressieve lamlul is dat dan zeg. Een vriendin van mij heeft ook een dochtertje met haar ex, en ze hebben beide alweer een nieuwe relatie, en zij vind zijn nieuwe vriendin ook een troll, maar accepteert het wel. Zij zijn uit elkaar gegaan, dus dan loop je dat risico, en moet je maar accepteren dat er ook iemand voor je kind gaat zorgen die je zelf nooit zou uitzoeken.

@TS, kan die kennis niet op vrijdagmiddag langs gaan en zeggen: "Hoi, ik kon je niet bereiken dus dacht ik, ik haal m'n dochter zelf op."

Zijn ex is dan verplicht het kind mee te geven. Anders kan hij ook naar de politie stappen en aangeven dat zijn kind gekidnapped wordt. Dat wordt dan even bonje, maar het is wel de goedkoopste manier.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:39:27 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115813251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:07 schreef Biefstuk het volgende:
Het is gewoon bizar dat ze er gewoon voor kan kiezen om de regeling niet na te komen en er ongestraft mee weg komt.
ongestraft mee weg komt? Is de rechtszaak dan al geweest?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:45:17 #43
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ongestraft mee weg komt? Is de rechtszaak dan al geweest?
Volgens mij is het punt dat de vader geen geld heeft voor een rechtzaak? Maar goed, dan zou ik idd gewoon langsgaan om haar op te halen en als hij haar niet meekrijgt, de politie bellen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:46:39 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115813411
Wat ga je de politie vertellen dan?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:50:44 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:46 schreef Maanvis het volgende:
Wat ga je de politie vertellen dan?
Nou, als hij het gezag heeft en een omgangsregeling, dan zullen zij er zich wel mee bemoeien. Zo heb ik het eens gehad dat mijn ex mijn kind mee had, maar niet terug wilde brengen. Ik heb het gezag, dus toen heeft de politie bemiddeld. Dit is natuurlijk niet iets wat mijn voorkeur had, je kind zit er nl. wel tussen, maar goed, kon even niet anders.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:52:30 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115813543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:50 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou, als hij het gezag heeft en een omgangsregeling, dan zullen zij er zich wel mee bemoeien. Zo heb ik het eens gehad dat mijn ex mijn kind mee had, maar niet terug wilde brengen. Ik heb het gezag, dus toen heeft de politie bemiddeld. Dit is natuurlijk niet iets wat mijn voorkeur had, je kind zit er nl. wel tussen, maar goed, kon even niet anders.
Da's wel positief, dat dat toch kan :). Dacht dat de politie zich niet mengde in civiele zaken.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:54:58 #47
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115813605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's wel positief, dat dat toch kan :). Dacht dat de politie zich niet mengde in civiele zaken.
Ja op zich wel. Maar goed, als je gedeeld gezag hebt, doen ze dat ms niet, dat weet ik niet. Mijn voordeel was dat ik als enige het gezag heb.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:48:05 #48
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115816854
Hij heeft de politie al gebeld, die zegt er niks aan te willen doen omdat het traumatisch voor het kind kan zijn wanneer ze gedwongen mee moet.

Gisteren nog een mail naar de moeder gestuurd met daarin de vraag (meer een eis) of hij zijn dochter mag zien. Nu wachten op antwoord.

Wat betreft de mail naar de advocaat, die gaat hij niet sturen. Het was misschien onduidelijk maar mijn kennis heeft al een advocaat maar die zei letterlijk dat hij het geld niet had om haar diensten te betalen en dat ze naar andere manieren moeten zoeken om dit aan te pakken. Ze zou nog wel contact opnemen met de advocaat van de moeder.

Kennis komt net uit een periode waarin hij een groot deel van zijn schulden heeft afgelost en op dit moment vrijwel geen cent te makken heeft. De moeder weet dit. De dag dat ze het dochtertje niet langs heeft gebracht stuurde ze een mail met de redenen waarom ze haar niet bracht met als bottomline: 'niet mee eens, schakel maar een advocaat in.'.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:48:52 #49
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_115816889
-dubbel-
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:50:33 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115816966
Heeft hij ook verhaal gehaald bij de ex die bij de moeder van zijn kind die verhalen heeft verteld? En is hij ook bekend met de aard van die verhalen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:00:30 #51
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_115817354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef Biefstuk het volgende:
Hij heeft de politie al gebeld, die zegt er niks aan te willen doen omdat het traumatisch voor het kind kan zijn wanneer ze gedwongen mee moet.

Gisteren nog een mail naar de moeder gestuurd met daarin de vraag (meer een eis) of hij zijn dochter mag zien. Nu wachten op antwoord.

Wat betreft de mail naar de advocaat, die gaat hij niet sturen. Het was misschien onduidelijk maar mijn kennis heeft al een advocaat maar die zei letterlijk dat hij het geld niet had om haar diensten te betalen en dat ze naar andere manieren moeten zoeken om dit aan te pakken. Ze zou nog wel contact opnemen met de advocaat van de moeder.

Kennis komt net uit een periode waarin hij een groot deel van zijn schulden heeft afgelost en op dit moment vrijwel geen cent te makken heeft. De moeder weet dit. De dag dat ze het dochtertje niet langs heeft gebracht stuurde ze een mail met de redenen waarom ze haar niet bracht met als bottomline: 'niet mee eens, schakel maar een advocaat in.'.
Maar heeft hij nu wel of niet het gezag?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:13:35 #52
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115822206
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef Biefstuk het volgende:
Een kennis zit met het volgende. Hij is al een aantal jaar gescheiden en heeft een dochtertje met betreffende ex vrouw. De regeling was dat het dochtertje 5 dagen per week bij de moeder zou blijven en in het weekend bij de vader.

Dit ging allemaal prima tot 2 weken geleden, de ex van mijn kennis is naar de moeder gegaan en heeft allerlei onzin verteld. Nu wilt de moeder het kind niet meer brengen omdat ze ervan overtuigd is dat het geen goede leefomgeving is voor hun dochtertje.

De moeder neemt de telefoon niet op, reageert niet op smsjes of emails en weigert het dochtertje te brengen. Dit is al het tweede weekend dat ze de omgangsregeling niet na komt. De advocaat van de moeder heeft een brief gestuurd dat de moeder de omgangsregeling wilt herzien.

Kan dit zomaar? Kan zij de omgangsregeling negeren en al het contact verbreken omdat een wanhopige ex leugens heeft verteld? Ik heb de beweringen gelezen en geen van dit alles is waar.

Nu moet de vader een advocaat inschakelen maar hij heeft het geld er gewoon niet voor. Hij wilt ook zijn verhaal kunnen doen bij zijn ex, maar die weigert elke vorm van contact.

Aangifte tegen de ex van de kennis wegens laster/smaad door de kennis? Das een.

Dan de moeder van het kind dwingen het contract na te komen; geen geld? Advocaat met bijstand regelen en afdwingen.
Ook hoi !
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:22:55 #53
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_116230426
oeps
Klap eens in je handjes.
pi_116414910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef Biefstuk het volgende:

HO

hier gaat de politie heel erg de fout in. Dit gebeurt namelijk altijd als de vader de politie belt als hij het kind, of de kinderen, niet mee mag nemen. Want in feite is dat gewoon ontrekking aan het ouderlijk gezag. En dankzij een uitspraak van de Leeuwarder rechtbank, gewoon toegankelijk voor vaders (moeders deden dit al langer).

Het staat ook gewoon in het politie handboek.

Zolang de vader nog ouderlijk gezag heeft, en de bezoekregeling is vastgelegd in een convenant of gerechterlijke uitspraak, dan is de moeder in dit geval in overtreding, en kan er aangifte tegen gedaan worden. Echter: net als met mishandeling van mannen door vrouwen neemt de politie het niet serieus, ontkent dat dit kan, of zegt dat men er niet tussen wil komen. En dat mogen ze niet doen (maar komen er wel mee weg).

Even een goede om er bij te nemen (en gewoon dossier opbouw plegen als ze hier mee door blijft gaan zonder te willen overleggen):
www.dwazevaders.nl/wetenregel/aangifte279.htm
Zorg er dan wel voor dat hij op het reguliere tijdstip er is, om de moeder een kans te geven alsnog met de bezoekregeling op de reguliere tijd in te stemmen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_116425206
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:50:17 #56
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116428307
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:39 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

HO

hier gaat de politie heel erg de fout in. Dit gebeurt namelijk altijd als de vader de politie belt als hij het kind, of de kinderen, niet mee mag nemen. Want in feite is dat gewoon ontrekking aan het ouderlijk gezag. En dankzij een uitspraak van de Leeuwarder rechtbank, gewoon toegankelijk voor vaders (moeders deden dit al langer).

Het staat ook gewoon in het politie handboek.

Zolang de vader nog ouderlijk gezag heeft, en de bezoekregeling is vastgelegd in een convenant of gerechterlijke uitspraak, dan is de moeder in dit geval in overtreding, en kan er aangifte tegen gedaan worden. Echter: net als met mishandeling van mannen door vrouwen neemt de politie het niet serieus, ontkent dat dit kan, of zegt dat men er niet tussen wil komen. En dat mogen ze niet doen (maar komen er wel mee weg).

Even een goede om er bij te nemen (en gewoon dossier opbouw plegen als ze hier mee door blijft gaan zonder te willen overleggen):
www.dwazevaders.nl/wetenregel/aangifte279.htm
Zorg er dan wel voor dat hij op het reguliere tijdstip er is, om de moeder een kans te geven alsnog met de bezoekregeling op de reguliere tijd in te stemmen.
Hartelijk bedankt voor deze informatie en vooral die link. Kennis was nog steeds afwachtende tot ik deze informatie doorgaf.

De advocaat van zijn ex blijft volhouden dat zijn cliente het recht heeft om de omgangsregeling per jaar te herzien.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:54:27 #57
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116428439
Tevens heeft hij tot op de dag van vandaag geen contact met zijn dochtertje gehad. Moeder blijft volhouden dat ie pas weer contact mag hebben wanneer hij instemt met haar voorstel om de omgangsregeling te veranderen naar 1x per 2 weken zien.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:06:12 #58
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116428862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Biefstuk het volgende:
Tevens heeft hij tot op de dag van vandaag geen contact met zijn dochtertje gehad. Moeder blijft volhouden dat ie pas weer contact mag hebben wanneer hij instemt met haar voorstel om de omgangsregeling te veranderen naar 1x per 2 weken zien.
Wat een smerig secreet is dat wijf :r Dat is gewoon pure chantage :(
Ook hoi !
  woensdag 5 september 2012 @ 18:10:34 #59
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116429004
www.echtscheidingswinkel.(...)gen_omgangsregeling/

Hier staat dat ie ook een kort geding kan aanspannen tegen dat wijf en een dwangsom kan eisen. Lijkt me ook wel een leuke. Wijven als deze moeten gewoon keihard aangepakt worden. Kinderen neem je samen, krijg je samen, voed je samen op. Dan moet je die niet bij een van zn ouders willen weghalen.

Lijkt me echt een hel, je kind niet mogen zien.
Ook hoi !
  woensdag 5 september 2012 @ 18:30:31 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116429682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Biefstuk het volgende:
Dat is behoorlijk krom, dan heeft ze van de ex dus geen dingen gehoord die het stopzetten van de omgangsregeling begrijpelijk maken en speelt ze alleen naar een naar spelletje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116430015
Maar dat de vader geen rechtzaak aan wil gaan vind ik ook een beetje apart.
Als het zo belangrijk is om het kind elke week te zien dan doe je dat toch?
Er is ook zoiets als de raad voor rechtsbijstand enzo..

En zo gek vind ik het voorstel niet..
Zo is de moeder alleen op doordeweekse dagen met haar kind, en de weekenden voor de man.
Ik snap wel zeker des te ouder het kind is dat dit geen wenselijke regeling is. :Y

Al is de manier waarop ze het eist natuurlijk om van te kotsen :Y
  woensdag 5 september 2012 @ 19:10:13 #62
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116431032
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:41 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat de vader geen rechtzaak aan wil gaan vind ik ook een beetje apart.
Als het zo belangrijk is om het kind elke week te zien dan doe je dat toch?
Er is ook zoiets als de raad voor rechtsbijstand enzo..

En zo gek vind ik het voorstel niet..
Zo is de moeder alleen op doordeweekse dagen met haar kind, en de weekenden voor de man.
Ik snap wel zeker des te ouder het kind is dat dit geen wenselijke regeling is. :Y

Al is de manier waarop ze het eist natuurlijk om van te kotsen :Y
Er wordt gekeken naar inkomens van 2010. In 2011 is hij ontslagen en hij heeft pas sinds kort een baan en moet nog schulden aflossen.

Volgens het convenant heeft hij elk weekend recht op het dochtertje. Doordeweeks bij haar ma. Nu heeft de moeder echter een vriend en nog een kindje en wilt ze natuurlijk in het weekend dingen doen.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:12:40 #63
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116431110
De moeder eist nu dat ze het kind om het weekend wilt hebben. Dat zou erop neerkomen dat mijn kennis zijn dochtertje 52x per jaar ziet. Lekkere regeling.
pi_116431372
Hoezo zou dat er op neer komen dat het zo weinig is..
Er zijn vakanties en misschien zou hij ook doordeweeks wat dagen kunnen nemen.

Een omgangsregeling is geven en nemen.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:21:24 #65
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116431373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:10 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Er wordt gekeken naar inkomens van 2010. In 2011 is hij ontslagen en hij heeft pas sinds kort een baan en moet nog schulden aflossen.

Volgens het convenant heeft hij elk weekend recht op het dochtertje. Doordeweeks bij haar ma. Nu heeft de moeder echter een vriend en nog een kindje en wilt ze natuurlijk in het weekend dingen doen.
Nou, dat is toch hardstikke leuk. Laat 'm die ex vertellen dat dochtertje in overleg best weleens in het weekend bij haar mag zijn als ze wat wilt doen, maar dat het convenant niet aangepast wordt.

En zorg dat ie toch naar de rechter stapt om dat wijf te dwingen zich aan het convenant te houden. Hij moet niet met zich laten sollen
Ook hoi !
  woensdag 5 september 2012 @ 19:24:01 #66
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116431445
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:21 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo zou dat er op neer komen dat het zo weinig is..
Er zijn vakanties en misschien zou hij ook doordeweeks wat dagen kunnen nemen.

Een omgangsregeling is geven en nemen.
De moeder wilt doordeweeks niks toegeven.
pi_116431527
Dan nog als je als man alleen gaat mopperen kom je ook nergens.
Zo gek is het namelijk niet dat een moeder haar kind ook af en toe in de weekenden wil.

Dat ze doordeweeks niet wil vind ik dan wel weer stom.
Een dinsdag of een woensdag scheelt dan al heel veel.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:27:43 #68
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_116431575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:10 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Waarom wordt er gekeken naar 2010? Bij mij werd gewoon de laatste jaaropgave gebruikt hoor.
pi_116431656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:12 schreef Biefstuk het volgende:
De moeder eist nu dat ze het kind om het weekend wilt hebben. Dat zou erop neerkomen dat mijn kennis zijn dochtertje 52x per jaar ziet. Lekkere regeling.
Hele normale omgangsregeling is dat hoor. Om het weekend. Daarnaast zou in overleg misschien ook wel een doordeweekse dag samen kunnen. Maarja het klinkt of ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
In life, every ending is a new beginning..
  woensdag 5 september 2012 @ 19:40:35 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116432040
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:30 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Hele normale omgangsregeling is dat hoor. Om het weekend. Daarnaast zou in overleg misschien ook wel een doordeweekse dag samen kunnen. Maarja het klinkt of ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
In 1980 was dat een hele normale regeling, co-ouderschap is nu de standaard en dat is meer dan 1 weekend in de 2 weken.
Moeder zou gewoon een weekend voor een paar doordeweekse dagen moeten ruilen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 september 2012 @ 19:45:51 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116432242
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

In 1980 was dat een hele normale regeling, co-ouderschap is nu de standaard en dat is meer dan 1 weekend in de 2 weken.
Moeder zou gewoon een weekend voor een paar doordeweekse dagen moeten ruilen.
Dat is wellicht een optie.
En preventief dr baarmoeder laten verwijderen, zo'n vrouw verdient het naar mijn idee niet om moeder te zijn..
Ook hoi !
  woensdag 5 september 2012 @ 19:48:10 #72
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116432341
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Waarom wordt er gekeken naar 2010? Bij mij werd gewoon de laatste jaaropgave gebruikt hoor.
http://www.rvr.org/nl/sub(...)Inkomensgrenzen.html

Peiljaar, 2 jaar geleden.
  woensdag 5 september 2012 @ 19:52:11 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116432502
quote:
Bij een groot negatief verschil zal daar wellicht van afgeweken kunnen worden, dat is met een hoop regelingen zo omdat die peildatum van 2 jaar eerder vrijwel altijd in het voordeel van de aanvrager is omdat inkomens gewoonlijk stijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 september 2012 @ 19:53:10 #74
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_116432542
Zijn advocaat is daar nu mee bezig maar er staat nog een bedrag van 1000 euro op bij de advocaat aan eigen bijdrage. Die zal er dus niet zo vlot mee zijn.

Deze week gaat hij nog aangifte doen.
pi_116434304
quote:
LET OP

laat de advocaat een toevoeging aanvragen. Bij een sterk gedaald inkomen na het reguliere peiljaar (dat kan zelfs dit jaar zijn!!!) kun je in de afwijzing van de toevoeging het verzoek doen om het peiljaar naar nu te laten verleggen (toevallig heb ik net zulke papieren in huis, echter mijn WW is te hoog om een toevoeging toebedeeld te krijgen!! en ik heb te veel bonussen gehad dit jaar voordat ik ontslagen werd)

En tref een betalingsregeling met die advocaat. Dat mag nooit de reden zijn om het langzaam aan te doen.

Trouwens, zonder tussenkomst van de rechter mag niet 1 partij ongezien gemaakte afspraken gaan wijzigen. Tussentijds evalueren zoals de tegenpartij wil mag wel, ALS dit vastgelegd is als eis in het convenant. Staat dat er niet in? jammer dan, volgen die afspraken. En daarom is het convenant er, om als het even niet botert toch een stok achter de deur te hebben tussen een gescheiden koppel. Niet dat de rechterlijke macht er ook mar iets aan doet om wan toestanden (van HELAAS te vaak de vrouw naar de man toe) correct af te ronden/op te lossen. Ik heb te veel schrijnende, mens onterende verhalen gelezen.

Oh en laat hem een dagboek bijhouden, zo objectief mogelijk, over wat er gebeurt. Mocht het mis gaan, dan is er ook van je kennis uit een documentatie van WAAROM alles plots anders moest. Dan kunnen beide kanten belicht worden mocht zijn dochter er toch ooit naar vragen.
pi_116434344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Biefstuk het volgende:
Zijn advocaat is daar nu mee bezig maar er staat nog een bedrag van 1000 euro op bij de advocaat aan eigen bijdrage. Die zal er dus niet zo vlot mee zijn.

Deze week gaat hij nog aangifte doen.
Te laat. Altijd gelijk doen als hij zijn kind niet meekrijgt ondanks de gemaakte afspraak. Naderhand (dus in de week nadat het in het weekend niet lukt) heeft geen zin.

Gewoon er heen dit weekend op de "normale" tijd. Niet mee? politie bellen.
pi_116453144
Als ze gezamenlijk gezag laat maar lekker voor de rechter komen dan. Daar heb je toch zelf geen advocaat voor nodig? Zolang de moeder niks kan bewijzen dan is het haar woord tegen zijn woord. Mij zus heeft precies het zelfde mee gemaakt en via de rechter is toen besloten tot bemiddeling via Bureau Jeugdzorg. Waar weer een omgangsregeling uit voort komt.

Als ik heb was zou ik bureau Jeugdzorg inschakelen die hameren er zeer op dat een kind zowel zijn vader als moeder ziet.
  maandag 10 september 2012 @ 23:17:44 #78
364055 SourCherry
Can you see the real me?
pi_116627554
Wens hem maar succes. De vriend van mijn moeder heeft zijn kinderen dalijk in Oktober al een jaar niet meer gezien, zelfde situatie. Je zou denken dat je de moeder aan kunt klagen van ontvoering maar helaas.. en toen hij uit pure wanhoop met kerst toch zijn kinderen door het raam wilde zien (gewoon vanuit de auto zonder aan te bellen of lastig te vallen) dan belt mevrouw de wijkagent om hem te laten verwijderen.
Als man kun je blijkbaar echt heel weinig doen in deze situatie.
Now I'm the only sour cherry on the fruit stand, right?
pi_116628569
Wat een hoop speculaties zeg. Anyway, voortaan niet meer zo lang wachten met naar een advocaat gaan. Bij de meeste kun je terecht voor een gratis spreekuur en zul je meer te weten komen dan via een kennis die het op Fok! vraagt, de goede bedoelingen terzijde.

Vaak zie je dat advocaten 'adviseren' aan de moeder (in dit geval) de omgang gewoon stop te zetten als een pressiemiddel. Vaak wordt de vader dan in een situatie gewrongen waar hij het gevoel krijgt akkoord te moeten gaan met een regeling. Soms wordt de omgang zolang opgerekt door de moeder dat de rechtbank besluit de omgangsregeling weer langzaam tot stand te laten komen, omdat het kind de vader al zo lang niet heeft gezien.

Indien er hier een omgangsregeling in een beschikking (of convenant aangehecht aan de beschikking) aan ten grondslag ligt, zal een advocaat direct een kort geding starten, met daaraan een dwangsom verbonden. Er is namelijk absoluut geen reden om hier de omgang stop te zetten en zie dan ook geen reden dat een rechter dat zal afwijzen.

Succes
pi_116628631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:25 schreef janspj het volgende:
Als ze gezamenlijk gezag laat maar lekker voor de rechter komen dan. Daar heb je toch zelf geen advocaat voor nodig? Zolang de moeder niks kan bewijzen dan is het haar woord tegen zijn woord. Mij zus heeft precies het zelfde mee gemaakt en via de rechter is toen besloten tot bemiddeling via Bureau Jeugdzorg. Waar weer een omgangsregeling uit voort komt.

Als ik heb was zou ik bureau Jeugdzorg inschakelen die hameren er zeer op dat een kind zowel zijn vader als moeder ziet.
Probleem is dat je jezelf moet laten vertegenwoordigen door een advocaat. Is ook wel verstandig als je er emotioneel zover in zit.
pi_116778225
Weet niet of dit onder spam valt. dan zal ik het verwijderen maar ik las net in de telegraaf dat je vandaag gratis advies kunt krijgen.

http://www.telegraaf.nl/o(...)van_advocaten__.html
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_116828013
Ik heb ook wel eens gehoord dat je inderdaad wel een langdurige rechtzaak kan aanspannen en dan je gelijk kan krijgen, maar dat je dan wel even 20k kan meebrengen voor de advocaat als je boven de norm van 'gratis' rechtsbijstand zit. Dit soort dingen zit niet in rechtsbijstandverzekering toch?
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')