abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115833020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan verstrekt het restaurant het alsnog aan de minderjarige. Ook al geeft de vader het.

En hou op met woorden gebruiken die je niet kunt schrijven :')
je hoeft niet zo denegrerend te doen hoor, is nergens voor nodig..
pi_115833021
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:58 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Ben je nu zo dom, of doe je alsof?
Begrijpelijk lezen is niet voor je weggelegd zie ik.
Begrijpend lezen is niet echt jouw ding nee. :')
pi_115833041
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

je hoeft niet zo denegrerend te doen hoor, is nergens voor nodig..
Ik doe niet denigrerend, ik erger me aan je taalgebruik.
pi_115833045
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:56 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het met je eens is?
Verstand in deze is wel een heel groot woord.
Het was een sarcastisch zinspeling naar jou post, waarin jij beweert iemand te zijn met verstand.
pi_115833085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik doe niet denigrerend, ik erger me aan je taalgebruik.
wat vervelend voor je, niet mijn probleem
pi_115833092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet echt jouw ding nee. :')
Je kan alleen gelijk halen als taalnazi?
Zieltje
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:59 schreef Capslockie het volgende:

[..]

Het was een sarcastisch zinspeling naar jou post, waarin jij beweert iemand te zijn met verstand.
ZIeltje
pi_115833105
Toen ik 19 was kocht ik een spel van 16+ bij de Bart Smit. Meneer achter de toonbank wilde mijn ID zien, alsof ik 15 had kunnen zijn. :')

Bij slijterijen word ik ook regelmatig gecontroleerd (ben nu 22). Bij coffeeshops of uitgaansgelegenheden dan weer niet.
pi_115833120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:00 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

wat vervelend voor je, niet mijn probleem
Nee, jouw problemen liggen overduidelijk ergens anders :')
pi_115833127
Maar om aan mijn bijdrage een eind te maken... ID laten zien
pi_115833129
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:00 schreef Pallas-Athene het volgende:

[..]

Je kan alleen gelijk halen als taalnazi?
Zieltje

[..]

ZIeltje
Eerst geef je totaal geen inhoudelijke argumenten, en vervolgens gaan we via smileys en denigrerende woorden maar proberen gelijk te krijgen?
pi_115833287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, jouw problemen liggen overduidelijk ergens anders :')
Dat is nu niet relevant. jij had problemen ergens mee toch. Ik niet hoor. Oh ja ik snap het al, je doet wel degelijk denigrerend om jezelf een beter gevoel te geven. Wellicht heb je iets te compenseren of te bewijzen. Hoe dan ook ik heb geen zin in dit gebitch want het slaat nergens op
pi_115833291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:57 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

oh nee dat met die verantwoordelijkheid klopt niet. Ik werk zelf in een restaurant. Als vaderlief bier geeft aan zn zoon die onder de 16 is krijgen wij de boete.Speculeren schieten we niks mee op dus gewoon concequent of die kutregel afschaffen. Bovendien als ik drank zou willen kopen voor mn vriendinnetje van 11 ben ik heus wel slim genoeg om haar buiten te laten wachten...bewijzen van dan
Heeft weinig met speculeren te maken. Regels zijn regels en je kunt er nu wel om gaan lopen janken, maar daar schiet jij ook niets mee op.

En zoals Tchock zegt is het dan inderdaad het restaurant dat het direct aan de minderjarige geeft. Wat er in huiselijke kringen gebeurt is zaak voor de ouders.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_115833299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:06 schreef NanaVonB het volgende:

[..]

Dat is nu niet relevant. jij had problemen ergens mee toch. Ik niet hoor. Oh ja ik snap het al, je doet wel degelijk denigrerend om jezelf een beter gevoel te geven. Wellicht heb je iets te compenseren of te bewijzen. Hoe dan ook ik heb geen zin in dit gebitch want het slaat nergens op
Waar heb je het over? :') Jij hebt nergens problemen mee? :D Waarom open je dan een KLB-topic over je ID laten zien _O-
pi_115833332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waar heb je het over? :') Jij hebt nergens problemen mee? :D Waarom open je dan een KLB-topic over je ID laten zien _O-
ik heb nooit beweerd nergens problemen mee te hebben. je trekt conclussies
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:08:47 #240
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115833372
Als je eens wist hoeveel mensen net 16 zijn en eruit zien als 21... Tja, dan vraag je het soms ook per ongeluk aan iemand van 22, gewoon om het zeker te weten. Anders vlieg je er echt snel uit. Kan me voorstellen dat je het soms vreemd vindt dat ze je jonger schatten, maar /care, het is een cassière waardoor je je beledigd voelt, niet je beste vriendin. En je ID, paspoort of rijbewijs laten zien is echt geen moeite, tenzij je twee handen mist of zo. :P
'Ik had geen ID bij' is ook een kutsmoes aangezien je die wettelijk gezien altijd bij je moet hebben.

Oh en die 'ja maar als de ouders...'-discussie: bij ouders is de kans beduidend kleiner dat ze alcohol schenken aan iemand die minderjarig is of hun minderjarige kind, dan wanneer je iemand van 20 en zijn 15-jarige vriendin als klant hebt. Dan zouden ouders nooit wijn kunnen drinken in hun restaurant als ze een kind jonger dan 16 mee hebben en dat is natuurlijk van de zotte.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115833920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is daar een rare situatie aan? :')
Omdat ik degene was die iets kocht. Als ik bijv een kind van 3 bij me zou hebben zou ik dan ook geen drank kunnen kopen?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_115834010
TS is een midget :')
pi_115834020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:21 schreef ssebass het volgende:

[..]

Omdat ik degene was die iets kocht. Als ik bijv een kind van 3 bij me zou hebben zou ik dan ook geen drank kunnen kopen?
Het gaat er om dat de caissière in moet schatten hoe groot de kans is dat jij het doorgeeft. Aangezien de meeste mensen niet zo debiel zijn om een kind van 3 te laten drinken is die kans normaal gesproken niet groot. Bij iemand op het oog tussen de 14 en 20 is dat heel anders.
pi_115835686
Toch gek dat als iemand bv voor de gezelligheid mee gaat boodschappen doen en die is 15 ik geen fles wijn kan kopen.
pi_115835816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe word je als supermarkt betrapt op het verkopen van alcohol/sigaretten aan minderjarigen? Staan agenten om de hoek te controleren of er geen 16-jarigen met drank de supermarkt uit lopen? Undercover pubers die zonder ID alcohol proberen te kopen en zodra de transactie verricht is een bon geven aan de cassiere? Hoe moet ik dat zien?
De enige instantie die hierop controleert is de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit. Dit zijn gewoon volwassen inspecteurs die supermarkten, slijterijen en dergelijke (dus alle locaties waar alcohol en tabak worden verkocht, ook uitgaansgelegenheden en festivals). Gedurende een bepaalde tijdsduur kijken zij in hoeverre er een systeem is bij het etablissement.

Een simpel voorbeeld is de supermarkt, waar zij bijvoorbeeld een halfuur bij de kassas blijven kijken of er naar ID wordt gevraagd aan personen die mogelijk jonger zijn dan zestien. Stel, een jongen koopt een blikje bier en de inspecteurs hebben twijfel of weten zeker dat die jongen jonger dan zestien is, dan kijken zij of er naar ID wordt gevraagd. Tijdens de gehele verkoop wordt niet geintervenieerd, alleen gekeken wat er gebeurt.

Stel dat er niet gevraagd is, dan lopen de inspecteurs met de jongen mee naar buiten om naar zijn ID te vragen en nog wat dingen te vragen. Want hoewel het volgens de wet fout is om geen ID te vragen aan een jongen die uiteindelijk toch zestien is, kan het natuurlijk altijd zo zijn dat de jongen de cassière kent en zij weet hoe oud de jongen is.

Aan de hand van deze informatie gebeurt er of niets, of worden waarschuwingen uitgedeeld aan de filiaalhouder of boetes uitgeschreven.
pi_115836915
Ik kan best boos worden op mensen zoals jij die blijkbaar zo kortzichtig zijn dat ze het niet snappen. Ik werk zelf bij de Albert heijn en de laatste paar weken zijn we al een stuk of 4 keer door "undercover" mensen gecontroleerd en al die 4 keer hebben we gefaald. Niet ik overigens hoor, ik vraag het zelf altijd en de meeste mensen hebben daar wel begrip voor. Maar laatst had ik iemand aan mn kassa die helemaal begon te flippen en ik weet niet wat, en ik weer de hele tijd uitleggen dat ik 't ook niet verzonnen heb en ik gewoon verplicht ben om 't te vragen, maar nee nog steeds geen begrip of iets. Mensen die achter die jongen stonden zeiden drna wel dat ik 't goed had gedaan en hij gewoon dom was dat ie niet gewoon zn ID liet zien :')

Maargoed, AH krijgt daar dus dikke boetes voor en de mensen die niks hebben gevraagd die krijgen een waarschuwing en na 2 keer zo'n waarschuwing worden ze ontslagen. Ik heb het zelf wel naar mn zin daar dus doe liever gewoon wat er van me gevraagd wordt. Zoveel moeite kan 't ook niet zijn om even je IDkaart mee te nemen lijkt me, maargoed.
pi_115839746
Kennelijk zie je er jonger uit? Over 10 jaar zou je hier blij mee zijn :P
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:51:51 #248
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_115847641
Ik sta zelf ook achter de kassa en het is ook echt kut om te moeten vragen steeds. Maar het moet.
Het is me ook wel een paar keer gebeurd dat ik vroeg of ze een ID-kaart bij zich had, dat ze me ongelovig aankeek en zei:' Ik ben 27!' Ze liet hem wel zien trouwens :P
Ik zei:' Ik ben niet goed in het schatten van leeftijden, dus ik vraag legitimatie aan iedereen tussen de 10 en de 30.'
Met dat antwoord nemen de meeste klanten genoegen.

Ik ben zelf 18 trouwens.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:57:15 #249
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_115847915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:04 schreef Amaranth het volgende:
Toch gek dat als iemand bv voor de gezelligheid mee gaat boodschappen doen en die is 15 ik geen fles wijn kan kopen.
Ik was met een vriendin in de supermarkt, we gingen allebei in een andere rij staan, waren we meteen aan de beurt. Zij kocht drank, ik niet. Toen ik afgerekend had, kwam ik haar kant op. Toen de cassière dat zag (40+ overigens) moest ik ook mijn ID laten zien. Vond ik heel bizar, ergens wel logisch, maar wel heel paranoide.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:25:52 #250
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_115868072
gewoon op je voorhoofd plakken, hoeven ze er ook niet om te vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')