abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126704732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheelt :P.

En wat is hoge snelheid? Ik rij nu meestal, afhankelijk van de drukte, tussen 120 en 150. Ik kan me voorstellen dat dat ding dan gaat rammelen en behoorlijk zoekerig wordt?
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder
pi_126713859
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:21 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Gaaf! kost dat nou?
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.

up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas :)

Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bhuddy op 19-05-2013 04:04:28 ]
pi_126714501
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 03:58 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.

up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas :)

Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf.
Hmm met sticker van de club achterop mn kofferdeksel, kunnen ze er niet omheen dat ik een clubber ben:)

En comfort, inderdaad zelfs mn vakantiekilometers heb ik als heerlijk ervaren. Had je mijn vakantieverslag trouwens al gelezen? :)
pi_126714524
pi_126714721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:48 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar ;). Zo'n Up is het komende jaar nog niet aan de orde overigens, maar heel misschien dat ik 'm als werkauto krijg over een tijdje. Ben wel benieuwd of ik daarmee uit de voeten zou kunnen, vandaar :P
Schip ahoy!
pi_126714788
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar ;). Zo'n Up is het komende jaar nog niet aan de orde overigens, maar heel misschien dat ik 'm als werkauto krijg over een tijdje. Ben wel benieuwd of ik daarmee uit de voeten zou kunnen, vandaar :P
Mjah aan een bmw zal hij niet toppen de up, maar dat is niet meer dan logisch. :D
pi_126714809
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg.
Schip ahoy!
pi_126714876
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg.
Persoonlijk vind ik de up hoger in kwaliteit als bijvoorbeeld een c1, alleen al qua rijgevoel..
pi_126714898
Dat is dus het nadeel. Ik heb al eens in zo'n Aygo gezeten maar dat vond ik echt een klein irritant brik. Zo'n stalen unit met een stoeltje erin gelast. Net als bijvoorbeeld een Twingo. Erg klein ook, allemaal, ik werd er bijna claustrofobisch van.
Schip ahoy!
pi_126714908
Probeer de Toyota iQ dan :) zal je echt verbazen en voelt lekker ruim.

Ik heb zelf ook een Lexus LS 400 en dat rijdt natuurlijk comfortabeler, stiller, sneller ;)

Maar comfort was ook niet de reden dat ik het kleine autootje kocht, heb hem ook nog verlaagd en dikke wielen eronder dus dat is helemaal verdwenen. Je kan wel heerlijk ermee door de bochten :D

Nee ik zou er geen uren in kunnen zitten denk ik :P merk het met m'n benen al wel bij lange ritjes, want ik moet de stoel omlaag zetten en daardoor heb je iets minder steun aan de onderkant van je benen.
Facts don't care about your feelings
pi_126716862
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden?

YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje.
pi_126716910
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Ben zelf 1.92 en zit echt heerlijk in de auto.
Gisteren half Nederland door gereden en je komt gewoon relax de auto uit.

Je hebt helemaal niet het gevoel dat je in een relatief kleine auto rijdt.
pi_126717027
Veel positieve verhalen over De up! :) Nice!
Heb zelf rijles in een Polo, en ik kom er cónstant gebroken uit, vind hem echt niet lekker zitten. En hij heeft voor een auto van dat formaat (Hij is toch bijna 4 meter lang) weinig binnenruimte bij de voorstoelen...
pi_126717119
Hoe zuinig rijdt de Up! op de snelweg als je gewoon 120/130 rijdt?
pi_126717576
100km/h: 1:23
110km/h: 1:21
120km/h: 1:18
130km/h: 1:16,5
140km/h: 1:15
150km/h: 1:14

Is wel de 60pk versie. De 75pk heeft een kortere 5, draait dus wat meer toeren en is wat onzuiniger bij dezelfde snelheid
pi_126717865
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig :D
Schip ahoy!
pi_126717947
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig :D
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt? :)
Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee.
Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden.
Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht.
pi_126717993
Sja, wil je een goed verbruik moet je je aanleren om niet harder dan 120 te rijden. Wij rijden incl file 1:19 gemiddeld. Zonder file met stadsverkeer 1:21, in de stad is de Up goed zuinig te rijden.
pi_126718006
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:36 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt? :)
Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee.
Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden.
Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht.
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk :)
Schip ahoy!
pi_126718008
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:57 schreef Bhuddy het volgende:
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden?

YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=708 u vraagt, wij plakken!
pi_126718040
Daarom rij ik nu ook diesel overigens. Voldoende power boven de 120 maar het verbruik toch nog enigszins binnen de perken.
Schip ahoy!
pi_126718049
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk :)
T zal m ook niet in de snelheid zitten die je wilt halen, maar hoe he hem haalt, normaal of iets rustiger optrekken, en je snelheid vasthouden, geven een gunstig gebruik.
pi_126718087
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Als je gewoon 120kmh op de gps rijdt blijft je verbruik netjes op de 1:19 steken. Best netjes lijkt me.
pi_126718091
Mja, maar voor zo'n Up gaat niemand aan de kant dus da's telkens opnieuw weer op gang komen. En vlot weg willen zijn helpt ook niet. Conclusie: ik ga alleen zo'n Up overwegen als de baas 'm betaalt :P
Schip ahoy!
pi_126718177
Je eerste argument is echt een kulreden, heb gemerkt dat met wat fellere en wittere dagrijverlichting iedereen aan de kant gaat in de Up. Gisteren amsterdam den haag over de a44 met 140+ constant, iedereen ging aan de kant hoor ;) bovendien is het ook niet zo dat je niet vlot wegkomt bij het stoplicht, je moet alleen niet constant stoplichtsprintjes doen ;)
pi_126718387
@mdma: ik heb gereageerd, leuk verslag! Wel veel pech zeg..
pi_126718432
Ja inderdaad, had er net ook nog wat neergezet, over mn gespoten wielkast haha.

Heb beide kanten zelf maar uitgedeukt met rubber hamer, helemaal mooi krijg je t niet meer, maar t geld groeit gewoonweg niet op mn rug.
pi_126718803
Geen all risk verzekering?
pi_126718853
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:05 schreef Bhuddy het volgende:
ja, maar ook dan moet je betalen he...
pi_126718961
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:05 schreef Bhuddy het volgende:
Schade lager dan pakweg 2-3k moet je bijna nooit claimen (tenzij je een topkorting heb en alleen in schadevrije jaren, maar niet in premie terugvalt). Als je nog wat laag op de bonus/malus-ladder zit, betaal je je schade drie keer. Minimaal.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')