Ik hoop toch dat de chirurg aan de operatietafel iets meer opleiding heeft genoten dan een weekje snuffelstage. Als je even je best doet kan je wel bedenken dat bovenstaande voor hele vakgroepen niet van toepassing is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er zijn maar weinig banen die je niet direct kan leren door het simpelweg te doen.
Op een paar specifieke banen na waar je hoge kennis moet hebben van bijv. wiskunde of natuurkunde achtige zaken etc.
Dat dus. Veel beroepen vergen vele jaren van studie op een zeer abstract en theoretisch niveau, waarna men de geleerde skills (analyseren, adviseren, rapporten, meten, consulteren) in de praktijk (die men eerst moet leren) gaat brengen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:53 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Ik hoop toch dat de chirurg aan de operatietafel iets meer opleiding heeft genoten dan een weekje snuffelstage. Als je even je best doet kan je wel bedenken dat bovenstaande voor hele vakgroepen niet van toepassing is.
Ja maar dat zijn hele specifieke banen met specifieke opleidingen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:53 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat de chirurg aan de operatietafel iets meer opleiding heeft genoten dan een weekje snuffelstage. Als je even je best doet kan je wel bedenken dat bovenstaande voor hele vakgroepen niet van toepassing is.
Jouw beeld van kantoorbaantjes is volgens mij niet helemaal juist. Kantoorbaantjes variëren van saaie, laagopgeleide repetitieve werkzaamheden, tot functies waarbij analyses gemaakt moeten worden, ontwerpen bedacht en herzien worden, statistieken gelezen en geïnterpreteerd worden etc.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 07:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn hele specifieke banen met specifieke opleidingen.
Meeste kantoorbaantjes heb je dat echt niet nodig.
Je hebt zelfs een eigen nummer, en wat voor een:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:23 schreef Kamper86 het volgende:
Ik werk als torenkraanmachinist, is prachtig werk wat je alleen leert door het te doen. De cursus duurt 2 weken maar dat is enkel een instructie van hoe de machine werkt. Beneden zie het er allemaal heel soepel en makkelijk uit, maar er zit een hele techniek achter.
Omdat we het verdienen!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:36 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Je hebt zelfs een eigen nummer, en wat voor een:
Of notaris, advocaat, jurist, etc.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Voor mij is iets een vak als je met je handen werkt. Of je nou regelkasten in elkaar knutselt of ze juist ontwerpt, in beide gevallen gaat om bepaalde handigheid en inzicht. Op zich kan kantoorwerk ook een vak zijn. Maar dan ben je accountant of boekhouder denk.
Beleidsmedewerker werkt een beleid uitquote:Op donderdag 16 augustus 2012 11:45 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Zou de onduidelijkheid er niet in liggen dat er bij de 'traditionele/ambachtelijke' beroepen vrijwel direct duidelijk is wat de werkzaamheden inhouden, en bij een 'kantoorbaan' niet?
Een bakker bakt brood, een timmerman zaagt/timmert, een schilder schildert, maar wat doet een beleidsmedewerker, museumdirecteur, communicatieadviseur nou precies?
Noeste arbeiders hebben vakken. IKEA laatjes ook.quote:
Heel vaak zie je het eindresultaat niet. Een account/advocaat/notaris: je krijgt wel te zien wat ze doen. Maar een administratief medewerker is vaak een schakeltje en dan wordt het een ander verhaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beleidsmedewerker werkt een beleid uit
Museumdirecteur leidt een museum
communicatieadviseur adviseert hoe iemand het beste kan communiceren.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Het lijkt me sterk dat bij sommige banen NIEMAND het eindresultaat ziet. Ik ken er geen, jij zo te zien wel maar noemt er geen....quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heel vaak zie je het eindresultaat niet. Een account/advocaat/notaris: je krijgt wel te zien wat ze doen. Maar een administratief medewerker is vaak een schakeltje en dan wordt het een ander verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |