Waarbij je als klant natuurlijk het recht hebt dat het precies het zelde eruit ziet als voorheen met de zelfde functionaliteiten.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 07:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Winkel heeft volgens de lawhet recht om het eerst proberen te repareren.
Waarom verliest de schoen zijn karakter dan? Als ze het netjes repareren (minder dan dat moet je ook niet accepteren) ziet niemand, inclusief jijzelf, waar of door wie die schoen in elkaar gestikt is.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 02:11 schreef Ambition het volgende:
Als dat gerepareerd moet worden zal de hele achterkant eruit moeten en om dit te laten doen door iemand anders dan Dolce & Gabbana zie ik niet zitten, omdat deze schoen dan in mijn ogen zijn karakter verliest waar ik flink wat geld voor heb neergeteld, ik wil gewoon een nieuw paar.
Jij denkt dat die schoenen in een atelier in een slaperig stadje in Toscane met veel liefde volledig met de hand in elkaar worden genaaid door een Bertolli-mannetje met 40 jaar ervaring? Mis! Ook jouw paar schoenen is in elkaar geflanst door een Cambodjaanse kleuter!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 02:11 schreef Ambition het volgende:
Beste mensen
Ik heb dus ongeveer 1,5 maand geleden een behoorlijk duur paar schoenen gekocht, het gaan om een paar Dolce & Gabbana sneakers bij de Shoebaloo. Echter merk ik nu dat het ronde gedeelte aan de achterkant bij je hiel begint in te zakken. De achterkant is van leer in de vorm van je hiel, en er zit als het ware een stuk plastic in om het leer recht te houden. Ik merk nu dat bij allebei deze sneakers deze plastic stukken kapot zijn, waardoor het leer aan het inkrommen is. En als dat niet genoeg is, begint aan de binnenkant van de hiel ook nog eens een scheur te ontstaan aan de buitenzijde, en in de andere schoen is door deze verbuiging een gat in de binnenkant ontstaan. Hierdoor is het eigenlijk vrij duidelijk dat er een fabricage fout is en dat het alleen maar erger word. Nu heb ik gelukkig 2 maanden garantie, echter weet ik uit ervaring dat ze een atelier hebben waar deze schoenen naartoe gestuurd worden zodat ze gemaakt worden.
Maar hier ben ik het niet mee eens, het is dat ik vrij weinig zin heb om te lopen fotograferen op dit tijdstip anders had ik het jullie laten zien. Als dat gerepareerd moet worden zal de hele achterkant eruit moeten en om dit te laten doen door iemand anders dan Dolce & Gabbana zie ik niet zitten, omdat deze schoen dan in mijn ogen zijn karakter verliest waar ik flink wat geld voor heb neergeteld, ik wil gewoon een nieuw paar.
Nu ga ik er morgen in de middag naartoe, en ik zou graag weten hoe ik ervoor sta. Want bedrijven staan er niet om te popelen om een vervangende paar te geven en vooral niet omdat ze al gedragen zijn, nu hoop ik dus ook dat ik wettelijk gezien recht heb op een vervangend paar.
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik the law in me rug heb? of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt!
Alvast bedankt
Ambition
Daarom staan ze daar dus niet om te 'popelen', het is voor dat bedrijf gewoon goedkoper om het te repareren (waar je ook recht op hebt) dan om schoenen meteen te vervangen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 02:11 schreef Ambition het volgende:
Want bedrijven staan er niet om te popelen om een vervangende paar te geven en vooral niet omdat ze al gedragen zijn,
En dat heb je dus niet. Succes.quote:nu hoop ik dus ook dat ik wettelijk gezien recht heb op een vervangend paar.
en dan hebben ze wederom recht om de fouten te herstellen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:49 schreef CafeRoker het volgende:
Eerst laten fixen, en als dat niet goed gedaan is alsnog boos worden is het devies.
dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je tussentijds niet boos mag wordenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:50 schreef kovenant het volgende:
[..]
en dan hebben ze wederom recht om de fouten te herstellen.
en daarna nogmaals!
Dit,quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij denkt dat die schoenen in een atelier in een slaperig stadje in Toscane met veel liefde volledig met de hand in elkaar worden genaaid door een Bertolli-mannetje met 40 jaar ervaring? Mis! Ook jouw paar schoenen is in elkaar geflanst door een Cambodjaanse kleuter!
Ik loop altijd op gympies en het beste merk daarin is Puma, heb duurdere merken gekocht maar die waren binnen de kortste keren kapot.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:40 schreef Leandra het volgende:
Als je dure schoenen wilt, koop dan schoenen van een goed schoenenmerk.
En als je gewend bent kwaliteitsschoenen te hebben, dan heb je vast een schoenmaker, laat die er eens naar kijken voor je teruggaat naar de winkel, dan heb je iig de mening van een expert.
Ik bedoelde schoenenmerken; Van Bommel, Van Lier, Greve.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik loop altijd op gympies en het beste merk daarin is Puma, heb duurdere merken gekocht maar die waren binnen de kortste keren kapot.
Ik had ooit schoenen van 1,- bij scapino die al binnen een dag kapot warenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Daarom koop ik altijd schoenen van max 30 euro bij de scapino. Bijna niemand heeft het überhaupt door en als ze versleten zijn koop je een nieuw paar.
Waarschijnlijk worden die uit hetzelfde materiaal in dezelfde fabriek gemaakt als jouw prachtige traditionele merkproduct.
WELLUK?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik bedoelde schoenenmerken; Van Bommel, Van Lier, Greve.
vertaling vanuit Maanvis: ik loop op gympen en naar leren schoenen kijk ik niet, daardoor komen mij deze merken volledig onbekend voorquote:
Goedzo!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
vertaling vanuit Maanvis: ik loop op gympen en naar leren schoenen kijk ik niet, daardoor komen mij deze merken volledig onbekend voor
Dat dus! Honderden euro's uitgeven aan schoenenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:44 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Daarom koop ik altijd schoenen van max 30 euro bij de scapino. Bijna niemand heeft het überhaupt door en als ze versleten zijn koop je een nieuw paar.
Waarschijnlijk worden die uit hetzelfde materiaal in dezelfde fabriek gemaakt als jouw prachtige traditionele merkproduct.
Ik snap best dat iemand zoveel geld aan schoenen uitgeeft maar dan moet het wel kwalitatief een goede schoen zijn. De schoen moet lekker zitten en vooral van goed materiaal gemaakt zijn zodat de schoen niet binnen een paar jaar al kapot is.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat dus! Honderden euro's uitgeven aan schoenenGeen hond die het ziet of je toevallig een dure schoen aan hebt. En als ze het wel zien, wat dan nog? Hangt je eigenwaarde af van de mening van anderen over jouw schoenen? Dat is dieptriest.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij denkt dat die schoenen in een atelier in een slaperig stadje in Toscane met veel liefde volledig met de hand in elkaar worden genaaid door een Bertolli-mannetje met 40 jaar ervaring? Mis! Ook jouw paar schoenen is in elkaar geflanst door een Cambodjaanse kleuter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |