Onlangs heb ik een boete gehad van 191 euro omdat ik 24 km/h te hard reed over een 50 weg.
Ik had mazzel omdat ik erachter kwam dat ik hem niet gereden heb maar een maat van mij.
Die heeft inmiddels het geld naar mij overgemaakt en deed verder helemaal niet moeilijk.
Nu ben ik zelf zo'n streber dat ik altijd in beroep ga.
Nu heb ik bij de politie alle mogelijke info opgevraagd:
- foto's
- wie er zat te flitsen en of hij daar bevoegd voor was.
- als het een flitspaal was, wie het rolletje vervangen heeft en of hij daar bevoegd voor was.
- als het een digitale flitspaal is: wie de foto's verwerkt en of hij daar bevoegd voor was.
- wanneer het apparatuur voor het laatst gekeurd is, door wie dat gedaan is en of hij daar bevoegd toe was.
dit onder het mom dat ik daar nooit geflitst kan zijn omdat ik daar niet gereden heb.
Nu kreeg ik een brief van de politie dat ze het niet binnen het gestelde termijn gaat lukken de info te bemachtigen en dat het termijn verlengd is met 4 weken.
Ze hebben nu dus vanaf 1 augustus 2 maanden de tijd.
in die tijd is de tijd voor het beroepschrift verlopen en moet de boete betaald zijn.
Stel dat ik over 2 maanden te horen krijg dat een agent heeft zitten flitsen die daar niet bevoegd voor was. kan ik dan alsnog beroep indienen?
Als de paal niet optijd gekeurd was of iemand was niet bevoegd, zou dat een reden wezen om de boete te schorsen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.