Dit, en je moet je kachel ook niet aan laten staan als je weg bent!quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:20 schreef cherrycoke het volgende:
tsja je bent er zelf bij als je het uitgeeft
30% erbij in 6 jaar valt.wel mee toch?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:28 schreef EenDroom het volgende:
¤2,60
[me=EenDroom]verwachtte eigenlijk in een Warm Bad van Gedeelde Ergernis en Meelevendheid te komen...[/me]
vrouwen weten t altijd een stuk goedkoper te houden. ¤100 zou ik echt nooit redden... dat is 30 drankjes als je verder helemaal niks eet... in 3 dagenquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben een man. Geen idee waar je dat op baseert.
Sixpackje ijsthee en sixpackje bier mee en verder veel flesjes bijvullen met water, en je komt een heel eind. Ik heb misschien in totaal 5 of 6 drankjes gekocht op het terrein.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:41 schreef EenDroom het volgende:
[..]
vrouwen weten t altijd een stuk goedkoper te houden. ¤100 zou ik echt nooit redden... dat is 30 drankjes als je verder helemaal niks eet... in 3 dagen
sjezus wat een zuinigheidquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Sixpackje ijsthee en sixpackje bier mee en verder veel flesjes bijvullen met water, en je komt een heel eind. Ik heb misschien in totaal 5 of 6 drankjes gekocht op het terrein.
Gezellig.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:34 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik heb minder dan 100 euro uitgegeven anders. Veel eten en drinken zelf meenemen scheelt een heleboel. Dat ik weinig alcohol en energiedrank dronk door de hitte hielp ook wel.
Een vriendin van me heeft zelfs break-even gespeeld dmv bekers rapen, niets voor mij maar wel een optie als je het écht goedkoop wil houden.
Ieder zijn meug. Ik vind een kleine 200 euro besparen altijd wel prettig en heb genoeg plezier gehad op Lowlands. Meer dan de meeste anderen als ik Fok! zo lees, waar iedereen wel wat te kankeren heeft.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
sjezus wat een zuinigheidIk heb geen plezier meer als ik zo moet opletten op wat ik uitgeef. Dan blijf ik nog liever thuis.
daar was je zelf bij. De organisatie is je dankbaarquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:19 schreef EenDroom het volgende:
Ik check net mijn bankrekening en blijk bijna ¤300 verstookt te hebben... de lol gaat er langzaam wel af zo moet ik zeggen. Ik heb hier nog een oud boekje liggen van LL2005 en toen kostte een muntje ¤2!
volgende keer thuisblijven dan maarquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:27 schreef EenDroom het volgende:
mja ik heb van beide kanten dus t slechtst
op het festivalterrein wil ik wel gewoon lol hebben en nergens druk om hoeven te maken
maar nu heb ik dus een halve iPad opgegeten dit weekend
Ik maak me er op het terrein idd niet druk om, en dus achteraf ook niet. Ieder jaar weer een geweldig weekend dat me lang bij blijft, prima besteding.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:27 schreef EenDroom het volgende:
mja ik heb van beide kanten dus t slechtst
op het festivalterrein wil ik wel gewoon lol hebben en nergens druk om hoeven te maken
maar nu heb ik dus een halve iPad opgegeten dit weekend
Voor de een is het uitgeven van veel geld van belang voor een leuke lowlands, voor de ander is dat niet nodig. Gelukkig zijn we allemaal andersquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. Ik vind een kleine 200 euro besparen altijd wel prettig en heb genoeg plezier gehad op Lowlands. Meer dan de meeste anderen als ik Fok! zo lees, waar iedereen wel wat te kankeren heeft.
Gewoon een snoepje nemen en je hebt sowieso geen honger meer en dan is het ook nog eens beter om gewoon water te drinken, bij komend voordeel... je verbrand veel calorieenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:09 schreef Grunsfan het volgende:
Ongeveer 250 uitgegeven, en daar had ik ook ongeveer op gerekend, prima dus. Veel gedronken, weinig gegeten. 5 drankjes op een weekend snap ik echt niet!!
Ik heb alleen maar kleine dingetjes gegeten, vooral de loempia's en de surinaamse kipsate waren weer mijn favoriet. Snap al het geklaag van sommigen over de watertappunten niet, was prima te doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:24 schreef MaJo het volgende:
150 euro uitgegevenbizar weinig gegeten, ik heb altijd nauwelijks honger als het zo heet is. Ook steeds laat naar het festivalterrein gegaan, dat scheelt ook een boel in de uitgaven
Ik vraag me echt af of een festival levensvatbaar is als er zoveel mensen zo weinig drank consumeren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon een snoepje nemen en je hebt sowieso geen honger meer en dan is het ook nog eens beter om gewoon water te drinken, bij komend voordeel... je verbrand veel calorieen
Ik denk dat LL's geen klagen heeft over de omzet, ondanks de grote hoeveelheden water die ik 's nachts gedronken heb, leef ik overdag op bierquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Ik vraag me echt af of een festival levensvatbaar is als er zoveel mensen zo weinig drank consumeren.
Collega van mij was naar decibel geweest daar vragen ze gewoon 2 muntjes voor een flesje water om toch nog wat omzet van de pillenmensen te halen.
Als getriande drinker heb je je dan wel ingehouden, maar ja het is natuurlijk geen schultenbrau die men verkoopt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk dat LL's geen klagen heeft over de omzet, ondanks de grote hoeveelheden water die ik 's nachts gedronken heb, leef ik overdag op bier![]()
Toch heb ik wel wat geld minder uitgegeven als vorig jaar, ik denk dat ik wel onder de 300 euro ben gebleven.
Daar is ook een discussie over gekomen, mede omdat er een dode is gevallen door uitdroging.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of een festival levensvatbaar is als er zoveel mensen zo weinig drank consumeren.
Collega van mij was naar decibel geweest daar vragen ze gewoon 2 muntjes voor een flesje water om toch nog wat omzet van de pillenmensen te halen.
Ik had 18 halve liters bij, 2 liter sterke drank veel blikvoer, eieren etc. Dat scheelt natuurlijk al vrij veel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als getriande drinker heb je je dan wel ingehouden, maar ja het is natuurlijk geen schultenbrau die men verkoopt.![]()
Maar het ging op zich ook niet over jou consumpties, maar eerder sommige anderen hier waarbij ik me verbaas hoe weinig ze uitgegeven hebben.
Ik ben niet backstage geweest, was het eten daar dan voor press en geust gratis? Ik had wel zo'n bandje voor de ene dag dat ik er was.
Op die zaterdag heb ik er 65 euro doorheen gedraaid. Van 13 tot 22.00 uur, als ik de nacht ook nog gebleven zou zijn zou ik ook wel de 100 euro op 1 dag gehaald kunnen hebben.
Een dooie? Das niet bestquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:16 schreef Fuszy het volgende:
[..]
Daar is ook een discussie over gekomen, mede omdat er een dode is gevallen door uitdroging.
Gekoelde Schultenbrau zou inderdaad mijn drankzucht aangewakkerd hebbenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:15 schreef Basp1 het volgende:
Als getriande drinker heb je je dan wel ingehouden, maar ja het is natuurlijk geen schultenbrau die men verkoopt.![]()
Trek daar eerst eens de btw (was 18% bij die 185 euro) vanaf dan hebben ze nog maar 6.6 miljoen startgeld, 20 vaste krachten in dienst dat kost ook nog eens 1 miljoen per jaar, nog maar 5.6 miljoen start geld over, dan moeten de tenten en terrein ook nog gehuurd worden en vervolgens de bands nog.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Vergis je niet he, lowlands heeft de luxe door 185 euro per kaart te kunnen vragen, laten er is minimaal 45.000 bezoekers zijn, dat is al ruim 8 miljoen (!) startgeld. Daarnaast zitten er een aantal merken gróót in qua sponsoring. En dan heb je nog de pachtdeals met cateraars/la place/standhouders. Ik verwacht dat lowlands het geld opbrengt waarmee live nation/mojo de rest van het jaar de verliesgevende dingetjes een beetje kan opvangen.
Op decibel he , niet LL.quote:
Ja op decibel, hoorde dat gisteren. Mijn zus was er heen geweest en kwam met dat verhaal, samen met de 5 euro voor een flesje water. Zieke geesten hebben ze daar in de organisatie.quote:
Niet best dan... ik geloof echter dat de organisatie van lowlands verplicht is door de gemeente Dronten om drinkwater te verstrekken. Zouden ze eigenlijk voor alle festivals verplicht moeten stellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:27 schreef Fuszy het volgende:
Ja op decibel, hoorde dat gisteren. Mijn zus was er heen geweest en kwam met dat verhaal, samen met de 5 euro voor een flesje water. Zieke geesten hebben ze daar in de organisatie.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet best dan... ik geloof echter dat de organisatie van lowlands verplicht is door de gemeente Dronten om drinkwater te verstrekken. Zouden ze eigenlijk voor alle festivals verplicht moeten stellen.
Ook op decibel kon men hun flesjes op de toilletten vullen, of er alleen net zoveel tappunten waren als op LL is dan maar de vraag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet best dan... ik geloof echter dat de organisatie van lowlands verplicht is door de gemeente Dronten om drinkwater te verstrekken. Zouden ze eigenlijk voor alle festivals verplicht moeten stellen.
Het drinkwater bij de toiletten is niet altijd 'drinkbaar' geweest, de kranen zaten toen nog aan de kopse kant van de toiletunits. Pas sinds een jaar of 5 a 6 is het ook daadwerkelijk aangeduid als drinkbaar en staan er overal van die grote wasbakken. Jaren geleden zijn er wat gevalletjes van uitdrogingsverschijnselen geweest tijdens een warm weekend en werd de organisatie opgedragen om direct drinkwater beschikbaar te maken op het festival terrein.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik snap het niet zo goed, er is áltijd drinkwater beschikbaar geweest op LL.. alleen dit jaar iets meer dus. Net als dat ik al een paar jaar flesjes mee het terrein op neem wat zogenaamd ineens alleen dit jaar zou mogen? Klopt ook niet dus
Ja ok, dat is waar, het is idd een tijdje niet drinkbaar geweest, maar dat is al heel lang terug dus.. En daarvoor weer waren overal op het terrein palen met kraantjes te vinden kan ik me herinneren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het drinkwater bij de toiletten is niet altijd 'drinkbaar' geweest, de kranen zaten toen nog aan de kopse kant van de toiletunits. Pas sinds een jaar of 5 a 6 is het ook daadwerkelijk aangeduid als drinkbaar en staan er overal van die grote wasbakken. Jaren geleden zijn er wat gevalletjes van uitdrogingsverschijnselen geweest tijdens een warm weekend en werd de organisatie opgedragen om direct drinkwater beschikbaar te maken op het festival terrein.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:06 schreef PiRANiA het volgende:
Ben benieuwd wat de invloed van gratis water is geweest op de drankomzet. naar omzet raketjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |