Helemaal aan het rillen van woedequote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef Sinosappel het volgende:
Michielos is nog steeds aan het schuimbekken zie ik.
Die Thai pretenderen echter niet Nederlands te praten. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:04 schreef Michielos het volgende:
goh gek.. dat heb ik ook wel eens wanneer ik een thaise film kijk. Alleen zeik ik ze dan niet erom af
Gewoon een kwestie van respect hebben en je niet meer voelen vanwege je afkomst, zo lastig is dat niet
Inderdaad.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Die Thai pretenderen echter niet Nederlands te praten. Dat is het verschil.
Dus als een thai naar je toe komt en netjes probeert in het Nederlands te communiceren, hoewel gebrekkig en met een accent, lach jij hem uit?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Die Thai pretenderen echter niet Nederlands te praten. Dat is het verschil.
Nee, want hij is een buitenlander, jij komt uit Nederland.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus als een thai naar je toe komt en netjes probeert in het Nederlands te communiceren, hoewel gebrekkig en met een accent, lach jij hem uit?
Mij kan het eigenlijk gestolen worden hoe iemand praat of welk accent iemand heeftquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef Sinosappel het volgende:
Het geilste accent (na Vlaams) vind ik Brabants
Het minst geile (na Limburg obv.) is Twents
En uit een streek waar er naast Nederlands ook dialect gesproken wordt. Zo lastig is dit toch niet te begrijpen?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, want hij is een buitenlander, jij komt uit Nederland.
Snap ik. Zou ik ook zeggen als ik Limbo oid wasquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mij kan het eigenlijk gestolen worden hoe iemand praat of welk accent iemand heeft
Ik zeg nergens dat ik mensen uitlach om hun dialect of accent, ik geef slechts een verschil aan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus als een thai naar je toe komt en netjes probeert in het Nederlands te communiceren, hoewel gebrekkig en met een accent, lach jij hem uit?
Whateverquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:10 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Snap ik. Zou ik ook zeggen als ik Limbo oid was
Maar daar heb ik ook een hekel aan! Ik doelde meer op je "meer" voelen enkel omdat je accentloos praat. Natuurlijk snap ik het dat als iemand structureel weigert zich niet verstaanbaar te maken dat ie zich dan niet populair maakt. En terechtquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:10 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik mensen uitlach om hun dialect of accent, ik geef slechts een verschil aan.
Waar ik wel echt op spuug, zijn die lieden met een dialect die ik dan moet vragen wat ze nou bedoelen met dat geknauw op woorden, waar ze dan vervolgens beledigd door zijn omdat ik ze niet verstaan heb.
Het punt is meestal niet dat mensen bepaalde klanken in woorden verkeerd uitspreken, maar de woorden gewoon dusdanig verkrachten (of hun eigen regionale woorden gebruiken), dat het vaak niet begrijpbaar is voor mensen die niet uit die regio komen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mij kan het eigenlijk gestolen worden hoe iemand praat of welk accent iemand heeft
Ik zeik zuiderlingen ook niet af. Ik vind het hooguit leuk om ze een beetje te dollen. Maar ik had echt gedacht dat ik toch wel zou snappen wat ze zoal zeiden. Het is toch Nederland, maar dit klonk echt Chinees voor mij. En omdat hij zei dat ze op tv vaak onnodig Limburgers ondertitelen dacht ik daar weer aan (ja ik weet dat Oss niet in Limburg ligt voor de duidelijkheid).quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
goh gek.. dat heb ik ook wel eens wanneer ik een thaise film kijk. Alleen zeik ik ze dan niet erom af
Dat is geen reden om iemand erom uit te lachen of om je op basis daarvan meer te voelen dan een ander.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is meestal niet dat mensen bepaalde klanken in woorden verkeerd uitspreken, maar de woorden gewoon dusdanig verkrachten (of hun eigen regionale woorden gebruiken), dat het vaak niet begrijpbaar is voor mensen die niet uit die regio komen
Ik vind accenten en dialecten vaak tof klinken, vooral Haags of plat Amsterdams is mooi. Brabants ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:12 schreef Michielos het volgende:
Maar daar heb ik ook een hekel aan! Ik doelde meer op je "meer" voelen enkel omdat je accentloos praat. Natuurlijk snap ik het dat als iemand structureel weigert zich niet verstaanbaar te maken dat ie zich dan niet populair maakt. En terecht
Het gaat me meer om je best doen om je evrstaanbaar te maken, weliswaar met accent, en dan nog erop afgekeurd worden.
True, maar ik snap best dat als je het simpele woord praten al uitspreekt als proatn, dat het vrij irritant is om je hele verhaal te moeten vertalen (als luisteraar). Zeker als je daar ook nog eens regionale varianten van Nederlandse woorden doorheen gebruikt.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is geen reden om iemand erom uit te lachen of om je op basis daarvan meer te voelen dan een ander.
Dat is gewoon begrijpbaarquote:
Kan ik me voorstellen. Maar ik kijk voornamelijk naar me zelf. Ik praat dan gewoon in Nederlandse woorden zonder 1 woord limburgs, maar met een zachte G. En dan zou je er nog op afgerekend worden?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
True, maar ik snap best dat als je het simpele woord praten al uitspreekt als proatn, dat het vrij irritant is om je hele verhaal te moeten vertalen (als luisteraar). Zeker als je daar ook nog eens regionale varianten van Nederlandse woorden doorheen gebruikt.
het klinkt wel vrij deuzigquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat is gewoon begrijpbaarZelfs het gebruik van g ipv r is niet storend
Hoe klinkt jouw accent?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:14 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik vind accenten en dialecten vaak tof klinken, vooral Haags of plat Amsterdams is mooi. Brabants ook.
Deuzig. Deuzig?quote:
Er zal wat Nijmeegs in te bespeuren zijn, en naar jou maatstaven zal ik ongetwijfeld een zachte g hebben. Maar ik doe mijn best om het ABN zoveel mogelijk na te streven.quote:
ik zag niks op de spelcontrole dus ging er vanuit dat het Nederlands wasquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Deuzig. Deuzig?
[..]
Er zal wat Nijmeegs in te bespeuren zijn, en naar jou maatstaven zal ik ongetwijfeld een zachte g hebben. Maar ik doe mijn best om het ABN zoveel mogelijk na te streven.
Mijn ouders praten behoorlijk boers-GeldersGodzijdank heb ik dat nooit overgenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |