wat ontzettend lullig zeg waarom laat je gwn niet je id zien?? ik zou de beveiliging erbij roepen en jij ruimt alles zelf maar opquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:51 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Zo'n onzin dat ze het vragen, zeker bij mensen die duidelijk oud genoeg zijn.
Pas ook inkopen voor een feestje, flink wat kratten bier, veel flessen fris enz. enz.
"Mag ik je legitimatie zien?"
Later, ik ben naar een andere winkel. Heb alles laten staan.
Ze ruimen het zelf maar op.
Omdat dat vrouwtje héél goed weet dat ik mid-20 ben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:07 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel kinderachtig.
Wat was je probleem er mee?
Dat ze je 14 schatten?
Of was je echt 14 en ging je moeilijk doen omdat je het terecht niet mocht kopen? Daar lijkt het namelijk heel erg op.
boehoequote:
Okéquote:
Wil je een sticker?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
Mensen als jij zijn de kanker van de maatschappij. Gratis met rijm.
Prima, meesten ken ik niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:12 schreef Tchock het volgende:
Ik hoop dat de controle strenger wordt zodat je straks de halve stad afloopt voor je principieel een kratje bier kunt kopen
Het lijkt me echt zo heerlijk dat je iemand die je kent zo kunt opnaaien met zo'n klein ietsquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:15 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Prima, meesten ken ik niet.
Dan laat ik met alle liefde identiteit zien, maar goed dat hoeft eigenlijk nooit.
Maar ze kent mij, en ze weet dat ik ruim in de 20 ben, prima; dan ruim het maar op.
Oké, maak me er verder niet druk over hoor. Met alle liefde naar een andere supermarkt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt me echt zo heerlijk dat je iemand die je kent zo kunt opnaaien met zo'n klein iets
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Als je weet dat iemand oud zat is slaat het nergens op om alsnog z'n ID te vragen alleen om het te vragen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:15 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Dan laat ik met alle liefde identiteit zien, maar goed dat hoeft eigenlijk nooit.
Maar ze kent mij, en ze weet dat ik ruim in de 20 ben, prima; dan ruim het maar op.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:15 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
maakt niet uit of ze je kent of niet, dan nog moet je gwn je ID laten zien, al vraagt ze er 100x naar, zo zitten de regels nou eenmaal in elkaar. trouwens, misschien stond er wel een leidinggevende te kijken, dan kan je sowieso geen risico nemen. ik vind het nog steeds ontzettend lullig. te lui om even je legitimatie er bij te pakken, schaam je. nou ja jij loopt maar lekker naar een andere supermarkt en verdoet je tijd en doet extra moeite maar omdat je je even kinderachtig gedraagt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Als je weet dat iemand oud zat is slaat het nergens op om alsnog z'n ID te vragen alleen om het te vragen.
Je vergeet dus dat die mensen daadwerkelijk sancties kunnen krijgen als ze niet genoeg mensen vragen. Dus leuk dat het je vriendje/vriendinnetje is, als je dat twee keer flikt en er staat iemand te kijken kun je je baan kwijt zijn. Wat meteen ook de reden is dat mensen als Wil Smit niet zo ongesteld moeten zeiken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Als je weet dat iemand oud zat is slaat het nergens op om alsnog z'n ID te vragen alleen om het te vragen.
Ik vind het ook onzin om te zeiken als ze je ID vragen, maar zoiets heeft niks meer met regelgeving te maken. Het gaat erom dat iemand oud genoeg is. Als je al weet dat iemand oud genoeg is is er geen reden om het te vragen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
[..]
maakt niet uit of ze je kent of niet, dan nog moet je gwn je ID laten zien, al vraagt ze er 100x naar, zo zitten de regels nou eenmaal in elkaar. trouwens, misschien stond er wel een leidinggevende te kijken, dan kan je sowieso geen risico nemen. ik vind het nog steeds ontzettend lullig. te lui om even je legitimatie er bij te pakken, schaam je. nou ja jij loopt maar lekker naar een andere supermarkt en verdoet je tijd en doet extra moeite maar omdat je je even kinderachtig gedraagt.
Regels? 16+ Mag je gewoon bier kopen, dat zijn de regels.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:26 schreef .Masturbatron. het volgende:
[..]
[..]
maakt niet uit of ze je kent of niet, dan nog moet je gwn je ID laten zien, al vraagt ze er 100x naar, zo zitten de regels nou eenmaal in elkaar. trouwens, misschien stond er wel een leidinggevende te kijken, dan kan je sowieso geen risico nemen. ik vind het nog steeds ontzettend lullig. te lui om even je legitimatie er bij te pakken, schaam je. nou ja jij loopt maar lekker naar een andere supermarkt en verdoet je tijd en doet extra moeite maar omdat je je even kinderachtig gedraagt.
Ze moeten het tot 20 vragen. Dus als je er uitziet als 20 en ze doet het niet kan ze gezeik krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Regels? 16+ Mag je gewoon bier kopen, dat zijn de regels.
Vragen mag/moet bij twijfel, hier is overduidelijk geen twijfel, dit is gewoon zeiken/zieken enzovoorts, dan kan ik dat ook.
Leidinggevende in de buurt? Als zij zeker weet dat ik 16+ ben, voorzie ik geen probleem. 0,0 risico dus.
Genoeg jongeren die niet gevraagd worden anders dus dat zal behoorlijk meevallen met die sancties lijkt me.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je vergeet dus dat die mensen daadwerkelijk sancties kunnen krijgen als ze niet genoeg mensen vragen. Dus leuk dat het je vriendje/vriendinnetje is, als je dat twee keer flikt en er staat iemand te kijken kun je je baan kwijt zijn. Wat meteen ook de reden is dat mensen als Wil Smit niet zo ongesteld moeten zeiken.
Dat is een ingestelde regel (geen wet), ze weet goed dat ik 27 ben. Daarbij zie ik er niet overdreven jong uit, meestal ouder (helaas).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze moeten het tot 20 vragen. Dus als je er uitziet als 20 en ze doet het niet kan ze gezeik krijgen.
Niet iedere supermarkt is daar ook hetzelfde in.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Genoeg jongeren die niet gevraagd worden anders dus dat zal behoorlijk meevallen met die sancties lijkt me.
Nee, dat is een regel in supermarkten. Die caissières kunnen ook niet door die wet ontslagen worden, maar wel als ze supermarktregels overtreden. En mijn god, hoe lang kun je hier over zeiken? Ben je een illegale immigrant zonder geldig paspoort?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Dat is een ingestelde regel (geen wet), ze weet goed dat ik 27 ben. Daarbij zie ik er niet overdreven jong uit, meestal ouder (helaas).
Tot 20 moeten ze het vragen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:34 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Dan kun je me jonger inschatten, maar geen 15.
maar dan nog alles terzijde is het zo'n moeite om even je id te laten zien?? is twee seconden werk! gwn niks van aantrekken, maar ja ze wilt jou irriteren, nou dat is dan goed gelukt blijkbaar want je hebt alles achtergelaten en bent maar naar een andere supermarkt gegaan ipv jezelf die moeite besparen. als je je om zulke kleine dingetjes drukmaakt...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Vragen mag/moet bij twijfel, hier is overduidelijk geen twijfel, dit is gewoon zeiken/zieken enzovoorts, dan kan ik dat ook.
Leidinggevende in de buurt? Als zij zeker weet dat ik 16+ ben, voorzie ik geen probleem. 0,0 risico dus.
Good God, jij denkt echt dat ze er op uit zijn jou het leven zuur te maken? Omg!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:32 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Nee hoor, agent doet zijn werk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:42 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Good God, jij denkt echt dat ze er op uit zijn jou het leven zuur te maken? Omg!
Hoe belangrijk denk je dat jij bent in zo'n winkel? Dat ze het leuk vinden om moeilijk te doen?
Niet alles draait om jou, weet je.
Jij bent vast en zeker zo iemand die door rood licht rijdt, een boete krijgt en het dan op de agent afschuift, 'die zijn kuthumeur op mij afreageerde'.
Deze is voor jou:________!!!!!!
En de caissière niet, ik snap het.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:43 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Nee hoor, agent doet zijn werk.
Rood licht is rood licht.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:44 schreef j95 het volgende:
Supermarkten worden gecontroleerd op dit soort zaken en dan worden er ook boetes uitgedeeld. Niet meer dan logisch dat je altijd gevraagd wordt om je ID te laten zien.
Als ze weet dat ik ruim 16+ is er geen enkele reden om niet te verkopen inderdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
En de caissière niet, ik snap het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |