je hoeft niet zo denegrerend te doen hoor, is nergens voor nodig..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan verstrekt het restaurant het alsnog aan de minderjarige. Ook al geeft de vader het.
En hou op met woorden gebruiken die je niet kunt schrijven
Begrijpend lezen is niet echt jouw ding nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:58 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ben je nu zo dom, of doe je alsof?
Begrijpelijk lezen is niet voor je weggelegd zie ik.
Ik doe niet denigrerend, ik erger me aan je taalgebruik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
je hoeft niet zo denegrerend te doen hoor, is nergens voor nodig..
Het was een sarcastisch zinspeling naar jou post, waarin jij beweert iemand te zijn met verstand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:56 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het met je eens is?
Verstand in deze is wel een heel groot woord.
wat vervelend voor je, niet mijn probleemquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik doe niet denigrerend, ik erger me aan je taalgebruik.
Je kan alleen gelijk halen als taalnazi?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet echt jouw ding nee.
ZIeltjequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef Capslockie het volgende:
[..]
Het was een sarcastisch zinspeling naar jou post, waarin jij beweert iemand te zijn met verstand.
Nee, jouw problemen liggen overduidelijk ergens andersquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:00 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
wat vervelend voor je, niet mijn probleem
Eerst geef je totaal geen inhoudelijke argumenten, en vervolgens gaan we via smileys en denigrerende woorden maar proberen gelijk te krijgen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:00 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Je kan alleen gelijk halen als taalnazi?
Zieltje
[..]
ZIeltje
Dat is nu niet relevant. jij had problemen ergens mee toch. Ik niet hoor. Oh ja ik snap het al, je doet wel degelijk denigrerend om jezelf een beter gevoel te geven. Wellicht heb je iets te compenseren of te bewijzen. Hoe dan ook ik heb geen zin in dit gebitch want het slaat nergens opquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, jouw problemen liggen overduidelijk ergens anders
Heeft weinig met speculeren te maken. Regels zijn regels en je kunt er nu wel om gaan lopen janken, maar daar schiet jij ook niets mee op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:57 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
oh nee dat met die verantwoordelijkheid klopt niet. Ik werk zelf in een restaurant. Als vaderlief bier geeft aan zn zoon die onder de 16 is krijgen wij de boete.Speculeren schieten we niks mee op dus gewoon concequent of die kutregel afschaffen. Bovendien als ik drank zou willen kopen voor mn vriendinnetje van 11 ben ik heus wel slim genoeg om haar buiten te laten wachten...bewijzen van dan
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:06 schreef NanaVonB het volgende:
[..]
Dat is nu niet relevant. jij had problemen ergens mee toch. Ik niet hoor. Oh ja ik snap het al, je doet wel degelijk denigrerend om jezelf een beter gevoel te geven. Wellicht heb je iets te compenseren of te bewijzen. Hoe dan ook ik heb geen zin in dit gebitch want het slaat nergens op
ik heb nooit beweerd nergens problemen mee te hebben. je trekt conclussiesquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar heb je het over?Jij hebt nergens problemen mee?
Waarom open je dan een KLB-topic over je ID laten zien
Omdat ik degene was die iets kocht. Als ik bijv een kind van 3 bij me zou hebben zou ik dan ook geen drank kunnen kopen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is daar een rare situatie aan?
Het gaat er om dat de caissière in moet schatten hoe groot de kans is dat jij het doorgeeft. Aangezien de meeste mensen niet zo debiel zijn om een kind van 3 te laten drinken is die kans normaal gesproken niet groot. Bij iemand op het oog tussen de 14 en 20 is dat heel anders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:21 schreef ssebass het volgende:
[..]
Omdat ik degene was die iets kocht. Als ik bijv een kind van 3 bij me zou hebben zou ik dan ook geen drank kunnen kopen?
De enige instantie die hierop controleert is de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit. Dit zijn gewoon volwassen inspecteurs die supermarkten, slijterijen en dergelijke (dus alle locaties waar alcohol en tabak worden verkocht, ook uitgaansgelegenheden en festivals). Gedurende een bepaalde tijdsduur kijken zij in hoeverre er een systeem is bij het etablissement.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoe word je als supermarkt betrapt op het verkopen van alcohol/sigaretten aan minderjarigen? Staan agenten om de hoek te controleren of er geen 16-jarigen met drank de supermarkt uit lopen? Undercover pubers die zonder ID alcohol proberen te kopen en zodra de transactie verricht is een bon geven aan de cassiere? Hoe moet ik dat zien?
Ik was met een vriendin in de supermarkt, we gingen allebei in een andere rij staan, waren we meteen aan de beurt. Zij kocht drank, ik niet. Toen ik afgerekend had, kwam ik haar kant op. Toen de cassière dat zag (40+ overigens) moest ik ook mijn ID laten zien. Vond ik heel bizar, ergens wel logisch, maar wel heel paranoide.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:04 schreef Amaranth het volgende:
Toch gek dat als iemand bv voor de gezelligheid mee gaat boodschappen doen en die is 15 ik geen fles wijn kan kopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |