Fijn lekker huren en flinke huurverhogingen in het verschiet zien met je bovenmodaal salaris.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ja ja... afgunst jegens huurders en aflossers zal wel weer flink gaan toenemen
Nou... nou... een flinke huurverhoging hoorquote:Op woensdag 19 september 2012 11:55 schreef Basp1 het volgende:
Fijn lekker huren en flinke huurverhogingen in het verschiet zien met je bovenmodaal salaris.![]()
Goed om te horen dat je jouw schuldprobleem aanpakt Basp1, je bent een van de weinige verstandige mensenquote:Mijn brutohypotheek lasten door mijn jaarlijkse aflossing is nu onder de 300 euro per maand gedaald.
De meeste hypotheekverstrekkers hier zijn verstandig alleen die pakken het anders aan om hun aflossing te sparen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed om te horen dat je jouw schuldprobleem aanpakt Basp1, je bent een van de weinige verstandige mensen
Ja maar je blijft steeds maar hetzelfde liedje zingen Xeno. Diegenen die niet aflossen zijn niet handig bezig, dat riepen we topics geleden al. Maar er zijn tig mensen die wel gewoon aflossen. Ja prima dat dat huis naar 150k gaat, maar voor die 150k krijg jij dan nog steeds geen financiering.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat huis van 250k gaat natuurlijk eerder richting de 150k, want zoals je weet is er op papier al lang 50k af. Die laatste 50k gaan we de komende jaren zien. Tja... een beetje sparen en dan de rest financieren via een hypotheek omdat je zelf aardig wat inbrengt zal geen probleem zijn voor de bank. Juist de mensen die 100% moeten financieren trekken aan het kortste eind in een markt met dalende prijzen van het onderpand.
'Wie tegen vrienden zegt dat ie de hypotheek aan het aflossen is, wordt als een loser beschouwd. Maar als de eerste ton eraf is, word je behandeld alsof je de Postcode loterij hebt gewonnen.'
- Gerhard Hormann
Ja ja... afgunst jegens huurders en aflossers zal wel weer flink gaan toenemen
Waarom niet ? Financiering is afhankelijk van je inkomen niet de waarde van je huis althans binnen grenzen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar je blijft steeds maar hetzelfde liedje zingen Xeno. Diegenen die niet aflossen zijn niet handig bezig, dat riepen we topics geleden al. Maar er zijn tig mensen die wel gewoon aflossen. Ja prima dat dat huis naar 150k gaat, maar voor die 150k krijg jij dan nog steeds geen financiering.
over het algemeen zit er een zeer groot verschil in de dalingen, verplichte verkopen dalen vaak erg hard, met druk van de bank.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet ? Financiering is afhankelijk van je inkomen niet de waarde van je huis althans binnen grenzen.
Overigens daalt het hier hard 35000 af van het appartement wat ik voor ogen had. Jammer dat ik na een berekening er achter ben gekomen dat het voor mij niet loont.
Oh wellicht peanuts met de dalende waarde van koopwoningen, maar jij huurt, en jij moet dus straks 5% meer gaan betalen. Hoe is het voor jou dan relevant dat koopwoningen in prijs dalen? Jij hebt geen koopwoning, jij moet huur betalen en die wordt hoger. Wat je dan zeggen? Oh maar dat ik X% meer moet gaan betalen maakt niet uit want de koopwoningen dalen sneller?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... nou... een flinke huurverhoging hoor![]()
5% bovenop de inflatie was het toch? Nou.... peanuts in verhouding met de rap dalende waarde van koopwoningen.
[..]
Goed om te horen dat je jouw schuldprobleem aanpakt Basp1, je bent een van de weinige verstandige mensen
* Whuzz betaalt inmiddels minder belastingen door de lagere WOZ.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh wellicht peanuts met de dalende waarde van koopwoningen, maar jij huurt, en jij moet dus straks 5% meer gaan betalen. Hoe is het voor jou dan relevant dat koopwoningen in prijs dalen? Jij hebt geen koopwoning, jij moet huur betalen en die wordt hoger. Wat je dan zeggen? Oh maar dat ik X% meer moet gaan betalen maakt niet uit want de koopwoningen dalen sneller?
Alsof dat wat uitmaakt voor jouw situatie. Van jouw besteedbaar inkomen moet je een hoger deel over maken aan huur, wat betekent dat je minder overhoudt om uit te geven/te sparen. Alsof het voor jou dan boeit dat iemand aan de andere kant van de stad een huis heeft dat op papier 30k minder waard is.
jawel, maar hoe is dat gunstig voor Xeno? Of denk je dat dat huis waar die woningcorporatie eigenaar van is die gedaalde WOZ doorberekend in een gunstigere huurprijs voor Xeno?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
* Whuzz betaalt inmiddels minder belastingen door de lagere WOZ.
Dus door de dalende huizenprijzen zijn mijn maandlasten voor wonen gedaald
Niet. Ik bekrachtig slechts jouw punt. Niet alleen hebben huizenbezitters geen last van de stijgende huren en Xeno wél, huizenbezitters profiteren ook nog eens van lager wordende lasten en Xeno niét.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
jawel, maar hoe is dat gunstig voor Xeno? Of denk je dat dat huis waar die woningcorporatie eigenaar van is die gedaalde WOZ doorberekend in een gunstigere huurprijs voor Xeno?
Omdat je op een gegeven moment graag op jezelf wil en zoquote:Op woensdag 19 september 2012 14:52 schreef HD9 het volgende:
Er staan nu al veel huurwoningen leeg, ik denk dat er wel een relatie is tussen aanbod / vraag en huurprijs
waarom zou je 800 euro uitgeven aan huur, als je thuis ook een kamertje hebt
Ik heb ook een kennis in huis die meebetaalt aan de huur sinds kort, gaat prima op de zolderetage
moet je eens in moscow gaan kijken hoe men daar woont, dan kan er hier nog wel heel wat ingedikt wordenquote:Op woensdag 19 september 2012 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je op een gegeven moment graag op jezelf wil en zoEn ja dat kost geld.
Je hebt iemand op je zolderkamer wonen ja? Zodat voor jou de huurlasten minder zijn?Wat ben ik blij dat ik geen mensen ken zoals jij. Of je bent een enorme centenneuker of je hebt gewoon geen cent te makken.
Ja en? En omdat ze dat in Moskou doen moet dat hier ook maar? Ja want daar hebben ze het inderdaad goed voor elkaar. Ga toch weg met je onzin. Je bent gewoon een verzuurde centenneuker.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
moet je eens in moscow gaan kijken hoe men daar woont, dan kan er hier nog wel heel wat ingedikt worden
Niet alleen moskou, ongeveer elk ander westers land woont men in de dichtbevolkte gebieden veel meer in appartementen maar dat kan niet hier, in NL moet zelfs nog de bijstandsmoeder in een 2 onder 1 kap kunnen wonen.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
moet je eens in moscow gaan kijken hoe men daar woont, dan kan er hier nog wel heel wat ingedikt worden
Volgens mij bepaald je budget vooral of je moet kopen of beter kunt huren. Want als je het salaris niet hebt om iets meer te kopen dan alleen maar een appartement met 1 slaapkamer en een VVE dan moet je misschien niet kopen als je overweging is dat je kinderen wil. Je relatie uit gaat? Ja, een huis op 2 salarissen kopen is nooit verstandig natuurlijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:23 schreef Sparqq het volgende:
kopen vs huren;
Locatie, type woning en de tijd dat je er wil blijven wonen bepalen de keuze of je beter kan kopen of huren.
Als je denkt er de komende 20 jaar te gaan wonen, ben je natuurlijk gek als je gaat huren. Maar als je denkt dat je over 3 jaar zomaar andere eisen stelt aan een woning dan is kopen op dit moment echt niet zo logisch. Dus dat leuke starters appartement (1 slaapkamer en een VVE) samen met je partner kopen zou ik toch echt niet doen, dan kans is groot dat je er binnen 3 jaar uitwilt; of je krijgt kids of de relatie is naar knoppen.
Dat maar de hoofdzaak is dat er een grote kans is dat ik na 2 jaar na het buitenland ga. De Kk nekken mij dan. Veel verdere dalingen voorzie ik niet voor een Nieuwbouw woning die initieel 155k kostte.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:49 schreef Artimunor het volgende:
[..]
over het algemeen zit er een zeer groot verschil in de dalingen, verplichte verkopen dalen vaak erg hard, met druk van de bank.
mensen die niet moeten, dalen vaak minder hard. eerst helemaal niet en nu een beetje.
wat bedoel je met lonen? meer maandelijkse woonkosten dan met huren?
of huurkosten Versus netto-maandelijkse-koophuiskosten + ge-extrapoleerd waardeverlies
dat laatste speelt wel mee maar valt alleen goks-gewijs in te vullen voor de toekomst.
Hoe bedoel je de Kk nekken je dan?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat maar de hoofdzaak is dat er een grote kans is dat ik na 2 jaar na het buitenland ga. De Kk nekken mij dan. Veel verdere dalingen voorzie ik niet voor een Nieuwbouw woning die initieel 155k kostte.
Ik wel... gemeenten gaan afwaarderen op hun grondposities en bouwvakkers mogen voor minder knaken aan de bak. Ook leveranciers van grondstoffen nemen genoegen met minder. Er zit nog heel wat deflatie in de pijplijn alvorens het grote geldprinten gaat gebeuren.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Veel verdere dalingen voorzie ik niet voor een Nieuwbouw woning die initieel 155k kostte.
8k die ik in 2 jaar moet afschrijven. De andere lasten kan ik makkelijk betalen.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je de Kk nekken je dan?
8k aan Kk? Hoe kan dat nou, wat voor huis heb jij dan?quote:Op woensdag 19 september 2012 17:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
8k die ik in 2 jaar moet afschrijven. De andere lasten kan ik makkelijk betalen.
120k zoveel is dat niet. Voor de verlaging bedroeg het +- 10% van het aankoop bedragquote:Op woensdag 19 september 2012 17:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
8k aan Kk? Hoe kan dat nou, wat voor huis heb jij dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |