zie mijn tweede postquote:
Kan de bank geen documentatie aanleveren dat het ook in USD is ontvangen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef Essebes het volgende:
Heb mijn bank al gemailed en gebeld. Zij blijven erbij dat zij het bedrag in USD hebben ontvangen. Ik zoek munitie om mijn werkgever te overtuigen, want die blijven erbij dat ze in EURO's hebben overgemaakt.
Daarbij was ik al aan het Googlen geweest naar deze velden, ook vanuit eigen interesse, maar kon het nog niet goed vinden helaas.
kan hopelijk. Ik wacht nog op een gedetailleerder antwoord van hen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kan de bank geen documentatie aanleveren dat het ook in USD is ontvangen?
Ik gok dat het inderdaad dit is, maar zoek wat ondersteuning. Mijn werkgever wil bewijzen zien, zucht...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:59 schreef Deetch het volgende:
Als een betaling vanaf een USD rekening komt lijkt het me logisch dat het bedrag ook in USD wordt overgemaakt.
32A lijkt me dan het bedrag dat betaald had moeten wordenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
http://listofbanksin.com/International_Wire_Transfer.htm
32A Value Date/Currency/Interbank/Settled Amount
33B Currency/Instructed Amount
Maar wat het nou precies betekent..
ik google nog ff verder
kijk zie je wel dat we er hier uitkomen! Thanks!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Usage Rules for Amount Related Fields
There is a relationship between the amount related fields 33B, 36, 71G, 71F and 32A which may be logically expressed in the following formula:
The instructed amount in field 33B,
adjusted with the exchange rate in field 36,
plus the Receiver's charges in field 71G,
minus the Sender's charges in field(s) 71F,
equals the interbank settled amount in field 32A.
Zelfde pdf
Nou.. dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:15 schreef eleusis het volgende:
Maar de opdracht is in USD gegeven dus
haha, idd iets te simpel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:49 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet wat voor betaling je van ze moest ontvangen, maar ik ga er vanuit dat je een bedrag X moest ontvangen van ze. Je hebt bedrag X niet ontvangen, maar een lager bedrag. Waardoor dat gekomen is en wie de fout heeft gemaakt lijkt me voor jou niet van belang. Je hebt bedrag X niet compleet gekregen en dus zal de werkgever het restant nog moeten overboeken. Dan mogen ze zelf fijn uitzoeken wat er mis is gegaan.
Maar misschien denk ik wel te simpel..
Volgens mij zou het bedrijf juist die kosten moeten betalen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:36 schreef chrisje013 het volgende:
nou ja, ik zie daar twee dingen... USD en EUR. je zegt dat het geld omgezet is in euro's op jouw rekening, dus USD moet dan wel de bron zijn. het bedrag komt ook overeen (144 usd = ~115 euro), dus wat mij betreft, is het bedrag in dollars overgemaakt.
ik zie alleen het probleem niet zo, zolang je maar het juiste bedrag in euro's krijgt. als ik 100 euro moet krijgen van een buitenlandse rekening, dan maakt het mij niet uit wat hij betaalt, zolang ik uiteindelijk 100 euro op mijn rekening heb. wat de kosten betreft, die betaal je altijd als het geld van een land komt waar ze geen euro gebruiken, dit is standaard voor een internationale betaling.
hangt er ook vanaf wat de afspraak was...
Verkapte "ik weet iets wat jullie niet weten"-post.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:02 schreef miro86 het volgende:
Oh jee... particulieren en MT202s... altijd mooi...
MT202 is een standaard bericht voor interbancair betalingsverkeer (SWIFT). Het zijn standaard berichten zodat iedereen een systeem kan opzetten om berichten te maken en lezen. Wat velden 32 en 33 betekenen is al gezegd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Verkapte "ik weet iets wat jullie niet weten"-post.
Leg uit of GTFO.
Dit is niet gebeurt. Het exact juiste bedrag is ontvangen in Euro's. Maar omdat de transactie niet voldoet aan de EU-criteria heeft mijn bank ¤ 10 aan kosten ingehouden. Ik heb dus uiteindelijk niet gekregen wat ik bij de werkgever gedeclareerd had.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:22 schreef Vitamine_C het volgende:
Als de betaling in usd bij jouw bank binnenkomt dan moeten ze deze omzetten in eur voordat ze het op je rekening kunnen bijschrijven. De bank hanteert daarbij standaard een opslag op de wisselkoers waardoor je wel degelijk kosten betaald voor het omzetten.
nou, het was ook mijn doel om te achterhalen wat (en waar) dit nu fout ging. Zowiezo waren de verhalen tegenstrijdig dus ergens moet toch te achterhalen zijn waar het precies fout gaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 07:11 schreef Vitamine_C het volgende:
Lijkt sprake te zijn van een fout van de bank (onterecht kosten gerekend) en niet van de betalende partij.
Euro 114.24 exactquote:Op woensdag 15 augustus 2012 07:28 schreef Montagui het volgende:
Wat was het bedrag in euro's dat je gedeclareerd had?
En welk bedrag is er dan in euro's bijgeschreven op je rekening?quote:
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:03 schreef GoCanucksGo het volgende:
Je betaalt volgens mij bij inkomende betalingen van buiten de Euro-zone altijd een bedrag aan kosten aan je eigen bank. Bij de Rabobank is dit b.v. ¤10 voor een ontvangen wereldbetaling, onafhankelijk van hoe de betaling is uitgevoerd (SHA/OUR/BEN).
Uhm, de SWIFT lijkt te gaan om een MT103quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:02 schreef miro86 het volgende:
Oh jee... particulieren en MT202s... altijd mooi...
ook 114.24 minus ¤10 bank kostenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
En welk bedrag is er dan in euro's bijgeschreven op je rekening?
haar vraag is idd beantwoord, cq ze is geholpen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:17 schreef Iwanius het volgende:
Goed, kan ik nog iets bijdragen want ik heb het gevoel dat de TS
zijn vraag al reeds is beantwoord en het verder meer een slowchat
wordt van kleinigheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |