Mijn moeder, nicht en zusje gingen van de week even in de avond een wandelingetje maken. Het was een warme avond, niks aan de hand. Mijn zusje laat per ongeluk haar stuiterbal onder een auto terechtkomen. Ze knielde vlak naast de auto neer in de poging om haar bal te pakken.
Soo what's next....komt er een agent aan en roept heel bruut: hierrr komen jullie. Wat blijkt: de auto was van de burgemeester en die stond dus onder toezicht van agenten in een busje verderop.
Ze dachten dat mijn zusje de handlangster was van die 2 vrouwen (mijn moeder en nicht dus) en dat ze terroristen waren die een bom onder de auto wilden plaatsen.
Daarna werden ze alledrie als ware criminelen weggevoerd naar het politibureau en in de cel gezet.
Mijn moeder kon zich vooral een lange, grove man herinneren die heel kleinerend en uit de hoogte deed en hen beschuldigde van terroristische gedragingen en dat ze daarom geen identiteitsbewijzen bij zich hadden.
Wij werden thuis gebeld, dus mijn vader en ik kwamen ze redden met paspoorten en overtuigden ze dat ze onschuldig waren en mijn nicht mocht als bonus ook mee...joepie,een schrale troost

(ook al had ze geen ID).
Klacht is wel duidelijk. Agenten die zo triest doen en dat ze mijn beschaafde familieleden aanzien voor terroristen..
Mijn zusje (de zogenaamde bomplaatster) werd geplaatst in een aparte kinder (?) cel, mocht donald duck strips lezen en kreeg zelfs chocomelk van die oh zo aardige agenten (vast omdat ze minderjarig was)

pff
PS: dit is geen zelfverzonnen verhaal, maar echt gebeurd
[ Bericht 0% gewijzigd door Mineraalwater2 op 17-08-2012 23:07:52 ]