Liever niet ik heb liever iemand die wat meer power en agressie heeft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:36 schreef vincerusso het volgende:
[..]
ik zie het wel gebeuren dat de volgende Eriksen is
Vreemd ja, ze hebben Tiote en Cabaye.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:30 schreef TJV het volgende:
Kan ie lekker als back spelen. Ze hebben geen rechtsback, wel middenvelders genoeg.
Fuck die shit. Iedereen verkopen, lekker rente gaan trekken en Frankie met de A1 de CL insturen!quote:
Ze gaan nog wel een van die twee verkopenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:54 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Vreemd ja, ze hebben Tiote en Cabaye.
wilquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:14 schreef TIM-846 het volgende:
De Gelderlander zegt dat Vitesse maar 1,3 mil wilt betalen, en Ajax vasthoudt aan 1,8 mil.
Dan laat Ajax hem toch lekker transfervrij weggaan volgend seizoen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:14 schreef TIM-846 het volgende:
De Gelderlander zegt dat Vitesse maar 1,3 mil wilt betalen, en Ajax vasthoudt aan 1,8 mil.
Waaaroom snappen zoveel mensen onderhandelen niet?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dan laat Ajax hem toch lekker transfervrij weggaan volgend seizoen?Belachelijk bedrag voor een speler die komend seizoen bankzitter is en zijn oude niveau nooit meer zal halen. Ze moeten blij zijn dat Vitesse überhaupt 1,3 voor hem wil neertellen.
Het beleid van Ajax qua kopen en verkopen is de laatste tijd niet meer logisch waar ik vroeger het beleid van Ajax best logisch vond.
Ajax heeft een optie op nog een jaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dan laat Ajax hem toch lekker transfervrij weggaan volgend seizoen?Belachelijk bedrag voor een speler die komend seizoen bankzitter is en zijn oude niveau nooit meer zal halen. Ze moeten blij zijn dat Vitesse überhaupt 1,3 voor hem wil neertellen.
Het beleid van Ajax qua kopen en verkopen is de laatste tijd niet meer logisch waar ik vroeger het beleid van Ajax best logisch vond.
Natuurlijk kun je onderhandelen, maar vroeger wist Ajax slim te onderhalen, tegenwoordig worden er alleen absurde bedragen gevraagd voor spelers of willen ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten bij het halen van een speler. Totaal niet marktconform de prijs waarmee je je als club alleen maar belachelijk maakt en niemand meer zaken met je wil doen op de lange termijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:25 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Waaaroom snappen zoveel mensen onderhandelen niet?
Eerst al die Ajacieden over Assaidi, nu weer zo'n clown over de verkoop van Janssen. Denk eens logisch na. Zelfs die Turken op de markt bij wie je altijd moet afdingen snappen het.
Lijkt me sterk dat ze die gaan lichten aangezien hij nu al overbodig is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:28 schreef davihaa het volgende:
[..]
Ajax heeft een optie op nog een jaar.
Onzin om dat te baseren op één wedstrijd natuurlijk. Was een tactische beslissing.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze die gaan lichten aangezien hij nu al overbodig is.
Hij speelt pas een wedstrijd bij Ajax? Janssen heeft het niveau van Twente nooit meer gehaald bij Ajax.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:02 schreef davihaa het volgende:
[..]
Onzin om dat te baseren op één wedstrijd natuurlijk. Was een tactische beslissing.
Wie wel? De hele verdediging was een gatenkaasquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ricardo speelde niet zn beste partij vandaag
Eerste wedstrijd van het seizoen, dat hij niet in de basis stond was een tactische beslissing. Bij Frank de Boer is bovendien geen enkele Ajax1-speler overbodig. Vorig seizoen speelde hij uitstekend de 2e seizoenshelft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Hij speelt pas een wedstrijd bij Ajax? Janssen heeft het niveau van Twente nooit meer gehaald bij Ajax.
Wat wil je nou met 4 debutanten die nooit met elkaar samenspelen (behalve de 2 Feyenoorders...)quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:47 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ricardo speelde niet zn beste partij vandaag
En toen Theo er in kwam bereide hij de 2-2 voor!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:50 schreef davihaa het volgende:
[..]
Eerste wedstrijd van het seizoen, dat hij niet in de basis stond was een tactische beslissing. Bij Frank de Boer is bovendien geen enkele Ajax1-speler overbodig. Vorig seizoen speelde hij uitstekend de 2e seizoenshelft.
Dus verliest hij maar zn 1 op 1 duelsquote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:50 schreef Devv het volgende:
[..]
Wie wel? De hele verdediging was een gatenkaas.
Hij is gewoon meegegaan in het niveau.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 22:55 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dus verliest hij maar zn 1 op 1 duels
quote:Ajax als enige concreet voor Assaidi
Ajax hoeft voorlopig niet te vrezen dat Oussama Assaidi bij een andere club gaat tekenen. SC Heerenveen is met geen enkele andere club in onderhandeling over een mogelijke transfer van de speler.
'We zijn nu niet met andere clubs dan Ajax in gesprek', onthult Robert Veenstra, algemeen directeur van SC Heerenveen, deze week in de Voetbal International. 'We zijn er wel uit met Ajax. Maar blijkbaar lukt het Assaidi zelf niet om tot een akkoord te komen. Als dat niet lukt, dan niet. Dan blijft hij dit seizoen speler van SC Heerenveen.'
Op de vraag naar Veenstra's visie op de salariseisen van Assaidi reageert de sportbestuurder als volgt. 'Net als andere spelers heeft Assaidi het volste recht om voor zijn belangen te gaan. Zijn keuze, of die nou afhangt van salaris, gevoel of iets anders, is zijn gevoel.'
'Daar hebben wij als club niks mee te maken en daar hebben we het ook niet met hem over. Wat ik wél weet, is dat er clubs geïnteresseerd zijn waar hij veel meer kan verdienen dan bij Ajax. Maar nogmaals, het is helemaal aan hem', aldus Veenstra.
quote:'Sana moet nog sneller afspelen'
Frank de Boer vond Tobias Sana goed invallen tegen AZ. Hij moet nog wel leren de bal eerder af te spelen.
'Tobias bracht energie in de ploeg en was dreigend', zegt De Boer. 'Hij had soms iets sneller de bal moeten afspelen, maar hij was gedreven. Er gebeurde wat'.
Sana is onder indruk van het niveau bij Ajax. Hij moet er nog aan wennen dat er meer op positie gelet wordt en dat hij meer zijn hersens moet gebruiken. 'Ik zal nooit mijn eerste positiespelletje bij Ajax vergeten. Ik had de Zweedse methode nog in mijn systeem zitten, dus ik rende alle kanten op. De trainer zei me dat het de bedoeling was goed positie te kiezen, zodat ik juist minder hoefde te lopen', laat Sana weten in VI, waarin hij geïnterviewd wordt.
Hij kan wel met zijn hersens voetballen. 'Ik zeg altijd dat mijn hersenen mijn sterkste wapen zijn. Het gaat erom dat je de juiste keuze maakt: wanneer zoek je de combinatie met medespelers en wanneer ga je voor de individuele actie? Mooie passeerbewegingen zijn leuk, maar het gaat om de effectiviteit.'
De aanvaller is momenteel op huizenjacht. Hij woont tijdelijk in een hotel. Mocht hij echt doorbreken bij Ajax, dan zal hij met beide benen op de grond blijven. 'Ik heb de vrolijkheid van een Afrikaan en de nuchterheid van een Zweed. Je zult mij niet snel naast mijn schoenen zien lopen.'
Sana was vroeger een groot fan van Patrick Kluivert. ZIjn kamer hing vol met posters van zijn idool.
quote:Sigthórsson velt Faeröer eigenhandig
Kolbeinn Sigthórsson lijkt goed in zijn vel te zitten. Tijdens de seizoensouverture van Ajax tegen AZ, afgelopen zondag, pikte de spits reeds een doelpunt mee. Woensdag kwamen er daar twee bij in de oefeninterland van IJsland tegen de Faeröer Eilanden.
Sigthórsson zorgde na een half uur en vlak voor tijd met treffers voor een 2-0 overwinning op de 'voetbaldwergen'. Met zijn dubbelslag tegen de Faeröer vijzelde hij zijn moyenne nog wat op van 0,60 naar 0,72.
quote:Eriksen: 'Dominanter bij Ajax'
Christian Eriksen is het niet eens met de kritiek op zijn EK. Hij zou een slecht toernooi hebben gespeeld. De Deen weet wel wat het beter kan, maar vond zichzelf niet zo slecht.
'Ik ben nog steeds van mening dat ik een goed EK heb gespeeld', zegt hij tegen Sporten.dk. 'Individueel gezien was het iets minder, maar als teamspeler heb ik het goed gedaan omdat mijn bijdrage voor het team voldoende was. Persoonlijk gezien had ik graag meer toegevoegd in aanvallend opzicht.'
'Ik heb er van geleerd dat ik dominanter moet zijn bij Ajax en bij het nationale team. Ik moet er aan werken om meer verantwoordelijkheid te nemen en beter in de wedstrijd te zitten. Na twee jaar is er weinig nieuw meer voor me, daarom moet ik meer verantwoordelijkheid nemen.'
Eriksen is van plan meer naar zijn lichaam te luisteren. 'Als je ouder wordt, leer je je lichaam beter kennen. Of ik meer rust nodig hebt hangt er van af hoe het seizoen verloopt. Maar, ik wil graag alles spelen. Maar het is duidelijk dat als je altijd goed wil presteren, je soms je rust moet pakken.'
Het doel van de Deense spelverdeler is om het komend seizoen bij Ajax beter te doen dan vorig seizoen. Dat is ieder jaar zijn streven.
quote:Transfer laatste waar Eriksen aan denkt
Nu Vurnon Anita en Theo Janssen lijken te vertrekken, dreigt een horrorscenario voor Ajax. Men hoeft echter niet bang te zijn dat Christian Eriksen deze zomer vertrekt. 'Het laatste waar Eriksen aan denkt is een transfer', steekt zijn zaakwaarnemer Martin Schoots de Ajax-fans een hart onder de riem.
'Een transfer is wel het laatste waar Christian nu mee bezig is, al informeren er altijd wel clubs', vertelt Schoots woensdagmiddag aan AjaxShowtime.com. 'Christian is blij dat Frank de Boer hem de kans geeft helemaal te herstellen van alle inspanningen en is heel gretig voor het huidige seizoen. Vergeet niet dat hij vanaf zijn debuut 2,5 jaar geleden 142 officiële wedstrijden heeft gespeeld en in 2009 zijn laatste echte vrije zomer had gehad. Hij wil gewoon honderd procent wedstrijdfit worden en spelen, voor Ajax en Denemarken.'
Op de vraag of Eriksen op schema ligt wat betreft het fit raken, antwoordde de belangenbehartiger als volgt. 'Ik heb de indruk van wel, hoewel je dat pas echt tijdens de wedstrijd kan weten. Hij heeft in ieder geval erg veel zin in de 45 minuten namens Denemarkentegen Slowakije. Hij kan zo ritme opdoen voor NEC-Ajax van zondag. En de wedstrijd is in Odense, dat is sowieso zijn stad, naast Amsterdam. In ieder geval constateren we dat de communicatie is verbeterd tussen Ajax en de DBU enerzijds en Fysiomed en Ajax anderzijds. Ik heb begrepen dat er ook iemand is overgegaan van Fysiomed naar Ajax, dus dat is alleen maar goed', zegt de belangenbehartiger.
Volgens Schoots zit het wel snor met de conditie en met de mentaliteit van Eriksen. 'Chris zit daar zelf ook goed op. Hij eist altijd honderd procent van zichzelf, weet precies wat hij moet eten, hoeveel uur hij slaapt en doet zijn extra oefeningen iedere dag thuis om zijn stabiliteit te vergroten. En hij geeft altijd alles. Zelfs de laatste wedstrijd op het EK tegen Duitsland, toen hij eigenlijk al helemaal stuk zat, liep hij als enige die wedstrijd nog meer dan dertien kilometer. Dat haalt bijna geen speler, ook de Khedira's, Wilkshire's en Ambrosini's van deze wereld niet. Als je alles van jezelf eist, kun je ook alles van anderen vragen, zeker als het ook nog eens over jezelf gaat', besluit Schoots.
Hij wilde dicht bij zijn familie in Amsterdam blijven. Als hij zijn woord houdt gaat hij dus niet naar Fulham. Hoeveel geld zij hem ook bieden. Daar was het hem tenslotte niet om te doenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:24 schreef stoeltafel het volgende:
'Fulham hoopt op Assaidi'
Door sv, 16 augustus 2012 08:55, 400 views, Bron: Daily Mail | Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Fulham van Martin Jol zou hopen op de komst van Oussama Assaidi. De Engelsen zien hem als vervanger van de mogelijk vertrekkende Clint Dempsey.
Jol zou willen profiteren van de stroeve onderhandelingen tussen Ajax en de speler. Zaakwaarnemer Mino Raiola schermde onlangs al met interesse uit het buitenland.
Marc Overmars zegt in het Algemeen Dagblad dat Ajax nog steeds hoop heeft op de komst van Assaidi. 'We hopen nog wel op zijn komst, want liever vandaag dan morgen speelt hij bij Ajax. Maar het is afhankelijk van drie factoren: Heerenveen, hijzelf en Ajax. Misschien spelen er andere zaken. We moeten geduld hebben.'
Andere zaken?
Is gewoon een 1-2tje tussen Jol en Raiolaquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:27 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Hij wilde dicht bij zijn familie in Amsterdam blijven. Als hij zijn woord houdt gaat hij dus niet naar Fulham. Hoeveel geld zij hem ook bieden. Daar was het hem tenslotte niet om te doen
Ik denk het nog wel hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:58 schreef Enchanter het volgende:
Ondanks dat we nog 2 weken te gaan hebben , verwacht ik dat er niemand meer bij gaat komen
Heel misschien een huurspeler van Barca , maar meer ook niet
Yup, lekker de druk op Ajax verhogen met de matties Raiola en Jol.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is gewoon een 1-2tje tussen Jol en Raiola
Laten we het hopen , iig een CV (misschien wel 2) , laat Blind het maar als CVM proberenquote:
Beetje overdrevenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:08 schreef Ooku het volgende:
Deze man wordt de vervanger van De Jong in Oranje. Hij is zoveel beter
nog 15 dagen zoeken ja...eerst scouten , dan een lijstje maken , dan beslissen etc en dat allemaal in 15 dagenquote:
Dat wordt nog gezellig.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:14 schreef vincerusso het volgende:
[..]
nog 15 dagen zoeken ja...eerst scouten , dan een lijstje maken , dan beslissen etc en dat allemaal in 15 dagen![]()
![]()
quote:De directie en de Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV zien zich genoodzaakt te reageren op berichtgeving over de 'financiële chaos' bij de club. Deze informatie is feitelijk onjuist.
Ajax heeft een positief eigen vermogen en een goede kaspositie. De club bevindt zich in de gezondste categorie van de KNVB licentie commissie, categorie III. Aangezien Ajax de post lonen en salarissen aan het terugbrengen is, voor de derde opeenvolgende keer meedoet aan de UEFA Champions League en daarnaast de inkomsten uit bijvoorbeeld TV-gelden ziet stijgen, ziet de club geen aanleiding voor supporters en aandeelhouders om zich zorgen te maken over de financiële situatie.
Transferbeleid
Het beleid van de club is de eigen jeugd nadrukkelijk de kans te geven zich in het eerste elftal te spelen. Deze groep spelers wordt, indien nodig, aangevuld met aankopen die potentieel hebben. De salarissen worden afgestemd op een solide financieel bouwwerk, met als uitgangspunt dat in het geval van ontbreken van inkomsten uit bijvoorbeeld de UEFA Champions League geen verlies oplevert.
In oktober worden de jaarcijfers over het boekjaar 2011/12 bekend gemaakt en in december vindt de Algemene Vergadering van Aandeelhouders plaats.
En ze roepen maar van niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:22 schreef vincerusso het volgende:
[..]
in die richting gaat het komen ja
Dat lijstje hebben ze allang natuurlijkquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:14 schreef vincerusso het volgende:
[..]
nog 15 dagen zoeken ja...eerst scouten , dan een lijstje maken , dan beslissen etc en dat allemaal in 15 dagen![]()
![]()
En dat is mooi! Zolang het maar geen Maher is (want we hebben al eriksen) of Rajkovic/Moisander (kaartenpakkers) of Aisaddi (die kan naar Fulham). De rest is welkom!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:22 schreef vincerusso het volgende:
[..]
in die richting gaat het komen ja
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:37 schreef bianconeri het volgende:
Anita weg, nou wat een gemis. (not) Lekker veel geld cashen(8,5milj) wat zo'n speler nooit waard is.
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:37 schreef bianconeri het volgende:
Anita weg, nou wat een gemis. (not) Lekker veel geld cashen(8,5milj) wat zo'n speler nooit waard is.
Ontken maar eens wat ik zeg!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:38 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
hebben we deze mongool weer.
Als CVM stak hij anders ver boven de middelmaat uit bij Ajax vorig seizoen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ontken maar eens wat ik zeg!
Anita is op aantal plekjes te gebruiken maar stijgt nergens boven de middelmaat uit(maar ja wie in eredivisie tegenwoordig wel?)
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:38 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]hebben we deze mongool weer.
Waarom probeer je het uberhaupt nog?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Als CVM stak hij anders ver boven de middelmaat uit bij Ajax vorig seizoen.
is goed, ik ontkenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ontken maar eens wat ik zeg!
Delftse eigenwijsheidquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[..]
Waarom probeer je het uberhaupt nog?
liever Anita dan Maher, dat is meer een opvolger mocht Eriksen weg zijn gegaanquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:23 schreef Asskicker14 het volgende:
8,5 miljoen is precies wat Maher moet gaan kosten, en de transfersom van Assaïdi is al ingecalculeerd in de begroting aangezien Heerenveen en Ajax al tot een akkoord waren gekomen.
Wat moeten we met Maher ?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef blackAFCA het volgende:
Assaidi vandaag nog binnenhalen. En Maher natuurlijk.
Ok, in ieder geval Assaidi dan.
Geloof je het zelf? Maher is onhaalbaar voor Nederlandse clubs. Het goudmijntje van AZ.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:23 schreef Asskicker14 het volgende:
8,5 miljoen is precies wat Maher moet gaan kosten, en de transfersom van Assaïdi is al ingecalculeerd in de begroting aangezien Heerenveen en Ajax al tot een akkoord waren gekomen.
Ja maar waar zegt dat wat over dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Als CVM stak hij anders ver boven de middelmaat uit bij Ajax vorig seizoen.
Vind hem erg matig als CVM. Kan je net zo goed Theo Janssen daar neerzettenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Maher kan zowel als controlerende middenvelder als aanvallende middenvelder uit de voeten. Beetje zoals Sneijder.
jij kijkt geen Nederlands voetbal blijkbaarquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja maar waar zegt dat wat over dan?
Over het niveau van Anita of het niveau van Ajax?
Precies, over Ajax. Als Anita al bij Ajax een belangrijke pilaar is zegt dat wel hoe vreselijk laag Ajax is gezakt in niveau. (en eig de gehele eredivisie)
Azijnzeikerquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies, over Ajax. Als Anita al bij Ajax een belangrijke pilaar is zegt dat wel hoe vreselijk laag Ajax is gezakt in niveau. (en eig de gehele eredivisie)
Ja leuk, maar dat betekend dat het dus weldegelijk een gemis is. Je spreekt jezelf een beetje tegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kijk, dit is respectvol praten over Anitaquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:34 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Azijnzeiker
Anita is voor bijna alle subtopclubs in Europa een aanwinst als CVM. Is gewoon een echt kuitenbijtertje met een fijne pass en een goede techniek.
Dat het joch totaal is misbruikt als rechtsback of linksback kan hij niets aan doen, dat is niet zijn positie. Als CvM was hij zelfs in de CL en EL van hele grote waarde. Bij titel #30 en #31
quote:Jan Vertonghen genoot woensdagavond van de oefeninterland tegen Nederland. De ex-Ajacied won met België niet alleen met 4-2, maar verzorgde ook nog eens een van de vier treffers. Het deed hem zichtbaar goed. “Ik had deze week nog wel bij Ajax willen spelen. Dan had ik wat langer met een lange neus kunnen rondlopen”, zei hij na afloop van de interland aan NUsport.
Zien jullie nou ook in dat het gwoon een mongool is, helaas wel een mongool die goed kan voetballen...quote:
Nee dat zie ik nietquote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zien jullie nou ook in dat het gwoon een mongool is, helaas wel een mongool die goed kan voetballen...
Je mist de grap.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Zien jullie nou ook in dat het gwoon een mongool is, helaas wel een mongool die goed kan voetballen...
Dit heeft me overtuigd.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
quote:AFM informeert naar financiën van Ajax
Ajax-directeur Rik van den Boog (links) en financieel directeur Jeroen Slop (rechts). © anp
De positie van de financieel directeur van Ajax, Jeroen Slop, raakt steeds verder ondermijnd. In een vertrouwelijke brief van midden juni aan de raad van commissarissen schuift de Ajax Supporters Delegatie (ASD), die geldt als spreekbuis van de fans, Marc Overmars en Maarten Fontein naar voren voor de belangrijkste bestuursfuncties binnen de club.
Beiden gelden als vertrouwelingen van Johan Cruijff, de winnaar van de slepende machtsstrijd binnen Ajax. Overmars is sinds juli in dienst als directeur voetbal.
Voor Slop is in de ogen van de supporters geen plaats meer. 'Slop = weg of trapje lager', staat in de brief, die in bezit is van deze krant. De inhoud is volgens ingewijden afgestemd met Cruijff.
Navraag
De brief staat niet op zichzelf. De Autoriteit Financiële Markten (AFM), toezichthouder van de financiële sector, heeft deze week navraag gedaan bij Ajax naar mogelijke financiële wantoestanden.
Aanleiding was een bericht in De Telegraaf van maandag. Daarin stelt een bron 'dicht bij het vuur' dat er 'geen lijk, maar een heel kerkhof' uit de kast valt bij Ajax door 'jarenlang financieel wanbeleid'. Dat is een directe aanval op Slop, die sinds 1999 de financiën beheert, en de al afgetreden voorzitter van de raad van commissarissen Uri Coronel en de gewezen algemeen directeur Rik van den Boog.
Persbericht
Ajax bevestigt desgevraagd de actie van de AFM, maar benadrukt dat de berichtgeving in De Telegraaf onjuist is. Naar aanleiding van de vragen van deze krant over AFM kwam Ajax vandaag met een persbericht: 'De directie en raad van commissarissen van Ajax NV zien zich genoodzaakt te reageren op de berichtgeving over een 'financiële chaos'. Deze informatie is onjuist. Voor de supporters en de aandeelhouders is er geen reden zich zorgen te maken over de financiële situatie.'
Ik zou als ik supporter van Ajax was me echt helemaal nergens meer zorgen over maken op financieel en organisatorisch gebied. Als je na een jaar zoals het vorige, alsnog als kampioen kan eindigen en in categorie 3 van de KNVB kan blijven, dan gaat het nooit meer mis.quote:
Je Belgen frustratie hier een beetje kwijt?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:59 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zou als ik supporter van Ajax was me echt helemaal nergens meer zorgen over maken op financieel en organisatorisch gebied. Als je na een jaar zoals het vorige, alsnog als kampioen kan eindigen en in categorie 3 van de KNVB kan blijven, dan gaat het nooit meer mis.
Nietus. Jan is een heldquote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kwam dit gefrustreerd over dan? Was zo niet bedoeld in elk geval.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je Belgen frustratie hier een beetje kwijt?
OKquote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kwam dit gefrustreerd over dan? Was zo niet bedoeld in elk geval.
Eriksen verkopen!? Ben je wel goed bij je paasei?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:33 schreef Yi-Long het volgende:
Ik had eerlijk gezegd al wel wat nieuws over Janssen verwacht deze week. Zou hij dan toch blijven en dit weekend gewoon in de basis starten!?
Wat hebben jullie liever trouwens!? Eriksen verkopen en Janssen behouden, of Janssen naar Vitesse en nog een jaartje Eriksen!?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Janssen.
Als je daar een mooi bedrag voor kunt krijgen, waarom niet!? Vind je hem zulke grote stappen maken dan!? Afgelopen seizoen een redelijk goed seizoen qua rendement, maar ook nog veel wedstrijden waar hij niet dat beetje extra kon brengen. De hele Eriksen-hype vind ik persoonlijk ietwat overdreven. Goede jonge speler met kwaliteiten, maar zeker (nog) niet van wereldklasse.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eriksen verkopen!? Ben je wel goed bij je paasei?
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:33 schreef Yi-Long het volgende:
Ik had eerlijk gezegd al wel wat nieuws over Janssen verwacht deze week. Zou hij dan toch blijven en dit weekend gewoon in de basis starten!?
Wat hebben jullie liever trouwens!? Eriksen verkopen en Janssen behouden, of Janssen naar Vitesse en nog een jaartje Eriksen!?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Janssen.
Maher, dat is pas een hype. Een seizoen lang Janssen en geen Eriksen gaat een ramp worden.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je daar een mooi bedrag voor kunt krijgen, waarom niet!? Vind je hem zulke grote stappen maken dan!? Afgelopen seizoen een redelijk goed seizoen qua rendement, maar ook nog veel wedstrijden waar hij niet dat beetje extra kon brengen. De hele Eriksen-hype vind ik persoonlijk ietwat overdreven. Goede jonge speler met kwaliteiten, maar zeker (nog) niet van wereldklasse.
Als je dan nog een beetje kunt profiteren van de hype die er bij die jongen aan vastkleeft van groot jong talent, en er komt een club uit Engeland of Spanje langs die er wellicht 20 miljoen voor wil neerleggen, dan zou ik hem lekker verkopen en Maher ofzo binnenhalen.
Maherquote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je daar een mooi bedrag voor kunt krijgen, waarom niet!? Vind je hem zulke grote stappen maken dan!? Afgelopen seizoen een redelijk goed seizoen qua rendement, maar ook nog veel wedstrijden waar hij niet dat beetje extra kon brengen. De hele Eriksen-hype vind ik persoonlijk ietwat overdreven. Goede jonge speler met kwaliteiten, maar zeker (nog) niet van wereldklasse.
Als je dan nog een beetje kunt profiteren van de hype die er bij die jongen aan vastkleeft van groot jong talent, en er komt een club uit Engeland of Spanje langs die er wellicht 20 miljoen voor wil neerleggen, dan zou ik hem lekker verkopen en Maher ofzo binnenhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |