abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115761369
Vorige week hebben we de auto laten repareren. De handrem moesten wij te ver aantrekken, en er bleek een remklauw of iets dergelijks kapot te zijn.
Dit viel onder de algehele garantie van 3 maanden toen we de auto kochten.

Nu anderhalve week verder begint de handrem lichtelijk dezelfde klachten te vertonen als voor de reparatie.
Nu vroegen wij ons af, aangezien we geen bon hebben gehad van de reapartie(het was immers garantie) hoe lang we eigenlijk op een reparatie garantie hebben.

We zijn bang dat er over 2 weken weer hetzelfde speelt, dus wil graag weten waar we eventueel recht op hebben.

Alvast bedankt voor de moeite
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:49:52 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115763084
Gewoon terug gaan. Het is niet goed gemaakt.
pi_115763904
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:49 schreef maickeltje het volgende:
Gewoon terug gaan. Het is niet goed gemaakt.
Ja maar bedoelde, we hebben toen niet betaald omdat het nog net onder de garantie viel...
Dalijk zegt die man van ja je moet betalen, want nu is het geen garantie meer, dan wil ik zeg maar gewoon kunnen zeggen van dat hebben we wel volgens iets...snap je wat ik bedoel
pi_115764178
Oh ik heb het al gevonden, er mag van mij een slotje op.
Er zit bij een bovag aangesloten dealer(dat het is) 3 maanden garantie op reparatie, volgens de bovag site :)
pi_115766823
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:09 schreef gridjuh het volgende:
Oh ik heb het al gevonden, er mag van mij een slotje op.
Er zit bij een bovag aangesloten dealer(dat het is) 3 maanden garantie op reparatie, volgens de bovag site :)
Dat is hier niet van toepassing, dat zou alleen gelden voor reparaties die niet onder de standaard garantie van 3 maanden zou vallen.
Deze reparatie valt gewoon onder de aanschaf-garantie van 3 maanden, door de reparatie wordt deze niet verlengd.
Dus als je nog binnen de 3 maanden zit gelijk teruggaan en anders klagen dat ze het niet goed gedaan hebben, maar dan sta je wel wat moeilijker zeker gezien het feit dat je geen bewijs hebt van de reparatie onder garantie, dus ook dan altijd om een specificatie cq rekening vragen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:15:32 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115767117
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:04 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ja maar bedoelde, we hebben toen niet betaald omdat het nog net onder de garantie viel...
Dalijk zegt die man van ja je moet betalen, want nu is het geen garantie meer, dan wil ik zeg maar gewoon kunnen zeggen van dat hebben we wel volgens iets...snap je wat ik bedoel
Dan zeg je heel simpel dat je het euvel al voor het einede van de garantie hebt gemeld en dat het nog steeds niet opgelost is. Of in ieder geval niet naar behoren.
Ook hoi !
pi_115769242
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:08 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat is hier niet van toepassing, dat zou alleen gelden voor reparaties die niet onder de standaard garantie van 3 maanden zou vallen.
Deze reparatie valt gewoon onder de aanschaf-garantie van 3 maanden, door de reparatie wordt deze niet verlengd.
Dus als je nog binnen de 3 maanden zit gelijk teruggaan en anders klagen dat ze het niet goed gedaan hebben, maar dan sta je wel wat moeilijker zeker gezien het feit dat je geen bewijs hebt van de reparatie onder garantie, dus ook dan altijd om een specificatie cq rekening vragen.
We hadden geen recht op garantie aangezien het aankoopbedrag.
Maar we kregen 3 maanden algehele garantie, paar dagen voordat deze garantie verliep was het probleem ineens erger en hebben we een afspraak gemaakt.

Daarna zat er nog 3 dagen algehele garantie op. Alles staat bij hun in het systeem, inclusief foutmelding van het systeem van de auto.

Maar nu andere halve week verder, denken wij dat de problemen terug komen. Maar dit kunnen we pas zeker weten als we weer ergens anders geparkeerd hebben, want misschien staat waar we nu staan de stoep een stukje schever, maar we weten dat van de week wat beter(morgen rijden we namelijk geen auto)
  maandag 20 augustus 2012 @ 04:18:03 #8
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_115771733
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:35 schreef gridjuh het volgende:
Maar nu andere halve week verder, denken wij dat de problemen terug komen. Maar dit kunnen we pas zeker weten als we weer ergens anders geparkeerd hebben, want misschien staat waar we nu staan de stoep een stukje schever, maar we weten dat van de week wat beter(morgen rijden we namelijk geen auto)
Geen idee hoe het zit met de garantie. Maar als je problemen verwacht met de auto en je wilt wachten tot je weer gaat rijden snap ik niet waarom je niet nu in de auto stapt en een stukje rijdt ergens naar toe om het uit te proberen. Lijkt mij niet meer dan een kwartier werk, dus waarom uitstellen.
Where's my fear???
pi_115771917
Wat mag ik verstaan onder 'algehele garantie'? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')