abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115569351
Ts is in oktober vorig jaar gestopt met zijn opleiding.
Hij kreeg in november een rekening voor printtegoed, kluishuur etc.
Daar heeft hij over gebeld en een brief gestuurd dat hij vond dat hij dat niet hoefde te betalen.

Ts is toen gebeld dat het verwerkt zou worden.

In februari kreeg ts een aanmaning voor deze factuur.
Hij heeft toen gemaild en bovenstaande uitgelegd.
Hij kreeg toen antwoord dat de mail doorgestuurd zou worden naar de juiste afdeling, indien er meer info was zou TS het horen.

Ts heeft nooit weer wat gehoord totdat hij vorige week een brief kreeg van een deurwaarder.
Of hij even binnen 5 dagen 550 euro over wilde maken, anders kreeg ik een boete en de volgende stap was dat ze spullen kwamen vorderen.

Er stond verder niks bij over welke rekening het ging ofzo.
alleen de opdrachtgever (ROC ASA) stond erbij vernoemd.

Ts heeft bovenstaande gemaild naar de deurwaarder en dat hij de vordering niet aanvaard.
sindsdien niks meer gehoord van de deurwaarder.

Is dit niet een heel raar verloop?
- blijf na mail wisseling maar aanmaningen krijgen,
- factuur word niet genoemd door de deurwaarder,
- Ts krijgt geen reactie op zijn mail van de deurwaarder.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:04:44 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115569418
Je moet ook niet mailen. Bel ze op of ga langs.
Ok stelletje hokboeren
pi_115569574
En jij dacht, ze reageren niet op mails dus laat ik maar blijven mailen?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_115569583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:04 schreef padlarf het volgende:
Je moet ook niet mailen. Bel ze op of ga langs.
waarom? ik heb toch zwart op wit dat ik niet akkoord ben gegaan?
ze kunnen verder niks, maar ik vind het zo rare gang van zaken.
Zou op ze minst bericht verwachten dat het terug gestuurd is naar ROC ASA en dat ze dat afwachten.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:12:31 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115569709
Dan blijf je toch mailen? Kijk maar of ze je spullen komen halen.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:15:15 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115569813
Overigens, hoe kom je erbij dat door te melden dat je de vordering niet accepteert de kous daarmee af is? Dan zou niemand nog een rekening betalen :')
Ok stelletje hokboeren
  Boks-Chick dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:16:29 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_115569860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

waarom? ik heb toch zwart op wit dat ik niet akkoord ben gegaan?
ze kunnen verder niks, maar ik vind het zo rare gang van zaken.
Zou op ze minst bericht verwachten dat het terug gestuurd is naar ROC ASA en dat ze dat afwachten.
dat is leuk dat je dat zwart op wit hebt, maar wat je zwart op wit moet hebben is wat hun over de telefoon zeiden, dat ze het zouden regelen. En dat heb je niet. Alleen maar een telefonische toezegging. Naja, jij zegt dat je dat hebt. Dat kan je niet bewijzen. Volgende keer dus sowieso om een schriftelijke bevestiging vragen of anders die zelf schrijven 'zoals telefonisch besproken hoef ik de factuur met nr. xxxxx niet te betalen en zorgt u dat uw administratie daarop aangepast wordt. Zonder tegenbericht binnen 3 weken ga ik er van uit dat deze zaak verder is afgehandeld''

Als er dan geen tegenbericht is geweest, dán heb je volgens mij iig voor een deel recht van spreken. Nu wordt het een heel lastig verhaal denk ik :o

oh en schopje WGR
lolwut
pi_115569897
Waarom vind je dan dat je de kluishuur enzo niet moet betalen, die heb je toch gewoon gehuurd?
pi_115570040
TS denkt dat als hij maar lang genoeg in derde persoon praat hij geen enkele rekening hoeft te betalen, het gaat dan immers om iemand anders.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:26:15 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115570187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
TS denkt dat als hij maar lang genoeg in derde persoon praat hij geen enkele rekening hoeft te betalen, het gaat dan immers om iemand anders.
SUBTIELE GRAP!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115570383
Dan moet je bewijs hebben van de school (op papier) dat je dat niet hoefde te betalen. Zoals jij dit nu omschrijft lijkt het eerder dat jij dit zelf beslist hebt. Zo werken de dingen niet. Dan kan ik ook wel een brief schrijven naar mijn woningbouwvereniging dat ik vind dat ik de huur niet hoeft te betalen.

Ik denk dat de brief die je in februari heb gekregen het antwoord is op als je wel of niet moest betalen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:42:20 #12
360493 LifeonEarth
LiveLifeMaximum
pi_115570771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:32 schreef Hicham. het volgende:
Dan moet je bewijs hebben van de school (op papier) dat je dat niet hoefde te betalen. Zoals jij dit nu omschrijft lijkt het eerder dat jij dit zelf beslist hebt. Zo werken de dingen niet. Dan kan ik ook wel een brief schrijven naar mijn woningbouwvereniging dat ik vind dat ik de huur niet hoeft te betalen.

Ik denk dat de brief die je in februari heb gekregen het antwoord is op als je wel of niet moest betalen.
dat was geen brief, dat was een aanmaning.
Ik vind dat ik geen print tegoed heb hoeven te betalen omdat ik daar nooit gebruik van heb gemaakt wat door school te checken is.

Als zei mijn vragen etc niet beantwoorden en zeggen dat ik als er wat nieuws is het zal horen en niks laten horen, dan kan ik er wel vanuit gaan dat dat niet aan mij ligt.

dat zou dus betekenen dat ik op geen enkel bericht meer hoef te reageren tenzij ze erbij zetten dat ze bij geen reactie binnen x aantal weken het uit gaan voeren...
pi_115571013
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

SUBTIELE GRAP!
I aim to please. :7
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:56:21 #14
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_115571366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:32 schreef Hicham. het volgende:

De school moet net zo goed bewijs hebben dat je het wel moet betalen.

De woningbouwvereniging heeft meestal een mooi contract liggen met jouw handtekening er onder waarin je bevestigt dat je dit en dat zal betalen.

Dat zal de school dus ook moeten produceren.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:07:39 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115571858
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:56 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

De school moet net zo goed bewijs hebben dat je het wel moet betalen.

De woningbouwvereniging heeft meestal een mooi contract liggen met jouw handtekening er onder waarin je bevestigt dat je dit en dat zal betalen.

Dat zal de school dus ook moeten produceren.
De deurwaarder ziet er blijkbaar brood in
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:11:17 #16
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115571963
Zoek even op Trosradar of Vara kassa. Die hebben het onderwerp een keer gehad.

Er is geen basis voor de vordering waarschijnlijk, daar het waarschijnlijk om vrijwillige bijdrages gaat. Laat je dus niet intimideren.
Ook hoi !
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:48:30 #17
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_115573523
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:42 schreef LifeonEarth het volgende:

[..]

dat was geen brief, dat was een aanmaning.
Ik vind dat ik geen print tegoed heb hoeven te betalen omdat ik daar nooit gebruik van heb gemaakt wat door school te checken is.

Als zei mijn vragen etc niet beantwoorden en zeggen dat ik als er wat nieuws is het zal horen en niks laten horen, dan kan ik er wel vanuit gaan dat dat niet aan mij ligt.

dat zou dus betekenen dat ik op geen enkel bericht meer hoef te reageren tenzij ze erbij zetten dat ze bij geen reactie binnen x aantal weken het uit gaan voeren...
Ik zou al je betaalde lesgeld terugvorderen, zo te lezen heb je er niets geleerd...
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:08:52 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115574572
http://www.trosradar.nl/a(...)rijwillige-bijdrage/

De vraag is: zijn dit verplichte bijdrages of vrijwillige bijdrages? Sommige dingen moeten gewoon door school betaald worden, maar proberen ze op die manier alsnog bij jouw te halen als leerling.
Ook hoi !
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:23:59 #19
380998 DarkAccountant
pi_115575471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:08 schreef Inlognaam het volgende:
http://www.trosradar.nl/a(...)rijwillige-bijdrage/

De vraag is: zijn dit verplichte bijdrages of vrijwillige bijdrages? Sommige dingen moeten gewoon door school betaald worden, maar proberen ze op die manier alsnog bij jouw te halen als leerling.
Als het een verplichte bijdrage was, dan hadden ze TS er ook voor moeten laten betalen wanneer hij zich inschreef voor de opleiding.

Anders kan je achteraf wel allerlei kosten gaan verhalen op studenten die er mee stoppen.

'Hela hola, graag ook nog even "vrijwillig" betalen voor het toiletpapier dat u op ons toilet gebruikte!' 8)7
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:41:07 #20
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115576542
Hoe kan het dan dat je voor printtegoed moet betalen wat je niet gebruikt hebt?
Waar halen ze die kosten vanaf?

En waarom vind je dat je de kluishuur niet hoeft te betalen?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:46:18 #21
380998 DarkAccountant
pi_115576791
B
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:41 schreef Luxuria het volgende:
Hoe kan het dan dat je voor printtegoed moet betalen wat je niet gebruikt hebt?
Waar halen ze die kosten vanaf?

En waarom vind je dat je de kluishuur niet hoeft te betalen?
Blijkbaar waren de kluisjes "gratis" hé, en het printen ook. Anders had TS er hier geen topic over geopend.

Dat kluisjestegoed snap ik trouwens helemaal niet. Waar gaat dat over? Over kluisjes om je spullen in te steken? meestal steek je daar een euro in en die krijg je naderhand weer terug.

Blijkbaar heeft deze universiteit/hogeschool een ingenieus systeem bedacht om via "gratis" kluisjes hun studenten alsnog kennis te laten maken met de wereld der incassobureaus. (Die je trouwens NOOIT een cent moet betalen, dat zijn de grootste criminelen.)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:01:08 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115577518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:46 schreef DarkAccountant het volgende:
B

[..]

Blijkbaar waren de kluisjes "gratis" hé, en het printen ook. Anders had TS er hier geen topic over geopend.

Dat kluisjestegoed snap ik trouwens helemaal niet. Waar gaat dat over? Over kluisjes om je spullen in te steken? meestal steek je daar een euro in en die krijg je naderhand weer terug.

Blijkbaar heeft deze universiteit/hogeschool een ingenieus systeem bedacht om via "gratis" kluisjes hun studenten alsnog kennis te laten maken met de wereld der incassobureaus. (Die je trouwens NOOIT een cent moet betalen, dat zijn de grootste criminelen.)
Dat weet je toch niet. Misschien is het wel terecht maar vindt TS om de een of andere reden dat hij dat niet hoeft te betalen.
Als dat zo zou zijn, zouden er veel meer studenten met dit probleem zijn. Ik heb er nog nooit wat over gehoord.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115577774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:46 schreef DarkAccountant het volgende:
(Die je trouwens NOOIT een cent moet betalen, dat zijn de grootste criminelen.)
Ik zit hier serieus hardop te lachen om dit in en in trieste kloteadvies. Weet je wat er gebeurd als je niet betaalt? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:20:12 #24
380998 DarkAccountant
pi_115578476
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik zit hier serieus hardop te lachen om dit in en in trieste kloteadvies. Weet je wat er gebeurd als je niet betaalt? :)
Ja, dan hoor je er ofwel nooit meer iets van, ofwel komt het voor de rechter, die je in de meeste gevallen gelijk geeft.

En het zijn juist types zoals jij met hun dreigende taal die bij die incassobureaus werken. Want hoe harder je dreigt, hoe meer mensen wel zullen geloven dat een deurwaarder hun flatscreen zullen komen weghalen voor een "kluisjestegoed" waar ze 550 euro voor vragen. :') :') :')

Je krijgt alleen een deurwaarder over je vloer als een rechter dat heeft beslist mijn beste, of als je geweigerd hebt om naar de rechtbank te komen als je zaak voorkwam (bij verstek dus).
pi_115578568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:20 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja, dan hoor je er ofwel nooit meer iets van, ofwel komt het voor de rechter, die je in de meeste gevallen gelijk geeft.

En het zijn juist types zoals jij met hun dreigende taal die bij die incassobureaus werken. Want hoe harder je dreigt, hoe meer mensen wel zullen geloven dat een deurwaarder hun flatscreen zullen komen weghalen voor een "kluisjestegoed" waar ze 550 euro voor vragen. :') :') :')

Je krijgt alleen een deurwaarder over je vloer als een rechter dat heeft beslist mijn beste, of als je geweigerd hebt om naar de rechtbank te komen als je zaak voorkwam (bij verstek dus).
Onzin, als de wederpartij hard kan maken dat jij ze geld moet betalen en je dit niet doet, dan zal de rechter je geen gelijk geven. Dan zal je moeten betalen, ook voor de extra kosten. Je kan trouwens ook met bronnen komen dat de rechter je vaak in het gelijk stelt, maar zolang je dat niet doet ben je een beetje ongeloofwaardig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')