abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115669473

Volgens de stemwijzer moet ik op deze partij stemmen... Maar ik ken deze partij nog niet..
Is het een beetje haalbaar voor deze partij wat zeteltjes te krijgen en hoe ziet die partij er verder uit? Is het een beetje serieus te nemen?
Rustig aan.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 03:11:11 #2
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_115669520
Ik ken het niet, ik vind het ook zonde om op die kleine partijen te stemmen. Krijgen max. 3 zetels, waardoor ze toch uiteindelijk vrijwel niets te zeggen krijgen. Dan stem ik liever op een van de grotere kanshebbers waar ik mee kan leven :)
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
pi_115669542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 03:11 schreef Joeri. het volgende:
Ik ken het niet, ik vind het ook zonde om op die kleine partijen te stemmen. Krijgen max. 3 zetels, waardoor ze toch uiteindelijk vrijwel niets te zeggen krijgen. Dan stem ik liever op een van de grotere kanshebbers waar ik mee kan leven :)
Ik vind het toch wel een interessant ogend partijtje...
Stel nu dat het 3 zetels krijgt... Dan gaat men in die komende 4 jaar het partijtje wel een stuk serieuzer nemen... Nu 3 zetels lijkt me niet niks in ieder geval.
Maar stel nu dat het een soort piratenpartij is... Daar schiet je niks mee op naar mijn mening... Dat is gewoon een protest partijtje..
Ik vind die toelichtingen ook wel goed bij de stemwijzer.

[ Bericht 4% gewijzigd door kingtoppie op 17-08-2012 03:23:12 ]
Rustig aan.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:06:40 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_115672828
LibDem is niet heel nieuw. Sammy van Tuyl is al jarenlang de kopman van die club. Partij dwarrelt altijd ergens tussen VVD, 66 en Groenlinks.
pi_115687209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:06 schreef Hexagon het volgende:
LibDem is niet heel nieuw. Sammy van Tuyl is al jarenlang de kopman van die club. Partij dwarrelt altijd ergens tussen VVD, 66 en Groenlinks.
Maar schiet niet echt op dan... Waarom doen ze niks met campagnes en proberen ze een beetje mee te doen?
Trots op nederland kreeg ook 1 zetel oid eerst... Moeten zij al helemaal kunnen dan.
Rustig aan.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:08:32 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_115688738
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar schiet niet echt op dan... Waarom doen ze niks met campagnes en proberen ze een beetje mee te doen?
Trots op nederland kreeg ook 1 zetel oid eerst... Moeten zij al helemaal kunnen dan.
Trots heeft nooit op eigen kracht een kamerzetel behaald. Die heeft Verdonk via de VVD gekregen. Dus ze had in die zin al een gratis podium.

LibDem trekt niet echt veel aandacht. Ik denk ook omdat die partij niet in een behoefte voorziet waar nog geen partij voor is. Ik bedoel dan kun je net zo goed op een van de paars partijen stemmen.
pi_115691991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Trots heeft nooit op eigen kracht een kamerzetel behaald. Die heeft Verdonk via de VVD gekregen. Dus ze had in die zin al een gratis podium.

LibDem trekt niet echt veel aandacht. Ik denk ook omdat die partij niet in een behoefte voorziet waar nog geen partij voor is. Ik bedoel dan kun je net zo goed op een van de paars partijen stemmen.
Grappig wel dat ik het met je eens ben wat dat betrefd.. Maar de paarse partijen via stemwijzer erg laag scoren.
Rustig aan.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:11:00 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_115807551
Ze hebben trouwens wel een aardige vis als lid binnengehaald

Op nummer 50 van hun lijst staat voomalig VVD ideoloog Frank Ankersmit
pi_115807623
Deze partij scoort bij mij ook steevast erg hoog in al mijn stemwijzers.

Dat wekt mijn nieuwsgierigheid. Tijd om eens een programma van hun te lezen.

Niet dat ik op ze ga stemmen btw.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115807708
Hun ideeen zijn goed naar mijn mening.. Ze zouden zo mijn stem krijgen hadden ze nu net zoveel stemmen als d66 bijvoorbeeld.
Rustig aan.
pi_115808050
Ik zit het programma eens door te lezen en het is een soort kruising tussen GroenLinks en D'66 inderdaad. Wat mij betreft kan dat best een interessant (ideaal?) compromis zijn.

Op sommige punten linkser dan GroenLinks, en op sommige punten rechtser dan D'66 dat wel.

Alleen aangezien ze niet eens 1 zetel gaan halen zou ik mijn stem op Libdem als een verloren stem beschouwen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115808196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zit het programma eens door te lezen en het is een soort kruising tussen GroenLinks en D'66 inderdaad. Wat mij betreft kan dat best een interessant (ideaal?) compromis zijn.

Op sommige punten linkser dan GroenLinks, en op sommige punten rechtser dan D'66 dat wel.

Alleen aangezien ze niet eens 1 zetel gaan halen zou ik mijn stem op Libdem als een verloren stem beschouwen.
Daarom...

Een marketing campagne zou alles daarin veranderen ben ik geneigd te zeggen.
Rustig aan.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:12:10 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_115822159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 03:11 schreef Joeri. het volgende:
Nou, ik vind anders dat de Partij voor de Dieren angstaanjagend veel invloed heeft, zelfs met 2 kutzeteltjes. Ze dienen continu jankerige dieren-moties in, die door de andere partijen nog serieus worden behandeld ook.

SGP zelfde verhaal, die gedoogde af en toe ook lekker mee met Bruin I.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:27:50 #14
351780 Piye
King of Kush
pi_115822742
Ik kreeg hetzelfde advies van de stemwijzer en deel hun ideologie behoorlijk, maar ik twijfel heel erg of ik m'n stem wil geven aan een partij die waarschijnlijk de kamer niet haalt.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_115847692
Zoals jullie misschien inmiddels weten ben ik een erg linkse jongen (bijna altijd SP gestemd), maar deze partij vind ik er prima uitzien. Geen geschreeuw, maar rustig en degelijk ogend met fatsoenlijke standpunten.

Dat deze partij geen gat zou opvullen vind ik niet. De VVD is erg rechts en alleen geschikt voor niet al te slimme mensen die geld over hebben, D66 en GL lopen als makke schapen achter Europa aan en verwaarlozen daarnaast hun sociale kant.

LibDem heeft een realistisch-kritische visie op Europa, is sociaal en begrijpt dat rechts en liberaal niet hetzelfde is. Tenslotte ook prima dat ze niet aan die 3% vast willen houden, maar de samenleving willen opbouwen in plaats van afbreken. Dus ja, naast de SP, de PvdD en de CU toch nog een vierde kandidaat voor mijn stem op 12 september.
pi_115868951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:27 schreef Piye het volgende:
Ik kreeg hetzelfde advies van de stemwijzer en deel hun ideologie behoorlijk, maar ik twijfel heel erg of ik m'n stem wil geven aan een partij die waarschijnlijk de kamer niet haalt.
Ik heb nog nooit iets van ze gehoord... Ook nu zijn ze nog steeds super onbekend :o

Als ze nou eens een marketing compagne erdoorheen gooien, dan geef ik ze wel mijn stem.
Rustig aan.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:40:05 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115896813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 00:11 schreef Hexagon het volgende:
Ze hebben trouwens wel een aardige vis als lid binnengehaald

Op nummer 50 van hun lijst staat voomalig VVD ideoloog Frank Ankersmit
Ha, nog een reden om deze club mijn stem te geven. Ik houd mijn handen schoon.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:44:10 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115896865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:48 schreef kingtoppie het volgende:

Als ze nou eens een marketing compagne erdoorheen gooien, dan geef ik ze wel mijn stem.
Die politieke marketing ben ik nu juist zo zat. Waarom heb je een nietszeggende reclamespot of slogan nodig om je te laten overtuigen? Waarom als een braaf schaap achter de tijdgeest aanhobbelen?
pi_115899086
Op papier ziet het er allemaal wel leuk uit, maar het is weinig meer dan een kleine hobbyclub.
In the future everybody will be a meme for fifteen minutes.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:55 #20
351780 Piye
King of Kush
pi_115900055
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die politieke marketing ben ik nu juist zo zat. Waarom heb je een nietszeggende reclamespot of slogan nodig om je te laten overtuigen? Waarom als een braaf schaap achter de tijdgeest aanhobbelen?
Als jij als nieuwe partij meedoet aan de verkiezingen is het wel zo handig om wat bekendheid te verwerven. Behalve bij de stemwijzer is deze partij gewoon compleet onzichtbaar, die maken geen schijn van kans.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:15:42 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115911753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:14 schreef Piye het volgende:

[..]

Als jij als nieuwe partij meedoet aan de verkiezingen is het wel zo handig om wat bekendheid te verwerven. Behalve bij de stemwijzer is deze partij gewoon compleet onzichtbaar, die maken geen schijn van kans.
Prima, maar iemand die de partij kent en diens standpunten deelt, heeft toch zo'n wervingscampagne niet nodig om alsnog overtuigd te worden?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:21:54 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_115912023
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:36 schreef Sieyes het volgende:
Op papier ziet het er allemaal wel leuk uit, maar het is weinig meer dan een kleine hobbyclub.
Het is vooral dat ik hun liberale standpunten graag bij D66 had gezien, maar daar juist met anti-liberale plannetjes word bestookt. Hetzelfde geldt, in ergere mate, voor de VVD. Die partijen krijgen echt mijn stem niet. Andere partijen waren al niks, zullen niks worden ook. Wat blijft er dan over?
pi_115912069
Staat bij mij deze keer ook (weer eens) bovenaan in de Stemwijzer (niet dat dat zo veel zegt, maar toch). Twijfel tussen D66 en LibDem, als alle mensen die het 'wel een goede partij vinden maar er toch niet op stemmen omdat ze zo klein zijn' er gewoon op zouden stemmen, was het ook geen kleine partij meer natuurlijk. Alhoewel ik eerlijk toegeef dat ik zelf ook snel 'een grote' pak. Op de 1 of andere manier heb je dan toch het idee dat je stem meer waard is ofzo. Onzin natuurlijk.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:35:04 #24
351780 Piye
King of Kush
pi_115912493
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Prima, maar iemand die de partij kent en diens standpunten deelt, heeft toch zo'n wervingscampagne niet nodig om alsnog overtuigd te worden?
Nee, maar aangezien ze de kiesdrempel toch niet gaan halen ga ik m'n stem niet aan ze verspillen. Natuurlijk denken meer mensen zo en zouden ze de kiesdrempel misschien wel halen als niemand zo dacht, maar wat mij betreft moet je daar als nieuwe partij gewoon rekening mee houden.
pi_115922606
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is dus niet het punt.
Rustig aan.
pi_115972363
Het verkiezingsspotje van LibDem:

Inhoudelijk best goed, maar een beetje knullig gemaakt. De lijsttrekker steekt een verhaaltje af, maar kijkt niet in de camera. Hij spreekt de kijker niet direct toe; beetje jammer.

Als ik meerdere stemmen mocht verdelen, zou LibDem er uit sympathie zeker eentje krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')