Dus dit. Al is het belachelijk dat de Tower Bridge NIET in said lijst stond (En Westminster wel)quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:04 schreef lunapuella het volgende:
Hooooo Tower Bridge en de Tower of London zijn NIET hetzelfde.
St.Pauls, Buckingham Palace, Westminster Abbey, Tower of London, Big Ben. Het ging om historische gebouwen, en die gebouwen staan allemaal langer dan de Tower Bridge.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dit. Al is het belachelijk dat de Tower Bridge NIET in said lijst stond (En Westminster wel)
Ik zou eerder de Tower Bridge bezichtigen dan Westminster.
Nee... Een vrucht. Ik heb echter geen bijbel om het te checken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:39 schreef erikkll het volgende:
Werd in de bijbel expliciet vermeld dat het een appel betrof, die verboden vrucht?
Ik bedoelde inderdaad dat er alleen staat dat het een "vrucht" was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:25 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Zij leefden gelukkig tot een slang (wellicht Satan) Eva verleidde om de verboden vrucht (traditioneel een appel) te eten. Zij at ervan, en gaf het fruit ook aan Adam, die er ook van at. Zij werden zich op dat moment onmiddellijk bewust van hun naaktheid en gingen zich ervoor schamen.
quote:De bijbel heeft het niet over een bepaalde vrucht: 'En de vrouw zag dat die boom goed was tot spijze, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, een boom die begeerlijk was om verstandig te maken; en zij nam van zijne vrucht en at; en zij gaf ook hare man met haar, en hij at' (Genesis 3:6).
Van een appel is geen sprake. Toch duikt het beeld al vrij vroeg in de oudtestamentische symboliek op: Eva at een appel. Men heeft dat wel verklaard door de gelijkenis van de woorden voor 'appel' en 'kwaad' in het Latijn: malum, anderen wijten de verwarring aan een eenvoudige vertaalfout van Hiëronymus (347-419), de geleerde die een gezaghebbende nieuwe bijbelvertaling maakte, de Editio vulgata.
Dat er werkelijk appels groeiden in de Hof van Eden, is onwaarschijnlijk: het paradijs moet in de tropen of subtropen hebben gelegen, want er groeiden vijgen (Genesis 3:7). Een appel heeft lagere temperaturen nodig en groeit alleen in de gematigde streken.
http://www.misvattingen.nl/godsdienst.html
quote:
Tja, dat soort vragen hebben nu eenmaal een enigszins arbitrair karakter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:41 schreef padlarf het volgende:
[..]
St.Pauls, Buckingham Palace, Westminster Abbey, Tower of London, Big Ben. Het ging om historische gebouwen, en die gebouwen staan allemaal langer dan de Tower Bridge.
Dat is sowieso waar. Ze hadden de vraag moeten stellen als welke historische gebouwen trekken jaarlijks de meeste bezoekers oid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tja, dat soort vragen hebben nu eenmaal een enigszins arbitrair karakter.
Ja en dat zei Philip ook in de uitzending dat hij er opeens niet was. Wanneer weten we echter nog niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Arjen Lubach zou terug komen las ik hier op Fok..Want dat had hij op twitter geschreven.
Hij was ook 'tijdelijk afwezig'. Ik vermoed dat hij later deze week nog wel eens terug zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Arjen Lubach zou terug komen las ik hier op Fok..Want dat had hij op twitter geschreven.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij was ook 'tijdelijk afwezig'. Ik vermoed dat hij later deze week nog wel eens terug zou kunnen komen.
Als 'nieuwe kandidaat', uiteraard.
twitter:schemer twitterde op zaterdag 11-08-2012 om 12:37:05- "wanneer kom je terug bij #deslimste?" Kan nog wel even duren, maar uiteraard vóór de finaleweek begint. reageer retweet
twitter:schemer twitterde op zaterdag 11-08-2012 om 12:42:16Ik moest naar een zieke dierbare. Vond het zelf ook heel jammer. @Peace11man: @schemer waarom was je ineens weg bij de slimste? reageer retweet
En hij is heel snel met de puzzel, dat tikt ook best lekker aan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:56 schreef golfer het volgende:
Gelukkig is die aandachtshoer weg.
Pepijn weet ook bar weinig, maar past steeds precies op het juiste moment.
De 369 ronde is een vraag naar feitjes. 1 vraag, 1 antwoord, dus dat is doorgaans gewoon een kwestie van wel of niet weten, waarbij nadenken hooguit kan helpen als je even niet op het antwoord kunt komen. In de andere rondes wordt gevraagd naar associaties. Dan zijn er opeens tientallen antwoorden mogelijk, waarvan zij er een bepaald aantal willen horen. Eigenlijk zou je dan volgens mij gewoon heel onbevangen alles eruit moeten gooien wat in je op komt, maar wellicht dat dan toch meespeelt dat ze op televisie zijn en gaan overwegen of ze bepaalde dingen wel of niet moeten zeggen om bijvoorbeeld niet dom over te komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
T valt me op dat mensen in de 369ronde heel relaxed de goede antwoorden geven, maar wanneer de tijd loopt, lijken ze ineens meer druk te voelen en minder te weten. Jammer. Zowel Bart als Pepijn zijn absoluut niet dom.
Geniaal concept/format vind ik het welquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De 369 ronde is een vraag naar feitjes. 1 vraag, 1 antwoord, dus dat is doorgaans gewoon een kwestie van wel of niet weten, waarbij nadenken hooguit kan helpen als je even niet op het antwoord kunt komen. In de andere rondes wordt gevraagd naar associaties. Dan zijn er opeens tientallen antwoorden mogelijk, waarvan zij er een bepaald aantal willen horen. Eigenlijk zou je dan volgens mij gewoon heel onbevangen alles eruit moeten gooien wat in je op komt, maar wellicht dat dan toch meespeelt dat ze op televisie zijn en gaan overwegen of ze bepaalde dingen wel of niet moeten zeggen om bijvoorbeeld niet dom over te komen.
Ja anders zit Maarten voor niks als jury voorzitter. Domme Philip.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:51 schreef timmmmm het volgende:
Maarten heeft gelijk, viezelijke ratje van een Freriks, gewoon die stoners zijn punten rekenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |