abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115586870
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115586938
O hai,

Vannacht behoorlijk ziek geweest. Blijkbaar viel het eten + wijn niet zo goed ;(. Voel me nog steeds een beetje queesy.

Maar, weer up & running en in een sessie over "ienternet sensorsip".

Vanmiddag vanaf 13h ben ik 'vrij' en ga ik denk ik eens ff Helsinki in in m'n uppie. Even genoeg bibliothecarissen gezien.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115587057
Balen, xm! Hoe lang ben je nog daar?
pi_115587077
Goedemorgen. Prima en vast geslapen vannacht. Ook wel eens fijn.
Worry is a misuse of imagination
pi_115587147
Jager wat ga je doen vandaag? Wel iets fijns en leuks voor jezelf hoop ik! Is de ruzie nu weer een beetje over en ok?
pi_115587172
Vervelend XM!
Veel water drinken vandaag dan maar. :)

Het centrum van Helsinki is leuk. Mooie gebouwen, hippe winkels en de chocolade van Fazer is geweldig lekker! :D Mijn favoriet: chocolade met stukjes drop erin. B-) Als je een reep voor me meeneemt, kom ik een keer voor je koken. *)
Doe wat je niet durft.
pi_115587184
Morning!

Lekker jagar, een dagje thuis! Hoe bevalt het samenwonen met de Duutser?
Oh ik vind het zo leuk om met mijn vriendje naar Italie te gaan!

XM, ze hebben ook heel lekkere vodka in Finland als je geen zin hebt in dat water van ze :P
pi_115587220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:38 schreef Probability het volgende:
Jager wat ga je doen vandaag? Wel iets fijns en leuks voor jezelf hoop ik! Is de ruzie nu weer een beetje over en ok?
Ja, ruzie is weer over. Ik moet aan het samenwonen wennen, zeker in zon klein appartement. Denk dat het daar schuilt.

Vandaag ga ik denk ik niet zo veel doen. Misschien naar de sportschool, ofzo.maar even kijken! Een dagje alleen thuis omlummelen is goedvoor me, denk ik!
pi_115587276
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ruzie is weer over. Ik moet aan het samenwonen wennen, zeker in zon klein appartement. Denk dat het daar schuilt.

Vandaag ga ik denk ik niet zo veel doen. Misschien naar de sportschool, ofzo.maar even kijken! Een dagje alleen thuis omlummelen is goedvoor me, denk ik!
Hoe klein is het? En wel meer kamers?
Ik ken iemand die gaat samenwonen op 30m2 omdat t zo lekker goedkoop is... Dat hou je toch niet vol!
pi_115587290
Planning:
O: griekse yoghurt met granola en bosbessen :9
L: 300 gr salade & twee boterhammen rauwe ham (dat spul is lekker!)
T: 100 gr cherrytomaatjes
T: appel
B: 2x20 minuten fietsen
D: opgebakken noodles met kip en bimi en ei, met lenteuitjes
S: fitness (buik + bovenkant)
T: shake met eiwitpoeder, sojamelk, blauwe bessen & banaan
pi_115587339
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hoe klein is het? En wel meer kamers?
Ik ken iemand die gaat samenwonen op 30m2 omdat t zo lekker goedkoop is... Dat hou je toch niet vol!
40 m². Het is goed te doen, zeker omdat er een slaapkamer is. Het is alleen een hele omschakeling van de lange afstand, waar ik natuurlijk veel alleen was. Ik vind het hartstikke fijn hoor, maar moet ook even wennen!
pi_115587446
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

40 m². Het is goed te doen, zeker omdat er een slaapkamer is. Het is alleen een hele omschakeling van de lange afstand, waar ik natuurlijk veel alleen was. Ik vind het hartstikke fijn hoor, maar moet ook even wennen!
Komt vanzelf. Natuurlijk een hele omschakeling, wat eerst van jou alleen was is nu van jullie samen :)
Dat je weet waar elkaars ruimte ligt komt ook vanzelf :)
pi_115587525
Even een stomme vraag hoor, maar in april? Vul je een bepaald formulier in voor de belastingdienst. Ik kreeg bijvoorbeeld 400 euro terug. Maar wat krijg je dan precies terug?

Ik werk nu namelijk bij een baantje (veel) en ga van sep tot feb stage lopen en week dan weinig bij dat baantje. Na feb ga ik weer veel bij dat baantje werken.

En begin dit kalender jaar heb ik helemaal niet gewerkt.

Dus ik geloof dat ik iets met loonheffingskorting moet doen maar dat ook niet aan kan vragen zodat ik in april alles terug kan vragen? Of niet?
pi_115587578
Prob; bel de belastingdienst :P die zijn heel behulpzaam.
pi_115587655
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef Perruche het volgende:
Prob; bel de belastingdienst :P die zijn heel behulpzaam.
Ik ben bang dat ze mij dan niet begrijpen omdat ik nooit zulke duidelijke vragen stel :D

Maar wat is nou dat geld dat je terug krijgt? Loonheffing of iets anders? En waarom moeten andere mensen dan juist betalen?
pi_115587663
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat zal in het begin wel even wennen zijn lijkt me. Maar ik heb dat nooit helemaal meegekregen, jij woonde al in zweden toch? En nu woont je duitse vriend ook bij jou in zweden?
Heeft hij daar ook een beetje een kans op een baan, want daar moet je toch wel redelijk zweeds voor spreken lijkt me..
pi_115587763
Je kan bij EEN baan loonheffingskorting krijgen (aanvragen), doe je dat niet dan betaal je nu 52% belasting en krijg je de rest later terug. Het is wel veel geld om op die verrekening te wachten, me dunkt.
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 10:04:35 #18
70532 loveli
N
pi_115587791
Of een leuke spaarpot.
crap in = crap out
pi_115587864
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:59 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat zal in het begin wel even wennen zijn lijkt me. Maar ik heb dat nooit helemaal meegekregen, jij woonde al in zweden toch? En nu woont je duitse vriend ook bij jou in zweden?
Heeft hij daar ook een beetje een kans op een baan, want daar moet je toch wel redelijk zweeds voor spreken lijkt me..
Ik woon al vier jaar in Zweden. M'n Duitse vriend promoveert aan een Duitse uni, maar z'n driejarige studiebeurs is op en z'n phd is nog niet klaar. Nu is hij dit jaar gastonderzoeker aan de uni waar ik ook werk, om z'n phd af te schrijven...
pi_115587883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je kan bij EEN baan loonheffingskorting krijgen (aanvragen), doe je dat niet dan betaal je nu 52% belasting en krijg je de rest later terug. Het is wel veel geld om op die verrekening te wachten, me dunkt.
Volgens mij als je gemiddeld onder de 500 verdiend kun je op alles loonheffingskorting vragen (ooit gehoord bij een wazig bijbaantje)

Ik zou dan van sep-feb voor die stage het aanvragen want dan verdien ik daar het meest
pi_115587892
Ocherm! Sterkte XM!

Zwemmen maar even één keer deze week. M'n lichaam zegt 'doe even een béétje normaal ja!', dus dat doen we dan maar: alleen Jillian en spinnen ipv ook nog een ochtendduik! :) Wel zo slepen met was en misschien nog even het huis een beetje aan kant maken, afhankelijk van wat de temperatuur gaat doen vanmiddag. O+

De spiegel was tof vanochtend, ook mooi meegenomen :)
Eerst maar even wat yoghurt, dan op pad en dan de rest van m'n lijstje bedenken, al eet ik vanavond lekker bietjestaart (en morgen dus ook) :9
Ja doei.
pi_115588028
Morning!
Vanmorgen 2 uurtjes aan mijn masterscriptie zitten werken en nu is hij echt bijna klaar *O* alleen nog de abstract verbeteren.
Maar daar heb ik nog twee dagen voor dus straks lekker de tuin in.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:14:30 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115588066
Ik heb niet zo'n behoefte aan wodka atm :'). De chocolade had ik al ontdekt ja :9. Zal eens kijken voor je Henk!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:15:21 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115588085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Balen, xm! Hoe lang ben je nog daar?
Vrijdagmiddag vliegen we terug!
pi_115588096
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik woon al vier jaar in Zweden. M'n Duitse vriend promoveert aan een Duitse uni, maar z'n driejarige studiebeurs is op en z'n phd is nog niet klaar. Nu is hij dit jaar gastonderzoeker aan de uni waar ik ook werk, om z'n phd af te schrijven...
Ah ok, dan is er ook weinig taalbarriere lijkt me want bij mij op de uni is de voertaal vrijwel altijd engels. Zal daar ook wel zo zijn lijkt me. Ik vind zweden echt een mooi land en ik heb er een baan aangeboden gekregen, maar ik zag toch wel op tegen de taal en ik wilde eerst mn studie afmaken.. Wonen jullie in stockholm of lund ofzo?
pi_115588126
Lekker bezig mo!
pi_115588127
Lekker lijstje Perr!

Mijn planning:
O: kwark met frambozen bosbessen aardbeien en muesli
T: 2 platte perzikken
L: 2 dubbele boterhammen met pindakaas en banaan :9~
T: 2 kapjes met pindakaas , noten/rozijnenroggebrood
D: broccoli, even een Julia Child recept zoeken met broccoli
S: bootcamp
T: kwark

Ruim 1600 calorieen en nog iets te weinig eiwitten naar mn zin. Nog maar wat vlees bij mn D doen dan. :) Volgens mij heb ik nog lekkere worstjes liggen in de vriezer. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_115588161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah ok, dan is er ook weinig taalbarriere lijkt me want bij mij op de uni is de voertaal vrijwel altijd engels. Zal daar ook wel zo zijn lijkt me. Ik vind zweden echt een mooi land en ik heb er een baan aangeboden gekregen, maar ik zag toch wel op tegen de taal en ik wilde eerst mn studie afmaken.. Wonen jullie in stockholm of lund ofzo?
Grote universiteitsstad 80 km boven Stockholm, met een u.
pi_115588178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lekker lijstje Perr!

Mijn planning:
O: kwark met frambozen bosbessen aardbeien en muesli
T: 2 platte perzikken
L: 2 dubbele boterhammen met pindakaas en banaan :9~
T: 2 kapjes met pindakaas , noten/rozijnenroggebrood
D: broccoli, even een Julia Child recept zoeken met broccoli
S: bootcamp
T: kwark

Ruim 1600 calorieen en nog iets te weinig eiwitten naar mn zin. Nog maar wat vlees bij mn D doen dan. :) Volgens mij heb ik nog lekkere worstjes liggen in de vriezer. B-)
Ik vind het wat weinig, zeker met die S.....
pi_115588253
Mijn planning:

O havermout metanderhalve nectarine
T gekookt ei
L ?
S rondje sportschool. M'n sportschool werkt met de nautilus methode, kennen jullie dat?
T yoghurt met muesli
D broodje hamburger
T stuk meloen
pi_115588263
Vervelend XM! :*
Kan me heel goed voorstellen dat je moet wennen Jagar! Logisch.
Fijn dat je bijna klaar bent Sarabi! Moet een heerlijk gevoel zijn *O*.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:43 schreef MarMar het volgende:

[..]

Die kwark met kersen als middag T doen? Naturel kwark zonder suikers misschien ook een optie dan?

Perr heerlijk :) veel plezier!
Wij gaan ook bijna!
Dat had ik zelf inderdaad ook bedacht ;). Naturelkwark vind ik heel vies. Naturelyoghurt neem ik wel regelmatig ('s ochtends), maar de smaakjeskwark/yoghurt vind ik veel lekkerder als 'toetje' :@ :9.
pi_115588282
Planning:
O: Activia, twee mueslicrackers met runderpastrami (en komkommer)
L: Twee geroosterde boterhammen met biefstukworst/runderpastrami (en komkommer), en een salade van veldsla, dressing , semi-zongedroogde tomaten en tonijn
T: ‘Aardbeienkwarktaartyoghurt’ met verse aardbeien
D: Tomatensoep, Boulogne afbakbroodje met zalm/hüttenkäse (en komkommer) en een salade van veldsla, dressing, zachte geitenkaas en semi-zongedroogde tomaten
T: Volle kersenkwark met kersen
pi_115588294
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Grote universiteitsstad 80 km boven Stockholm, met een u.
Ow ok, dan weet ik genoeg ;) Heb eens geroadtript door zweden, tot ongeveer op de helft van zweden. Toen werd het me toch wat te leeg en verlaten, toen hebben we de bewoonde wereld maar wat meer opgezocht. Nooit gedacht dat ik een gebied te leeg en onbewoond zou vinden, maar dat is ook zo anders dan nederland. Wel prachtige natuur is daar!
pi_115588348
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Volgens mij als je gemiddeld onder de 500 verdiend kun je op alles loonheffingskorting vragen (ooit gehoord bij een wazig bijbaantje)

Ik zou dan van sep-feb voor die stage het aanvragen want dan verdien ik daar het meest
Heb je geen belastingrecht bij je studie dan?
Maar kijk hier eens: http://www.belastingdiens(...)en/heffingskortingen
Als het goed is gaan ze met de berekening van je salaris uit van het hele jaar werken en worden je kortingen daarin ook op die manier verwerkt. Als je dus neit het hele jaar werkt, dan heb je niet het hele jaar salaris, maar nog steeds wel recht op die kortingen. Dus dan krijg je geld terug van de belastingdienst.

Maar als je een belastingformulier invult, dan wordt dat automatisch voor je berekend. :)
Doe wat je niet durft.
pi_115588379
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind het wat weinig, zeker met die S.....
Klopt en daarom eet ik er vanavond nog wat worstjes bij en komt er vast nog wat bij mn broccoli. :)
Doe wat je niet durft.
pi_115588395
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb niet zo'n behoefte aan wodka atm :'). De chocolade had ik al ontdekt ja :9. Zal eens kijken voor je Henk!
Tof! *O*
Bij Nordstrom (zit ook op het vliegveld overigens, mocht je je daar nog vervelend :P) hebben ze heeeeeeeeeel veel soorten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_115588409
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:21 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ow ok, dan weet ik genoeg ;) Heb eens geroadtript door zweden, tot ongeveer op de helft van zweden. Toen werd het me toch wat te leeg en verlaten, toen hebben we de bewoonde wereld maar wat meer opgezocht. Nooit gedacht dat ik een gebied te leeg en onbewoond zou vinden, maar dat is ook zo anders dan nederland. Wel prachtige natuur is daar!
Als je in de stad woont valt dat wel mee, natuurlijk. Maar, het kan echt leeg zijnmhier inderdaad. Ik vind dat wel lekker, zeker nu er een auto is! Binnen twintig minuten rijden ben je ergens zonder mensen om je heen!
pi_115588450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Heb je geen belastingrecht bij je studie dan?
Maar kijk hier eens: http://www.belastingdiens(...)en/heffingskortingen
Als het goed is gaan ze met de berekening van je salaris uit van het hele jaar werken en worden je kortingen daarin ook op die manier verwerkt. Als je dus neit het hele jaar werkt, dan heb je niet het hele jaar salaris, maar nog steeds wel recht op die kortingen. Dus dan krijg je geld terug van de belastingdienst.

Maar als je een belastingformulier invult, dan wordt dat automatisch voor je berekend. :)
Dat weet ik niet!

Heb de site van de belastingdienst al bekeken maar het werd mij nog niet geheel duidelijk haha

Wel krijg ik geen stufi meer dus kan ik volgens mij de boeken die ik koop aftrekken van de belasting oid
pi_115588466
Ik ga even ontbijten!!
pi_115588544
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Dat weet ik niet!

Heb de site van de belastingdienst al bekeken maar het werd mij nog niet geheel duidelijk haha

Wel krijg ik geen stufi meer dus kan ik volgens mij de boeken die ik koop aftrekken van de belasting oid
Je weet toch wel of je een vak hebt wat belastingrecht heet ofzo? :D
Studiekosten aftrek is ook alleen boven een bepaalde drempel, maar die haal je vast wel met boeken, collegegeld en andere studiekosten. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 10:30:45 #41
70532 loveli
N
pi_115588548
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef Probability het volgende:
En je computer, collegegeld.
crap in = crap out
pi_115588579
Jagar, dat samenwonen is toch ook gewoon wennen...of je nu in een klein huis woont of niet. Goed dat je nu even tijd hebt voor jezelf.

En ik vind het knap op 40m2 :+

Balen XM dat je je zo rot voelt. Fijn dat je vanmiddag ff kunt bijkomen.

Ik MOET nu gaan werken :')
pi_115588858
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je in de stad woont valt dat wel mee, natuurlijk. Maar, het kan echt leeg zijnmhier inderdaad. Ik vind dat wel lekker, zeker nu er een auto is! Binnen twintig minuten rijden ben je ergens zonder mensen om je heen!
Ja dat kan hiet in nederland niet.. Maar dasr zijn de binnenlanden wel een ander uiterste. We waren uiteindelijk in een gebied ten noorden van Idre, en ten westen van ostersund, vlakbij de noorse grens.
Nog flink verdwaald daar op de kleine gravelweggetjes en we hadden geen tomtom mee. Maar was erg mooie en superleuke roadtrip. We hebben wel eens gedacht om het nog eens te doen, maar het kan nu eigenlijk alleen maar minder worden dan de vorige keer..
pi_115588926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je weet toch wel of je een vak hebt wat belastingrecht heet ofzo? :D
Studiekosten aftrek is ook alleen boven een bepaalde drempel, maar die haal je vast wel met boeken, collegegeld en andere studiekosten. :)
Ik begreep de vraag verkeerd! Ik dacht dat je bedoelde of ik belastingaftrekrecht had op mijn studie zelf.

Nee ik heb geen vak belastingrecht.
pi_115588939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef loveli het volgende:

[..]

En je computer, collegegeld.
Ik wil graag een iPad nu mijn laptop overleden is.. Interessant!
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 10:45:12 #46
70532 loveli
N
pi_115588965
Bonnetje van je printer bewaard?
crap in = crap out
pi_115589277
XM, bettership ;).

Jagar, ik kan me goed voorstellen dat samenwonen echt even wennen is na zo lang 'alleen'. Zeker in dezelfde ruimte die je eerst niet hoefde te delen en nu wel... Komt vast goed, geniet van je dagje lummelen :).

Zweden of Noorwegen, daar gaan we vast nog eens op vakantie als de kleine wat ouder is. Lekker met tentje rondtrekken, wildkamperen, wandelen O+.

Dit weekend lowlands alweer... Ben ik van vrijdagochtend tot zondagavond alleen met de mini. Toch wel spannend nu het zo dichtbij komt. Het wordt geloof ik wel supermooi weer!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115589371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:04 schreef loveli het volgende:
Of een leuke spaarpot.
Heel veel mensen laten geen loonheffingskorting toepassen en dat is dan hun spaarpotje.
Rustig een paar duizend euro p jr.

Lijstje:

O: chocolate chipcookie (de bio winkel bakt ze vers :@ ) en een bak arla mango met 2 el proteine.
T: 2 boterhammen kaas en filet AM
L: 2 boterhammen en een salade van geitenkaas/avocado/komkommer/tomaat
T: nootjes
D: Restje chinees eten met bami
T: ananas en yoghurt
T; nog iets substantieels, tips?
S: lopen met de hond en huishouden :)

53,4 nu handig voor bikiniweer maar ik moet wel even dooreten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_115589427
Oh mijn eerste keer in het buitenland was trouwens naar Zweden! Voor het 50-jarig huwelijksfeest van mijn opa en oma zijn we met de boot vanuit Duitsland naar Stockholm gevaren en daar wel 1 dag rondgetourd. En toen weer terug :D. Ik was 8 ofzo en ik vond vooral de boot indrukwekkend. Van Stockholm zelf kan ik me niet zoveel herinneren eigenlijk... Ja een brug die blijkbaar heul bijzonder moest zijn, want iedereen ging die fotograferen _O-.

tot zover de jeugdherinneringen van Phaidra...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115589485
Wow, Ml dat is idd weinig :o. Ik weeg op het moment 50,4 (wel 's avonds) en jij bent best een end langer dan ik! *bijvoedert*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115589573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heel veel mensen laten geen loonheffingskorting toepassen en dat is dan hun spaarpotje.
Rustig een paar duizend euro p jr.

Lijstje:

O: chocolate chipcookie (de bio winkel bakt ze vers :@ ) en een bak arla mango met 2 el proteine.
T: 2 boterhammen kaas en filet AM
L: 2 boterhammen en een salade van geitenkaas/avocado/komkommer/tomaat
T: nootjes
D: Restje chinees eten met bami
T: ananas en yoghurt
T; nog iets substantieels, tips?
S: lopen met de hond en huishouden :)

53,4 nu handig voor bikiniweer maar ik moet wel even dooreten.
Nu durf ik niet eens meer met je naar het strand :')
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 11:06:27 #52
70532 loveli
N
pi_115589614
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Bang dat ze niet blijft drijven?
crap in = crap out
pi_115589644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:55 schreef Phaidra het volgende:

Dit weekend lowlands alweer... Ben ik van vrijdagochtend tot zondagavond alleen met de mini. Toch wel spannend nu het zo dichtbij komt. Het wordt geloof ik wel supermooi weer!
Spannend, maar vrijdag overdag ben ik er in elk geval nog om je gezelschap te houden. Ik wil ook best babyhand- en spandiensten verrichten hoor ;)

Poes is stout! Ik heb een grote kras (werd als tussenobject gebruikt bij een sprintje door het huis) en we moeten haar om de haverklap bij de kabeltjes weghalen en van de tafel jagen. Dit weekend maar kabelbeschermers halen...
Kwak
pi_115589657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:06 schreef loveli het volgende:

[..]

drijven, daar ben ik idd. echt een koning in!
Kwak
pi_115589720
quote:

[..]

Volgens mij zal dat het probleem niet zijn :+

Kwak: even consequent zijn. Net als kinderen doen zoekt poes gewoon even de grenzen :Y
pi_115589762
Ohw ... Mijn kwarktaart is nog steeds lekker!

/nuttige mededeling
pi_115589900
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:11 schreef An24 het volgende:
Ohw ... Mijn kwarktaart is nog steeds lekker!

/nuttige mededeling
:9~
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:05 schreef An24 het volgende:

[..]

1 voordeel, ik word er niet mooier op ;)
quote:

[..]

De lipoedeem doet me juist drijven :D
Kan uren dobberen zonder luchtbed :P
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:02 schreef Phaidra het volgende:
Wow, Ml dat is idd weinig :o. Ik weeg op het moment 50,4 (wel 's avonds) en jij bent best een end langer dan ik! *bijvoedert*
Ja klopt inderdaad, ik eet dus maar gestaag door.
pi_115589917
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Volgens mij zal dat het probleem niet zijn :+

Kwak: even consequent zijn. Net als kinderen doen zoekt poes gewoon even de grenzen :Y
thanks. ja, doen we ook. stout = nee! zeggen, in de handen klappen, en als ze niet reageert op de grond zetten en negeren.

oh als kenner weet jij dat misschien wel, is zebragras / chlorophytum giftig voor katten? zo'n plant groen met wit gras, die baby's maakt aan een sliert... we kunnen stekjes krijgen en dat spul is onverwoestbaar, dus dan kan ze gewoon haar geliefde plekje op de vensterbank behouden (nu staat er niks, alles was dood).

ik las dat anthurium giftig is, die hebben we maar gauw op de slaapkamer gezet.
Kwak
pi_115589984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:45 schreef loveli het volgende:
Bonnetje van je printer bewaard?
Ja zeker!
pi_115590033
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja zeker!
Declareren :)
pi_115590233
Wow, maar iets meer dan 50 kg! Dan zijn jullie echt dun, waarschijnlijk is mijn beenomtrek nog groter dan jullie taille :D
pi_115590266
de mijne ook :')
Kwak
pi_115590317
Ik ben echt lui vandaag en kom heel slecht op gang :') moet allemaal nuttige dingen doen dus dat is natuurlijk geen goede timing
pi_115590336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Spannend, maar vrijdag overdag ben ik er in elk geval nog om je gezelschap te houden. Ik wil ook best babyhand- en spandiensten verrichten hoor ;)

Poes is stout! Ik heb een grote kras (werd als tussenobject gebruikt bij een sprintje door het huis) en we moeten haar om de haverklap bij de kabeltjes weghalen en van de tafel jagen. Dit weekend maar kabelbeschermers halen...
Jaaa fijn! Heb trouwens een haaknaald bij mn moeder gescoord!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115590408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:25 schreef the85mc het volgende:
Wow, maar iets meer dan 50 kg! Dan zijn jullie echt dun, waarschijnlijk is mijn beenomtrek nog groter dan jullie taille :D
Ehh 67 cm?
pi_115590453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

thanks. ja, doen we ook. stout = nee! zeggen, in de handen klappen, en als ze niet reageert op de grond zetten en negeren.

oh als kenner weet jij dat misschien wel, is zebragras / chlorophytum giftig voor katten? zo'n plant groen met wit gras, die baby's maakt aan een sliert... we kunnen stekjes krijgen en dat spul is onverwoestbaar, dus dan kan ze gewoon haar geliefde plekje op de vensterbank behouden (nu staat er niks, alles was dood).

ik las dat anthurium giftig is, die hebben we maar gauw op de slaapkamer gezet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nuttiger vond om onze katten knaaggedrag af te leren dan zelf te leren wat wel of niet giftig is. Als er kittens zijn hebben we gewoon geen planten staan als we niet thuis zijn. Ik ben dus niet thuis in giftige planten materie.
pi_115590471
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ehh 67 cm?
Phew, gelukkig maar, mijn dijbeenomtrek is minder dan jouw tailleomtrek.
Ok, het scheelt 1 à 2 cm, maar het gaat om het principe.
Wel en al spier natuurlijk. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_115590477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:25 schreef the85mc het volgende:
dun valt wel mee, ik ben ook maar een klein beetje langer dan 1m50 ;). Na de zwangerschap is er ca. 3 kg blijven plakken, en nu heb ik weinig passende zomerkleding... jurkjes gaan vaak ook niet wegens +2 cupmaten. Mijn verhouding is zoek... :')

edit: taille was laatst 72 geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115590506
quote:

[..]

Ehh 67 cm?
Een taille van 67cm??? :o Wauwie!
pi_115590516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

dun valt wel mee, ik ben ook maar een klein beetje langer dan 1m50 ;). Na de zwangerschap is er ca. 3 kg blijven plakken, en nu heb ik weinig passende zomerkleding... jurkjes gaan vaak ook niet wegens +2 cupmaten. Mijn verhouding is zoek... :')

edit: taille was laatst 72 geloof ik.
Je oude verhoudingen bedoel je. :P
Doe wat je niet durft.
pi_115590522
quote:

[..]

Ehh 67 cm?
Oeh close, 63 centimeter.
pi_115590535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:9~

[..]

1 voordeel, ik word er niet mooier op ;)

[..]

De lipoedeem doet me juist drijven :D
Kan uren dobberen zonder luchtbed :P

[..]

Ja klopt inderdaad, ik eet dus maar gestaag door.
Boterhammen met pindakaas en volle kwark O+ Wel lastig hoor. En mooi ben je nog steeds :*
pi_115590549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Phew, gelukkig maar, mijn dijbeenomtrek is minder dan jouw tailleomtrek.
Ok, het scheelt 1 à 2 cm, maar het gaat om het principe.
Wel en al spier natuurlijk. B-)
:D heb mn benen al even niet gemeten maar die zullen zo rond de 50-55 zitten.

Ook spier uiteraard :+
1.70 overigens themc
pi_115590573
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Boterhammen met pindakaas en volle kwark O+ Wel lastig hoor. En mooi ben je nog steeds :*
O+ lief en hoe raad je het :D
Pindakaas staat keurig op de plank sinds kort.
Moet een beetje oppassen dat ik nu niet ga snaaien aan troep.
pi_115590586
Ik heb laatst gemeten waar voorheen mijn taille ongeveer zat, en ik zit nu op zo'n 106/107 cm :+
pi_115590618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D heb mn benen al even niet gemeten maar die zullen zo rond de 50-55 zitten.

Ook spier uiteraard :+
1.70 overigens themc
Dan heb ik gewoon meer skinny fat. Taille hier 69 en benen 55. En toch iets meer vetjes dan jij.
pi_115590657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

O+ lief en hoe raad je het :D
Pindakaas staat keurig op de plank sinds kort.
Moet een beetje oppassen dat ik nu niet ga snaaien aan troep.
Idd gewoon meer van het goede snaaien, anders schiet je weer door naar de andere kant. Gecompliceerde kwestie dit :+
pi_115590678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je oude verhoudingen bedoel je. :P
bedoel meer dat ik eerst prima in verhouding was, cupmaat paste goed bij taillemaat. Lengte was wel lastig met kleding, maar verder was xs vaak prima voor mijn lijf. nu is dat allemaal wat scheef, broeken passen in taille/heupen niet meer, jurkjes passen aan de bovenkant niet meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115590752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

bedoel meer dat ik eerst prima in verhouding was, cupmaat paste goed bij taillemaat. Lengte was wel lastig met kleding, maar verder was xs vaak prima voor mijn lijf. nu is dat allemaal wat scheef, broeken passen in taille/heupen niet meer, jurkjes passen aan de bovenkant niet meer.
Ja hallo, je hebt er net op natuurlijke manier een kind uitgepoept. Waar zouden je heupen heen gaan denk je :+
pi_115590867
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja hallo, je hebt er net op natuurlijke manier een kind uitgepoept. Waar zouden je heupen heen gaan denk je :+
lol. is ook zo, geeft verder niet. maar daardoor pas ik nu weinig kleding en winkelen gaat m nu niet worden :+. online winkelen doe ik ook liever niet omdat dan zoveel weer retour moet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115590943
heb laatst wel een awesome borstvoedingsshirt besteld:

Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:49:34 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115591006
Wat is daar borstvoedingsshirt aan? Kan de flap van voren open?

Je lichaam wordt trouwens nooit meer helemaal hetzelfe als voor de zwangerschap phaidra. Alles lijkt wel een ander plaatsje op je lichaam te krijgen. Dat neemt niet weg dat je lichaam nog steeds mooi kan zijn, ook al ben je moeder >:O
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:50:23 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115591036
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tof! *O*
Bij Nordstrom (zit ook op het vliegveld overigens, mocht je je daar nog vervelend :P) hebben ze heeeeeeeeeel veel soorten. B-)
Vast wel, maar wil het liefst nu dan al kopen zodat het in mn ruimbagage kan :Y.
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 11:53:49 #84
70532 loveli
N
pi_115591163
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:49 schreef Tinkepink het volgende:

Je lichaam wordt trouwens nooit meer helemaal hetzelfe als voor de zwangerschap phaidra. Alles lijkt wel een ander plaatsje op je lichaam te krijgen. Dat neemt niet weg dat je lichaam nog steeds mooi kan zijn, ook al ben je moeder >:O
^^ en ^^

Die laatste zin klinkt alsof (bijna) iedereen het vooroordeel heeft dat een kind krijgen je lichaam voor altijd verpest.
crap in = crap out
pi_115591185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:49 schreef Tinkepink het volgende:

het heeft 2 lagen (witte deel is onderlaag), zodat je niet bloot zit is je het grijze deel omhoog doet. moet nog zien of het in de praktijk ook handig is ;).

en weet ik, dat vind ik ook helemaal niet erg. het valt me ook erg mee na 2 maanden moet ik zeggen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 11:56:39 #86
70532 loveli
N
pi_115591268
Het lijkt me vrij warm momenteel :+
crap in = crap out
pi_115591276
Ik denk niet dat je man/vriend over die nieuwe verhouding klaagt Phaidra ;)

En Ml, dan klinkt als de maten van een model..

Dat goed passende kleren vinden lastig is merk ik ook. Vaak hebben broeken nu smalle pijpen en dat past niet bij mn bovenbenen. Dan lijkt het net een legging. Ik kan altijd wel wat vinden, maar ik moet wel even passen. Online koop ik dus nooit broeken.
pi_115591317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:56 schreef the85mc het volgende:

Dat goed passende kleren vinden lastig is merk ik ook. Vaak hebben broeken nu smalle pijpen en dat past niet bij mn bovenbenen. Dan lijkt het net een legging. Ik kan altijd wel wat vinden, maar ik moet wel even passen. Online koop ik dus nooit broeken.
Als je me er een beetje meer vet op bepaalde plekken bij geeft wel ja :+
Oh en ik moet wat groter groeien.
pi_115591395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:56 schreef the85mc het volgende:

dat niet, maar hij heeft wel wat issues met de nieuwe functie, zeg maar :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:04:28 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115591519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
O hai,

Vannacht behoorlijk ziek geweest. Blijkbaar viel het eten + wijn niet zo goed ;(. Voel me nog steeds een beetje queesy.

Maar, weer up & running en in een sessie over "ienternet sensorsip".

Vanmiddag vanaf 13h ben ik 'vrij' en ga ik denk ik eens ff Helsinki in in m'n uppie. Even genoeg bibliothecarissen gezien.
*stalk*
:o -O-
Heb er verder niemand over gehoord...
Hopelijk kom je de dag een beetje goed door verder.
:*
pi_115591557
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*stalk*
:o -O-
Heb er verder niemand over gehoord...
Hopelijk kom je de dag een beetje goed door verder.
:*
zitten jullie op hetzelfde congres? :D :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115591578
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als je me er een beetje meer vet op bepaalde plekken bij geeft wel ja :+
Oh en ik moet wat groter groeien.
Of je neemt gewoon een compliment aan ;)

Haha phaidra, klinkt als een app update, er zijn nieuwe features beschikbaar maar wat je er (als man) mee moet..
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:08:31 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115591649
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

zitten jullie op hetzelfde congres? :D :o
:Y Ik werk voor de organiserende association.
Ik snapte er niks van toen ze me van de week aansprak. :D
pi_115591868
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:Y Ik werk voor de organiserende association.
Ik snapte er niks van toen ze me van de week aansprak. :D
:D kan ik me voorstellen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:20:18 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_115592053
Pas toen moblo in het hardlooptopic zei 'XM zit ook in Helsinki' viel mijn kwartje. :@

Maar nu weet ik iig zeker dat ik haar niet meer voorbij zal lopen op het station. :+
We wonen nl ook nog eens in dezelfde stad.
pi_115592231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Naast de gebruikelijke regels, die we vooral hebben omdat het anders gevaarlijk voor haar is, was onze grootste regel vooraf: niet bij ons in bed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115592365
DaD _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115592521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Naast de gebruikelijke regels, die we vooral hebben omdat het anders gevaarlijk voor haar is, was onze grootste regel vooraf: niet bij ons in bed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha, maar voor een nachtje maakt het niet zoveel uit toch? En zolang ze rustig slaapt en niet op je tenen gaat jagen (heb ik ervaring mee...) is het wel prima toch?
pi_115592523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

SPOILER
Ohwwww smelt. Ik snap het wel hoor. O+
pi_115592704
DaD O+.

Mijn taille is wel 63 a 64 cm mc85 :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')