abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115785979
Stel,
je gaat een avond stappen en neemt een pilletje. Alles voelt goed en gaat lekker, er wordt tof gedraaid en aan het eind van de avond plof je totaal verrot in je bed.

De volgende dag zie je dat er fimpjes zijn gemaakt door de club waar je hebt gefeest. Hier sta je duidelijk met je drugssmoel op. De club plaatst het fimpje op hun eigen website en al je vrienden en collega's kunnen van je gebruik genieten.

Wat zijn je rechten hierin? Kan je de club verplichten om het filmpje te verwijderen of iets in die richting?

Voorbeeld (dit is niet TS):
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_115786017
Nee geloof van niet, lees de voorwaarden er eens op na van de club.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:13:41 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786065
Als jouw belang groter is dan het belang om het filmpje te laten staan dan kan het idd verwijderd worden. In deze situatie zal de rechter meestal vorderen om het filmpje te laten verwijderen/censureren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115786097
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:13 schreef Maanvis het volgende:
Als jouw belang groter is dan het belang om het filmpje te laten staan dan kan het idd verwijderd worden. In deze situatie zal de rechter meestal vorderen om het filmpje te laten verwijderen/censureren.
Ja, maar dan moet je alsnog naar de rechter voordat het er af is en heeft iedereen je al gezien (of kunnen zien).
Ik heb in mijn eigen vriendengroep in ieder geval een 'regel' dat er geen filmpjes worden gemaakt wanneer mensen bezopen zijn. Je weet nooit waar die ellende terechtkomt. Het is dan toch raar dat clubs dat zelf wel doen. :{
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:15:24 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786142
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je alsnog naar de rechter voordat het er af is en heeft iedereen je al gezien (of kunnen zien).
Dan komt het neer of je aantoonbaar reputatieschade hebt geleden en kun je een schadevergoeding eisen (ter hoogte van de daadwerkelijk geleden schade)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115786185
quote:

[..]

Ik heb in mijn eigen vriendengroep in ieder geval een 'regel' dat er geen filmpjes worden gemaakt wanneer mensen bezopen zijn. Je weet nooit waar die ellende terechtkomt. Het is dan toch raar dat clubs dat zelf wel doen. :{
Openbare plek, dus iedereen mag filmen en het online gooien. Wel iets met portretrecht ofzo, ze kunnen je gezicht 'blurren' in het filmpje als je daar vriendelijk om vraagt.
pi_115786261
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:16 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Openbare plek, dus iedereen mag filmen en het online gooien. Wel iets met portretrecht ofzo, ze kunnen je gezicht 'blurren' in het filmpje als je daar vriendelijk om vraagt.
Ook niet als je entree betaald hebt? Dat je dan kan verwachten dat ze normaal met je privacy omgaan?
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:18:37 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786284
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:16 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Blurren is niet verplicht, pas als je er grote schade door lijdt (bijv. je wordt gezien op een feestje terwijl je had moeten werken) dan is dat een goede reden om te gaan blurren.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:20:44 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786403
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Ook niet als je entree betaald hebt? Dat je dan kan verwachten dat ze normaal met je privacy omgaan?
Bij elk concert hangen tegenwoordig meldingen dat er gefilmd wordt en dat deze filmpjes gebruikt worden als promotiemateriaal, en dat door het betreden van het festival je akkoord gaat met het plaatsen en publiceren van deze filmpjes. Pas als het festival redelijkerwijs had kunenn weten dat jij schade zou lijden door publicatie zijn ze verwijtbaar door het publiceren.
Een gedicht over Maanvis
pi_115786406
Bij het betalen van entree geld ga je automatisch akkoord met hun voorwaarden en regels.
Als er ook maar ergens iets staat van "er word hier gefilmd" of iets dergelijks kun je al niks.

Maar alsnog zou je het vriendelijk kunnen vragen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_115786420
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Blurren is niet verplicht, pas als je er grote schade door lijdt (bijv. je wordt gezien op een feestje terwijl je had moeten werken) dan is dat een goede reden om te gaan blurren.
En als je vertegenwoordiger bent, een publieke functie vervult of in je proeftijd bij een bedrijf werkt en je staat met je drugsharses op zo'n filmpje? Hoe kan je dat bepalen?
pi_115786451
quote:

[..]

Wees dan maar blij dat je niet bent gefilmd tijdens een Q-Dance evenement, zij hadden vroeger het item "Van de kaart van de week" op hun website staan. Vaak erg hilarisch :')...

Naar mijn weten is het trouwens zo dat je bij binnnenkomst akkoord gaat met het huisreglement, waarin ook vaak het puntje "Je gaat ermee akkoord dat je wordt gefotografeerd/gefilmd en dat wij deze beelden mogen gebruiken voor commerciële doeleinden." Je kunt het beste gewoon even met de desbetreffende club bellen/mailen of ze iets met je verzoek willen doen :)...
pi_115786452
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bij elk concert hangen tegenwoordig meldingen dat er gefilmd wordt en dat deze filmpjes gebruikt worden als promotiemateriaal, en dat door het betreden van het festival je akkoord gaat met het plaatsen en publiceren van deze filmpjes. Pas als het festival redelijkerwijs had kunenn weten dat jij schade zou lijden door publicatie zijn ze verwijtbaar door het publiceren.
Zie filmpje uit de OP. Als je duidelijk met wat op gefilmd wordt dan kunnen ze redelijkerwijs toch weten dat dat niet zo best is voor je reputatie?
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:22:54 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786524
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:21 schreef Skv het volgende:

[..]

En als je vertegenwoordiger bent, een publieke functie vervult of in je proeftijd bij een bedrijf werkt en je staat met je drugsharses op zo'n filmpje? Hoe kan je dat bepalen?
Dat zal de rechter bepalen afhankelijk van factoren als:
Wist je dat er gefilmd werd.
Wist het filmende bedrijf dat jij schade zou lijden.
Etc.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:23:10 #15
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_115786546
quote:

[..]

Zie filmpje uit de OP. Als je duidelijk met wat op gefilmd wordt dan kunnen ze redelijkerwijs toch weten dat dat niet zo best is voor je reputatie?
Jij maakt de keuze toch om zo vertyft op een openbare plek als een aap rond te hangen? Niet klagen achteraf, wat had je gedaan als een andere bezoeker jou met zijn mobiel had gefilmd en online had gezet?
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:23:51 #16
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115786577
Ts is zwaar drugs gebruiker.
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:24:07 #17
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115786587
quote:

[..]

Beter nadenken
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:24:27 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786605
quote:

[..]

Het is een sfeerreportage, jij bent niet het onderwerp van het filmpje, dan moet je heel veel reputatieschade lijden om een schadevergoeding te krijgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_115786752
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:23 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Jij maakt de keuze toch om zo vertyft op een openbare plek als een aap rond te hangen? Niet klagen achteraf, wat had je gedaan als een andere bezoeker jou met zijn mobiel had gefilmd en online had gezet?
Dat zou minder erg zijn, want niet iedereen gluurt op de website van een willekeurige bezoeker. Bij zo'n feest is de kans veel groter dat mensen het opzoeken en je herkennen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is een sfeerreportage, jij bent niet het onderwerp van het filmpje, dan moet je heel veel reputatieschade lijden om een schadevergoeding te krijgen.
Ik vind het een sfeerreportage van één vertyfte gast, maargoed. :'). Dat het niet slim is snap ik ook wel, ik vind het idee vooral kut dat iedereen je in vernevelde status kan/mag filmen en op bedrijfssites mag gooien. Vind dat eigenlijk nogal wat. :{
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:27:42 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115786781
LJN BG7976 op rechtspraak.nl is bijv. een voorbeeld van een situatie waar de fotograaf/filmpjesmaker had kunnen weten dat een turks meisje in de problemen zou komen als ze op een turks dansfeest met een strak truitje gefotografeerd zou worden.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:28:12 #21
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_115786807
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat zou minder erg zijn, want niet iedereen gluurt op de website van een willekeurige bezoeker. Bij zo'n feest is de kans veel groter dat mensen het opzoeken en je herkennen.
Juist ja, want niemand komt op Youtube en niemand kijkt daar dan of er filmpjes van dat feestje gepost zijn. (Denk niet veel, maar sommige mensen zoeken na feesten het hele internet af om hun kop ergens te herkennen.)
pi_115786838
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:28 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Juist ja, want niemand komt op Youtube en niemand kijkt daar dan of er filmpjes van dat feestje gepost zijn. (Denk niet veel, maar sommige mensen zoeken na feesten het hele internet af om hun kop ergens te herkennen.)
De kans is een stuk minder groot dan op de site van zo'n bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')