abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115603560

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_115603700
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
pi_115604647
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
pi_115604742
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:03 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik heb gehoord zaterdagbestellers met een zaterdagbestellerscontract er op zaterdag zo'n ¤2 per uur bij krijgen. Ik weet niet of dit ook voor doordeweeks het geval is. Hebben jullie dit ook al vernomen?
kan het haast niet geloven,ze willen juist van de zbst af
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 17:40:41 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115604972
quote:
ik weet iig van niks.

Ik werk iig nog onder een al jaren geleden verlopen CAO, dus wat extra's zou leuk zijn ;) :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115605301
quote:
je bent hier 5 keer geweest sinds 2011 en dan weet je meer dan ons?
je moet de boel niet opruien hier,het is al erg zat.
pi_115605505
quote:
Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
pi_115605815
quote:
PostNL wil bezuinigen, het is crisis, en dan zouden wij 20% loonsverhoging krijgen? Ik weet niet waar je dat gelezen hebt (De Fabeltjeskrant), maar of je bent wel erg goedgelovig, of je denkt dat wij dat zijn. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_115606315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aangezien er steeds meer (en zwaarder) HAH op de zaterdag komt, zal het me niks verbazen.
Echter heb ik hier ook nog niks gehoord, dus reken er maar op dat het gewoon een fabeltje is....
Anders zouden zaterdagbestellers zoals ik straks wel 5 euro per uur meer verdienen dan een postbezorger doordeweeks! 8)7 (wat dus helemaal respectloos is naar pbz's toe)
Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
pi_115606767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja en ik ben een pbz die op zaterdag werkt en vast niet de enige, beetje raar als wij daar dan geen opslag voor krijgen niet?
colleaga s niet op reageren is gewoon een lolbroek die de boel komt verzieken.
pi_115607221
quote:
trol :')
pi_115607435
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
pi_115607833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:52 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Ik kom de boel niet verzieken, ik deel alleen aan jullie mee wat ik van mijn teamcoach gehoord heb. Ik heb het ook niet verzonnen en ik vind het plan belachelijk. We zullen het wel zien.
Ik vind het geen belachelijk plan, maar gewoon uiterst ongeloofwaardig.

Wat wel zou kunnen, is dat jij of je TC een aantal zaken verwarren. Zo is hier een hele tijd geleden een brief gepost die ging over de sluiting van VBG-en, en dat zdw's dan een aanbod konden krijgen om als postbezorger aan de slag te gaan. In deze brief staat de volgende zin:

quote:
"Recent is besloten aan de postbezorgers op zaterdag in de zogenaamde jeugdschalen op uw vestiging per 16 januari 2012 een arbeidsmarkttoeslag van EUR 2 per uur toe te kennen. Dit geldt alleen voor de uren die u op zaterdag werkt, en niet voor inzet op doordeweekse dagen."
Dat komt er op neer dat er kennelijk op sommige vestigingen aan postbezorgers ONDER DE 23, 2 euro per uur extra bovenop het geldende minimumJEUGDloon wordt betaald, voor werken op zaterdag.

Dus misschien dat je TC dat bedoelde?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115607841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:31 schreef gridjuh het volgende:
Kreeg vandaag wel mijn regenjas van de pakketpost...
Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat worden(heb al gehoord veel post) En dan vrijdagmiddag weer naar fysio toe, ben vandaag ook al geweest....en wat deed die man mij toch zeer :(
Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115608196
Ja dat is het vermoed ik. Ik zal morgen nog eens vragen of hij niet in de war is met jij schrijft. Maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik doe morgen verslag, goed ?
pi_115608233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Vervelend voor je! Is er al wat verbetering in je voet/achillespeesklachten?
Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
pi_115612054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Gaat beter, ik ga morgen ook werken, moet ook een x een drukke dag hebben mee gemaakt,
Maar ik loop nu gewoon deze week ergens tegen aan, waar ik liever niet op het forum over uitwijk...
Dus heb gewoon een rotweek, het geldprobleem maakt het niet makkelijker, maar dat andere vreet me gewoon even op....
komt wel weer goed hoor
@Gridjuh

Krijg je wel aanvulling tot het sociaal minimum?
Tis natuurlijk van de zotte, dat het gros van de collega.s amper te eten hebben
en zich te pleuris moeten werken.
pi_115612212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:14 schreef gridjuh het volgende:

[..]

komt wel weer goed hoor
Nou sterkte dan maar! Ik hoop voor jou op betere tijden!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_115612386
Is geen trol.

Ik heb per 1 augustus ook een salarisverhoging gehad :)

In de leeftijd van 15 tot 21 komt er inderdaad twee euro per uur bij. Voor een 22-jarige stijgt het loon van 7,49 per uur naar 8,81 per uur. Ook vanaf 23 jaar is dit het uurloon.

Deze toeslag geldt voor postbezorgers die op zaterdag actief zijn en alleen voor de uren die op zaterdag gewerkt zijn.
pi_115612477
Dan ben ik benieuwd of ik ook loonsverhoging heb aangezien ik wel op zaterdag werk :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 20:46:26 #21
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_115612713
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Putting the laughter back in slaughter.
pi_115613318
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
pi_115613448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:46 schreef Dennehy het volgende:
Ik ben onder de 23 en heb hierover zelfs een echte brief gehad. Voor alle pbz'ers die ook op zaterdag werken, en onder de 23 zijn, krijgen loonsverhoging op zaterdag (niet op andere dagen) zodat ze volgensmij hetzelfde verdienen als een volledig 23+ loon.

Dit is dus echt waar. Voor de mensen hier die ouder dan 23 zijn veranderd er dus helemaal niets.
Ah jammer :( Ergens wel flauw, maar ja, weinig aan te doen.
pi_115614022
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier al lang werkt, maar het is normaal dat er zo weinig post is in de zomer. Door DiDoZa wordt dat nog versterkt.

Maar wacht maar als over twee weken de scholen weer beginnen. Dan neemt het volume weer flink toe, zodat je op dinsdag en donderdag zult smeken of ze niet ajb een gedeelte naar de woensdag kunnen verplaatsen!
Ik werk al ruim een jaar voor PostNL. Maar ik bedoel meer in het algemeen. Als ik zie wat ik op daldagen heb, dan vraag ik mij soms af waarom ik nog loop. Hoewel er soms dagen bij zitten die echt behoorlijk vol zitten.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_115614842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Wat mijn teamcoach vertelde klopt dus wel. Ik ben nu 18 en ben zaterdagbesteller en ik verdien nu 6.30 per uur. Ik werk alleen op zaterdag, krijg ik dan per 1 augustus ook twee euro erbij?
Nee, want volgens jouw TC was de loonsverhoging voor zaterdagbestellers, maar het is dus alleen voor POSTBEZORGERS onder de 23.

Als jij zaterdagbesteller bent krijg je er dus geen cent bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')