Bron.quote:Apple duurste bedrijf ooit
NEW YORK - De beurswaarde van het Amerikaanse technologieconcern Apple is maandag op Wall Street gestegen naar 623 miljard dollar (505 miljard euro), waarmee de producent van de iPhone, iPad en iPod het duurste beursgenoteerde bedrijf ooit is geworden.
Het aandeel Apple bereikte in de tussentijdse handel een stand van 664,75 dollar op de technologiebeurs Nasdaq.
Apple verbrak daarmee het oude record van softwaregigant Microsoft van 620 miljard dollar, dat in 1999 werd neergezet tijdens de internetbubbel op de beurzen.
Zakenbank Jefferies voorspelde vrijdag dat het aandeel Apple wel 900 dollar zal bereiken. Op het internet gaan geruchten dat Apple in september met een nieuwe versie van de iPhone komt.
Kleinere iPad
Ook zou Apple vrijwel klaar zijn met een kleinere iPad en een televisie. Daarnaast gokken beleggers op een sterke eindejaarsverkoop voor het bedrijf.
Het aandeel Facebook daarentegen bereikte maandag in de tussentijdse handel een nieuw dieptepunt van 18,75 dollar. Bij de beursgang in mei was Facebook 38 dollar per aandeel waard.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:45 schreef ukga het volgende:
Gevaarlijk aangezien een heel groot deel van de koers in populariteit schuilt.
Dat het een hype is waarschijnlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Tegenvallende kwartaalcijfers betekende gewoon een winst van 8,8 miljard in drie maanden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bron.
Sick. Kennelijk betekenden de tegenvallende kwartaalcijfers (slechts 86% meer iPads, 27% meer iPhones en 19% meer winst) toch niet zoveel. De Apple-train gaat gewoon door.
Wacht men daar niet al zo'n.... tien jaar op? Voorlopig is er nog steeds weinig concurrentie en als ze binnenkort de TV markt gaan betreden kunnen ze nog veel groter worden.... Ik heb momenteel een TV van samsung maar de interface is echt om te huilen. Allerlei verschillende stijlen iconen, vrij logge responstijd, etc... Het is eerder dat Apple hier die degene gaat worden die 'het net iets beter doet'quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Incoming internetbubbel 2.0
Apple en Facebook lopen allebei op een hype, hipsters en fanboys. Het wachten is op een vergelijkbaar product die het net iets beter doet/een andere weg in slaat en beiden vallen als een iglo in de zon in elkaar.
Als je de aandelen Apple en Facebook onder één noemer schaart heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten. Als iets geen overgewaardeerd hypeaandeel is dan is het Apple wel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Apple en Facebook lopen allebei op een hype, hipsters en fanboys. Het wachten is op een vergelijkbaar product die het net iets beter doet/een andere weg in slaat en beiden vallen als een iglo in de zon in elkaar.
Ik verwacht volgend jaar echt grote concurrentie van Android en Microsoft op tablet en smartphone gebied. iPhone en iPad hebben nog wel een voorsprong maar die wordt elk jaar kleiner.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Slechts 86% is natuurlijk nog steeds best veelEn er zijn nog steeds erg weinig serieuze concurrenten voor de iPad tegen dezelfde prijs.
Facebook heeft een price-to-earnings ratio van meer dan 110 (je moet $110 inleggen om $1 winst te behalen), Apple heeft een P/E van 15,57 (wat lager dan gemiddeld is, Apple is zelfs ondergewaardeerd te noemen).quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Tuurlijk, maar dat is ook helemaal niet erg. Apple heeft al genoeg verdient aan deze voorsprong van een aantal jaar. Ze gaan gewoon weer naar de volgende markt waar ze weer een aandeel kunnen pakken, zoals bijvoorbeeld de TV markt. Apple wil ook helemaal niet 100% van de markt domineren, daar richten ze zich helemaal niet op.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik verwacht volgend jaar echt grote concurrentie van Android en Microsoft op tablet en smartphone gebied. iPhone en iPad hebben nog wel een voorsprong maar die wordt elk jaar kleiner.
Dat is hartstikke leuk natuurlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Facebook heeft een price-to-earnings ratio van meer dan 110 (je moet $110 inleggen om $1 winst te behalen), Apple heeft een P/E van 15,57 (wat lager dan gemiddeld is, Apple is zelfs ondergewaardeerd te noemen).
Dat lijkt me duidelijk. Geef het nog max 2 jaar, dan is het nieuwtje er echt vanaf.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat het een hype is waarschijnlijk.
Het is inderdaad zeker geen Facebook oid.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:14 schreef psychosomatic het volgende:
Natuurlijk zwaar overgewaardeerd, maar Apple produceert tenminste nog een tastbaar product waarvan er heel veel over de toonbank vliegen en dan kan je niet van elk beursgenoteerd bedrijf zeggen.
Ja leuk. Apple is een solid company, met goede producten, een heldere marketing en een stevige reputatie. Apple máákt dingen. Dingen die iedereen wil hebben. Apple is bewezen kwaliteit. Eigenlijk heel ouderwets, dat bedrijf, en daarom betrouwbaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:53 schreef iBenny het volgende:
Dat kan je van ieder beursgenoteerd bedrijf zeggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 02:14 schreef psychosomatic het volgende:
Natuurlijk zwaar overgewaardeerd, maar Apple produceert tenminste nog een tastbaar product waarvan er heel veel over de toonbank vliegen en dan kan je niet van elk beursgenoteerd bedrijf zeggen.
Geloof je het zelf? Iedereen die ook maar een 4 / 4S heeft of lager gaat dus echt wel blind naar de 5 over. Ze zullen wel weer in de rij gaan staan 's nachts.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:21 schreef Cracka-ass het volgende:
Nog kansen genoeg om nieuwe producten te rammen voor Apple. Ik ben wel heel benieuwd naar de nieuwe iPhone want ik ben bang dat ze op dat terrein flink marktaandeel gaan verliezen.
Ja ik geloof het zelf. De verbeteringen van iPhone op iPhone zijn echt minimaal vergeleken met hoe ze de markt penetreerden. Ik ben zelf een enorme fan van iPhone maar als het weer zo'n bagger upgrade is haal ik iets anders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:22 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Iedereen die ook maar een 4 / 4S heeft of lager gaat dus echt wel blind naar de 5 over. Ze zullen wel weer in de rij gaan staan 's nachts.
Is dat ook niet een beetje inherent aan al die high-end smartphones? Ik heb nu ruim een jaar een Galaxy S2 en dat ding is perfect voor mij. Hij maakt prachtige fotos en videos, navigatie werkt er perfect op, is uitstekend als MP3 speler en alle apps verder zijn verkrijgbaar en werken. Ik heb geen enkele reden om over te stappen naar die S3.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja ik geloof het zelf. De verbeteringen van iPhone op iPhone zijn echt minimaal vergeleken met hoe ze de markt penetreerden. Ik ben zelf een enorme fan van iPhone maar als het weer zo'n bagger upgrade is haal ik iets anders.
Ach, je zal wel wat te jong zijn om je te herinneren dat het een jaar of 20 geleden exact hetzelfde ging met apple. Mega hype, daarna bijna failliet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:11 schreef Bowny het volgende:
Apple een hype noemenOver 20 jaar roepen jullie dat zeker nog steeds?
Dat mensen na een, volgens jullie, minimale upgrade alsnog massaal naar de iPhone grijpen, zegt genoeg. Het aandeel levert keiharde knaken op en is nog steeds ondergewaardeerd. Dit gaat het eerste 1000 dollar aandeel ooit worden.
Nu de markt in China ook is aangeboord (die Chinezen nemen geen genoegen met een imitatie Apple), kan het aandeel alleen nog maar skyhigh gaan.
Sorry majesteit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
In welke hoedanigheid hebben jullie hier een menig over, als belegger of als consument? Of laten jullie dat lekker door elkaar lopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |