dat klopt niet, want je moet 16 zijn om kassawerk te doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:27 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ik ook al een aantal dagen geleden. Ik laat gewoon mijn rijbewijs zien en dan beginnen ze zich altijd te verontschuldigen.Het zijn altijd van die meissies die zelf niet eens oud genoeg zijn om alcohol überhaupt te kunnen kopen. Ook altijd dat eeuwige excuus: "Ja ik ben niet zo goed in schatten
![]()
![]()
![]()
"
eerder 4,20quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Ook nog goed je best doen bij een supermarkt terwijl je 5 euro per uur verdiend
Ik liet een tijdje terug mijn rijbewijs zien. Ging ze ook nog helemaal lopen zoeken naar mijn leeftijdquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:27 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Ik ook al een aantal dagen geleden. Ik laat gewoon mijn rijbewijs zien en dan beginnen ze zich altijd te verontschuldigen.Het zijn altijd van die meissies die zelf niet eens oud genoeg zijn om alcohol überhaupt te kunnen kopen. Ook altijd dat eeuwige excuus: "Ja ik ben niet zo goed in schatten
![]()
![]()
![]()
"
Sterk spul jwzquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef Xetran het volgende:
[..]
dat klopt niet, want je moet 16 zijn om kassawerk te doen.
Is mij ook een keer overkomen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:48 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ik liet een tijdje terug mijn rijbewijs zien. Ging ze ook nog helemaal lopen zoeken naar mijn leeftijd
Maar als dat zo zou zijn, waarom zou ik die persoon dan mee nemen naar bijv gall&gall... Vind het een beetje overdreven. Krijg je Amerikaanse taferelen dat wanneer je thuis een feestje geeft en een minderjarige alcohol drinkt, jij daar verantwoordelijk voor bent.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de caissière in moet schatten hoe groot de kans is dat jij het doorgeeft. Aangezien de meeste mensen niet zo debiel zijn om een kind van 3 te laten drinken is die kans normaal gesproken niet groot. Bij iemand op het oog tussen de 14 en 20 is dat heel anders.
Dus als ik drank koop, zie iemand die ik ken jonger dan 16 en maak daar een praatje mee kan het zijn dat ik de drank weer moet inleveren?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:57 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik was met een vriendin in de supermarkt, we gingen allebei in een andere rij staan, waren we meteen aan de beurt. Zij kocht drank, ik niet. Toen ik afgerekend had, kwam ik haar kant op. Toen de cassière dat zag (40+ overigens) moest ik ook mijn ID laten zien. Vond ik heel bizar, ergens wel logisch, maar wel heel paranoide.
Mensen als jij zijn de kanker van de maatschappij. Gratis met rijm.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:51 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Zo'n onzin dat ze het vragen, zeker bij mensen die duidelijk oud genoeg zijn.
Pas ook inkopen voor een feestje, flink wat kratten bier, veel flessen fris enz. enz.
"Mag ik je legitimatie zien?"
Later, ik ben naar een andere winkel. Heb alles laten staan.
Ze ruimen het zelf maar op.
Wat een kutklant ben jij.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:51 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Pas ook inkopen voor een feestje, flink wat kratten bier, veel flessen fris enz. enz.
Wat ben jij een naar mensquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:51 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Ik volg je niet helemaal, hoe is dat vergelijkbaar?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:58 schreef ssebass het volgende:
[..]
Maar als dat zo zou zijn, waarom zou ik die persoon dan mee nemen naar bijv gall&gall... Vind het een beetje overdreven. Krijg je Amerikaanse taferelen dat wanneer je thuis een feestje geeft en een minderjarige alcohol drinkt, jij daar verantwoordelijk voor bent.
Volgens mij ligt het ook heel erg aan de cassière, maar dat zou zo maar kunnen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:41 schreef Amaranth het volgende:
[..]
Dus als ik drank koop, zie iemand die ik ken jonger dan 16 en maak daar een praatje mee kan het zijn dat ik de drank weer moet inleveren?
Dat vind ik echt heel kinderachtig.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:51 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Dit is inderdaad hoe de kassamiep en iedereen om hem heen het opgevat heeft, jaquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:07 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel kinderachtig.
Wat was je probleem er mee?
Dat ze je 14 schatten?
Of was je echt 14 en ging je moeilijk doen omdat je het terecht niet mocht kopen? Daar lijkt het namelijk heel erg op.
Hehe, en hij maar denken dat hij iedereen in die winkel gepowned heeftquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is inderdaad hoe de kassamiep en iedereen om hem heen het opgevat heeft, ja
Tip niet waar. Ik zie er ook echt niet uit als 16 en werd vandaag om mijn ID gevraagd bij de AH. Maar die had ik niet bij want ik had voor het gemak alleen even mijn bankpasje meegenomen om af te rekenen. Toen kreeg ik het niet mee en moest ik helemaal terug naar de auto, terwijl ik die sleutels gewoon in mijn hand had.quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:02 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Protip: houd je autosleutels in je handen zodat ze dat kan zien, schijnt te helpen
Ja, want autosleutels geven prima weer dat iemand 16+ is ja. Schei toch uit, dat hoor ik weleens vaker meisjes zeggen als ik in de supermarkt sta: 'Maar ik heb toch autosleutels, moet ik dan alsnog mijn ID laten zien?'quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Tip niet waar. Ik zie er ook echt niet uit als 16 en werd vandaag om mijn ID gevraagd bij de AH. Maar die had ik niet bij want ik had voor het gemak alleen even mijn bankpasje meegenomen om af te rekenen. Toen kreeg ik het niet mee en moest ik helemaal terug naar de auto, terwijl ik die sleutels gewoon in mijn hand had.
Ik heb niet gezegd: maar ik heb toch autosleutels bij? Maar ze had ze wel gezien.. Daarom dat die tip van AlphaBravoCharlie nergens op slaat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, want autosleutels geven prima weer dat iemand 16+ is ja. Schei toch uit, dat hoor ik weleens vaker meisjes zeggen als ik in de supermarkt sta: 'Maar ik heb toch autosleutels, moet ik dan alsnog mijn ID laten zien?'
Die truc om met autosleutels het kassameisjes te overtuigen is al zo oud en daar trappen ze niet meer in. Daar is al vaak mee gefraudeerd.
Gewoon ID laten zien, die meisjes doen ook gewoon hun werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |