Ja ik ben ook even in de war, wat bedoelt ze nou allemaal?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:00 schreef Copycat het volgende:
![]()
Wat een tegenstrijdig bericht.
Een nieuwe verklaring, maar de vorige was helemaal niet vals. En ze blijft op hem wachten, maar ze dacht de liefde gevonden te hebben en dat liep toch net effe anders.
Nee hoor, ze is nog steeds net zo verliefd als dat ze dom is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:00 schreef Copycat het volgende:
![]()
Wat een tegenstrijdig bericht.
Een nieuwe verklaring, maar de vorige was helemaal niet vals. En ze blijft op hem wachten, maar ze dacht de liefde gevonden te hebben en dat liep toch net effe anders.
bronquote:Badr verder in het nauw
door John van den Heuvel
AMSTERDAM, donderdag
Badr Hari’s lezing dat hij zakenman Koen Everink slechts een tik met zijn rechterhand heeft gegeven, komt steeds meer onder druk te staan.
Naast het slachtoffer en getuigen heeft nu ook medeverdachte Ferhat Y. zeer belastende verklaringen over de kickbokskampioen afgelegd, blijkt uit onderzoek van deze krant.
Badr Hari en de uit Eindhoven afkomstige Ferhat Y. worden door het openbaar ministerie als hoofdverdachten gezien van de mishandeling in de Amsterdam ArenA op 8 juli jongstleden. In de officiële politieverhoren wijzen beide mannen elkaar aan als dader.
Bloedneus
Badr beweert dat al het ernstige letsel is toegebracht door Y., terwijl deze verdachte stelt: „Ik zag dat Badr Koen begon te slaan en schoppen. Ik sprong tussenbeide en kreeg toen van Badr een klap, waardoor ik een bloedneus opliep.”
Y. heeft tegenover de recherche verklaard verbolgen te zijn dat Badr Hari hem de schuld in de schoenen probeert te schuiven. Volgens Y. heeft hij Koen Everink zelfs getracht te helpen.
PAGINA 8: Celstraf tot negen jaar
bronquote:Celstraf tot 9 jaar
Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM, donderdag
Volgens de advocaat van Y., mr. Marijn Zuketto, wijst buiten Badr Hari niemand zijn cliënt aan als hoofdrolspeler. „Juist waar het neerkomt op het toebrengen van de ernstigste verwondingen lijkt niets verder in de richting van mijn cliënt te wijzen.”
Beide mannen zijn niet alleen door het slachtoffer als belager aangewezen, maar ook door diverse getuigen die zich tijdens de mishandeling op zondag 8 juli in skybox 233 in de Amsterdam ArenA bevonden. Het onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat Badr Hari kort voor hij Everink aanviel een barmeisje aan de arm naar buiten geleidde, kennelijk om te voorkomen dat zij alarm zou slaan.
In de kaart
De tegenstrijdige verklaringen van de twee hoofdverdachten spelen de politie en het OM in de kaart. Voor het delict ’openlijke geweldpleging’ is het niet noodzakelijk dat precies vaststaat wie wat heeft gedaan.
Het zelf plegen van geweld is sinds 2000 zelfs geen vereiste meer voor openlijke geweldpleging. Een dader die niets doet maar slechts deel uitmaakt van de groep waarin één of meer geweldplegers zitten, maakt zich ook schuldig aan openlijke geweldpleging. Als bij dat geweld sprake is van zware mishandeling, dan kan de rechter maximaal negen jaar gevangenisstraf opleggen.
De Amsterdamse politie heeft deze week een derde verdachte gearresteerd van de zware mishandeling van Everink. Na verhoor is de man heengezonden, maar hij blijft verdachte.
Estelle Cruijff moet zich begin september bij de rechtercommissaris melden voor nieuw verhoor. In haar eerste verhoor op zondag 8 juli verklaarde Estelle niets te hebben gezien. „Ik stond met Badr Hari op het balkon van de skybox”, verklaarde ze letterlijk. De politie beschikt inmiddels over zes meldingen en aangiften van zware mishandelingen door Badr Hari.
Als Badr Hari met Estelle op het balkon stond kan hij nooit met zijn vlakke hand een klap aan Everink hebben uitgedeeld.quote:
Ze had toch Badr zijn versie in eerste instantie gesteund dat hij er niets mee te maken had? Dat alleen al is een reden om haar opnieuw te laten komen. De vraag is dan of ze ook dit keer Badr zijn nieuwe verklaring steunt. Dat is dan ook weer in strijd met wat getuigen zeggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:53 schreef WRH het volgende:
Als Estelle zich op opnieuw moet melden en opnieuw een verklaring afleggen dan komt dat waarschijnlijk omdat een getuige iets heeft verklaard dat haar verklaring op losse schroeven zet?
anders hoeft ze toch niets opnieuw te verklaren?
Dat denk ik niet eigenlijk. Badr is volgens mij haar eerste client en het doel is hem uit de cel te houden. Dat gaat niet perse samen met Estelle ook uit de cel houden bij wijze van spreken.quote:
Vooralsnog hebben ze geen tegenstrijdige belangen, dus in principe kan het nog.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:46 schreef eskil het volgende:
Wel raar dat Estelle ook Ficq heeft als advocaat. Is toch zoiets als belangenverstrengeling.Dat dat mag?
die verwacht ik niet, de ene is een persoons-/familie recht advocaat, de ander een strafrecht advocaat, dat zijn 2 hele verschillende disciplines.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze voor de echtscheiding een andere advocaat heeft, dus bij twijfel kan ze die ook nog om advies vragen.
is misschien in belang van haar client; Badr kan er niets aan doen, andere mensen hebben gelogen, hij zelf is een slachtoffer van verliefde bakvisjesquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:54 schreef MightyMightyM het volgende:
en Stellie kan zich wel ergeren aan de berichtgeving omtrent haar valse verklaring, maar notabene haar/hun eigen advocate heeft toch gesuggereerd dat ze loog uit diepe verliefdheid? Waarom zou Ficq zoiets belastends zeggen als het niet waar is?
Goed punt, maar op zich is toch wel vastgesteld dat hij ook in eerste instantie heeft gelogen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:54 schreef WRH het volgende:
[..]
is misschien in belang van haar client; Badr kan er niets aan doen, andere mensen hebben gelogen, hij zelf is een slachtoffer van verliefde bakvisjes
ja maar dat was om zijn bakvisje te beschermenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:56 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Goed punt, maar op zich is toch wel vastgesteld dat hij ook in eerste instantie heeft gelogen?
Jij zou advocaat moeten wordenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:57 schreef WRH het volgende:
[..]
ja maar dat was om zijn bakvisje te beschermen
tegen al die negatieve publiciteit.
Nee, maar op het moment dat ze twijfels heeft over een advies van Ficq heeft ze wel iemand waarmee ze even kan overleggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:54 schreef WRH het volgende:
[..]
die verwacht ik niet, de ene is een persoons-/familie recht advocaat, de ander een strafrecht advocaat, dat zijn 2 hele verschillende disciplines.
Ik zou in een strafrecht zaak mijn vingers niet willen branden met een familie recht advocaat. (of omgekeerd), zeker niet met zo'n high profile zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |