Bron.quote:Apple duurste bedrijf ooit
NEW YORK - De beurswaarde van het Amerikaanse technologieconcern Apple is maandag op Wall Street gestegen naar 623 miljard dollar (505 miljard euro), waarmee de producent van de iPhone, iPad en iPod het duurste beursgenoteerde bedrijf ooit is geworden.
Het aandeel Apple bereikte in de tussentijdse handel een stand van 664,75 dollar op de technologiebeurs Nasdaq.
Apple verbrak daarmee het oude record van softwaregigant Microsoft van 620 miljard dollar, dat in 1999 werd neergezet tijdens de internetbubbel op de beurzen.
Zakenbank Jefferies voorspelde vrijdag dat het aandeel Apple wel 900 dollar zal bereiken. Op het internet gaan geruchten dat Apple in september met een nieuwe versie van de iPhone komt.
Kleinere iPad
Ook zou Apple vrijwel klaar zijn met een kleinere iPad en een televisie. Daarnaast gokken beleggers op een sterke eindejaarsverkoop voor het bedrijf.
Het aandeel Facebook daarentegen bereikte maandag in de tussentijdse handel een nieuw dieptepunt van 18,75 dollar. Bij de beursgang in mei was Facebook 38 dollar per aandeel waard.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:45 schreef ukga het volgende:
Gevaarlijk aangezien een heel groot deel van de koers in populariteit schuilt.
Dat het een hype is waarschijnlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Tegenvallende kwartaalcijfers betekende gewoon een winst van 8,8 miljard in drie maanden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron.
Sick. Kennelijk betekenden de tegenvallende kwartaalcijfers (slechts 86% meer iPads, 27% meer iPhones en 19% meer winst) toch niet zoveel. De Apple-train gaat gewoon door.
Wacht men daar niet al zo'n.... tien jaar op? Voorlopig is er nog steeds weinig concurrentie en als ze binnenkort de TV markt gaan betreden kunnen ze nog veel groter worden.... Ik heb momenteel een TV van samsung maar de interface is echt om te huilen. Allerlei verschillende stijlen iconen, vrij logge responstijd, etc... Het is eerder dat Apple hier die degene gaat worden die 'het net iets beter doet'quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Incoming internetbubbel 2.0
Apple en Facebook lopen allebei op een hype, hipsters en fanboys. Het wachten is op een vergelijkbaar product die het net iets beter doet/een andere weg in slaat en beiden vallen als een iglo in de zon in elkaar.
Als je de aandelen Apple en Facebook onder één noemer schaart heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten. Als iets geen overgewaardeerd hypeaandeel is dan is het Apple wel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Apple en Facebook lopen allebei op een hype, hipsters en fanboys. Het wachten is op een vergelijkbaar product die het net iets beter doet/een andere weg in slaat en beiden vallen als een iglo in de zon in elkaar.
Ik verwacht volgend jaar echt grote concurrentie van Android en Microsoft op tablet en smartphone gebied. iPhone en iPad hebben nog wel een voorsprong maar die wordt elk jaar kleiner.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Slechts 86% is natuurlijk nog steeds best veelEn er zijn nog steeds erg weinig serieuze concurrenten voor de iPad tegen dezelfde prijs.
Facebook heeft een price-to-earnings ratio van meer dan 110 (je moet $110 inleggen om $1 winst te behalen), Apple heeft een P/E van 15,57 (wat lager dan gemiddeld is, Apple is zelfs ondergewaardeerd te noemen).quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Tuurlijk, maar dat is ook helemaal niet erg. Apple heeft al genoeg verdient aan deze voorsprong van een aantal jaar. Ze gaan gewoon weer naar de volgende markt waar ze weer een aandeel kunnen pakken, zoals bijvoorbeeld de TV markt. Apple wil ook helemaal niet 100% van de markt domineren, daar richten ze zich helemaal niet op.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik verwacht volgend jaar echt grote concurrentie van Android en Microsoft op tablet en smartphone gebied. iPhone en iPad hebben nog wel een voorsprong maar die wordt elk jaar kleiner.
Dat is hartstikke leuk natuurlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Facebook heeft een price-to-earnings ratio van meer dan 110 (je moet $110 inleggen om $1 winst te behalen), Apple heeft een P/E van 15,57 (wat lager dan gemiddeld is, Apple is zelfs ondergewaardeerd te noemen).
Dat lijkt me duidelijk. Geef het nog max 2 jaar, dan is het nieuwtje er echt vanaf.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat het een hype is waarschijnlijk.
Het is inderdaad zeker geen Facebook oid.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:14 schreef psychosomatic het volgende:
Natuurlijk zwaar overgewaardeerd, maar Apple produceert tenminste nog een tastbaar product waarvan er heel veel over de toonbank vliegen en dan kan je niet van elk beursgenoteerd bedrijf zeggen.
Ja leuk. Apple is een solid company, met goede producten, een heldere marketing en een stevige reputatie. Apple máákt dingen. Dingen die iedereen wil hebben. Apple is bewezen kwaliteit. Eigenlijk heel ouderwets, dat bedrijf, en daarom betrouwbaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Dat kan je van ieder beursgenoteerd bedrijf zeggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:14 schreef psychosomatic het volgende:
Natuurlijk zwaar overgewaardeerd, maar Apple produceert tenminste nog een tastbaar product waarvan er heel veel over de toonbank vliegen en dan kan je niet van elk beursgenoteerd bedrijf zeggen.
Geloof je het zelf? Iedereen die ook maar een 4 / 4S heeft of lager gaat dus echt wel blind naar de 5 over. Ze zullen wel weer in de rij gaan staan 's nachts.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Nog kansen genoeg om nieuwe producten te rammen voor Apple. Ik ben wel heel benieuwd naar de nieuwe iPhone want ik ben bang dat ze op dat terrein flink marktaandeel gaan verliezen.
Ja ik geloof het zelf. De verbeteringen van iPhone op iPhone zijn echt minimaal vergeleken met hoe ze de markt penetreerden. Ik ben zelf een enorme fan van iPhone maar als het weer zo'n bagger upgrade is haal ik iets anders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:22 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Iedereen die ook maar een 4 / 4S heeft of lager gaat dus echt wel blind naar de 5 over. Ze zullen wel weer in de rij gaan staan 's nachts.
Is dat ook niet een beetje inherent aan al die high-end smartphones? Ik heb nu ruim een jaar een Galaxy S2 en dat ding is perfect voor mij. Hij maakt prachtige fotos en videos, navigatie werkt er perfect op, is uitstekend als MP3 speler en alle apps verder zijn verkrijgbaar en werken. Ik heb geen enkele reden om over te stappen naar die S3.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja ik geloof het zelf. De verbeteringen van iPhone op iPhone zijn echt minimaal vergeleken met hoe ze de markt penetreerden. Ik ben zelf een enorme fan van iPhone maar als het weer zo'n bagger upgrade is haal ik iets anders.
Ach, je zal wel wat te jong zijn om je te herinneren dat het een jaar of 20 geleden exact hetzelfde ging met apple. Mega hype, daarna bijna failliet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:11 schreef Bowny het volgende:
Apple een hype noemenOver 20 jaar roepen jullie dat zeker nog steeds?
Dat mensen na een, volgens jullie, minimale upgrade alsnog massaal naar de iPhone grijpen, zegt genoeg. Het aandeel levert keiharde knaken op en is nog steeds ondergewaardeerd. Dit gaat het eerste 1000 dollar aandeel ooit worden.
Nu de markt in China ook is aangeboord (die Chinezen nemen geen genoegen met een imitatie Apple), kan het aandeel alleen nog maar skyhigh gaan.
Sorry majesteit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
In welke hoedanigheid hebben jullie hier een menig over, als belegger of als consument? Of laten jullie dat lekker door elkaar lopen?
Och ....,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:11 schreef Bowny het volgende:
Dat mensen na een, volgens jullie, minimale upgrade alsnog massaal naar de iPhone grijpen, zegt genoeg. Het aandeel levert keiharde knaken op en is nog steeds ondergewaardeerd. Dit gaat het eerste 1000 dollar aandeel ooit worden.
Nu de markt in China ook is aangeboord (die Chinezen nemen geen genoegen met een imitatie Apple), kan het aandeel alleen nog maar skyhigh gaan.
Jep. Als je de waarde die Microsoft had in 1999 nu wil overtreffen, moet er eigenlijk nog 200 miljard dollar bij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:04 schreef speknek het volgende:
Wordt 13 jaar inflatie nou genegeerd?
Maar waarom is dit dan niet hoger, op dit moment? De verwachtte waarde in de toekomst is onderdeel van de prijs van een aandeel nu. Blijkbaar zijn investeerders het niet met je eens.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:11 schreef Bowny het volgende:
Internetbubbel en Applequote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat alle fabrikanten inmiddels soortgelijke telefoons maken (en soms beter). Die voorsprong heeft Apple niet meer. Daarom verwacht ik verlies van marktaandeel op de telefoonmarkt, tenzij de iPhone 5 briljant is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is dat ook niet een beetje inherent aan al die high-end smartphones? Ik heb nu ruim een jaar een Galaxy S2 en dat ding is perfect voor mij. Hij maakt prachtige fotos en videos, navigatie werkt er perfect op, is uitstekend als MP3 speler en alle apps verder zijn verkrijgbaar en werken. Ik heb geen enkele reden om over te stappen naar die S3.
Echt de enige reden voor mij om iets anders te nemen zou zijn als er een smartphone komt die bij intensief gebruik gewoon 3/4 dagen met de batterij doet.
Ik heb in een tijdsbestek van 1 jaar bijna 100% gepakt...hoeveel wil jij dan wel niet pakken?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Maar waarom is dit dan niet hoger, op dit moment? De verwachtte waarde in de toekomst is onderdeel van de prijs van een aandeel nu. Blijkbaar zijn investeerders het niet met je eens.
Waarom heb je ze verkocht dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:19 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik heb in een tijdsbestek van 1 jaar bijna 100% gepakt...hoeveel wil jij dan wel niet pakken?
Om geld vrij te maken voor optiesquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom heb je ze verkocht dan?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:04 schreef speknek het volgende:
Wordt 13 jaar inflatie nou genegeerd?
'Apple niet duurste bedrijf ooit'quote:Apple is niet 's werelds duurste bedrijf, zoals maandag werd gepubliceerd. IBM had in 1967 een waarde van maar liefst 1,3 biljoen (1300 miljard) dollar. Bijna het dubbele van de waarde van Apple (661 miljard dollar).
Het Columbia Journalism Review zette een en ander in perspectief door inflatie door te rekenen. De marktwaarde van IBM bedroeg in 1967 zon 193,3 miljard dollar. 1 dollar in 1967 zou nu 6,85 dollar waard zijn.
In de strijd tussen Microsoft en Apple lijkt de winnaar vooralsnog dus IBM te zijn.
Ik denk dat Apple de grote winsten in de telefoon- en tabletmarkt al gepakt heeft en druk bezig is met de voorbereidingen om een hele nieuwe markt te veroveren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:17 schreef speknek het volgende:
Apple heeft de komende tijd nog wel genoeg ruimte om te groeien door nieuwe markten, maar op den duur zie ik hun marktaandeel steeds verder afnemen. Voice is Siri voorbij (niet dat een van beide nou zo boeiend is, maar Google heeft weer laten zien meester van softwaretechniek te zijn en kan dat ook in de toekomst) en Telefoon van het Jaar verkiezingen zijn nu al meerdere jaren achter elkaar naar Samsung gegaan, die nu ook meer innovaties begint te tonen als beamers in je smartphone. Daarnaast gaat Windows 8 een stuk van de iPad afsnoepen.
Ja ik zie ze wel de TV markt veroveren binnenkort. Ik denk dat Philips slim was om eruit te stappen, want dat wordt een nieuwe ronde Apple/Samsung.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:35 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat Apple de grote winsten in de telefoon- en tabletmarkt al gepakt heeft en druk bezig is met de voorbereidingen om een hele nieuwe markt te veroveren.
Yep. Net als met de iPod destijds.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Apple de grote winsten in de telefoon- en tabletmarkt al gepakt heeft en druk bezig is met de voorbereidingen om een hele nieuwe markt te veroveren.
Daar kwam al een tablet in voor. Apple heeft het van IBM gejat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
I'm sorry Steve, I can't let you do that.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar kwam al een tablet in voor. Apple heeft het van IBM gejat.
[ afbeelding ]
Bij Apple weet je vrijwel altijd al wat je er van kan verwachten. Weinig bedrijven waar bestaande klanten zoveel vertrouwen heeft in nieuwe producten omdat ze leveren waarmee ze adverteren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Als mensen 's nachts in de rij gaan staan voor de Iphone 5 dan zou ik het aandeel niet kopen. In de rij staan kan namelijk twee dingen betekenen:
- Je moet er vroeg bij zijn anders zijn ze op, dat betekent dat er niet genoeg geproduceerd kunnen worden.
- Mensen willen hem als eerste hebben.
Dat laatste heeft natuurlijk niets met in een behoefte voorzien te maken, dan gaat om andere dingen. Als je een Iphone 5 koopt om wat het apparaat zelf je te bieden heeft dan ga je juist niet in de rij staan, maar wacht je juist even af hoe de beoordelingen zijn.
Je kunt natuurlijk mooi geld verdienen aan zo'n hype, maar erop rekenen kun je natuurlijk nooit. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een tegenreactie op komt. Dat het juist cool is om te vergeten wat het merk van je telefoon ook alweer was, of dat er zoveel merken en types zijn dat niemand dezelfde heeft.
Er zaten nogal wat fabricagefouten in verschillende producten. Verkleurde coating, slechte laders, antenneproblemen, krasvrij scherm (quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:41 schreef n8n het volgende:
[..]
Bij Apple weet je vrijwel altijd al wat je er van kan verwachten. Weinig bedrijven waar bestaande klanten zoveel vertrouwen heeft in nieuwe producten omdat ze leveren waarmee ze adverteren.
Die fouten worden ook overtrokken in aantallen, hoge bomen vangen veel wind. Zeg daarmee niet dan Apple heilig is maar als Apple laat zien dat iets soepel werkt werkt het ook soepel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Er zaten nogal wat fabricagefouten in verschillende producten. Verkleurde coating, slechte laders, antenneproblemen, krasvrij scherm (), spontane barsten in materialen door ontwerpfouten/constructiefouten etc. etc.
Mijn recentste aankoop (MBA) heeft een slechte accu, dode pixel en de laadkabel is gebarsten na een half jaar. Oja hij tikt ook af en toe.
Kortom Apple is mooi spul, maar niet allerheilig zoals sommige gelovigen roepen.
beide.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
In welke hoedanigheid hebben jullie hier een menig over, als belegger of als consument? Of laten jullie dat lekker door elkaar lopen?
daar kun je mee terug gaan...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:21 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Er zaten nogal wat fabricagefouten in verschillende producten. Verkleurde coating, slechte laders, antenneproblemen, krasvrij scherm (), spontane barsten in materialen door ontwerpfouten/constructiefouten etc. etc.
Mijn recentste aankoop (MBA) heeft een slechte accu, dode pixel en de laadkabel is gebarsten na een half jaar. Oja hij tikt ook af en toe.
Kortom Apple is mooi spul, maar niet allerheilig zoals sommige gelovigen roepen.
Dat was de vraag eigenlijk niet he.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:13 schreef jannekesje het volgende:
[..]
beide.
Heb een mooi apple product en een paar aandelen apple (vorig jaar gekocht).
Nee zeker niet belangrijk...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef waht het volgende:
Ach ja, waarde gebaseerd op vertrouwen in winstgevendheid. Belangrijk is Apple niet.
http://www.tuaw.com/2012/(...)ity-mission-control/quote:For those of us who stayed up late last night to watch the streaming coverage of the Curiosity rover's landing on Mars, it was a treat to see the huge numbers of MacBooks, iPads, and even iPhones that were in the control room at NASA's Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, California.
quote:it was a treat to see
Wanneer is een bedrijf 'belangrijk' dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef waht het volgende:
Ach ja, waarde gebaseerd op vertrouwen in winstgevendheid. Belangrijk is Apple niet.
http://www.rtl.nl/compone(...)5-miljard-dollar.xmlquote:Het aandeel Apple zit al 3 maanden in een glijvlucht, en ook vandaag gaat er weer 3% van de koers af.
Apple steeg eerder dit jaar naar een recordniveau van 700 dollar per aandeel. Het concern van wijlen Steve Jobs was daarmee 660 miljard dollar waard op de beurs.
Sinds Apple problemen heeft met ondermeer de plattegronden op de iPhone is de beurskoers met ruim 25% gezakt, in 3 maanden! De beurswaarde zakte daarbij met 175 miljard dollar naar 485 miljard dollar vandaag.
quote:Volgens Forbes merkt Apple nu de gevolgen van een aaneenschakeling aan 'slecht' nieuws dat is begonnen met de lancering van iOS 6 met het veel bekritiseerde Apple Maps. Zo zouden beleggers onder meer teleurgesteld zijn door de problemen met de levering van iPhone 5-onderdelen, vinden ze de iPad Mini te duur en de schermresolutie te laag. Ook zijn ze bang dat het mobiele platform iOS binnenkort op technisch gebied wordt overtroffen door Android en Windows Phone 8.
Op bestuurlijk vlak is er ook kritiek te horen. Zo zouden de kwartaalcijfers tegenvallen en wordt de angst uitgesproken dat het vierde kwartaal nog weleens teleurstellender zou kunnen zijn. Ook het gerommel binnen het management valt verkeerd. Vorige week werd bekend dat Apple afscheid heeft genomen van iOS-voorman Scott Forstall
Het rtl bericht is van vandaag!quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:43 schreef Merkie het volgende:
Waarom plaats je een bericht van 8 november op 14 december? Schommelingen in de beurswaarde op korte termijn worden gedreven door sentiment, dat is niet zo heel relevant. Als het over een jaar nog steeds zo is, dan kan je er wat meer over zeggen.
Zo valt Apple Maps wat tegen, maar of dit zich ook daadwerkelijk uit in de kwartaalresultaten valt nog te bezien.
Nouja, ik betwijfel of de werking van één individuele app nou echt zo belangrijk is (in ieder geval niet zo belangrijk als $100 miljard). Het is niet zo dat Apple Maps het niet doet natuurlijk. Google Maps is completer (vooral de POI-database), en daarnaast kan je Google Maps ook gewoon zelf downloaden als je dat fijner vindt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het rtl bericht is van vandaag!
Niet dat dat er verder ook maar iets van af doet trouwens, maar mooie zandstrooiactie weer fanboy.
Trouwens, waar er bijna doden vallen vind ik de tekst 'valt wat tegen' een beetje fout.
bronquote:Zakenbanken vrezen einde zegetocht Apple
AMSTERDAM – De iPhone 5 was maanden de zegen voor Apple, dat sinds de dood van oprichter Steve Jobs bekritiseerd werd om zijn gebrek aan vernieuwing. Zakenbanken twijfelen of er voldoende vraag blijft naar de duurdere iPhone. Die angst drong de koers van Apple gisteren tot onder de $500 per aandeel.
In de voorbeurshandel in de VS zakte Apple gisteren tot onder de magische grens, waar het in februari juist bovenuit was gekropen. Later won het 1,6% tot 517,98 punten.
Zakenbank Citigroup kwam met een adviesverlaging voor Apple. Net als vier andere zakenbanken maken de Amerikaanse analisten zich zorgen om de ontwikkeling van de vraag naar de iPhone 5. UBS ziet concrete vraaguitval. Citi zette het koersdoel voor Apple zelfs met $100 lager tot $575 per stuk. Bij de lancering van de laatste iPhone op 21 september stond het stuk nog boven $700 en repten marktonderzoekers over de mogelijk nieuwe grens van $1000 per aandeel.
Dat is voorbij. De ommezwaai in het oordeel is opmerkelijk. Apple introduceerde de iPhone 5 afgelopen vrijdag in China en verkocht er gedurende het weekeinde naar eigen zeggen meer dan twee miljoen exemplaren van. Maar China Mobile, het grootste telecombedrijf in China, weigert de iPhone 5 op zijn netwerk toe te staan, tenzij de prijs daalt. Toeleveranciers van Apple kampen bovendien met teruglopende orders, merkt zakenbank UBS.
Puur subjectief.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wanneer is een bedrijf 'belangrijk' dan?
quote:
Oud verhaal, had te maken met een tekort aan productiecapaciteit. Het heeft bijna 2 maanden geduurd voordat de iPhone 5 een beetje normaal verkrijgbaar was.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.mobilemac.nl/i(...)-weekend-valt-tegen/
Dat zag ik pas geleden in Antwerpen ook. En dan mag je eindelijk naar binnen, kun je geeneens zien welke kleur je shirtje of broek nu heeft (tering donker daar).quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Mooi. Kunnen de hipsters weer een nieuwe religie gaan zoeken.
Ik zag dat mensen uren in de rij aan het staan waren voor de A&F winkel in A'dam.
Even de legenda erbij graag.quote:
Marktaandeel in de VS.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Even de legenda erbij graag.
bronquote:Weer belangrijk patent Apple ongeldig verklaard
AMSTERDAM - Er is wederom een belangrijk patent van Apple ongeldig verklaard. Het patent werd ingezet in de Amerikaanse zaak tegen Samsung.
De Zuid-Koreaanse fabrikant maakte via een document ingediend bij de rechtbank bekend dat het United States Patent and Trademark Office (USPTO) het patent voorlopig ongeldig heeft verklaard.
Samsung eist dan ook dat een eerdere uitspraak waardoor het bedrijf 1,05 miljard dollar aan schadevergoeding moet betalen, opnieuw bekeken wordt.
Het zogenoemde pinch to zoom-patent was één van de zes patenten waardoor Samsung door een jury veroordeeld is. Het patent met het nummer 7,844,915 zorgt ervoor dat een apparaat het verschil kan zien tussen een single- en multitouch aanraking.
Voorlopig
Eerder werd al het zogeheten Steve Jobs-patent (7,479,949), dat ook toeziet op touchscreentechnieken, voorlopig ongeldig verklaard. Daarnaast werd een ander patent (7,469,381) dat te maken heeft met het bereiken van het einde van bijvoorbeeld een fotoserie of lijst al verworpen.
Het laatste patent werd ook gebruikt in de rechtszaak tegen Samsung. Bij alle patenten gaat het nog wel om een voorlopig besluit. Het USPTO stelt nu dat het pinch to zoom-patent nooit toegewezen had mogen worden, maar er volgen nog verschillende andere stappen en bovendien wordt verwacht dat Apple bezwaar aantekent.
Een definitief besluit kan daarom nog jaren op zich laten wachten.
Nu even wereldwijd graag.quote:
In Europa is het iets minder rooskleurig:quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu even wereldwijd graag.
Aandeelhouders willen groei zien.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:41 schreef TC03 het volgende:
Desalniettemin nog steeds een prima marktaandeel.
Welk gedeelte aan wereldwijd snap je niet?quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
In Europa is het iets minder rooskleurig:
http://www.nu.nl/files/da(...)eleunovember2012.htm
Desalniettemin nog steeds een prima marktaandeel.
Google zelf maar.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welk gedeelte aan wereldwijd snap je niet?
Kut he?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |