Leg dat eens uit...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Behalve je Libertarische principes ben je ook nogal wat samenhang verloren
Dat je posts nergens meer op slaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat je posts nergens meer op slaan.Ok wat ik bedoel is dat als het bakken van brood een monopolie van de overheid zou zijn en ze dus een lekker brood bakken voor ¤6,00 je nooit zou weten dat je op de vrije markt door concurrentie een lekkerder brood had kunnen kopen voor ¤2,85.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat.
Hoe weet de overheid dat ze een goede dienstverlening levert tegen de juiste prijs? Antwoord; dat weet je niet want er iets niets om dat aan af te meten. Je moet het maar geloven dat het zo is.
Daarom wil ik geen gedwongen producten van de overheid. Het leven is er te kort voor en ik werk er te hard voor om teveel te betalen voor een niet optimaal product waar ik niet zelf voor heb gekozen.
Ik wil geen belasting betalen en alles kopen op de vrije markt want dan krijg ik altijd het beste product voor de beste prijs. Ik wil mensen helpen. Rechtstreeks en via werk verschaffen.a man convinced against his will is of the same opinion still
Ik draai je vraag om. Hoe weet je dat de overheid duurder is dan het alternatief? Het enige overtuigende punt dat ik gehoord heb is het afschaffen van accijns.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ok wat ik bedoel is dat als het bakken van brood een monopolie van de overheid zou zijn en ze dus een lekker brood bakken voor ¤6,00 je nooit zou weten dat je op de vrije markt door concurrentie een lekkerder brood had kunnen kopen voor ¤2,85.
Hoe weet de overheid dat ze een goede dienstverlening levert tegen de juiste prijs? Antwoord; dat weet je niet want er iets niets om dat aan af te meten. Je moet het maar geloven dat het zo is.
Daarom wil ik geen gedwongen producten van de overheid. Het leven is er te kort voor en ik werk er te hard voor om teveel te betalen voor een niet optimaal product waar ik niet zelf voor heb gekozen.
Ik wil geen belasting betalen en alles kopen op de vrije markt want dan krijg ik altijd het beste product voor de beste prijs. Ik wil mensen helpen. Rechtstreeks en via werk verschaffen.
De juiste prijs komt zonder uitzondering tot stand door concurrentie. Ieder bedrijfsproces moet beter zijn dan dat van de concurrent. Het management, de beloning ervan, de medewerkers en de kwaliteit ervan. Alles moet constant op scherp staan en alleen dan is er nog ruimte voor een beetje winst. Niet teveel want anders duikt iemand weer onder je prijs.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik draai je vraag om. Hoe weet je dat de overheid duurder is dan het alternatief? Het enige overtuigende punt dat ik gehoord heb is het afschaffen van accijns.
Dus eigenlijk loop je maar te klagen over de overheid maar weet je niet eens of je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste baat bij een belastingverlaging? Wie heeft er het meeste baat bij goedkope brandstof? De rijken zijn het niet. Die krijgen lekkere rustige wegen als de armen zich geen autootje kunnen veroorloven en eten die biefstuk toch wel. Geef iemand met het minimumloon er eens ¤200 in de maand bij en laat hem zijn tank eens volgooien voor ¤20. Geef hem eens een energierekening van 1/4 van nu....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:26 schreef Tchock het volgende:
Ja, en dat rijken er meer op vooruit gaan dan armen lijkt me ook evident. Er zitten vast een mensen met een uitkering bij de LP.
Ik weet dat ik gelijk heb maar kan het niet meten. Net zoals jij niet kunt meten dat jij gelijk hebt. Ik kijk naar de veranderingen in de voormalige Oostbloklanden waar de staat alles regelde. Ik vergelijk Noord en Zuid Korea. China en Hong Kong. De staat verliest het altijd van de vrije markt....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus eigenlijk loop je maar te klagen over de overheid maar weet je niet eens of je gelijk hebt.
Neem hem eens huur- en zorgtoeslag af, en een uitkering als hij geen werk heeft. Laat hem kromliggen voor veel te dure zorg. Laat hem betalen aan anderen voor gebruik van grond en wegen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste baat bij een belastingverlaging? Wie heeft er het meeste baat bij goedkope brandstof? De rijken zijn het niet. Die krijgen lekkere rustige wegen als de armen zich geen autootje kunnen veroorloven en eten die biefstuk toch wel. Geef iemand met het minimumloon er eens ¤200 in de maand bij en laat hem zijn tank eens volgooien voor ¤20. Geef hem eens een energierekening van 1/4 van nu....
Ja, dat is ook de reden dat de rijkste landen ter wereld zonder uitzondering een sociale verzorgingsstaat hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik weet dat ik gelijk heb maar kan het niet meten. Net zoals jij niet kunt meten dat jij gelijk hebt. Ik kijk naar de veranderingen in de voormalige Oostbloklanden waar de staat alles regelde. Ik vergelijk Noord en Zuid Korea. China en Hong Kong. De staat verliest het altijd van de vrije markt....
Nee dan komt er helemaal niets van terecht want dan worden patenten en octrooien afgeschaft en dus gaat geen bedrijf meer aan innovatie doen. Daarnaast komt er door de deregulering zo'n enorme bureaucratie op het bord van bedrijven en consumenten te liggen dat de kosten sky high gaan. Ook wordt men geconfronteerd met volledig onvoorspelbare problemen op logistiek gebied waar je her en der tol tegen gaat komen of wegen die vaststaan of opgebroken zijn. Opgeleide werknemers worden schaars en ziekte problemen worden niet opgelost, daarnaast zijn werknemers constant afwezig omdat ze als mantelzorger iemand moeten verzorgen of ongemotiveerd boos op de baas die dat niet toestaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De juiste prijs komt zonder uitzondering tot stand door concurrentie. Ieder bedrijfsproces moet beter zijn dan dat van de concurrent. Het management, de beloning ervan, de medewerkers en de kwaliteit ervan. Alles moet constant op scherp staan en alleen dan is er nog ruimte voor een beetje winst. Niet teveel want anders duikt iemand weer onder je prijs.
Die prikkel ontbreekt finaal bij de overheid. Zelf als ze het goed bedoelen (doen ze ook zeker wel) verzanden ze in beleidsstukken, regelgeving en het indekken van de eigen positie. Als de overheid zou moeten concurreren hielden ze het geen week vol. Laat iedere Nederlander de keuze. Schaf de monopolies van de staat af en laat de staat concurreren met de markt.
Dan komt die Libertarische samenleving er vanzelf.
Zucht...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan komt er helemaal niets van terecht want dan worden patenten en octrooien afgeschaft en dus gaat geen bedrijf meer aan innovatie doen. Daarnaast komt er door de deregulering zo'n enorme bureaucratie op het bord van bedrijven en consumenten te liggen dat de kosten sky high gaan. Ook wordt men geconfronteerd met volledig onvoorspelbare problemen op logistiek gebied waar je her en der tol tegen gaat komen of wegen die vaststaan of opgebroken zijn. Opgeleide werknemers worden schaars en ziekte problemen worden niet opgelost, daarnaast zijn werknemers constant afwezig omdat ze als mantelzorger iemand moeten verzorgen of ongemotiveerd boos op de baas die dat niet toestaat.
En onderwijs voor zijn kinderen wat niet meer uit de algemene middelen wordt betaald (2 kinderen, 1 basisschool, 1 middelbare school), kost hem 1.000 ¤ per maand, geen wegenbelasting meer en goedkopere benzine maar 25 cent per km aan 'tol', de huursubsidie voor de woning valt weg dus moet er een gezin bij de woning intrekken om de huur op te kunnen brengen, weg privacy en toch nog geen besparing.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste baat bij een belastingverlaging? Wie heeft er het meeste baat bij goedkope brandstof? De rijken zijn het niet. Die krijgen lekkere rustige wegen als de armen zich geen autootje kunnen veroorloven en eten die biefstuk toch wel. Geef iemand met het minimumloon er eens ¤200 in de maand bij en laat hem zijn tank eens volgooien voor ¤20. Geef hem eens een energierekening van 1/4 van nu....
Ja zucht... Leve de libertarische maatschappij waarin de overheid niets meer regelt en we dat dus allemaal zelf moeten gaan doen wat geld kost, tijd kost, kennis vereist en we dus helemaal niet moeten willen.quote:
OK. We gaan weer verder met hoofdstuk 4 uit 'Against Interlectual Property' http://levine.sscnet.ucla.edu/papers/ip.ch.4.m1004.pdf Het is lesstof op de universiteit van California...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja zucht... Leve de libertarische maatschappij waarin de overheid niets meer regelt en we dat dus allemaal zelf moeten gaan doen wat geld kost, tijd kost, kennis vereist en we dus helemaal niet moeten willen.
Jij denkt echt dat we 22 pagina's Engelse universiteitsstof gaan bestuderen omdat jij te lui of onkundig bent om het zelf uit te leggen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Over patenten
[..]
OK. We gaan weer verder met hoofdstuk 4 uit 'Against Interlectual Property' http://levine.sscnet.ucla.edu/papers/ip.ch.4.m1004.pdf Het is lesstof op de universiteit van California...
Ik had ie pagina's ook kunnen copieen en pasten. Het lukt helaas niet om die complexe materie in een paar zinnen samen te vatten. Je bent overigens degenen die vertelde dat de afwezigheid van octrooien het einde betekent van innovatie. Omdat je deze onderbuikgevoelen niet staafde met een onderbouwing wijs ik je graag op lesstof die het tegenovergesteld beweert. Of je er kennis van wilt nemen of niet laat ik graag aan jou.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat we 22 pagina's Engelse universiteitsstof gaan bestuderen omdat jij te lui of onkundig bent om het zelf uit te leggen?
Nou, leg uit in je eigen woorden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
Moraal van het verhaal is dat het ontbreken van patenten voor meer innovatie zorgt...
Volgens mij niet, de moraal van het verhaal is dat het zorgt voor minder innovatie tenzij je graan verbouwt, boeken schrijft of kleding maakt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
Moraal van het verhaal is dat het ontbreken van patenten voor meer innovatie zorgt...
Ik heb een tijdje terug dit boek gelezen, best interessant idd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Over patenten
[..]
OK. We gaan weer verder met hoofdstuk 4 uit 'Against Interlectual Property' http://levine.sscnet.ucla.edu/papers/ip.ch.4.m1004.pdf Het is lesstof op de universiteit van California...
Om nog even op je onderbuikgevoelens terug te komen. ga je nog even in op je casus van iemand met een minimumloon en hoeveel die het beter zou krijgen volgens jou? er kwamen namelijk een aantal reacties die het daar nog niet direct mee eens waren. Het zou zonde zijn wanneer het net als je claim over de kosten van wegenonderhoud en -aanleg weer bij zo'n loos verhaaltje zou blijven, toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Omdat je deze onderbuikgevoelen niet staafde met een onderbouwing wijs ik je graag op lesstof die het tegenovergesteld beweert. Of je er kennis van wilt nemen of niet laat ik graag aan jou.
Nope, geen van beiden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben jij lid en/of bekleed jij een functie bij de Libertarische partij dan?
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor demagogische borrelpraat?
[..]
Haha, juist ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |