Hoezo dat danquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef koekii het volgende:
Idd een nachtlampje. Je gaat vast door een depressie of een stressfase heen.
Nachtlampje helpt niet, dat zorgt alleen maar voor heel veel schaduwen, wat ik eigenlijk nog erger vindt dan helemaal donker. Ik word echt enorm paranoide van schaduwenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef koekii het volgende:
Idd een nachtlampje. Je gaat vast door een depressie of een stressfase heen.
gewoon slapen met licht aanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nachtlampje helpt niet, dat zorgt alleen maar voor heel veel schaduwen, wat ik eigenlijk nog erger vindt dan helemaal donker. Ik word echt enorm paranoide van schaduwen
Ik dacht misschien kan ik met die angst leren leven in plaats van ontwijkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:28 schreef Doosopwielen het volgende:
[..]
gewoon slapen met licht aan
Kan heel normaal zijn. Ik had dat ook, sliep maanden lang met licht aan in mijn kamer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Hoezo dat dan
Dalijk ga je haar nog aanraden om naar de psycholoog te gaan
Droom je ook vaak? Nachtmerries?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik dacht misschien kan ik met die angst leren leven in plaats van ontwijken
Lijkt me een betere oplossing op den duur.
Ok het kan natuurlijk, maar om dan meteen te zeggen van je hebt vast een depressie of stress lijktme een beetje overdrevenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:30 schreef koekii het volgende:
[..]
Kan heel normaal zijn. Ik had dat ook, sliep maanden lang met licht aan in mijn kamer.
Ik zie overal gezichten in als het donker is ofzo. En ogen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:28 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Heb geen last in het donker maar soms vind ik het eng om alleen thuis te zijn, maar mijn slaapkamerdeur kan op slot dat helpt me wel goed
Maar ben je ergens bang voor dan?
Ja. Ik wordt heel vaak wakker op het moment dat ik in de droom op het punt sta vermoord te worden. Maar dat is verder niet veranderd, dat is al sinds ik me kan herinneren, niet van de laatste tijd.quote:
Een klamboe? Slaap je buiten?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Ik had er jaren geleden ook last van,
Mijn oplossing was mijn klamboe.
Wanneer het dicht was kon niks me deren (zo overtuigde ik mezelf)
En ik keerde naar de muur toe, omdat ik bang was dat er ogen naar me terugstaarde als ik mij ogen deed.
Nu ben ik helemaal niet bang, alhoewel.. Ik vind het wel fijn om mijn klamboe te hebben, als mn gedachten weer op hol slaan.
Nu heb ik helemaal geen last ervan, terwijl ik vroeger niet eens alleen durfde te slapen.
Ik hoop dat je ook iets vind wat je een veilig gevoel geeft.
Wat ik ook doe is er voor zorgen dat het pikdonker is, zodat er geen schaduwen zijn en bedek je spiegels (reflecteerd licht en dus ook meer schaduwen).
Jij hebt nooit muggen binnen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:50 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Een klamboe? Slaap je buiten?
TS: Hoe is je kamer ingericht? Met je gezicht naar de deuropening toe voelt misschien veiliger, dat is een menselijk instinct. Dan zie je indringers meteen ofzo.
Nee, ik doe altijd mijn ramen dicht als het donker begint te worden, anders komt de halve dierentuin naar binnen vliegen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij hebt nooit muggen binnen?
Ah, dat kan hier niet echt. Dan blijft het een sauna op mijn kamer. Eigenlijk nooit last van nare beesten, alleen hier en daar een mug.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:05 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Nee, ik doe altijd mijn ramen dicht als het donker begint te worden, anders komt de halve dierentuin naar binnen vliegen.En dan geen muggen maar gigantische motvlinders, langpoten en andere duivelse schepsels.
Alsof een klamboe alleen voor buiten is..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:50 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
TS: Hoe is je kamer ingericht? Met je gezicht naar de deuropening toe voelt misschien veiliger, dat is een menselijk instinct. Dan zie je indringers meteen ofzo.
Ik kan niet op een andere manier liggen, daar is mijn kamer te klein voor. Er staat een bed en een tafeltje.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:50 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst voor het onbekende, ergens weet ik precies wat het is, maar de gedachtes over wat het misschien ook zou kunnen zijn overheersen dat na een tijdje altijd. Angst voor de dood is wel herkenbaar, ik heb al heel wat nachten niet in slaap durven vallen omdat ik mezelf ervan had overtuigd dat als ik nu zou gaan slapen, ik wel niet meer wakker zou worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Veel kinderen hebben dit. Die voelen zich dan veilig zodra ze onder de dekens liggen. Die dekens zijn het beste schild als je jong bent.
Verder heb ik me eens laten vertellen dat angst voor het donker voortkomt uit angst voor het onbekende. Net als angst voor de dood. Kun je je daar een beetje in herkennen?
En heb je ook last van deze angst als je met je vriend bent?
Lig je met je rug naar de deur toe dan? Kan je dan niet gewoon omgekeerd liggen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:23 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kan niet op een andere manier liggen, daar is mijn kamer te klein voor. Er staat een bed en een tafeltje.
Ik lig al met mijn hoofd naast de deur.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:43 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Lig je met je rug naar de deur toe dan? Kan je dan niet gewoon omgekeerd liggen?
Waar wijzen je voeten heen dan? Ik heb het zelf altijd als onprettig ervaren als mijn voeten niet richting de deur wezen of op z'n minst zijwaarts gericht waren, op een of andere manier voelt dat toch minder veilig.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik lig al met mijn hoofd naast de deur.
Je kent hem.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst voor het onbekende, ergens weet ik precies wat het is, maar de gedachtes over wat het misschien ook zou kunnen zijn overheersen dat na een tijdje altijd. Angst voor de dood is wel herkenbaar, ik heb al heel wat nachten niet in slaap durven vallen omdat ik mezelf ervan had overtuigd dat als ik nu zou gaan slapen, ik wel niet meer wakker zou worden.
Ik heb er ook samen nog last van, vooral op het moment dat ik bijna in slaap val, dan ben ik vaak ineens weer klaarwakker en moet ik even het licht weer aandoen om te kalmeren. Ik hoop dat hij het niet al te vervelend vindt wanneer het gebeurt
Ongeveer 4 maanden denk ik. Ik hoop inderdaad dat het vanzelf overgaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je kent hem.Hij vind het vast niet erg.
Maar hoe lang heb je nu last van deze angst?
Het kan zijn dat als je straks weer aan het studeren bent, dit gewoon als sneeuw voor de zon verdwijnt. Wacht in ieder geval even tot dan af.
Mijn hoofdeinde staat rechts van de deuropening dus mijn voeten liggen van de deur af. Andersom in bed kan ik niet slapen. Weet niet waarom maar dat voelt gewoon verkeerdquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:46 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Waar wijzen je voeten heen dan? Ik heb het zelf altijd als onprettig ervaren als mijn voeten niet richting de deur wezen of op z'n minst zijwaarts gericht waren, op een of andere manier voelt dat toch minder veilig.
Slaap je met je deur open?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn hoofdeinde staat rechts van de deuropening dus mijn voeten liggen van de deur af. Andersom in bed kan ik niet slapen. Weet niet waarom maar dat voelt gewoon verkeerd
Dus dat is geen optie.
Nee, dan zie ik iedereen de badkamer in lopen zonder kleren aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:53 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Slaap je met je deur open?
Hoe kan dat nou weer als je hoofdeinde naast de deuropening staat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee, dan zie ik iedereen de badkamer in lopen zonder kleren aan.
Dat is toch logisch dan dat je met je hoofd uitzicht hebt op de deurquote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:55 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer als je hoofdeinde naast de deuropening staat.![]()
Nou ja, ik weet het ook niet. Wat je allemaal zegt is best herkenbaar maar ik heb het alleen na het zien van een hele enge film, en dan wel in mindere mate. Als kind had ik er erg veel last van na het zien van een enge film.
Nee, dan kijk je langs de deuropening heen lijkt me.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is toch logisch dan dat je met je hoofd uitzicht hebt op de deur
Ik ben zijslaper, ik kijk er dus precies tegenaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:56 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
[..]
Nee, dan kijk je langs de deuropening heen lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |