abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115643941
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115644228
*O* *O*
Lowlands zin in!
Zin in Lowlands!
*O* *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115644253
Mc85, ben je helemaal nooit moe? Een vriend van mij heeft het delayed sleep phase syndrome, waardoor hij pas tegen de ochtend in slaap kan vallen. Hij heeft een weblog waar hij er eens over geschreven heeft: http://mainzerbeobachter.(...)leep-phase-syndrome/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115644282
grr, koffie over m'n witte tshirt gemorst...terwijl ik vanavond nog een afspraak heb.

Maar een nieuw tshirt gekocht!
pi_115644673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:31 schreef Phaidra het volgende:
Mc85, ben je helemaal nooit moe? Een vriend van mij heeft het delayed sleep phase syndrome, waardoor hij pas tegen de ochtend in slaap kan vallen. Hij heeft een weblog waar hij er eens over geschreven heeft: http://mainzerbeobachter.(...)leep-phase-syndrome/
Vrijwel nooit, behalve sochtends als ik op moet staan. :{
Dat verhaal klinkt wel herkenbaar, behalve dan dat slaap inhalen in het weekend. Ook al ben ik moe sochtends, toch word ik altijd wel redelijk op tijd wakker. Ik sta normaal rond 7:30 op, in het weekend tussen 8 en 9. En ik val meestal pas rond 2:00 in slaap. Ik kan wel bijvoorbeeld ineens veel vroeger opstaan zonder problemen, maar dan wordt je ineens uit je ritme gerukt lijkt het wel. Zoals vanochtend 4:30 ging wel aardig. Toen sliep ik rond 0:30 (was er om 23 uur in gaan liggen...)
pi_115644954
Zoo weer lekker gewerkt! Daarnaast aan m'n studie werken dus lekker verstandig bezig ;)
Worry is a misuse of imagination
pi_115645028
Maar misschien helpt melatonine ook wel. Nog nooit geprobeerd.
Een andere oplossing is veel fysiek zware dingen doen. Als ik een dag heb gesurft kan ik wel beter slapen. Net als verhuizen, heb een paar keer als verhuizer gewerkt, 12 uur per dag sjouwen en dan kan ik ineens wel normaal slapen. 2 uur fietsen heeft die werking weer niet dat is niet lang/zwaar genoeg blijkbaar.

Soms heeft het zn voordelen, laatst tijdens het WK op zee was iedereen helemaal dood na afloop van de wedstrijden, maar ik had het gevoel dat ik nog wel langer had gekund :')
Tuurlijk ben ik kort na zo'n wedstrijd fysiek wel gesloopt, maar na een kwartiertje niks doen kan ik er wel weer opnieuw tegen aan. Zeker als ik iets heb gegeten.

Ik drink ook nog maar weinig koffie nog max 2 of 3 per dag en niet na 3 uur smiddags. dus daar zou het bijna niet aan kunnen liggen. Ik gebruik weinig suikers etc. dus ja. Wat het dan wel is, misschien wel dat DSPS.. Ik weet wel dat ik meer uit me zelf zou halen als een dag 26 uur zou duren.. Maar ja dat wordt em denk ik niet.

Maar goed, ben er vandoor, even een stukje op de racefiets met die slechtziende kerel. Kijken of we dit keer niet vallen :o

[ Bericht 9% gewijzigd door the85mc op 16-08-2012 15:54:54 ]
pi_115645701
Ik zou het een keer proberen die melatonine Mc85. Ik gebruik het sinds kort en ben vrij enthousiast.
pi_115646572
Live vanuit Afrika: de laatste afvaltip. Iets verkeerds eten waardoor je darmen over de zeik raken en je de hele dag in bed ligt (op een paar runs richting het toilet na), bijna niets meer wil eten en dus afvalt als een malle. Wat dan ook meteen het enige voordeel is (verder gaat het prima hoor, ben niet doodziek denk ik).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_115646736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:31 schreef Chicolate het volgende:
Live vanuit Afrika: de laatste afvaltip. Iets verkeerds eten waardoor je darmen over de zeik raken en je de hele dag in bed ligt (op een paar runs richting het toilet na), bijna niets meer wil eten en dus afvalt als een malle. Wat dan ook meteen het enige voordeel is (verder gaat het prima hoor, ben niet doodziek denk ik).
Datzelfde heb ik ook gehad in Kenia, was zo 7 kilo kwijt. Zat er ook zo weer aan, though. :D Hopelijk kan je nog een beetje genieten van je laatste dagen!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_115646888
Ik ga zo (door mama) zelfgemaakte kroketten eten. Zo ontzettend nom! :9
pi_115646941
BAM! Congres officieel afgesloten! :) Morgen terug naar NL! Ik vind het ook wel welletjes nu.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115646988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ga zo (door mama) zelfgemaakte kroketten eten. Zo ontzettend nom! :9
Oe! :9

Ik ga morgen een broodje kaas eten! Zonder sla, tomaat, komkommer, jalapenos, pepperoni, saus en wat dies meer zei :+
pi_115647043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
BAM! Congres officieel afgesloten! :) Morgen terug naar NL! Ik vind het ook wel welletjes nu.
Voor morgen alvast een fijne reis terug :)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:43 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oe! :9

Ik ga morgen een broodje kaas eten! Zonder sla, tomaat, komkommer, jalapenos, pepperoni, saus en wat dies meer zei :+
Een zelfgemaakt broodje kaas? :9
pi_115647082
Waarom zonder? :@ Jalapenos :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115647089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:35 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Datzelfde heb ik ook gehad in Kenia, was zo 7 kilo kwijt. Zat er ook zo weer aan, though. :D Hopelijk kan je nog een beetje genieten van je laatste dagen!
7? Zoveel heb ik niet meer over, dan ga ik richting ondergewicht xD. Ik hoop het op een max 2 kg te houden, dat kan ik nog wel hebben zonder een hele nieuwe garderobe aan te moeten schaffen.
pi_115647128
Gewoon een hollands broodje kaas. Zonder amerikaans gedoe ;)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:47:28 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115647154
Jalapenos :9
Niet meer actief op Fok!
pi_115647183
Oh kroketten O+.
pi_115647221
Fatsoenlijk brood en belegen kaas was het eerste wat we aten toen we thuiskwamen. Heerlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115647268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:45 schreef Chicolate het volgende:

[..]

7? Zoveel heb ik niet meer over, dan ga ik richting ondergewicht xD. Ik hoop het op een max 2 kg te houden, dat kan ik nog wel hebben zonder een hele nieuwe garderobe aan te moeten schaffen.
Eh, toen ik er zeven kwijt was tikte ik dat ondergewicht ook wel bijna aan. Wat ik wilde zeggen was dat die kilo's er gewoon weer aanzaten toen ik weer normaal kon eten enzo :) .
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_115647277
Volkorenbrood met pindakaas, dat had ik pas gemist. O+
pi_115647296
kroketten en bokkepootjes, dat mis ik!
pi_115647344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fatsoenlijk brood en belegen kaas was het eerste wat we aten toen we thuiskwamen. Heerlijk.
Ik las al dat ik ook nog met kattenmelk aan het mengen moet om ze te laten wennen? Dat waren ze zelf ook van plan, maar als het er op aankomt gaat het net als bij de kleinkinderen :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:55:36 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115647420
Kroketten :9

Ik eet spinaziepizza vanavond :+ En ga denk ik nog even dansjes maken. Morgenochtend vroeg bus-trein-vliegtuig, en dan Ierland! *O* *TT-gericht-dansje* :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')