Het antwoord op de rest van je vragen staat ook letterlijk in die tekst. Ik zou dus zeggen: Ga eerste de handleiding eens doorlezen voordat je vragen gaat stellen aan mensen die daarvoor de handleiding zouden moeten doorlezen.......quote:- 5mm LED's (the color or amount is totally up to you, 1 LED per 3v. I used 12v, so 4 LEDs) - $0.28
ja maar moet ik geen rekening houden met watt ofzo?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:03 schreef Kumerian het volgende:
Uit de tekst van die site:
[..]
Het antwoord op de rest van je vragen staat ook letterlijk in die tekst. Ik zou dus zeggen: Ga eerste de handleiding eens doorlezen voordat je vragen gaat stellen aan mensen die daarvoor de handleiding zouden moeten doorlezen.......
Ja Neequote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:54 schreef bobbernaut het volgende:
En moet ik per se solderen of kan het ook met krimpkousen?
Hoezo niet?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:32 schreef RVP67 het volgende:
@TS, begin er maar niet aan.
Zoveel onkunde, dat gaat nooit werken.
Ben je nou sarcastisch of meen je het?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef Barbapapamama het volgende:
TS
http://mightyohm.com/files/soldercomic/FullSolderComic_EN.pdf
Verder succes op internet en laat het resultaat zien aub
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:11 schreef Meike26 het volgende:
Wat een gelul dat ie er niet aan moet beginnen, zal het juist super vinden als het hem lukt. Ik kan hem echter niet helpen. Wel wil ik dit volgen en TS advies geven door te zetten i.p.v. snel op te geven door dit soort reacties.
Zijn al genoeg watjes die zo snel opgeven met hobby-projecten. Ik kon vroeger ook niet aan auto's sleutelen, maar met wat navraag toch maar een aandrijfas vervangen, was zo gepiept.
*Ook alweer 6 jaar geleden*.
Oke, dan kunnen we heel FOK! forum ook wel opdoeken !quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:32 schreef RVP67 het volgende:
@TS, begin er maar niet aan.
Zoveel onkunde, dat gaat nooit werken.
Zoals je daar kunt lezen is het 3 volt per LED dus bij een 9 volt batterij zet je er 3 in serie. Maar het daadwerkelijke voltage kan zoals je kunt lezen wel verschillen met de theoretische waarde (9 volt). Kwestie van even meten met een multimeter. Heb je die niet, dan gewoon uitproberen, LEDs kosten toch niets. Zie hier.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:54 schreef bobbernaut het volgende:
Hey, ik heb al een tijdje een leuk projectje in mijn hoofd en die wil ik is gaan waar maken
Alleen ik heb niet zo veel verstand van dit soort dingen.
Ik heb wel een simpel schematje gevonden die ik dan zou gebruiken ( http://www.instructables.com/id/Music-LED-Light-Box/?ALLSTEPS )
Maar ik zou dan een 9v batterij erop aansluiten ipv een 12v batterij.
Hoeveel LED's zou ik er dan op aan kunnen sluiten?
Solderen en krimpkousen zijn 2 totaal verschillende dingen. Solderen is een fysieke verbinding maken tussen 2 metalen dingen zoals 2 draadjes. Krimpkous is spul wat je om die verbinding kunt 'krimpen' zodat het mooi afgeschermt is en je bijv. ook geen kortsluiting kunt krijgen.quote:En moet ik per se solderen of kan het ook met krimpkousen?
Ik zie er persoonlijk geen nut in maar als je dat wil moet je het linkerkanaal splitsen van de rechter; ofwel zo'n splitter er tussen. Dus je audiobron (bijv. radio) -> splitter -> kabel naar linker 'LED box' en kabel naar rechter 'LED box'.quote:Oh en hoe zou ik het zo kunnen maken dat ik een linker kanaal en rechter kanaal heb (van t geluid)?
Dat er links lichtjes branden en rechts, maar dan alleen als er van die kant ook geluid komt.
Ja, allemaal.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:06 schreef bobbernaut het volgende:
Bedankt voor de info!
Zou ik dit zwarte draad kunnen gebruiken? (Apple USB kabel)
[ afbeelding ]
Chill!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
Een standaard 3.5mm kabel heeft 3 connectors, ground en 1 voor linker- en rechterkanaal.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:26 schreef bobbernaut het volgende:
En als ik dan een LED doos voor linker geluid wil en een LED doos voor rechter geluid, hoe zou ik dat kunnen maken want een geluidskabel heeft maar 1 "grond"
quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:32 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Chill!
Hoe kan ik meer LED's aansluiten op mijn 9v batterij? Kan dat met een "resistor" of moet ik dan gewoon een 8 AA batterijen houder kopen zodat er 4 LED's op kunnen?Ik zou kijken of je een LED-strip kunt vinden die 9Volt aan kan. Daar zitten om de 3 LED's een resistor ingebouwd en kun de strip kun je dus ook om de 3 LED's doorknippen. Om die manier kun je net zoveel LED's gebruiken als je wil (een veelvoud van 3 dus). Maar je moet wel kijken batterij genoeg ampère kan leveren maar dat luistert ook niet zo streng.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn eigen LED-strip heb ik wel eens op m'n 12V adapter aangesloten die maar 200mA levert terwijl de hele strip (5 meter) in theorie z'n 2A nodig heeft...
Ik weet niet wat je precies zoekt maar voor een paar dollar heb je al iets van 60cm in elke kleur die je wil hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:58 schreef bobbernaut het volgende:
Die strips zijn best wel duur of niet zoals ik ze wil hebben![]()
![]()
Weet je misschien wel wat voor resistor ik moet hebben?
Nou niet precies, die is alleen op de sub aangesloten, ik wil gewoon ditquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |