Dat dusquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:46 schreef Chinless het volgende:
alleen parkeren in de daar voor aangelegde vakken.
Alle 20 een bon! Goed voor het tekort van de gemeentequote:Op maandag 20 augustus 2012 17:48 schreef VMSDKR het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken, maar hoort dat er dan niet onder te staan ofzo? Ik vind het raar want het is vlakbij een zwembad en ik stond daar met nog minstens 20 auto's aan de kant van de weg. Niet in een vak.
Zoiets ja.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Die P slaat vast op de parkeerplaatsen verderop in/aan die straat.
Dat dacht ik dus ook, en dat er een grote P stond zonder onderbord in combinatie met talloze andere auto's langs de weg deed me vermoeden dat het geen probleem was. Als ik fout zit zit ik fout maar enigszins onduidelijk vind ik het allemaal wel.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:50 schreef BasEnAad het volgende:
Je mag toch vrijwel altijd gewoon aan de kant van de weg parkeren in de bebouwde kom, tenzij anders aangegeven?
Ik zou niet weten waarom je daar niet zou mogen parkeren. Het is een gewone weg binnen de bebouwde kom. Zie ook: http://www.veiligverkeernederland.nl/faq/1419quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:52 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, en dat er een grote P stond zonder onderbord in combinatie met talloze andere auto's langs de weg deed me vermoeden dat het geen probleem was. Als ik fout zit zit ik fout maar enigszins onduidelijk vind ik het allemaal wel.
Ik snap niet wat je vreemd vindt. Die P slaat toch waarschijnlijk op die parkeerplaatsen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:49 schreef VMSDKR het volgende:
Normaal gesproken heb je dan een onderbord:
[ afbeelding ]
Sowieso een beetje vreemd, want je hebt daar een groot openluchtzwembad, een begraafplaats en een advocatenkantoor met 6 parkeervakken vooraan.
Dit is een zone. Dus dan andere regels als het goed is. Dan alleen in de vakken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:50 schreef BasEnAad het volgende:
Je mag toch vrijwel altijd gewoon aan de kant van de weg parkeren in de bebouwde kom, tenzij anders aangegeven?
Het heeft met een zone niets te maken. Je mag enkel parkeren in de parkeervakken, daar is geen onderbord voor nodig. De weg leent zich ook helemaal niet om daar te parkeren, het is een vrij drukke route naar het zwembad (en begraafplaats). Nooddiensten hebben daar last van. Maar het was wel lekker dichtbij natuurlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dit is een zone. Dus dan andere regels als het goed is. Dan alleen in de vakken.
Het is een doodlopende straat die je maar van 1 richting kan inrijden... En dat bord geldt voor de hele straat.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:05 schreef OEM het volgende:
Gezien de kant van de weg waar TS geparkeerd stond, kwam hij uit westelijke richting die straat in. Vanaf die kant staat er al helemaal geen bord (volgens google dan). Laat staan dat daar een E1-bord staat. Gewoon aanvechten dus. Als parkeren daar ongewenst is, hadden ze daadwerkelijk een E1 aan die kant neer moeten zetten.
U krijgt een bekeuring voor het overtreden van bord E1 die er niet staat. Mag dat?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:11 schreef gnaeus het volgende:
Wel lullig natuurlijk als dit 1 van de , wat is het, 7 vragen is die je fout mag hebben op je theorie examen. Daarom : 0 fouten toegestaan !
Het staat er volgens mij gewoon in het Nederlands :quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:14 schreef OEM het volgende:
[..]
U krijgt een bekeuring voor het overtreden van bord E1 die er niet staat. Mag dat?
Doet allemaal niet ter zake. Je maakt bezwaar tegen een boete wegens E1 bord.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:41 schreef VMSDKR het volgende:
Aan de discussie merk ik wel dat er van duidelijkheid niet al te veel sprake is. Ga hem gewoon betalen en daarna aanvechten met als argument dat er een 'P' bord staat zonder onderbord waardoor het lijkt alsof in de gehele straat geparkeerd had mogen worden. Het beeld van de auto's die daar al stonden liet me dat ook denken.
Foto maken van de andere kant (= rijrichting) waar helemaal geen borden staan, in je bezwaar erbij, en afwachten maar.quote:Verder dat er geen E1-bord staat.
Ik snap ook niet wat daar voor TS onduidelijk aan is. Dit is het antwoord op je vraag, dus een terechte bekeuring, dus bezwaar heeft geen zin. Ik snap wel dat dit niet in het straatje van TS past, dus die zal toch een bezwaar in gaan dienen. Welkom in WGR.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:45 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het staat er volgens mij gewoon in het Nederlands :
"Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met
een van de verkeersborden E4 tot en met E13,
is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die
vakken worden geparkeerd."
TS krijgt een boete voor het negeren van E1. Dat bord is in geen velden of wegen te vinden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:45 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het staat er volgens mij gewoon in het Nederlands :
"Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met
een van de verkeersborden E4 tot en met E13,
is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die
vakken worden geparkeerd."
Dat was ik niet van plan, als 100% van de mensen hier had gezegd dat ik keihard fout zit had ik geen bezwaar aangetekend. Maar gezien de discussie hier is er toch enige onduidelijkheid en ga ik toch bezwaar maken om dat bord E1. Als ik met een uurtje werk, heel misschien, 91 euro kan saven, waarom zou ik dat niet doen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:47 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik snap ook niet wat daar voor TS onduidelijk aan is. Dit is het antwoord op je vraag, dus een terechte bekeuring, dus bezwaar heeft geen zin. Ik snap wel dat dit niet in het straatje van TS past, dus die zal toch een bezwaar in gaan dienen. Welkom in WGR.
Misschien moet je het los zien van het bord E1, maar naar het feit kijken "Parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone". Dat parkeerverbod is aanwezig, aangezien de P aangeeft dat je alleen in de vakken mag parkeren. Dus niet erbuiten. Dus het feit is ergens parkeren waar het niet mag, wat zij in de beschrijving aangeven als een E1.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:51 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat was ik niet van plan, als 100% van de mensen hier had gezegd dat ik keihard fout zit had ik geen bezwaar aangetekend. Maar gezien de discussie hier is er toch enige onduidelijkheid en ga ik toch bezwaar maken om dat bord E1. Als ik met een uurtje werk, heel misschien, 91 euro kan saven, waarom zou ik dat niet doen?
Precies. Ik ben een groot voorstander van bezwaar maken als je een kans van slagen hebt, maar dit is zo overduidelijk, dat ga je echt niet winnen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:11 schreef Den_Haag het volgende:
En nog, dit soort vormfouten mogen ze tegenwoordig tot aan de zitting aanpassen.
Omdat je het niet gaat winnen en je weet dat je fout zat. Als je het idee hebt dat je onrecht is aangedaan omdat je een overtreding niet hebt begaan, of iets is onduidelijk, dan snap ik het, maar dit is klip en klaar. En zoals in dit topic aangegeven, bij de papiermolen wordt vaak gecontroleerd op deze zaken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:51 schreef VMSDKR het volgende:
Als ik met een uurtje werk, heel misschien, 91 euro kan saven, waarom zou ik dat niet doen?
Ik ben een groot tegenstander van nonchalance bij het uitschrijven van een boete. Bord E1 is bord E1, punt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:20 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Precies. Ik ben een groot voorstander van bezwaar maken als je een kans van slagen hebt, maar dit is zo overduidelijk, dat ga je echt niet winnen.
Nee, want hij is bekeurd voor het parkeren in een parkeerverbodszone. Dit kun je herkennen aan de P, die aangeeft dat je in de vakken moet parkeren. TS heeft dit genegeerd, dus een terechte boete.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:45 schreef Inlognaam het volgende:
Bezwaar maken op de boete lijkt me lonend. Je bent bekeurd op het negeren van E-1 en die staat nergens. Onterechte boete dus als je het mij vraagt.
Is die P niet een parkeerzone, in plaats van een parkeerverbodzone?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:05 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Nee, want hij is bekeurd voor het parkeren in een parkeerverbodszone. Dit kun je herkennen aan de P, die aangeeft dat je in de vakken moet parkeren. TS heeft dit genegeerd, dus een terechte boete.
Jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wet. Ooit wel eens bord E1 en bord E4 (dat bord met de "P") samen zien gaan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:05 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Nee, want hij is bekeurd voor het parkeren in een parkeerverbodszone. Dit kun je herkennen aan de P, die aangeeft dat je in de vakken moet parkeren. TS heeft dit genegeerd, dus een terechte boete.
Ja klopt, in de vakken, buiten de vakken dus verboden te parkeren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:07 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Is die P niet een parkeerzone, in plaats van een parkeerverbodzone?
Geen idee. Jij?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij hebt wel een heel eigen interpretatie van de wet. Ooit wel eens bord E1 en bord E4 (dat bord met de "P") samen zien gaan?
Jawel, ik niet.quote:
En waarom denk je dat ze niet samen gaan? Omdat het overbodig zou zijn om bord E1 te plaatsen, aangezien je sowieso niet langs de weg mag parkeren, omdat je in de vakken moet parkeren.quote:
Als je nou het tweede deel ook had gequote, had je het antwoord op je vraag gehad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:25 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ze niet samen gaan? Omdat het overbodig zou zijn om bord E1 te plaatsen, aangezien je sowieso niet langs de weg mag parkeren, omdat je in de vakken moet parkeren.
Daarom klopt de redenatie nog wel, beide keren mag je daar niet parkeren. Welke feitcode daar aan hangt is voor mij dan niet relevant.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je nou het tweede deel ook had gequote, had je het antwoord op je vraag gehad.
Lekker handig, een parkeergelegenheid (E4) waarop een algeheel parkeerverbod (E1) geldtquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:32 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Daarom klopt de redenatie nog wel, beide keren mag je daar niet parkeren.
Voor jou misschien niet, voor TS wel.quote:Welke feitcode daar aan hangt is voor mij dan niet relevant.
Een parkeerverbod geldt natuurlijk niet voor de parkeervakken...quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Lekker handig, een parkeergelegenheid (E4) waarop een algeheel parkeerverbod (E1) geldt
[..]
Voor jou misschien niet, voor TS wel.
Dat idee had ik in eerste instantie ook, maar "3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten." (RVV 1990 artikel 65) geeft juist de mogelijkheid om E4 te combineren met E1.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Lekker handig, een parkeergelegenheid (E4) waarop een algeheel parkeerverbod (E1) geldt
Je betaalt voor de overtreding met de feitcode die je ten laste wordt gelegd en die overtreding heeft TS niet begaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:35 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Een parkeerverbod geldt natuurlijk niet voor de parkeervakken...![]()
En daarom zal een fout in de feitcode nog niet betekenen dat je de boete niet hoeft te betalen, omdat TS gewoon fout geparkeerd heeft.
Deze dekt de lading beterquote:/edit
Je had er eerst een lievere smiley bij staan![]()
Dan wacht ik op een (streetview)foto waar E1 en E4 gebroederlijk onder elkaar hangen (zonder verdere onderborden wel te verstaan). Ik ben het nog nooit tegengekomen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:38 schreef frederik het volgende:
[..]
Dat idee had ik in eerste instantie ook, maar "3.Het parkeren van een voertuig en het plaatsen van een fiets en van een bromfiets is echter toegestaan op de daartoe bestemde weggedeelten." (RVV 1990 artikel 65) geeft juist de mogelijkheid om E4 te combineren met E1.
En dan wordt tijdens de zitting (als het zover komt) lachend even de feitcode aangepast en moet TS nog steeds lappen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Je betaalt voor de overtreding met de feitcode die je ten laste wordt gelegd en die overtreding heeft TS niet begaan.
Daar zou ik maar niet te hard op rekenen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:46 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En dan wordt tijdens de zitting (als het zover komt) lachend even de feitcode aangepast en moet TS nog steeds lappen.
Dus eigenlijk zitten we gewoon op 1 lijn.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:07 schreef r_one het volgende:
Volgens mij is E4 van toepassing op de aangegeven vakken (en is daarmee parkeren buiten een vak impliciet verboden). Tussen het begin van de begraafplaats en de parkeerplaatsen bij het zwembad zijn geen vakken aangegeven en mag er dus niet geparkeerd worden.
Ehm ... nee, eigenlijk nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:28 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zitten we gewoon op 1 lijn.
Met deze post ben ik het anders volkomen eens. Ergo, TS heeft fout geparkeerd, diender heeft wellicht foute feitcode opgeschreven. Ik denk dat je geen kans op bezwaar hebt, jij wel, dat is het verschil. Laten we het afwachten. Ik ga er vanuit dat TS nog wel een update schrijft over een half jaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:07 schreef r_one het volgende:
Volgens mij is E4 van toepassing op de aangegeven vakken (en is daarmee parkeren buiten een vak impliciet verboden). Tussen het begin van de begraafplaats en de parkeerplaatsen bij het zwembad zijn geen vakken aangegeven en mag er dus niet geparkeerd worden.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:26 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Met deze post ben ik het anders volkomen eens. Ergo, TS heeft fout geparkeerd, diender heeft wellicht foute feitcode opgeschreven. Ik denk dat je geen kans op bezwaar hebt, jij wel, dat is het verschil. Laten we het afwachten. Ik ga er vanuit dat TS nog wel een update schrijft over een half jaar.
Ik zal jullie eens op de hoogte houden ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:26 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Met deze post ben ik het anders volkomen eens. Ergo, TS heeft fout geparkeerd, diender heeft wellicht foute feitcode opgeschreven. Ik denk dat je geen kans op bezwaar hebt, jij wel, dat is het verschil. Laten we het afwachten. Ik ga er vanuit dat TS nog wel een update schrijft over een half jaar.
Kortom: je mocht alleen in de parkeervakken staan. Dat stond je niet.quote:4. Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E 4 tot en met E 13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.
Helaas is het onder de Wet Mulder (ofwel WAHV) zo geregeld, dat deze feitcode achteraf nog aangepast mag worden.quote:Als bestuurder een voertuig parkeren op een parkeergelegenheid (borden E4 t/m E13), buiten de aangegeven parkeervakken.
Is dat wel zo?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:41 schreef Mikkie het volgende:
Helaas is het onder de Wet Mulder (ofwel WAHV) zo geregeld, dat deze feitcode achteraf nog aangepast mag worden.
Het gaat om de gepleegde overtreding. Je mag er niet parkeren. Daarbij zal de gebruikte code op het verbaal weinig uitmaken ben ik bang. Overigens is er al jaren een parkeerverbod bij de Papiermolen, daarom zijn die vakken er ook en de betaalde parkeerplaatsen verderop.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is dat wel zo?
Dat ze een straatnaam of achternaam corrigeren omdat er een spelfout in staat ok.
Maar dat ze een bekeuring uitschrijven voor A en dit achteraf mogen wijzigen in B lijkt mij sterk.
Jurisprudentie zegt daarover het volgende:quote:Artikel 6:22 AWB
Een besluit waartegen bezwaar is gemaakt of beroep is ingesteld, kan, ondanks schending van een vormvoorschrift, door het orgaan dat op het bezwaar of beroep beslist, in stand worden gelaten indien blijkt dat de belanghebbenden daardoor niet zijn benadeeld.
Deze casus gaat weliswaar over rood licht, maar de essentie is hetzelfde: er is een overtreding gepleegd. Bezwaar voor feit 1, het is feit 2, boetebedrag hetzelfde en de overtreding is gepleegd. Dat betekent: betalen.quote:Nu voor beide feitcodes hetzelfde sanctiebedrag geldt en niet in geding is dat de stopstreep is gepasseerd, is de betrokkene dan wel de gemachtigde niet geschaad in enig belang.
Maar dat staat niet in de beschikking.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het gaat om de gepleegde overtreding. Je mag er niet parkeren.
quote:Parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)
Dat betwijfel ik. Je kunt niet iemand voor iets bekeuren wat hij niet gedaan heeft. In dit geval dus parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)quote:Daarbij zal de gebruikte code op het verbaal weinig uitmaken ben ik bang.
En helaas voor TS is die kans is waarschijnlijk nihil omdat het op deze locatie aan de orde van de dag is, zeker in de zomermaanden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jurisprudentie zegt daarover het volgende:
[..]
Deze casus gaat weliswaar over rood licht, maar de essentie is hetzelfde: er is een overtreding gepleegd. Bezwaar voor feit 1, het is feit 2, boetebedrag hetzelfde en de overtreding is gepleegd. Dat betekent: betalen.
Het gele vodje is een 'aankondiging van beschikking'. Fouten daarin mogen nog gecorrigeerd worden. Het gaat erom dat er een overtreding is begaan, vandaar het eerste citaat. Voor de meeste van deze parkeerovertredingen staat een boetebedrag van 85 euro, zo ook voor de R397j die het moet zijn.
Sorry, had die post van je nog niet gezienquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:06 schreef Mikkie het volgende:
Ruigbaard, lees nou eens wat er staat.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sorry, had die post van je nog niet gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |