Dat.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Als je dan aan het lapo-hunten bent, open dan op zijn minst ook een nieuw topic
Dit dus, ...quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Welk toetsenbord bedoel je?quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dit dus, ...
Sowieso Lapo hunten
Mooi toetsenbordje trouwens!
dit.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Pagina 12? Serieus?quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef AppleOcean het volgende:
[Apple SC] #448 Met nostalgische gevoelens
@apple,
page 12, bijna onderaan.
ik wist niet dat de link al naar page 12 zou leiden -.-quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Pagina 12? Serieus?
En dat vindt je prettig?
Ah, die. Ziet er vrij authentiek uit op het eerste zichtquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef AppleOcean het volgende:
@apple,
page 12, bijna onderaan.
Ik bedoel meer waarom je in godsnaam met 12 pagina's loopt te werken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:56 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik wist niet dat de link al naar page 12 zou leiden -.-
999#quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik bedoel meer waarom je in godsnaam met 12 pagina's loopt te werken.
Posts per pagina omhoog gooien.
Het is echter wel een schaamteloze kopie zeg. .. Dat ze daar mee wegkomen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:51 schreef AppleOcean het volgende:
@apple,
page 12, bijna onderaan.
Daar heb je een punt. Als we het nu toch over toetsenborden hebben, vind ik het Wireless Keyboard stukken fijner typen dan het geïntegreerde van mijn MacBook.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is echter wel een schaamteloze kopie zeg. .. Dat ze daar mee wegkomen.
omdat ik anders heel erg lang moet scrollen op mijn ipad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik bedoel meer waarom je in godsnaam met 12 pagina's loopt te werken.
Posts per pagina omhoog gooien.
Apple kopieren is blijkbaar tegenwoordig helemaal legaal en de gewoonste zaak van de wereld. We zeggen gewoon dat het 'het enige logische ontwerp' is. De HP Envy is ook al een kloon van de Macbook Pro.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:08 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is echter wel een schaamteloze kopie zeg. .. Dat ze daar mee wegkomen.
Ik zag ze afgelopen zaterdag ook bij de AH liggen en heb er eentje meegenomen. Die doet het alleen niet, noch op m'n iPad, noch m'n iPhone noch m'n MBA. Vanavond dus maar even omruilen voor een anderequote:Op maandag 20 augustus 2012 01:46 schreef Drommelsch85 het volgende:
In de bonus: imitatie Bluetooth-toetsenbordje van de AH(pple)Heb er één gehaald, typt niet als the real thing maar wat verwacht je voor die 2 tientjes?
[ afbeelding ]
Ja en dan moet apple niet zeuren want dan "saboteren" ze de concurrentie. Aldus het objectieve nieuwsbericht op fokquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Apple kopieren is blijkbaar tegenwoordig helemaal legaal en de gewoonste zaak van de wereld. We zeggen gewoon dat het 'het enige logische ontwerp' is. De HP Envy is ook al een kloon van de Macbook Pro.
en samsung kopiert de iPhone.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Apple kopieren is blijkbaar tegenwoordig helemaal legaal en de gewoonste zaak van de wereld. We zeggen gewoon dat het 'het enige logische ontwerp' is. De HP Envy is ook al een kloon van de Macbook Pro.
waarom denk je dat het ah toetsenbord bij niemand goed werkt? juist.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:20 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het ook slim van Apple om in te zetten op aspecten die niet zo makkelijk klakkeloos te kopiëren zijn, zoals de Retina-schermen. Technisch is de resolutie misschien wel te matchen, maar voordat de PC-industrie zover is dat de software erop is aangepast, zijn we jaren vrder.
Ik werk zelfs met 999# op mijn smartphonequote:Op maandag 20 augustus 2012 13:15 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
omdat ik anders heel erg lang moet scrollen op mijn ipad.
is dat niet lang scrollen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik werk zelfs met 999# op mijn smartphone
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer waar ik dat heb kunnen instellen. Moet je eens even de instellingen doorzoeken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:24 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
is dat niet lang scrollen?
toch maar effe proberen, waar doe ik dat?
Echt idd, wat een achterlijk bericht. Niet te geloven.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en dan moet apple niet zeuren want dan "saboteren" ze de concurrentie. Aldus het objectieve nieuwsbericht op fok
ik heb hem niet, maar ga hem ook niet kopen. maar ik heb al op google gelezen of hij goed was, en ik heb gekeken of er nog een rechtszaak wasquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer waar ik dat heb kunnen instellen. Moet je eens even de instellingen doorzoeken.
Ik verkies liever het originele product dan een goedkope knock-off, trouwens. Je betaalt natuurlijk ook voor de kwaliteit van het product (zie bovenstaande ervaringen).
Die ga ik binnenkort ook nog halen, denk ik. Eerst even in de aMac vragen of ik 'm mag proberen, want hoewel 0.1mm erg dun is wil ik wel zeker weten of 'ie niet extra sponzig typt inderdaad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:28 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik heb hem niet, maar ga hem ook niet kopen. maar ik heb al op google gelezen of hij goed was, en ik heb gekeken of er nog een rechtszaak was.
ik betaal liever voor kwaliteit.
http://store.apple.com/nl/product/TW848ZM/A?fnode=59
is zon ding fijn? of krijg je dan het gevoel dat er rubber op je toetsen zit en hij dan minder fijn typt?
of dat de toetsen niet aan de opening kleven?
okequote:Op maandag 20 augustus 2012 13:30 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn MacBookje heeft het gisteren erg zwaar gehad, trouwens. Met dat bloedhete weer heeft 'ie toch hard moeten werken tijdens de barbecue (muziekspeler i.c.m. BassJump).
Hoewel de buitenkant extreem heet werd (o.a. de harde schijf) bleef de binnenkant op normale temperatuur
[..]
Die ga ik binnenkort ook nog halen, denk ik. Eerst even in de aMac vragen of ik 'm mag proberen, want hoewel 0.1mm erg dun is wil ik wel zeker weten of 'ie niet extra sponzig typt inderdaad.
Dell heeft zich met de XPS13 wel duidelijk laten inspireren door de MacBook Air- en Pro, maar die zit ook in dezelfde prijsklasse.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:29 schreef AppleOcean het volgende:
ik vind de macbook pro prachtig (een van de redenen waarom ik de pro gekozen heb tov de air), maar ik vind de hp envy, de kloon, helemaal niet mooi lelijk.
als ik om een of andere debiele reden weer een windhoos laptop zou moeten, zou die het worden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:32 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dell heeft zich met de XPS13 wel duidelijk laten inspireren door de MacBook Air- en Pro, maar die zit ook in dezelfde prijsklasse.
Echt een geslaagd ontwerp vind ik zelf, alleen jammer dat 'ie van plastic is i.p.v. aluminium. Ik zou 'm in ieder geval zo kopen
[ afbeelding ]
mnah, ik pas. dan ga ik liever voor de echte.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:31 schreef Drommelsch85 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik mag niet klagen over mijn AHpple Bluetooth keyboard.. Werkt prima met PC en Macbook, je kunt hem gewoon pairen en verschijnt als 'Bluetooth Keyboard'. Natuurlijk is alles van plastic, zilver gespoten kunstof. Maar voelt niet heel slecht aan voor die prijs!
Bij de AH in Bunnik hebben ze er nog zat liggen. In eerste instantie viel-ie me wel op - een bijna 1:1 ripoff mét Mac toetsen
Hoeveel MBA's bestel jij wel niet?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:36 schreef Stuart het volgende:
Vreemd, vorige week werd een MBA geleverd door TNT en nu door UPS (beiden besteld bij Apple)
Die vorige was niet goed dus die is weer opgehaaldquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoeveel MBA's bestel jij wel niet?
an apple a day, for the right way.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoeveel MBA's bestel jij wel niet?
Mwah voor die twee tientjes wil ik het wel proberen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:35 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
mnah, ik pas. dan ga ik liever voor de echte.
Da's jammerquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Die vorige was niet goed dus die is weer opgehaald
wat was er kapot aan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Die vorige was niet goed dus die is weer opgehaald
het gaat niet om die 2 tientjes, maar om het gekut.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah voor die twee tientjes wil ik het wel proberen.
Thanks!quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Da's jammerHopen dat de nieuwe wel goed is!
Wat is er gekut aan dan? Hier werkt-ie gewoon goed en anders ga je naar de AH terug voor een andere of je geld terug te vragen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:39 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
het gaat niet om die 2 tientjes, maar om het gekut.
Er zat een heel rare vlek op die er niet af kwam en toen ik AppleCare belde bleek het een systeem te zijn van 15 Juni (geleverd op 16 Augustus). Dat was voor mij genoeg reden om te denken dat het om een gereviseerd model ging dus ik wilde hem niet meerquote:
Geïntegreerd trackpad en de Magic Mouse. De Magic Trackpad komt er ook nog wel binnenkortquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:39 schreef AppleOcean het volgende:
trouwens, wat gebruiken jullie?
geintegreerd trackpad, magic mouse of magic trackpad?
ik heb een dode pixel in mijn mbo,, teruggaan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef RvLaak het volgende:
De garantie regeling bij Apple was (in mijn geval) erg. Ik had 1 dode subpixel op mijn iMac en er werd zonder enige discussie een nieuwe gestuurd
ah, oke.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geïntegreerd trackpad en de Magic Mouse. De Magic Trackpad komt er ook nog wel binnenkort
Al bij aankoop? Ja, dan zeker teruggaan. Waar ergens is 'ie?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik heb een dode pixel in mijn mbo,, teruggaan?
Ik denk niet dat je ze met elkaar kunt vergelijken, ze werken op een heel andere manier. Ook als ik de MacBook zonder extern scherm gebruik heb ik er de Magic Mouse naast. De trackpad is fijn voor de gestures, en de muis is fijn voor precisie.quote:
mbP bedoel ik.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe lang je hem al hebt. De mijne was nog geen dag oud namelijk.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Of als de dode pixel zich bevindt in een belangrijk UI-element, zoals het Dock of de menubar of de gradient-bar in apps.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe lang je hem al hebt. De mijne was nog geen dag oud namelijk.
Wat ook belangrijk is, is de locatie van de pixel. Nu weet ik niet meer wat de pixel garantie van Apple is, maar de meeste bedrijven hanteren een x-aantal pixels die kapot mogen zijn binnen bepaald oppervlakten van het scherm.
Wat je beter had kunnen doen is de hardware lijst controleren vóór dat je windows opnieuw ging installerenquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:40 schreef Luigi het volgende:
Ik ben nu mijn nieuwe (zakelijke) HP Elitebook () aan het installeren maar man man man wat een droefenis. Ik moest Windows 7 opnieuw installeren omdat hij met een 32bits editie binnen was gekomen terwijl er wel 8GB inzit, ok, foutje, kan gebeuren. Sowieso al debiel dat er aparte edities zijn, maar hey, that's Windows for you.
Blijkt dus dat zo'n restore CD alleen Windows 7 installeert en je daarna al je drivers en benodigdheden bij elkaar mag schrapen. En dan echt letterlijk schrapen want je moet maar op basis van aannames en de meer dan dramatische site van HP erop gokken wát je nodig hebt (terwijl je geen idee hebt wáárom je het nodig hebt, ik bedoel, een video driver kan ik nog snappen maar hoe de hell moet ik weten wat een een Intel Management Engine Interface (MEI) Driver is? Of dat ik een HP Unified Extensible Firmware Interface (UEFI) Support Environment nodig heb?). En ben (ok, was, ooit) ik toch vrij handig met die meuk dacht ik.
Onbegrijpelijk dat fabrikanten hiermee wegkomen. Waarom zou je als gebruiker deze helletocht willen maken? Hoe fijn is OSX dan zeg. Ook bij migraties of vervangingen, ik mis nu echt iets briljants als Time Machine.
Zucht. Ik ga nog ff rebooten dus.
ja bij aankoop.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Al bij aankoop? Ja, dan zeker teruggaan. Waar ergens is 'ie?
[..]
Ik denk niet dat je ze met elkaar kunt vergelijken, ze werken op een heel andere manier. Ook als ik de MacBook zonder extern scherm gebruik heb ik er de Magic Mouse naast. De trackpad is fijn voor de gestures, en de muis is fijn voor precisie.
Geen idee, dat ligt aan de garantie van Apple. Zou na te kijken moeten zijn op de site, daar heb ik het de vorige keer ook gevonden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:43 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Of als de dode pixel zich bevindt in een belangrijk UI-element, zoals het Dock of de menubar of de gradient-bar in apps.
Zet er een rode, groene, blauwe, witte of zwarte achtergrond op en bij één van de kleuren moet je 'm duidelijk kunnen zien. En als 'ie in het Dock zit is 't een belangrijk UI-element zoals ik al zei.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ja bij aankoop.
ongeveer een halve cm boven de onderkant, 10 cm van de linkerzijde.
ik ben alleen bang dat ze bij de mm hem niet zien of zeggen hem niet te zien, want mijn vader ziet hem ook niet.
Kwestie van een volledig witte achtergrond instellen (of een andere kleur die de pixel laat zien)quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ja bij aankoop.
ongeveer een halve cm boven de onderkant, 10 cm van de linkerzijde.
ik ben alleen bang dat ze bij de mm hem niet zien of zeggen hem niet te zien, want mijn vader ziet hem ook niet.
Ik weet het, maar ik ben net terug van 3 weken vakantie, waarin ik alleen Apple spul heb aangeraakt dus ik moet weer even omschakelen naar Windows-denken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat je beter had kunnen doen is de hardware lijst controleren vóór dat je windows opnieuw ging installeren
Oke, effe doen en kijken welke kleur ik moet gebruiken.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zet er een rode, groene, blauwe, witte of zwarte achtergrond op en bij één van de kleuren moet je 'm duidelijk kunnen zien. En als 'ie in het Dock zit is 't een belangrijk UI-element zoals ik al zei.
Zowel in de iPad als de MacBook? 't Is gewoon een defect, natuurlijk zou je er terug mee moeten gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:47 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oke, effe doen en kijken welke kleur ik moet gebruiken.
Mijn vader vindt het overdreven, maar ik heb er ook een in de ipad, maar daar ben ik niet mee teruggegaan.
Ik denk dat ik het toch even ga proberen.
Dat is nou net het voordeel van beide platformen in huis hebben en beide actief gebruikenquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik ben net terug van 3 weken vakantie, waarin ik alleen Apple spul heb aangeraakt dus ik moet weer even omschakelen naar Windows-denken.
Sowieso een gruwel om Windows te gebruiken na een paar weken OSX zeg.
Helaas gaat die vlieger niet op. Het ligt er helemaal aan wat de locatie van de pixel is en wat de garantievoorwaarden zijn van de fabrikant.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zowel in de iPad als de MacBook? 't Is gewoon een defect, natuurlijk zou je er terug mee moeten gaan.
Ik zou een paar tientjes bijleggen en de Samsung 830 halen:quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
http://www.ibood.com/nl/nl/
Kan ik deze zonder problemen in mijn 13" Pro zetten of zijn er nog kanttekeningen waarmee ik rekening moet houden? Lijkt mij namenlijst best een mooie prijs voor een 256GB SSD.
Ipad heb ik niet gedaan, maar spijt van. Het is dat ik ernaar gezocht heb, maar anders had ik het niet geweten. Wil niet weer hetzelfde in mijn mbp.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zowel in de iPad als de MacBook? 't Is gewoon een defect, natuurlijk zou je er terug mee moeten gaan.
Hoe lang heb je het ding al? En waar heb je hem besteld?quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:49 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ipad heb ik niet gedaan, maar spijt van. Het is dat ik ernaar gezocht heb, maar anders had ik het niet geweten. Wil niet weer hetzelfde in mijn mbp.
Sinds vrijdag avond. Gekocht bij de media markt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe lang heb je het ding al? En waar heb je hem besteld?
Dan moet je helaas terug naar de MM, dat is de verkopende partij en zij zijn verantwoordelijk voor de garantieafhandeling.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:51 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Sinds vrijdag avond. Gekocht bij de media markt.
Ik zal ff screens voor je makenquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:51 schreef AppleOcean het volgende:
Maar hoe maak ik het hele scherm een kleur?
Godver, dat is een urr rijden. Maargoed.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan moet je helaas terug naar de MM, dat is de verkopende partij en zij zijn verantwoordelijk voor de garantieafhandeling.
[..]
Ik zal ff screens voor je maken
Deze dingen moet je ff doen:quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Godver, dat is een urr rijden. Maargoed.
In dat geval, bellen met Apple support en hen vragen wat zij zeggen. Sowieso ook ff bellen met de MM en het verhaal uitleggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:57 schreef AppleOcean het volgende:
Volgens deze site moet je er meer hebben voor garantie, en dat heb ik volgens mij niet...
http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-dode-pixel
Ik heb er als ik even snel kijk, maar eentje kunnen vinden.
Oke, ik ga even vragen of ik mag bellen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze dingen moet je ff doen:
Allereerst Systeemvoorkeuren openen. Dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
In dat geval, bellen met Apple support en hen vragen wat zij zeggen. Sowieso ook ff bellen met de MM en het verhaal uitleggen.
Cool, blijf vooral rustig aan de telefoon en leg de situatie uit zoals het is. Als ze "nee" zeggen, niet boos worden. Sowieso zou ik je adviseren om (ongeacht wat ze over de telefoon zeggen) langs te gaan bij de MM.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:59 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oke, ik ga even vragen of ik mag bellen.
Ik vraag wel of we even langs kunnen, dan kunnen ze het bij de mm zelf zien.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Cool, blijf vooral rustig aan de telefoon en leg de situatie uit zoals het is. Als ze "nee" zeggen, niet boos worden. Sowieso zou ik je adviseren om (ongeacht wat ze over de telefoon zeggen) langs te gaan bij de MM.
Succesquote:Op maandag 20 augustus 2012 14:01 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik vraag wel of we even langs kunnen, dan kunnen ze het bij de mm zelf zien.
Thanx.quote:
Nope, wel ff een Time Machine backup maken als je er al het één en ander op hebt staan wat je wil houden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:06 schreef AppleOcean het volgende:
Moet ik dan alles weer opnieuw installeren als ik een nieuwe zo kunnen krijgen?
Ik heb geen time machinequote:Op maandag 20 augustus 2012 14:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, wel ff een Time Machine backup maken als je er al het één en ander op hebt staan wat je wil houden.
Aangezien ik een hoop privé informatie op mijn iMac had staan, heb ik de boel wel opnieuw geïnstalleerd. Maar da's een keuze die je zelf moet maken.
Nope, da's een Time Capsule. Elke USB HD voldoet, wss ook FW HD's, maar die heb ik niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:17 schreef AppleOcean het volgende:
Dus dit ding heb ikniet nodig?
http://store.apple.com/nl(...)apsule-2-tb?fnode=4d
Bedankt voor de tip! 175 euro is ook nog goed te doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zou een paar tientjes bijleggen en de Samsung 830 halen:
http://tweakers.net/price(...)30-series-256gb.html
Die OCZ SSD is lang zo rap niet.
oke.quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, da's een Time Capsule. Elke USB HD voldoet, wss ook FW HD's, maar die heb ik niet.
Aangenomen dat je de USB schijf direct aansluit op je mac, tussen een kwartier en een uur. Ook afhankelijk van hoe druk je mac is en hoeveel data er over je USB poorten gaat.quote:
Dat heb ik ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:42 schreef Stuart het volgende:
Moet trouwens met mijn MBP (maand oud) binnenkort terug naar de Genius Bar. Soms als ik mijn lader aansluit laadt hij namelijk niet op. Dan moet ik soms 1 of 2 keer de lader opnieuw aansluiten. Op zich geen wereldramp maar toch vreemd voor zoiets nieuws.
nee, okequote:Op maandag 20 augustus 2012 16:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Aangenomen dat je de USB schijf direct aansluit op je mac, tussen een kwartier en een uur. Ook afhankelijk van hoe druk je mac is en hoeveel data er over je USB poorten gaat.
Met andere woorden: niemand kan een duidelijke tijd geven
Dat is enkel indicatief voor de activiteit, geen maatstaf. Je HD kan enorm actief zijn, terwijl je CPU niet boven de 10% uit komt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
nee, oke
mijn processor is nog NOOIT boven de 30 geweest.
Ik vind het ook geen wereldramp hoor maar ik verwacht eigenlijk 'gewoon' dat de lader werkt als ik deze aansluit en niet dat ik moet kijken naar wat het lampje doet. Ik ga gewoon eens informerenquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:08 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Dat heb ik ook
Maar eigenlijk nooit echt probleem van gemaakt. Vooral niet als je van een Windowslaptop afomt waarbij de accus etc altijd hét probleem zijn.
Thanks 4 de tip!quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:25 schreef NJ het volgende:
Neem ook je kabel mee, want het kan ook een kabelbreuk zijn.
Dat vind ik geen voordeel maar een gigantisch nadeel. Ik wil geen duizend-en-een lampjes op mijn computer die dingen aangeven die ik vanzelfsprekend vind. De MacBook heeft enkel nuttige lampjes zoals het batterij-niveau, de slaapstandindicator of de MagSafe-status. En geen van allen zijn zichtbaar als je ze niet nodig hebt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat is enkel indicatief voor de activiteit, geen maatstaf. Je HD kan enorm actief zijn, terwijl je CPU niet boven de 10% uit komt.
Één van de weinige voordelen van windows computers, is de indicatie LED voor de HD. Daar kun je wel aan zien hoe actief die op dat moment gebruikt wordt.
Klopt, het hele kerstboom verhaal van Windows machines irriteert mij ook mateloos. Echter is een HD activiteit indicator iets wat ik echt mis.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat vind ik geen voordeel maar een gigantisch nadeel. Ik wil geen duizend-en-een lampjes op mijn computer die dingen aangeven die ik vanzelfsprekend vind. De MacBook heeft enkel nuttige lampjes zoals het batterij-niveau, de slaapstandindicator of de MagSafe-status. En geen van allen zijn zichtbaar als je ze niet nodig hebt.
[ afbeelding ]
Ik heb die twee tientjes teruggekregen, ze hadden ze niet meerquote:Op maandag 20 augustus 2012 13:39 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
het gaat niet om die 2 tientjes, maar om het gekut.
welke stickers?quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
En niet te vergeten die fugly stickers bij Windows-laptops.
http://www.dumpert.nl/med(...)3/beste_dumpert.html
Waarom is het interessant om te zien of de HDD iets aan het doen is?quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, het hele kerstboom verhaal van Windows machines irriteert mij ook mateloos. Echter is een HD activiteit indicator iets wat ik echt mis.
je kunt er ook gewoon shemale bijzetten als tagquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:48 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Na een halfuur moet je ze ongeveer wel zien
Softwarequote:Op maandag 20 augustus 2012 17:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, het hele kerstboom verhaal van Windows machines irriteert mij ook mateloos. Echter is een HD activiteit indicator iets wat ik echt mis.
Als dingen langzaam gaan en de CPU niet actief is, wil ik weten of het aan de HD ligt of niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom is het interessant om te zien of de HDD iets aan het doen is?
Ik heb DiskLED draaien, maar dan nog moet het scherm aanquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Software![]()
http://seiryu.home.comcast.net/~seiryu/diskspy.html
http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/index.html
Dat het persoonlijk is, dat is duidelijk. Ik heb namelijk nooit de behoefte om dat te zien. Ik vroeg me dus ook inderdaad af wat jij met die informatie doet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als dingen langzaam gaan en de CPU niet actief is, wil ik weten of het aan de HD ligt of niet.
Ook is het makkelijk om te controleren of de computer bezig is met hetgeen dat ik wil dat hij doet, zonder het scherm aan te moeten zetten.
Allemaal persoonlijke voorkeuren, meer niet
ik negeer die melding gewoon, of ik zeur niet over de ads.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Valt ClickToFlash nu bij Fok! ook al onder adblocker?
Op afstand kijken of de computer actief is. Werkt perfect bij de server (waar geen scherm aan hangt).quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat het persoonlijk is, dat is duidelijk. Ik heb namelijk nooit de behoefte om dat te zien. Ik vroeg me dus ook inderdaad af wat jij met die informatie doet.
Geen idee, ik gebruik FlashBlock icm Firefox. Safari gebruik ik niet, tenzij ik niet anders kan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb je vraag trouwens over de schutting gegooid richting de admins. Krijgen we duidelijkheidquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://news.cnet.com/2100-1001-203937.htmlquote:And at the Gartner Symposium and ITxpo97 here today, the CEO of competitor Dell Computer added his voice to the chorus when asked what could be done to fix the Mac maker. His solution was a drastic one.
"What would I do? I'd shut it down and give the money back to the shareholders," Michael Dell said before a crowd of several thousand IT executives.
In 1997 was jij pas net....... 30quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 06:42 schreef Q. het volgende:
Heeft iemand Michael Dell gezien?
http://www.nu.nl/tech/2888868/apple-duurste-bedrijf-ooit.html
[..]
http://news.cnet.com/2100-1001-203937.html
Ik heb er het geduld niet voor om 'm online te bestellen. Dan maar liever in de plaatselijke resellerquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Week geleden m'n macbook besteld... zou fijn zijn als hij langzamerhand eens komt.
En als je nou niet het standaardmodel wil?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb er het geduld niet voor om 'm online te bestellen. Dan maar liever in de plaatselijke reseller
Ligt eraan wat je wensen zijn en welk model je neemt uiteraard. Zo zou ik nooit een MacBook Air / Retina Pro nemen dus hoef ik al geen extra RAM / SSD er in te hebben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
En als je nou niet het standaardmodel wil?
Ja fijn, maar ik neem dus wel een air en dan met custom CPU en geheugen.... die staat dus niet bij de APR in de schappen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wensen zijn en welk model je neemt uiteraard. Zo zou ik nooit een MacBook Air / Retina Pro nemen dus hoef ik al geen extra RAM / SSD er in te hebben.
Dan blijft er alleen nog de processor over, en meestal hebben resellers wel het basis- en ultimate model in voorraad.
nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:37 schreef mtchel112 het volgende:
misschien beetje een stomme vraag maar is het scherm van de mba nou full hd?
Was niet verkeerd bedoeld hoor... ik zei alleen dat ik nooit het geduld zou kunnen opbrengenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja fijn, maar ik neem dus wel een air en dan met custom CPU en geheugen.... die staat dus niet bij de APR in de schappen.
Niet eens bijna.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:37 schreef mtchel112 het volgende:
misschien beetje een stomme vraag maar is het scherm van de mba nou full hd?
Alleen al af willen wijken van dat Nederlandse toetsenbord leverde al een "Dan bestel je het toch lekker bij Apple" opquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:09 schreef Q. het volgende:
[..]
En als je nou niet het standaardmodel wil?
Wat is het voordeel van het us toetsenbord, op de liggende enter na?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alleen al af willen wijken van dat Nederlandse toetsenbord leverde al een "Dan bestel je het toch lekker bij Apple" op.
US International is de wereldstandaard toetsenbord indeling. Hier houden veel programma's en spellen dus rekening mee... Voor mij is dat het voordeel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van het us toetsenbord, op de liggende enter na?
Heb je er een met dedicated gpu?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
US International is de wereldstandaard toetsenbord indeling. Hier houden veel programma's en spellen dus rekening mee... Voor mij is dat het voordeel.
Gewenning. Maar ik gebruik juist de paar toetsen die verplaatst zijn bij de Nederlandse layout (backtick/tilde, backslash/pipe) ook vrij regelmatig.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:48 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van het us toetsenbord, op de liggende enter na?
Jezus christus, moet je ook toestemming vragen om te poepen? Laat dat ram lekker zetten totdat je tegen de limiet van 4gb aanloopt en schroef die harddisk erin op de manier zoals in het boekje staat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:46 schreef AppleOcean het volgende:
Ik heb de pro gehaald omdat ik er dan 8 gb ram en een snellere hdd ( die nu in mijn kapotte laptop zit) in kan stoppen, mag het niet van mijn ma.
Ik heb een iMac begin 2009quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:50 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Heb je er een met dedicated gpu?
Doet dat niet de garantie laten vervallen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jezus christus, moet je ook toestemming vragen om te poepen? Laat dat ram lekker zetten totdat je tegen de limiet van 4gb aanloopt en schroef die harddisk erin op de manier zoals in het boekje staat.
Ze denken dat je daar een opleiding voor moet doen. Right.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jezus christus, moet je ook toestemming vragen om te poepen? Laat dat ram lekker zetten totdat je tegen de limiet van 4gb aanloopt en schroef die harddisk erin op de manier zoals in het boekje staat.
Boekje? Toch maar even voorschotelen miss.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee dat doet niet je garantie vervallen. Dat staat ook allemaal in het boekje dat je bij je Mac krijgt. De harddisk heeft hij al liggen, het ram moet gekocht worden en dat gaat blijkbaar zomaar niet.
Waar hebben we het over, kan je dat niet gewoon stiekem doen? Ik vraag geen toestemming voor dat soort dingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Boekje? Toch maar even voorschotelen miss.
A, cool. Wist ik niet, aangezien ik handleidingen niet leesquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee dat doet niet je garantie vervallen. Dat staat ook allemaal in het boekje dat je bij je Mac krijgt. De harddisk heeft hij al liggen, het ram moet gekocht worden en dat gaat blijkbaar zomaar niet.
Denk het wel... Maar stel ik moet hem laten fixen of een nieuwe omdat deze binnen de garantie kapot is, wil ik die hdd niet kwijt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waar hebben we het over, kan je dat niet gewoon stiekem doen? Ik vraag geen toestemming voor dat soort dingen.
Ga maar uit van ~600-650quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:32 schreef WatskeZegt het volgende:
Can't wait for the iPhone 5
Wat denken jullie dat de prijs ongeveer zal zijn?
Ik ben van plan hem gewoon los te kopen zonder abbo!
Kwestie van de originele HD er weer in zetten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:35 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Denk het wel... Maar stel ik moet hem laten fixen of een nieuwe omdat deze binnen de garantie kapot is, wil ik die hdd niet kwijt.
Dan zeg je bij de apple reseller/store dat er geen backup is van de bestaande hdd. Of je haalt hem er dan uit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:35 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Denk het wel... Maar stel ik moet hem laten fixen of een nieuwe omdat deze binnen de garantie kapot is, wil ik die hdd niet kwijt.
Dat klopt. Mijn moeder en haar man.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
A, cool. Wist ik niet, aangezien ik handleidingen niet lees. Voordeel van ICT opleiding en ervaring
.
RAM moet idd gekocht, maar die 40 euro breekt de bank ook niet. Wat waarschijnlijker is, en AppleOcean is de enige die dat kan bevestigen, is dat zijn ouders niet willen dat hij aan de "dure en ingewikkelde machine" gaat "lopen kutten".
Hoezo, ik koop altijd de duurste laptop, RAM komt wel later.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:36 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn moeder en haar man.
Trouwens, ik heb best 40 euro over voor 8 gb ram. Zo mooi kut zijn als ik een high end laptop koop en geen 40 euro over heb voor een speedbumpje.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan zeg je bij de apple reseller/store dat er geen backup is van de bestaande hdd. Of je haalt hem er dan uit.
Typischquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:36 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn moeder en haar man.
Nou... Je kan ook je laatste centen in de laptop gestoken hebbenquote:Trouwens, ik heb best 40 euro over voor 8 gb ram. Zo mooi kut zijn als ik een high end laptop koop en geen 40 euro over heb voor een speedbumpje.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:37 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo, ik koop altijd de duurste laptop, RAM komt wel later.
Waarschijnlijk net zo belachelijk duur als de iPhone 4S was bij de introductie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:32 schreef WatskeZegt het volgende:
Can't wait for the iPhone 5
Wat denken jullie dat de prijs ongeveer zal zijn?
Ik ben van plan hem gewoon los te kopen zonder abbo!
Nee, ik heb nog zat over. De retina kopen vond ik ietwat overdreven, en ik ben echt blij met deze.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Typisch
[..]
Nou... Je kan ook je laatste centen in de laptop gestoken hebben. Daarbij (ik herhaal) ben ik nog nooit tegen het limiet aangelopen van de 4GB.
Hopen dat je meteen een nieuwe mee mag nemenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:39 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog zat over. De retina kopen vond ik ietwat overdreven, en ik ben echt blij met deze.
Ga vanaaf wel eerst terug voor 1 dode pixel.
En anders lekker ruzie schoppen bij de mm. Ik heb apple gebeld en ik heb recht op een nieuwe of een reparatie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hopen dat je meteen een nieuwe mee mag nemen
Daaromquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
En anders lekker ruzie schoppen bij de mm. Ik heb apple gebeld en ik heb recht op een nieuwe of een reparatie.
Dan heeft jouw Windows laptop een ander type geheugen, heeft niets te maken met de inferieure software die er op staatquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef FUFR het volgende:
zo! mijn mbp is vandaag 8 GB geworden
nu d8 ik de overgebleven dimmetjes in mijn windows laptop te doen maar nee, die heeft weer net het inkepinkje iets verder zitten, dammit
mocht iemand nog op zoek zijn naar 2x 2GB, ik heb ze
Misschien werkt dit: http://airparrot.comquote:Op zondag 19 augustus 2012 23:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Neem aan dat als ik het aan kan vinken wel....
Maar dat icoontje in het screenshot hierboven krijg ik niet te zien... heb de unibody MBP uit 2010.
Is airplay niet voorbehouden aan de 2012 modellen?quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Neem aan dat als ik het aan kan vinken wel....
Maar dat icoontje in het screenshot hierboven krijg ik niet te zien... heb de unibody MBP uit 2010.
Met AirParrot dus meer modellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is airplay niet voorbehouden aan de 2012 modellen?
Niet alle Apps ondersteunen nog de berichtgeving van OSX. Tot die ondersteuning er is kan je Growl gebruiken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:03 schreef Pino112 het volgende:
vanaf ML.
Edit: door Berichtgeving kan ik dus in feite Growl weggooien?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:30 schreef Mickeys het volgende:
YEAHHH... I'm an Idioteen leven heb ik toch al niet
[ afbeelding ]
Mag ook, maar dat ik niet spoor wist ik toch al wel... prima zo.. doe mij die Mac maarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Die eerste vraag moet zijn "Do you want quality?"
Zo snugger ben ik niet, maar heb wel voor noodgeval XP via Parallels opstartklaar staan voor het geval dat. 3 jaar geleden was dat heel vaak nog nodig, nu heb ik het al zeker 3/4 jaar niet meer opgestart. Kan uitstekend zonder.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:39 schreef remlof het volgende:
Ik heb hier trouwens alledrie de OS's hier draaien op verschillende computers
Voor Mac OS kun je misschien dit proberen. (Zelf niet geprobeerd, via Google) De muziek app op iPhone heeft een eq bij instellingen staan, maar volgens mij alleen met vaste presets.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:00 schreef Craptacular het volgende:
Vandaag de Soundsticks gehaald. Fijn speakersetje, maar is er een equalizer app oid?
Gelukkig is het opgelostquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:22 schreef AppleOcean het volgende:
mijn scherm is gefixt.
was een vuildingetje oid, heeft hij er met een spray afgekregen.
(heb ik niet geprobeerd omdat er duidelijk stond spuit nooit vloeistof direct op het scherm.)
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dan heeft jouw Windows laptop een ander type geheugen, heeft niets te maken met de inferieure software die er op staat.
nurtquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:39 schreef remlof het volgende:
Ik heb hier trouwens alledrie de OS's hier draaien op verschillende computers
quote:
Waarschijnlijk heeft die er alleen maar lucht overheen gespotenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:32 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik ga niet lopen klooien met iets waarvan in het boekje staat DOE NOOIT
TFT screen cleanerquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft die er alleen maar lucht overheen gespoten
Werkt vaak heel goed
huh? Geef eens een linkje waar je dat leest? Denk dat je het verkeerd interpreteert.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:37 schreef AppleOcean het volgende:
ik heb een macbook met usb 3.0
nu lees ik op apple.nl dat het eerste apparaat wat je erin steekt de poort configureert.
nu heb ik er als eerste een usb 2.0 stick ingeduwd.
hoe configureer ik dat opnieuw?
nee echtquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ik zie het al. Wat ze bedoelen is dat wanneer je een USB 2.0 hub aansluit op je USB 3 poort en DAAR een USB 3.0 device op aansluit die laatste op USB 2 snelheid werkt.
Precies.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:02 schreef AppleOcean het volgende:
ooh nu snap ik hem. dankjeze bedoelen dat je usb 3.0 vooran moet doen xD
quote:Wat gebeurt er als ik een USB 2-apparaat eerst aansluit op de USB 3-poort?
Als u eerst een USB 2-hub aansluit, werken alle apparaten die u aansluit op die hub (al dan niet in serieschakeling) aan de maximale overdrachtssnelheid die USB 2 biedt (480 Mbps).
ohjaquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies.
als je 'm op nederlands zet ipv engels wordt het duidelijker uitgelegd
[..]
Nee, want USB 1.0 is nooit commercieel toegepast. 1.1 welquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ohja
ik dacht al. why the fuck doe je dat dan weer![]()
zijn er hier trouwens nog usb 1.0 gebruikers?
Ook goed.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, want USB 1.0 is nooit commercieel toegepast. 1.1 wel
eehh, jij was toch 14 (kan in de war zijn met een andere applexx) hoe heb je het floppy tijdperk meegemaakt dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:19 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ook goed.
Ik heb mijn oude floppy's nog.
Maar die zijn voor windhoos.
Ja klopt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
eehh, jij was toch 14 (kan in de war zijn met een andere applexx) hoe heb je het floppy tijdperk meegemaakt dan?
Lol.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
Klinkt als een topspel, je zult er wel goed in geweest zijn
Ik weet nog dat die uit kwamquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb een aantal jaar terug eens carmageddon weer gedownload en gespeeld, dat was in mijn herinnering een stuk mooier dan in werkelijkheid.
Maar dat is dan ook alweer zo'n 15 jaar oud.
Carmageddon haha.. briljant. Gesprek van de dag op het schoolplein toen de politiek zich ermee ging bemoeien, iedereen wou het spel ineensquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb een aantal jaar terug eens carmageddon weer gedownload en gespeeld, dat was in mijn herinnering een stuk mooier dan in werkelijkheid.
Maar dat is dan ook alweer zo'n 15 jaar oud.
Ik kan me de release van de originele Metal Gear nog herinneren op de MSX.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet nog dat die uit kwam
Maar goed, ik kan me de release van Doom dan ook nog herinneren
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan me de release van de originele Metal Gear nog herinneren op de MSX.
Ach, je moet maar zo denken. Doordat je zo vroeg in de ICT ontwikkeling al meedeed, weet je veel meer van de manier waarom en hoe een computer werkt dan al dat "jonge grut".quote:
Floppy's of diskettes, want dat verschil kennen jullie koters ook niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:19 schreef AppleOcean het volgende:
Ook goed.
Ik heb mijn oude floppy's nog.
Maar die zijn voor windhoos.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Floppy's of diskettes, want dat verschil kennen jullie koters ook niet..
MSX met cassette bandjes..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan me de release van de originele Metal Gear nog herinneren op de MSX.
Dat soort conflicten komen tegenwoordig zeker nog wel voor, alleen merk je er als eindgebruiker niks van. Dat word allemaal netjes afgevangen en geregeld door Windows, of Linux, of OS X. En ja, een beperkte hoeveelheid resources is tegenwoordig natuurlijk wel minder een probleem zodat je de eindgebruiker er ook niet mee lastig *hoeft* te vallen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:05 schreef RvLaak het volgende:
Tegenwoordig is het niet meer nodig om die kennis te hebben, want IRQ conflicten, 640/512kRAM problemen etc komen domweg niet meer voor.
ML it is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef HanSolo043 het volgende:
Ik stream nu mijn itunes muziek via Airport Express naar mijn Hifi set.
Ik wil echter ook muziek die ik afspeel met andere applicaties kunnen afspelen via mijn hifiset.
Kan ik hier het beste voor gebruiken:
Airfoil?
Of Mountain Lion?
Anders?
Ik kan me herinneren dat ik met Airfoil steeds de betreffende applicatie die ik gebruik om muziek af te spelen apart moet instellen / steeds moet switchen. Maar ik wil dat hij automatisch alle muziek afspeelt met elke applicatie die ik gebruik zonder dat ik die eerst moet aangeven.
Thx, kun je daarmee ook zelf aangeven welke programma's gebruikt moeten worden om muziek af te spelen?quote:
Dus bijvoorbeeld alleen itunes en clementine via de hifi speakers en chrome via de mac zelf is geen probleem?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In Mountain Lion kun je system wide aangeven waar die geluid op moet afspelen: lokaal, of op een airplay enabled device ergens op je netwerk (zoals b.v. je airport express).
Option-toets ingedrukt houden en op je volume-icoontje rechtsboven in je menubalk klikken en je kunt kiezen.
en ik boulderdash op de supervette C64quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet nog dat die uit kwam
Maar goed, ik kan me de release van Doom dan ook nog herinneren
iCentre is een totaal andere winkel. En die zal hem misschien niet aannemen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Als ik nou een iPad heb hè, gekocht bij Dixons, moét ik dan naar de Dixons, of kan ik ook naar een iCentre/Amsterdam? iPad heeft last van backlight bleeding, wil hem z.s.m omruilen eigenlijk
Uhm, misschien was mijn term "system wide" niet helemaal duidelijk, maar op die manier niet. Je stelt tegelijk voor alle applicaties in waar ze afspelen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:53 schreef HanSolo043 het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld alleen itunes en clementine via de hifi speakers en chrome via de mac zelf is geen probleem?
Ik zeg toch floppyquote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Floppy's of diskettes, want dat verschil kennen jullie koters ook niet..
Dixonsquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Als ik nou een iPad heb hè, gekocht bij Dixons, moét ik dan naar de Dixons, of kan ik ook naar een iCentre/Amsterdam? iPad heeft last van backlight bleeding, wil hem z.s.m omruilen eigenlijk
Al gezocht in v&a, marktplaats en ebay?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:53 schreef FUFR het volgende:
iemand toevallig nog 2x 2GB ddr2 laptop geheugen liggen?
ze vragen daar nieuw teveel geld voor
Och...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:02 schreef AppleOcean het volgende:
Ik bedoel diskette.
Zoveel verschil is er ook weer niet.
Ik heb volgens mij de 2 originele bankjes uit m'n mbp nog liggen. Zal vanavond ff kijkenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:53 schreef FUFR het volgende:
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:02 schreef AppleOcean het volgende:
Ik bedoel diskette.
Zoveel verschil is er ook weer niet.
Dat is DDR3quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:07 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij de 2 originele bankjes uit m'n mbp nog liggen. Zal vanavond ff kijken
En blu-ray is ook hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:07 schreef nietzman het volgende:
Zit ook niet echt verschil tussen CDroms en Laserdisks trouwens.
Yep. Thanks.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:09 schreef AppleOcean het volgende:
Kaar het waren diskettes, nu je zin
Hou nu maar op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:11 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is toch hetzelfde, alleen het gat zit ergens anders.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:11 schreef nietzman het volgende:
[..]
het gat moet wel goed zitten idd. anders had ik mijn 2x2gb uit mijn mbp wel gepakt..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:11 schreef nietzman het volgende:
[..]
thanks anniewee.quote:
Dat was sarcastich naar mij bedoeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:13 schreef FUFR het volgende:
[..]
het gat moet wel goed zitten idd. anders had ik mijn 2x2gb uit mijn mbp wel gepakt..
Doen ze daar iets aan denk je? Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone..quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:42 schreef Stuart het volgende:
Moet trouwens met mijn MBP (maand oud) binnenkort terug naar de Genius Bar. Soms als ik mijn lader aansluit laadt hij namelijk niet op. Dan moet ik soms 1 of 2 keer de lader opnieuw aansluiten. Op zich geen wereldramp maar toch vreemd voor zoiets nieuws.
Waarom wil je die hebben?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen hier ervaring met een Time Capsule?
ik ook niet. ik schaam me er niet voor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:46 schreef AppleOcean het volgende:
Geniaal met die imacs.
Meneer bij de lokale applestore ( amac )wist niet wat een diver sleeve was, nou lekker dan.
Je kunt ook een tewone nas kopen.quote:
Jij werkt ook niet bij apple.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik ook niet. ik schaam me er niet voor.
die shirts zijn er niet in mijn maatquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Jij werkt ook niet bij apple.
Dat bepaal jij niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:55 schreef AppleOcean het volgende:
Die time capsule is enorm overpriced.
?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:56 schreef FUFR het volgende:
[..]
die shirts zijn er niet in mijn maat
Ik heb er een met een rits.
dat vind ik minder eng
Vind ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet.
Time Capsule werkt prima, fire and forget oplossing.
Nwah, oke.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:02 schreef boem-dikkie het volgende:
Alles van Apple is overpriced, laat niet staan dat het wel perfect werkt.
En inderdaad voor backups en dergelijke.
Yup. Heb hem hier bij de modem staan, tweede wireless netwerk, zonder nadenken mijn backups en die van B. op de achtergrond doen. Perfekt apparaat. En ja, uiteraard kan je met wat scripten en USB Hard drives en Time Machine het wel nabootsen. Je kan ook een Hackintosh regelen. Beide heeft niet dat "it just works" gehalte wat Apple gebruiken plezierig maakt, wat mij betreft.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, en ben er zeer tevreden over. Kost wat maar dan heb je wel alles in 1 kastje geregeld, ik vind het ideaal.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Oke, dat is waar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:41 schreef bear87 het volgende:
[..]
Ja, en ben er zeer tevreden over. Kost wat maar dan heb je wel alles in 1 kastje geregeld, ik vind het ideaal.
Wat hierboven al gezegd wordt: It just works.
Hij kan er al 50 euro meer voor krijgen dan hij vroeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:30 schreef no1uknow het volgende:
Ben even op vakantie geweest dus weet niet of deze al voorbij is gekomen maar hij werkt nog zeer goed.
http://computer-software.(...)cbook-pro-500gb.html
Die kernel panic ookquote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:30 schreef no1uknow het volgende:
Ben even op vakantie geweest dus weet niet of deze al voorbij is gekomen maar hij werkt nog zeer goed.
http://computer-software.(...)cbook-pro-500gb.html
ik heb nog wel 2x 2gb liggenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:53 schreef FUFR het volgende:
USB HD icm Time Machine doet precies hetzelfde en "it just works". Nadeel is wel dat je dit per mac moet doenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Heb hem hier bij de modem staan, tweede wireless netwerk, zonder nadenken mijn backups en die van B. op de achtergrond doen. Perfekt apparaat. En ja, uiteraard kan je met wat scripten en USB Hard drives en Time Machine het wel nabootsen. Je kan ook een Hackintosh regelen. Beide heeft niet dat "it just works" gehalte wat Apple gebruiken plezierig maakt, wat mij betreft.
Een andere NAS gaat niet werken met Lion en eerder. Tenminste niet zonder dat je het één en ander moet aanpassen in je OS. Time Machine werkt officieel enkel met USB schijven en Time Capsule.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Nwah, oke.
Ik zou zelf een andere nas nemen.
En dat je USB HD aangesloten moet zijn op je netwerk. Dat gaat op de meeste wireless access points wel goed tegenwoordig, maar "gedachteloze backups" en "ik moet er aan denken de USB HD periodiek in mijn laptop te pluggen" gaan niet perfekt samen in mijn hoofdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
USB HD icm Time Machine doet precies hetzelfde en "it just works". Nadeel is wel dat je dit per mac moet doen.
Nee hoor, mijn USB schijnt hangt fulltime aan m'n iMac. Kwestie van niet vergeten om hem aan te zetten als ik de Mac aan zet. Aangezien ik dat ding ook gebruik voor andere bestanden (die niet per se mee hoeven met een backup), vergeet ik dat zelden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat je USB HD aangesloten moet zijn op je netwerk. Dat gaat op de meeste wireless access points wel goed tegenwoordig, maar "gedachteloze backups" en "ik moet er aan denken de USB HD periodiek in mijn laptop te pluggen" gaan niet perfekt samen in mijn hoofd.
En maar 1 bay, dus geen raid mogelijkheden. Dat gecombineerd met de grote uitvalcijfers die je hoort voor TC maakt al dat ik er geen wil.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Luigi het volgende:
Ik hád een TC maar heb 'm weer van de hand gedaan omdat mijn Synology NAS ook Time Machine backups kan maken. Werkt net zo prima en een Synology NAS is wel een stuk functioneler dan een TC. Overigens werkte zo'n TC wél erg vlekkeloos (uiteraard) maar vond ik 'm qua disk-access en snelheid bedroevend traag. Als NAS (voor storage dus) zou ik 'm echt niet kunnen aanraden.
De meerwaarde hier is dan ook voor de wat minder plaatsvaste MBP'squote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:15 schreef RvLaak het volgende:
Nee hoor, mijn USB schijnt hangt fulltime aan m'n iMac.
En dat is nu net het stukje wat Time Capsule gedachteloos oplost en waarom ik er wel blij mee ben.quote:De MB gaat nu nog met een USB schijf die ik aanzet zodra TM de melding geeft dat er al een tijd geen backup heeft gedraaid. Da's idd verre van ideaal, maar ik ben bezig met een alternatief op het netwerk.
Geen idee. Ik ben nu in NL maar volgende week weer in Londen dus ik ga volgende week vrijdag pas naar Covent Garden maar laat het hier wel wetenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Crientj het volgende:
[..]
Doen ze daar iets aan denk je? Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone..
Je kunt HDD's en SSD's gewoon swappen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:47 schreef Stuart het volgende:
Is het mogelijk om probleemloos een SSD (inclusief data) uit de ene MBP te halen en te plaatsen in de andere MBP![]()
Of krijg je dan problemen met het OS en bijv. Office 2011![]()
Vraag me dit af dat als ik een andere MBP zou krijgen mijn huidige SSD kan worden overgezet en dat alles dan al geinstalleerd is? Of moet je dan weer alles opnieuw installeren om problemen te voorkomen?
Met behoud van alle data? Dus dat geeft problemen met bijvoorbeeld Office 2011 (dat met activatiecodes werkt)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je kunt HDD's en SSD's gewoon swappen.
Ja, dat is zo. Ik dacht eigenlijk dat het problemen zou geven. Dat er net als bij Windows een of andere hardware hash zou worden gemaakt waardoor OS X of Office 2011 of iPhoto etc. niet goed meer zou werkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Dat is toch wat op die SSD staat.
OSX en iPhoto gaan prima werken, dat heb ik zelf getest. Wat Microsoft met hun software doet moeten ze zelf wetenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik dacht eigenlijk dat het problemen zou geven. Dat er net als bij Windows een of andere hardware hash zou worden gemaakt waardoor OS X of Office 2011 of iPhoto etc. niet goed meer zou werken
Cool, thanks! Jij ook trouwens Tijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
OSX en iPhoto gaan prima werken, dat heb ik zelf getest. Wat Microsoft met hun software doet moeten ze zelf weten.
Je kunt elke harddisk van elke Mac in zo in een andere Mac stoppen. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik dacht eigenlijk dat het problemen zou geven. Dat er net als bij Windows een of andere hardware hash zou worden gemaakt waardoor OS X of Office 2011 of iPhoto etc. niet goed meer zou werken
Ja, je kunt het wel te bont maken. Bv de disk van een Lion installatie in een PPC Mac stoppen, dat gaat natuurlijk ook niet werken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoogstens als je een niet geupdate versie van OS X in een splinternieuwe Mac hangt, dan lijkt me dat er driverproblemen kunnen zijn.
Goed nieuws, thanksquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt elke harddisk van elke Mac in zo in een andere Mac stoppen. Geen enkel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |