De rechter heeft daar wel middelen voor hoor, vaders zijn (gelukkig) steeds meer gesteund bij het in stand houden van een bezoekregeling.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef missbehavin het volgende:
Het probleem is helaas dat zelfs met een omgangsregeling, het heel moeilijk is een moeder te dwingen zich er aan te houden..
En terecht, de schrijnende gevallen die ik ken...quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:11 schreef senesta het volgende:
[..]
De rechter heeft daar wel middelen voor hoor, vaders zijn (gelukkig) steeds meer gesteund bij het in stand houden van een bezoekregeling.
Erg he? Ik ken een stel, die kreeg ruzie en de vrouw wilde met haar koffers en hun kind hun gezamelijke huis verlaten. De man riep: dat gaat zomaar niet en pakte het kind af en reed een stukje met de auto en kalmeerde en kwam weer thuis. De vrouw was verdwenen met haar koffers en de man ging haar als vermist opgeven bij de politie. Maar ipv hem te helpen arresteerden ze hem meteen voor ontvoering van hun eigen kind en kreeg de vrouw die daar dus al die tijd was het kind mee en kon ze zonder problemen vertrekken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef missbehavin het volgende:
Het probleem is helaas dat zelfs met een omgangsregeling, het heel moeilijk is een moeder te dwingen zich er aan te houden..
Ja, ligt er ook aan wie het gezag heeft, ms had zij dat alleen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Erg he? Ik ken een stel, die kreeg ruzie en de vrouw wilde met haar koffers en hun kind hun gezamelijke huis verlaten. De man riep: dat gaat zomaar niet en pakte het kind af en reed een stukje met de auto en kalmeerde en kwam weer thuis. De vrouw was verdwenen met haar koffers en de man ging haar als vermist opgeven bij de politie. Maar ipv hem te helpen arresteerden ze hem meteen voor ontvoering van hun eigen kind en kreeg de vrouw die daar dus al die tijd was het kind mee en kon ze zonder problemen vertrekken.
Krom hoor, waarom kan een vrouw weglopen met kind maar als een man dat doet is dat ineens ontvoering?
Ik ken heel veel schrijnende gevallen helaas, van beiden kanten hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:12 schreef missbehavin het volgende:
[..]
En terecht, de schrijnende gevallen die ik ken...
Ja, ik vind het wel erg stijlloos dat zo'n ex zo reageert hoor. Ondanks een hoop ex-ellende heb ik mijn zoon nooit bij hem weggehouden,,,quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:13 schreef Biefstuk het volgende:
Mijn kennis verdient net boven de grens voor financieel hulp. Het kromme in dit alles is, de moeder komt de regeling niet na en mijn kennis zit met 1000 euro juridische kosten, en dan is het waarschijnlijk nog niet geregeld. Het is gewoon zielig om mijn kennis op deze manier te zien, hij weet gewoon niet wat hij moet doen.
Ja mensen doen rare dingen na een scheidingquote:Op maandag 20 augustus 2012 23:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ken heel veel schrijnende gevallen helaas, van beiden kanten hoor.
Vaders die hun kind niet mogen zien maar ook van kindjes die niet naar papa willen maar moeten van de rechter en vaders die hun kinderen na een scheiding niet meer de moeite waard schijnen te vinden..
Het is allemaal erg triest
Lijkt me een heel slecht plan. Nukkige/koppige mensen moet je met rust laten. En hiermee werk je trouwens escalatie van de huidige situatie ook in de hand. Hij moet het (helaas) via officiële kanalen doen OF verdergaan met zijn leven zonder dat kind en accepteren dat hij dat kind niet meer zal zien en spreken. Hij zal op deze manier geen speelbal van haar buien worden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef Luxuria het volgende:
Hij kan niet even bij haar aan de deur gaan om erover te praten (onaangekondigd)?
Nee geen gezamenlijke vrienden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:24 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Lijkt me een heel slecht plan. Nukkige/koppige mensen moet je met rust laten. En hiermee werk je trouwens escalatie van de huidige situatie ook in de hand. Hij moet het (helaas) via officiële kanalen doen OF verdergaan met zijn leven zonder dat kind en accepteren dat hij dat kind niet meer zal zien en spreken. Hij zal op deze manier geen speelbal van haar buien worden.
Is er een gezamelijke vriend/vriendin die kan bemiddelen? Dat zou een goedkopere oplossing zijn.
Zij kan in principe niet zomaar besluiten de omgangsregeling te herzien. Hebben ze gedeeld gezag? Zij zal het dantoch via de rechter moeten spelen en zal dan met een goede reden moeten komen waarom hij zijn kind niet mag zien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:29 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Nee geen gezamenlijke vrienden.
Morgen wilt mijn kennis contact opnemen met de advocaat van zijn ex vrouw. Kan hij iets erover zeggen dat de moeder niet het recht heeft om de omgangsregeling te negeren?
Ik snap de vechtlust van die kennis van je, hij doet er beter aan een oplossing voor de huidige situatie te zoeken ipv te knokken voor zijn rechten want ik vrees dat hij daar niet ver mee komt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:29 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Nee geen gezamenlijke vrienden.
Morgen wilt mijn kennis contact opnemen met de advocaat van zijn ex vrouw. Kan hij iets erover zeggen dat de moeder niet het recht heeft om de omgangsregeling te negeren?
Stoppen met betalen van alimentatie en doorgaan met je leven? Het is een trieste situatie maar loopt vaak alleen maar uit de hand en de vrouw trekt vrijwel altijd aan het langste eind als het gaat om de kinderen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef Biefstuk het volgende:
Enige tips die ik kan doorgeven of iemand die meer erover kan vertellen of dit zomaar mag?
Geen alimentatie betalen zal resulteren in schulden en loonbeslag?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:09 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Stoppen met betalen van alimentatie en doorgaan met je leven? Het is een trieste situatie maar loopt vaak alleen maar uit de hand en de vrouw trekt vrijwel altijd aan het langste eind als het gaat om de kinderen.
Geen geld en tijd meer instoppen en wie weet komt je kennis een andere leuke vrouw tegen waarmee je kinderen kan opvoeden die meer geluk hebben om een leuke papa om zich heen te hebben. Vrouwen verpesten het vaak voor zichzelf door moedwillig te gaan dwarsliggen en beseffen niet dat ze de kind hun vader ontnemen.
Yep, ex schakelt het LBIO in, die gaan achter het geld aan en de enige die daar last van heeft is hij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Geen alimentatie betalen zal resulteren in schulden en loonbeslag?
Ik weet wel dat alimentatie betalen je het recht geeft je het kind te mogen zien (dan al niet dmv bezoeksregeling). Als je stopt met het betalen, doe je min of meer afstand van dat recht.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Je moet je vermogen beheren op een rekening die niet in te zien is zoals een Zwitserse bankrekening, auto op naam van een goede vriend/familie die je vertrouwd. Van een kale kip kan je niet plukken. Zolang je een klein bedrag op je betaal rekening houd kunnen ze procederen wat ze willen kost ze alleen maar energie en geld en geven het vanzelf wel op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Ehm nee hoor, alimentatie en omgangsregeling staan in principe los van elkaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik weet wel dat alimentatie betalen je het recht geeft je het kind te mogen zien (dan al niet dmv bezoeksregeling). Als je stopt met het betalen, doe je min of meer afstand van dat recht.
Wel een beetje een dubieus advies hoor...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:15 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Je moet je vermogen beheren op een rekening die niet in te zien is zoals een Zwitserse bankrekening, auto op naam van een goede vriend/familie die je vertrouwd. Van een kale kip kan je niet plukken. Zolang je een klein bedrag op je betaal rekening houd kunnen ze procederen wat ze willen kost ze alleen maar energie en geld en geven het vanzelf wel op.
Het klinkt hard maar er wordt vanaf de andere kant ook hard gespeeld en ze heeft precies wat ze graag wilde het kindje alleen opvoeden zonder (financiële) hulp van papa. En papa kan gewoon weer door met zijn leven proberen de situatie te vergeten voordat er gezinsdrama's gebeuren.
Het is maar net hoe hij ertegenaan kijkt als hij graag z'n kleine wilt blijven zien koste wat het kost dan kan je beter procederen en blijven betalen. Maar belangrijker is dat de relatie tussen de moeder ook weer beter wordt.
Ik heb begrepen van niet. Ken 1 geval waarin de vrouw geen alimentatie wilde van haar exvriend, omdat hij anders het recht kreeg het kind te zien.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:17 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ehm nee hoor, alimentatie en omgangsregeling staan in principe los van elkaar.
Nou, andersom werkt dat iig niet zo, dat mijn ex geen alimentatie betaalt, betekent niet dat ik me dus niet aan de omgangsregeling zou hoeven houden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik heb begrepen van niet. Ken 1 geval waarin de vrouw geen alimentatie wilde van haar exvriend, omdat hij anders het recht kreeg het kind te zien.
Dat ben ik met je eens. Dat geld ook voor de beslissing om vader bij het kind weg te houden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:18 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wel een beetje een dubieus advies hoor...
.... Iets met two wrongs don't make a right? En sorry hoor, de nieuwe vriend van zijn ex afmaken? Klinkt als een geweldig rolmodelquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:26 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Dat geld ook voor de beslissing om vader bij het kind weg te houden.
Ik hoorde een verhaal van iemand die na zo'n situatie zijn hele vermogen erdoorheen heeft gejaagd in waardevaste dingen zoals goud. Dit kon hij off the radar houden voor instanties die na rechtszaken niks konden plukken voor alimentatie. Conclusie vrouw was geld kwijt door procederen en verloor de motivatie om er nog voor te gaan en de man kon zijn goud weer inwisselen voor euro's.
Het is voor beide partijen niet makkelijk. Zal waarschijnlijk nog zwaarder zijn voor de man om zomaar iemand waar je veel van houd en je eigen vlees en bloed is uit je gedachten moet zetten dan voor de vrouw die de lasten zelf moet ophoesten.
Een collega van mij heeft 2 kleine en is gescheiden en leeft elke 2 weken naar het weekend toe waarop hij zijn kindjes 2 dagen kan zien. Elke keer als je het erover hebt heeft hij het over afmaken van nieuwe vriend van ex die zijn kinderen nu opvoed. Juist als je je kindjes te graag wilt zien ga je jezelf gek maken met alle gevolgen van dien.
mja, dan kan hij/zij nog niet zelf beslissenquote:
Zijn dochtertje heeft het er altijd over dat ze bij hem wilt wonen, ze heeft het fijner bij hem thuis dan bij haar moeder. Jammer genoeg doet haar mening er niet toe...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:07 schreef TBakkert het volgende:
[..]
mja, dan kan hij/zij nog niet zelf beslissen
True, als er werkelijk niets aan de hand is dan is dat walgelijk, echter moeder heeft nu van de ex van vader allerlei zaken gehoord over het reilen en zeilen thuis, en ik kan me voorstellen dat er zaken zijn waardoor je als moeder de veiligheid van je kind net wat belangrijker vindt dan de bezoekregeling.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:15 schreef NanKing het volgende:
Walgelijk heur van dat die moeder. Hoe haal je het toch in je botte kop om een vader zijn kind te ontnemen en vice versa.
Kinderen brabbelen altijd maar wat raak in zulke situaties. Ze zeggen waar ze het het leukste vinden, niet wie hun de beste opvoeding biedt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:09 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Zijn dochtertje heeft het er altijd over dat ze bij hem wilt wonen, ze heeft het fijner bij hem thuis dan bij haar moeder. Jammer genoeg doet haar mening er niet toe...
Moet je ook niet aan beginnen, hij kan beter zijn goede wil tonen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
ongestraft mee weg komt? Is de rechtszaak dan al geweest?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:07 schreef Biefstuk het volgende:
Het is gewoon bizar dat ze er gewoon voor kan kiezen om de regeling niet na te komen en er ongestraft mee weg komt.
Volgens mij is het punt dat de vader geen geld heeft voor een rechtzaak? Maar goed, dan zou ik idd gewoon langsgaan om haar op te halen en als hij haar niet meekrijgt, de politie bellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ongestraft mee weg komt? Is de rechtszaak dan al geweest?
Nou, als hij het gezag heeft en een omgangsregeling, dan zullen zij er zich wel mee bemoeien. Zo heb ik het eens gehad dat mijn ex mijn kind mee had, maar niet terug wilde brengen. Ik heb het gezag, dus toen heeft de politie bemiddeld. Dit is natuurlijk niet iets wat mijn voorkeur had, je kind zit er nl. wel tussen, maar goed, kon even niet anders.quote:
Da's wel positief, dat dat toch kanquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou, als hij het gezag heeft en een omgangsregeling, dan zullen zij er zich wel mee bemoeien. Zo heb ik het eens gehad dat mijn ex mijn kind mee had, maar niet terug wilde brengen. Ik heb het gezag, dus toen heeft de politie bemiddeld. Dit is natuurlijk niet iets wat mijn voorkeur had, je kind zit er nl. wel tussen, maar goed, kon even niet anders.
Ja op zich wel. Maar goed, als je gedeeld gezag hebt, doen ze dat ms niet, dat weet ik niet. Mijn voordeel was dat ik als enige het gezag heb.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel positief, dat dat toch kan. Dacht dat de politie zich niet mengde in civiele zaken.
Maar heeft hij nu wel of niet het gezag?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef Biefstuk het volgende:
Hij heeft de politie al gebeld, die zegt er niks aan te willen doen omdat het traumatisch voor het kind kan zijn wanneer ze gedwongen mee moet.
Gisteren nog een mail naar de moeder gestuurd met daarin de vraag (meer een eis) of hij zijn dochter mag zien. Nu wachten op antwoord.
Wat betreft de mail naar de advocaat, die gaat hij niet sturen. Het was misschien onduidelijk maar mijn kennis heeft al een advocaat maar die zei letterlijk dat hij het geld niet had om haar diensten te betalen en dat ze naar andere manieren moeten zoeken om dit aan te pakken. Ze zou nog wel contact opnemen met de advocaat van de moeder.
Kennis komt net uit een periode waarin hij een groot deel van zijn schulden heeft afgelost en op dit moment vrijwel geen cent te makken heeft. De moeder weet dit. De dag dat ze het dochtertje niet langs heeft gebracht stuurde ze een mail met de redenen waarom ze haar niet bracht met als bottomline: 'niet mee eens, schakel maar een advocaat in.'.
Aangifte tegen de ex van de kennis wegens laster/smaad door de kennis? Das een.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef Biefstuk het volgende:
Een kennis zit met het volgende. Hij is al een aantal jaar gescheiden en heeft een dochtertje met betreffende ex vrouw. De regeling was dat het dochtertje 5 dagen per week bij de moeder zou blijven en in het weekend bij de vader.
Dit ging allemaal prima tot 2 weken geleden, de ex van mijn kennis is naar de moeder gegaan en heeft allerlei onzin verteld. Nu wilt de moeder het kind niet meer brengen omdat ze ervan overtuigd is dat het geen goede leefomgeving is voor hun dochtertje.
De moeder neemt de telefoon niet op, reageert niet op smsjes of emails en weigert het dochtertje te brengen. Dit is al het tweede weekend dat ze de omgangsregeling niet na komt. De advocaat van de moeder heeft een brief gestuurd dat de moeder de omgangsregeling wilt herzien.
Kan dit zomaar? Kan zij de omgangsregeling negeren en al het contact verbreken omdat een wanhopige ex leugens heeft verteld? Ik heb de beweringen gelezen en geen van dit alles is waar.
Nu moet de vader een advocaat inschakelen maar hij heeft het geld er gewoon niet voor. Hij wilt ook zijn verhaal kunnen doen bij zijn ex, maar die weigert elke vorm van contact.
Enige tips die ik kan doorgeven of iemand die meer erover kan vertellen of dit zomaar mag?
HOquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef Biefstuk het volgende:
Hij heeft de politie al gebeld, die zegt er niks aan te willen doen omdat het traumatisch voor het kind kan zijn wanneer ze gedwongen mee moet.
Gisteren nog een mail naar de moeder gestuurd met daarin de vraag (meer een eis) of hij zijn dochter mag zien. Nu wachten op antwoord.
Wat betreft de mail naar de advocaat, die gaat hij niet sturen. Het was misschien onduidelijk maar mijn kennis heeft al een advocaat maar die zei letterlijk dat hij het geld niet had om haar diensten te betalen en dat ze naar andere manieren moeten zoeken om dit aan te pakken. Ze zou nog wel contact opnemen met de advocaat van de moeder.
Kennis komt net uit een periode waarin hij een groot deel van zijn schulden heeft afgelost en op dit moment vrijwel geen cent te makken heeft. De moeder weet dit. De dag dat ze het dochtertje niet langs heeft gebracht stuurde ze een mail met de redenen waarom ze haar niet bracht met als bottomline: 'niet mee eens, schakel maar een advocaat in.'.
Hartelijk bedankt voor deze informatie en vooral die link. Kennis was nog steeds afwachtende tot ik deze informatie doorgaf.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:39 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
HO
hier gaat de politie heel erg de fout in. Dit gebeurt namelijk altijd als de vader de politie belt als hij het kind, of de kinderen, niet mee mag nemen. Want in feite is dat gewoon ontrekking aan het ouderlijk gezag. En dankzij een uitspraak van de Leeuwarder rechtbank, gewoon toegankelijk voor vaders (moeders deden dit al langer).
Het staat ook gewoon in het politie handboek.
Zolang de vader nog ouderlijk gezag heeft, en de bezoekregeling is vastgelegd in een convenant of gerechterlijke uitspraak, dan is de moeder in dit geval in overtreding, en kan er aangifte tegen gedaan worden. Echter: net als met mishandeling van mannen door vrouwen neemt de politie het niet serieus, ontkent dat dit kan, of zegt dat men er niet tussen wil komen. En dat mogen ze niet doen (maar komen er wel mee weg).
Even een goede om er bij te nemen (en gewoon dossier opbouw plegen als ze hier mee door blijft gaan zonder te willen overleggen):
www.dwazevaders.nl/wetenregel/aangifte279.htm
Zorg er dan wel voor dat hij op het reguliere tijdstip er is, om de moeder een kans te geven alsnog met de bezoekregeling op de reguliere tijd in te stemmen.
Wat een smerig secreet is dat wijfquote:Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Biefstuk het volgende:
Tevens heeft hij tot op de dag van vandaag geen contact met zijn dochtertje gehad. Moeder blijft volhouden dat ie pas weer contact mag hebben wanneer hij instemt met haar voorstel om de omgangsregeling te veranderen naar 1x per 2 weken zien.
Dat is behoorlijk krom, dan heeft ze van de ex dus geen dingen gehoord die het stopzetten van de omgangsregeling begrijpelijk maken en speelt ze alleen naar een naar spelletje.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:54 schreef Biefstuk het volgende:
Tevens heeft hij tot op de dag van vandaag geen contact met zijn dochtertje gehad. Moeder blijft volhouden dat ie pas weer contact mag hebben wanneer hij instemt met haar voorstel om de omgangsregeling te veranderen naar 1x per 2 weken zien.
Er wordt gekeken naar inkomens van 2010. In 2011 is hij ontslagen en hij heeft pas sinds kort een baan en moet nog schulden aflossen.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:41 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat de vader geen rechtzaak aan wil gaan vind ik ook een beetje apart.
Als het zo belangrijk is om het kind elke week te zien dan doe je dat toch?
Er is ook zoiets als de raad voor rechtsbijstand enzo..
En zo gek vind ik het voorstel niet..
Zo is de moeder alleen op doordeweekse dagen met haar kind, en de weekenden voor de man.
Ik snap wel zeker des te ouder het kind is dat dit geen wenselijke regeling is.
Al is de manier waarop ze het eist natuurlijk om van te kotsen![]()
Nou, dat is toch hardstikke leuk. Laat 'm die ex vertellen dat dochtertje in overleg best weleens in het weekend bij haar mag zijn als ze wat wilt doen, maar dat het convenant niet aangepast wordt.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:10 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Er wordt gekeken naar inkomens van 2010. In 2011 is hij ontslagen en hij heeft pas sinds kort een baan en moet nog schulden aflossen.
Volgens het convenant heeft hij elk weekend recht op het dochtertje. Doordeweeks bij haar ma. Nu heeft de moeder echter een vriend en nog een kindje en wilt ze natuurlijk in het weekend dingen doen.
De moeder wilt doordeweeks niks toegeven.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:21 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo zou dat er op neer komen dat het zo weinig is..
Er zijn vakanties en misschien zou hij ook doordeweeks wat dagen kunnen nemen.
Een omgangsregeling is geven en nemen.
Waarom wordt er gekeken naar 2010? Bij mij werd gewoon de laatste jaaropgave gebruikt hoor.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:10 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Er wordt gekeken naar inkomens van 2010. In 2011 is hij ontslagen en hij heeft pas sinds kort een baan en moet nog schulden aflossen.
Volgens het convenant heeft hij elk weekend recht op het dochtertje. Doordeweeks bij haar ma. Nu heeft de moeder echter een vriend en nog een kindje en wilt ze natuurlijk in het weekend dingen doen.
Hele normale omgangsregeling is dat hoor. Om het weekend. Daarnaast zou in overleg misschien ook wel een doordeweekse dag samen kunnen. Maarja het klinkt of ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:12 schreef Biefstuk het volgende:
De moeder eist nu dat ze het kind om het weekend wilt hebben. Dat zou erop neerkomen dat mijn kennis zijn dochtertje 52x per jaar ziet. Lekkere regeling.
In 1980 was dat een hele normale regeling, co-ouderschap is nu de standaard en dat is meer dan 1 weekend in de 2 weken.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:30 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Hele normale omgangsregeling is dat hoor. Om het weekend. Daarnaast zou in overleg misschien ook wel een doordeweekse dag samen kunnen. Maarja het klinkt of ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Dat is wellicht een optie.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
In 1980 was dat een hele normale regeling, co-ouderschap is nu de standaard en dat is meer dan 1 weekend in de 2 weken.
Moeder zou gewoon een weekend voor een paar doordeweekse dagen moeten ruilen.
http://www.rvr.org/nl/sub(...)Inkomensgrenzen.htmlquote:Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Waarom wordt er gekeken naar 2010? Bij mij werd gewoon de laatste jaaropgave gebruikt hoor.
Bij een groot negatief verschil zal daar wellicht van afgeweken kunnen worden, dat is met een hoop regelingen zo omdat die peildatum van 2 jaar eerder vrijwel altijd in het voordeel van de aanvrager is omdat inkomens gewoonlijk stijgen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:48 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
http://www.rvr.org/nl/sub(...)Inkomensgrenzen.html
Peiljaar, 2 jaar geleden.
LET OPquote:Op woensdag 5 september 2012 19:48 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
http://www.rvr.org/nl/sub(...)Inkomensgrenzen.html
Peiljaar, 2 jaar geleden.
Te laat. Altijd gelijk doen als hij zijn kind niet meekrijgt ondanks de gemaakte afspraak. Naderhand (dus in de week nadat het in het weekend niet lukt) heeft geen zin.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Biefstuk het volgende:
Zijn advocaat is daar nu mee bezig maar er staat nog een bedrag van 1000 euro op bij de advocaat aan eigen bijdrage. Die zal er dus niet zo vlot mee zijn.
Deze week gaat hij nog aangifte doen.
Probleem is dat je jezelf moet laten vertegenwoordigen door een advocaat. Is ook wel verstandig als je er emotioneel zover in zit.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:25 schreef janspj het volgende:
Als ze gezamenlijk gezag laat maar lekker voor de rechter komen dan. Daar heb je toch zelf geen advocaat voor nodig? Zolang de moeder niks kan bewijzen dan is het haar woord tegen zijn woord. Mij zus heeft precies het zelfde mee gemaakt en via de rechter is toen besloten tot bemiddeling via Bureau Jeugdzorg. Waar weer een omgangsregeling uit voort komt.
Als ik heb was zou ik bureau Jeugdzorg inschakelen die hameren er zeer op dat een kind zowel zijn vader als moeder ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |