Dan doen we het op een rustige manier.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:30 schreef DonJoris het volgende:
Oh dat is een beetje drastisch vind je ook niet? Islam is vrede?
dan blijf levenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:11 schreef DonJoris het volgende:
Ja daar kan ik heel goed mee leven.
Jongen, Alaysa Allah Ahkam AL-Hakimien? Wie straft nou zwaarderquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:22 schreef Peunage het volgende:
Wat een softie die triggershoot. Een beetje ongelovigen geruststellen
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:21 schreef DonJoris het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb gezondigd, wat nu?
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Maar dat zijn vaak gelegenheidsmoslims. Ze zijn moslim wanneer het ze uitkomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:59 schreef Vaatwastablet het volgende:
De hype er om heen en teleurstelling van mensen als het morgen toch niet blijkt te zijn. Dan doe je het met de verkeerde mindset, en kan je net zo goed helemaal niet meer vasten..
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 22:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. Maar dat zijn vaak gelegenheidsmoslims. Ze zijn moslim wanneer het ze uitkomt.
Wat precies?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je praat onzin en overdrijft.
Als iemand teleurgesteld is dat het feest niet een dag eerder is, zijn zij meestal gelegenheidsmoslims en moslim wanneer het uitkomt?quote:
Wanneer zij teleurgesteld zijn dat het vasten niet afgelopen is. In mijn ervaring zijn dat vaak gelegenheidsmoslims ja. Vaak weten ze ook niet waarom het wel of niet het einde van ramadan is. Maar nogmaals, mijn ervaring, misschien ken ik wel een heel ander soort moslims dan jij.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als iemand teleurgesteld is dat het feest niet een dag eerder is, zijn zij meestal gelegenheidsmoslims en moslim wanneer het uitkomt?
Men kan ook uitkijken naar het feest en zo snel mogelijk dat willen vieren, ik weet niet of het gelegenheidsmoslims zijn, of wanneer het uitkomt, wel vind ik het vrij gewaagd om zodanig over ze te oordelen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wanneer zij teleurgesteld zijn dat het vasten niet afgelopen is. In mijn ervaring zijn dat vaak gelegenheidsmoslims ja. Vaak weten ze ook niet waarom het wel of niet het einde van ramadan is. Maar nogmaals, mijn ervaring, misschien ken ik wel een heel ander soort moslims dan jij.
In mijn omgeving (cq. vrienden) is het de teleurstelling van nog een dag vasten. Dat is echt Ramadanonwaardig.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men kan ook uitkijken naar het feest en zo snel mogelijk dat willen vieren, ik weet niet of het gelegenheidsmoslims zijn, of wanneer het uitkomt, wel vind ik het vrij gewaagd om zodanig over ze te oordelen.
Met alle respect, maar jij hebt hier ook halfnaakte dikzakken gepost, ik heb hier en daar ook wel ramadan onwaardige posts gemaakt, maar op basis van zulke voorbeelden iemand gelegenheidsmoslim oid noemen is een beetje, ja wat zal ik zeggen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:52 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
In mijn omgeving (cq. vrienden) is het de teleurstelling van nog een dag vasten. Dat is echt Ramadanonwaardig.
Ik noemde niemand een gelegenheidsmoslim, je verwart mij met Peunage. Maar er is een verschil tussen fotos posten en je motivatie voor Ramadan/waarvoor je vast.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met alle respect, maar jij hebt hier ook halfnaakte dikzakken gepost, ik heb hier en daar ook wel ramadan onwaardige posts gemaakt, maar op basis van zulke voorbeelden iemand gelegenheidsmoslim oid noemen is een beetje, ja wat zal ik zeggen?
Die mensen zijn er ook. Maar ik heb het echt over mensen in mijn eigen omgeving en daar weet ik het gewoon van. Had ik er bij moeten zeggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men kan ook uitkijken naar het feest en zo snel mogelijk dat willen vieren, ik weet niet of het gelegenheidsmoslims zijn, of wanneer het uitkomt, wel vind ik het vrij gewaagd om zodanig over ze te oordelen.
Nee, ik had het niet over jou, ik had het over het gebeuren, niet dat jij het zei. Subjectieve waardeoordelen over wat Ramadanonwaardig is of niet, mja, per slot van rekening kan je je dan ook afvragen, in hoeverre iemands motivatie Ramadanwaardig is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:58 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Ik noemde niemand een gelegenheidsmoslim, je verwart mij met Peunage. Maar er is een verschil tussen fotos posten en je motivatie voor Ramadan/waarvoor je vast.
Alleen Allah swt weet datquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik had het niet over jou, ik had het over het gebeuren, niet dat jij het zei. Subjectieve waardeoordelen over wat Ramadanonwaardig is of niet, mja, per slot van rekening kan je je dan ook afvragen, in hoeverre iemands motivatie Ramadanwaardig is.
Oh, ik voel me niet aangesproken, helemaal niet zelfs, maar ging mij meer om het principe van je medemoslims zo noemen, men kan anders omgaan met het geloof, zijn vreugde voor het feest misschien ondoordacht uiten of wat dan ook, maar het enige wat we weten is dat we niet in de harten kunnen kijken, vandaar dat ik zo reageer, of het nu onze omgeving is of niet, maakt weinig uit wat dat betreft?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die mensen zijn er ook. Maar ik heb het echt over mensen in mijn eigen omgeving en daar weet ik het gewoon van. Had ik er bij moeten zeggen.
Exact, derhalve vervallen alle subjectieve waardeoordelenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 02:01 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Alleen Allah swt weet dat.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 02:01 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Alleen Allah swt weet dat.
Hadden we misschien mee moeten beginnenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 02:09 schreef zarGon het volgende:
[..].
Gisteren een langdurende conversatie (05.18 uur t/m 11.06 uur) gehad over geloof en zo met Triggershot op WhatsApp en dat was dus ook onze conclusie uiteindelijk..
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 02:09 schreef zarGon het volgende:
[..].
Gisteren een langdurende conversatie (05.18 uur t/m 11.06 uur) gehad over geloof en zo met Triggershot op WhatsApp en dat was dus ook onze conclusie uiteindelijk..
Discussie over geloof nutteloos vinden, maar wel meedoen aan ramadanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |