Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onderquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheelt.
En wat is hoge snelheid? Ik rij nu meestal, afhankelijk van de drukte, tussen 120 en 150. Ik kan me voorstellen dat dat ding dan gaat rammelen en behoorlijk zoekerig wordt?
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.quote:
Hmm met sticker van de club achterop mn kofferdeksel, kunnen ze er niet omheen dat ik een clubber ben:)quote:Op zondag 19 mei 2013 03:58 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs.
up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas
Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf.
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maarquote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:48 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder
Mjah aan een bmw zal hij niet toppen de up, maar dat is niet meer dan logisch.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar. Zo'n Up is het komende jaar nog niet aan de orde overigens, maar heel misschien dat ik 'm als werkauto krijg over een tijdje. Ben wel benieuwd of ik daarmee uit de voeten zou kunnen, vandaar
Persoonlijk vind ik de up hoger in kwaliteit als bijvoorbeeld een c1, alleen al qua rijgevoel..quote:Op zondag 19 mei 2013 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg.
Ben zelf 1.92 en zit echt heerlijk in de auto.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch?
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?quote:Op zondag 19 mei 2013 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijkquote:Op zondag 19 mei 2013 12:36 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt?![]()
Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee.
Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden.
Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=708 u vraagt, wij plakken!quote:Op zondag 19 mei 2013 11:57 schreef Bhuddy het volgende:
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden?
YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje.
T zal m ook niet in de snelheid zitten die je wilt halen, maar hoe he hem haalt, normaal of iets rustiger optrekken, en je snelheid vasthouden, geven een gunstig gebruik.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk
Als je gewoon 120kmh op de gps rijdt blijft je verbruik netjes op de 1:19 steken. Best netjes lijkt me.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk
Schade lager dan pakweg 2-3k moet je bijna nooit claimen (tenzij je een topkorting heb en alleen in schadevrije jaren, maar niet in premie terugvalt). Als je nog wat laag op de bonus/malus-ladder zit, betaal je je schade drie keer. Minimaal.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |