abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115629971
Beste mensen

Ik heb dus ongeveer 1,5 maand geleden een behoorlijk duur paar schoenen gekocht, het gaan om een paar Dolce & Gabbana sneakers bij de Shoebaloo. Echter merk ik nu dat het ronde gedeelte aan de achterkant bij je hiel begint in te zakken. De achterkant is van leer in de vorm van je hiel, en er zit als het ware een stuk plastic in om het leer recht te houden. Ik merk nu dat bij allebei deze sneakers deze plastic stukken kapot zijn, waardoor het leer aan het inkrommen is. En als dat niet genoeg is, begint aan de binnenkant van de hiel ook nog eens een scheur te ontstaan aan de buitenzijde, en in de andere schoen is door deze verbuiging een gat in de binnenkant ontstaan. Hierdoor is het eigenlijk vrij duidelijk dat er een fabricage fout is en dat het alleen maar erger word. Nu heb ik gelukkig 2 maanden garantie, echter weet ik uit ervaring dat ze een atelier hebben waar deze schoenen naartoe gestuurd worden zodat ze gemaakt worden.

Maar hier ben ik het niet mee eens, het is dat ik vrij weinig zin heb om te lopen fotograferen op dit tijdstip anders had ik het jullie laten zien. Als dat gerepareerd moet worden zal de hele achterkant eruit moeten en om dit te laten doen door iemand anders dan Dolce & Gabbana zie ik niet zitten, omdat deze schoen dan in mijn ogen zijn karakter verliest waar ik flink wat geld voor heb neergeteld, ik wil gewoon een nieuw paar.

Nu ga ik er morgen in de middag naartoe, en ik zou graag weten hoe ik ervoor sta. Want bedrijven staan er niet om te popelen om een vervangende paar te geven en vooral niet omdat ze al gedragen zijn, nu hoop ik dus ook dat ik wettelijk gezien recht heb op een vervangend paar.

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik the law in me rug heb? of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt!

Alvast bedankt

Ambition
pi_115630912
Iets met de bon nog hebben en de garantie.
Google is your friend, abuse your friends
pi_115631047
Winkel heeft volgens de law :') het recht om het eerst proberen te repareren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 16 augustus 2012 @ 07:25:38 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_115631092
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 07:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Winkel heeft volgens de law :') het recht om het eerst proberen te repareren.
Waarbij je als klant natuurlijk het recht hebt dat het precies het zelde eruit ziet als voorheen met de zelfde functionaliteiten.
Where's my fear???
pi_115631492
Klopt, jij hebt een overeenkomst met de winkel en je moet ze eerst de kans geven het te herstellen. Dus de schoenen gaan naar het reparatiebedrijf van de winkelier. Mocht het daarna niet goed zijn dan zou het eventueel anders opgelost kunnen worden, psycholosche argumenten dat het niet goed voelt of omdat het D&G het altijd beter zal doen is geen sterk bewijs om het anders te laten doen.

Los daarvan, denk niet dat D&G de schoenen terugstuurt naar China, hooguit naar hetzelfde (soort) atelier als jouw winkelier dat ook doet. Met dus hetzelfde resultaat. :)

Wist trouwens niet dat ze (goede) schoenen maken bij D&G, weer wat geleerd.

[ Bericht 30% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 16-08-2012 08:43:35 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115631704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 02:11 schreef Ambition het volgende:
Als dat gerepareerd moet worden zal de hele achterkant eruit moeten en om dit te laten doen door iemand anders dan Dolce & Gabbana zie ik niet zitten, omdat deze schoen dan in mijn ogen zijn karakter verliest waar ik flink wat geld voor heb neergeteld, ik wil gewoon een nieuw paar.

Waarom verliest de schoen zijn karakter dan? Als ze het netjes repareren (minder dan dat moet je ook niet accepteren) ziet niemand, inclusief jijzelf, waar of door wie die schoen in elkaar gestikt is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 16 augustus 2012 @ 08:39:29 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115631711
De zinsnede 'the law in me rug' geeft aan dat je iets te hoog gegrepen hebt.
Sowieso, je koopt een paar schoenen van een duur merk, wat helemaal niet aangeeft dat het goede kwaliteit is, en je denkt daarna dat je daarom meer rechten hebt. Dat is dus niet zo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115631786
quote:
Beste mensen

Ik heb dus ongeveer 1,5 maand geleden een behoorlijk duur paar schoenen gekocht, het gaan om een paar Dolce & Gabbana sneakers bij de Shoebaloo. Echter merk ik nu dat het ronde gedeelte aan de achterkant bij je hiel begint in te zakken. De achterkant is van leer in de vorm van je hiel, en er zit als het ware een stuk plastic in om het leer recht te houden. Ik merk nu dat bij allebei deze sneakers deze plastic stukken kapot zijn, waardoor het leer aan het inkrommen is. En als dat niet genoeg is, begint aan de binnenkant van de hiel ook nog eens een scheur te ontstaan aan de buitenzijde, en in de andere schoen is door deze verbuiging een gat in de binnenkant ontstaan. Hierdoor is het eigenlijk vrij duidelijk dat er een fabricage fout is en dat het alleen maar erger word. Nu heb ik gelukkig 2 maanden garantie, echter weet ik uit ervaring dat ze een atelier hebben waar deze schoenen naartoe gestuurd worden zodat ze gemaakt worden.

Maar hier ben ik het niet mee eens, het is dat ik vrij weinig zin heb om te lopen fotograferen op dit tijdstip anders had ik het jullie laten zien. Als dat gerepareerd moet worden zal de hele achterkant eruit moeten en om dit te laten doen door iemand anders dan Dolce & Gabbana zie ik niet zitten, omdat deze schoen dan in mijn ogen zijn karakter verliest waar ik flink wat geld voor heb neergeteld, ik wil gewoon een nieuw paar.

Nu ga ik er morgen in de middag naartoe, en ik zou graag weten hoe ik ervoor sta. Want bedrijven staan er niet om te popelen om een vervangende paar te geven en vooral niet omdat ze al gedragen zijn, nu hoop ik dus ook dat ik wettelijk gezien recht heb op een vervangend paar.

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik the law in me rug heb? of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt!

Alvast bedankt

Ambition
Jij denkt dat die schoenen in een atelier in een slaperig stadje in Toscane met veel liefde volledig met de hand in elkaar worden genaaid door een Bertolli-mannetje met 40 jaar ervaring? Mis! Ook jouw paar schoenen is in elkaar geflanst door een Cambodjaanse kleuter!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 08:48:00 #9
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_115631831
quote:
Want bedrijven staan er niet om te popelen om een vervangende paar te geven en vooral niet omdat ze al gedragen zijn,
Daarom staan ze daar dus niet om te 'popelen', het is voor dat bedrijf gewoon goedkoper om het te repareren (waar je ook recht op hebt) dan om schoenen meteen te vervangen.
quote:
nu hoop ik dus ook dat ik wettelijk gezien recht heb op een vervangend paar.
En dat heb je dus niet. Succes.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_115631862
Eerst laten fixen, en als dat niet goed gedaan is alsnog boos worden is het devies.
pi_115631873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:49 schreef CafeRoker het volgende:
Eerst laten fixen, en als dat niet goed gedaan is alsnog boos worden is het devies.
en dan hebben ze wederom recht om de fouten te herstellen.
en daarna nogmaals!
pi_115631888
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:50 schreef kovenant het volgende:

[..]

en dan hebben ze wederom recht om de fouten te herstellen.
en daarna nogmaals!
dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je tussentijds niet boos mag worden ;)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:08:45 #13
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_115632141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij denkt dat die schoenen in een atelier in een slaperig stadje in Toscane met veel liefde volledig met de hand in elkaar worden genaaid door een Bertolli-mannetje met 40 jaar ervaring? Mis! Ook jouw paar schoenen is in elkaar geflanst door een Cambodjaanse kleuter!
Dit,
Het atelier doet het waarschijnlijk vele malen beter. Omdat zij het wel met de hand doen.
Overigens heb jij alleen een paar schoenen gekocht. Of de winkel, Cambodjaanse kleuter of Bertolli-mannetje ze repareert maakt niet ui. Als jij ze niet terug krijgt zoals ze horen te zijn; dan heb je een case.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_115632747
Als je dure schoenen wilt, koop dan schoenen van een goed schoenenmerk.
En als je gewend bent kwaliteitsschoenen te hebben, dan heb je vast een schoenmaker, laat die er eens naar kijken voor je teruggaat naar de winkel, dan heb je iig de mening van een expert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:41:43 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115632774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:40 schreef Leandra het volgende:
Als je dure schoenen wilt, koop dan schoenen van een goed schoenenmerk.
En als je gewend bent kwaliteitsschoenen te hebben, dan heb je vast een schoenmaker, laat die er eens naar kijken voor je teruggaat naar de winkel, dan heb je iig de mening van een expert.
Ik loop altijd op gympies en het beste merk daarin is Puma, heb duurdere merken gekocht maar die waren binnen de kortste keren kapot.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:44:54 #16
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_115632831
Daarom koop ik altijd schoenen van max 30 euro bij de scapino. Bijna niemand heeft het überhaupt door en als ze versleten zijn koop je een nieuw paar.
Waarschijnlijk worden die uit hetzelfde materiaal in dezelfde fabriek gemaakt als jouw prachtige traditionele merkproduct.
pi_115632860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik loop altijd op gympies en het beste merk daarin is Puma, heb duurdere merken gekocht maar die waren binnen de kortste keren kapot.
Ik bedoelde schoenenmerken; Van Bommel, Van Lier, Greve.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:45:53 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115632861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Daarom koop ik altijd schoenen van max 30 euro bij de scapino. Bijna niemand heeft het überhaupt door en als ze versleten zijn koop je een nieuw paar.
Waarschijnlijk worden die uit hetzelfde materiaal in dezelfde fabriek gemaakt als jouw prachtige traditionele merkproduct.
Ik had ooit schoenen van 1,- bij scapino die al binnen een dag kapot waren :(. Omdat ze maar 1,- kostten was het niet de moeite er mee terug te gaan helaas.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:46:10 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115632866
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik bedoelde schoenenmerken; Van Bommel, Van Lier, Greve.
WELLUK?
Een gedicht over Maanvis
pi_115632919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WELLUK?
?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115632976
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

?
vertaling vanuit Maanvis: ik loop op gympen en naar leren schoenen kijk ik niet, daardoor komen mij deze merken volledig onbekend voor :P
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:52:20 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115632998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

vertaling vanuit Maanvis: ik loop op gympen en naar leren schoenen kijk ik niet, daardoor komen mij deze merken volledig onbekend voor :P
Goedzo!
Een gedicht over Maanvis
pi_115633079
graag gedaan :+
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:09:28 #24
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_115633407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Dat dus! Honderden euro's uitgeven aan schoenen :') Geen hond die het ziet of je toevallig een dure schoen aan hebt. En als ze het wel zien, wat dan nog? Hangt je eigenwaarde af van de mening van anderen over jouw schoenen? Dat is dieptriest.
pi_115635026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat dus! Honderden euro's uitgeven aan schoenen :') Geen hond die het ziet of je toevallig een dure schoen aan hebt. En als ze het wel zien, wat dan nog? Hangt je eigenwaarde af van de mening van anderen over jouw schoenen? Dat is dieptriest.
Ik snap best dat iemand zoveel geld aan schoenen uitgeeft maar dan moet het wel kwalitatief een goede schoen zijn. De schoen moet lekker zitten en vooral van goed materiaal gemaakt zijn zodat de schoen niet binnen een paar jaar al kapot is.

En verder:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 08:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')