abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115527803
Afgelopen zaterdag heb ik een MacBook Air gekocht bij Dixons en helaas heb ik hier wat gebruiks problemen mee gehad. Apple zegt dat ik een overeenkomst heb met de verkoper (Dixons) en kan dus eigenlijk niets voor mij doen.
Kan ik gewoon mijn geld terugkrijgen?

Op de website van Dixons staat het volgende:

NIET GOED GELD TERUG
Ruilen kan binnen 14 dagen na aankoop. Het betreft alle artikelen, uitgezonderd software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, telefoonkaarten en belpakketten of andere gepersonificieerde producten. Daarnaast dient het product compleet in de verpakking te zitten, onbeschadigd te zijn en voorzien te zijn van de originele of een kopie factuur. U kunt er voor kiezen om het product terugbrengen in een filiaal of terug te sturen. Wij streven er altijd naar om zo snel mogelijk het aankoopbedrag terug te storten, het maximale termijn hiervoor is 30 dagen.

Bron: Dixons

[ Bericht 4% gewijzigd door Stuart op 14-08-2012 14:05:48 (probleem is opgelost.) ]
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:01:41 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115527883
Dat van de website, weet je zeker dat dat niet over koop op afstand gaat?

Yups, dat gaat over Dixons.nl dus is hier niet van toepassing.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115527948
Gekocht via hun website?

Edit.

Maakt niet uit zie ik.
Gewoon terug brengen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115528004
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gekocht via hun website?
Nee, in de winkel gekocht.

Ik kan eigenlijk niets anders vinden ElisaB. Je hebt ongetwijfeld gelijk hoor. Ik weet echter niet waar ik andere voorwaarden kan vinden :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_115528036
Hier de AV van de fysieke winkel

http://www.dixons.nl/overdixons/#algemene-voorwaarden
quote:
Artikel 6 - Herroepingsrecht


Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:04:56 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528047
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gekocht via hun website?

Edit.

Maakt niet uit zie ik.
Gewoon terug brengen
Als jij op dezelfde bron gekeken hebt als ik, dan gaat dat over dixons.nl en niet over aankopen in de winkel.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:06:13 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528094
quote:
En dit staat bovenaan:

quote:
Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115528106
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als jij op dezelfde bron gekeken hebt als ik, dan gaat dat over dixons.nl en niet over aankopen in de winkel.
Deed ik in eerste instantie wel, daarna door gelikt naar de AV van de fysieke winkel :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115528122
Je hebt herroepingsrecht. En dat staat ook ng in de AV van Dixons:
Artikel 6 - Herroepingsrecht


Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:

Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Whatever...
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:07:10 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528132
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:04 schreef Stuart het volgende:

Nee, in de winkel gekocht.

Ik kan eigenlijk niets anders vinden ElisaB. Je hebt ongetwijfeld gelijk hoor. Ik weet echter niet waar ik andere voorwaarden kan vinden :N
Ik zie ze ook niet eerlijk gezegd...

Heb je Dixons zelf al gevraagd? Wellicht zitten ze er niet zo mee, en ruilen ze 'm gewoon om :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115528187
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En dit staat bovenaan:

[..]

Ik zie het.

Maar zie ook niet zo 1 2 3 in de AV staan dan men onderscheidt maakt tussen Dixons.nl en Dixons.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115528207
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zie ze ook niet eerlijk gezegd...

Heb je Dixons zelf al gevraagd? Wellicht zitten ze er niet zo mee, en ruilen ze 'm gewoon om :@
Ik heb pas om 19.00 uur mijn laatste gesprek gehad met AppleCare en kon om die reden Dixons niet meer bereiken. Voordat ik morgen naar de winkel ga wilde ik eigenlijk graag weten wat ik in redelijkheid kan vragen :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:09:02 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528227
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Deed ik in eerste instantie wel, daarna door gelikt naar de AV van de fysieke winkel :)
Je link impliceert toch echt iets anders:

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:11:01 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528340
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:08 schreef Stuart het volgende:
Ik heb pas om 19.00 uur mijn laatste gesprek gehad met AppleCare en kon om die reden Dixons niet meer bereiken. Voordat ik morgen naar de winkel ga wilde ik eigenlijk graag weten wat ik in redelijkheid kan vragen :)
Tsja... je hebt recht op gratis reparatie of een vervangend product. De winkel mag kiezen -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115528489
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:11 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tsja... je hebt recht op gratis reparatie of een vervangend product. De winkel mag kiezen -O-
Ik had gehoopt binnen 14 dagen meer keuzes te hebben -O-
Een vervangend product is prima (al heb ik het liefst mijn geld terug).
Reparatie van een 3 dagen oud product dat zomaar 3 of 4 weken kan duren (maximaal 3 weken als je het rechtstreeks bij Apple brengt) is toch wel erg vervelend lang voor zo'n duur product ;(
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_115528844
Neem zwart op wit mee waar je recht op hebt, dixons naait je waar je bij staat.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:19:13 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528861
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:13 schreef Stuart het volgende:
Ik had gehoopt binnen 14 dagen meer keuzes te hebben -O-
Een vervangend product is prima (al heb ik het liefst mijn geld terug).
Reparatie van een 3 dagen oud product dat zomaar 3 of 4 weken kan duren (maximaal 3 weken als je het rechtstreeks bij Apple brengt) is toch wel erg vervelend lang voor zo'n duur product ;(
Ik zou ook echt gruwelijk balen als ik jou was :X

Het zal ook een beetje van Apple afhangen; als Apple vrij gemakkelijk is met doa's, zal de winkelier er ook niet zoveel moeite mee hebben om 'm om te ruilen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:19:49 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115528900
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:18 schreef hugsy33 het volgende:
Neem zwart op wit mee waar je recht op hebt, dixons naait je waar je bij staat.
Stel je niet zo aan joh :{w
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115528955
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zou ook echt gruwelijk balen als ik jou was :X

Het zal ook een beetje van Apple afhangen; als Apple vrij gemakkelijk is met doa's, zal de winkelier er ook niet zoveel moeite mee hebben om 'm om te ruilen.
Ik moet morgen maar kijken hoe ze reageren. Zou echt verschrikkelijk balen als ze niets anders aanbieden dan 'reparatie'.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:23:10 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115529108
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef Stuart het volgende:
Ik moet morgen maar kijken hoe ze reageren. Zou echt verschrikkelijk balen als ze niets anders aanbieden dan 'reparatie'.
Probeer het in elk geval vriendelijk; stennis schoppen kan altijd nog ;)

Wees er op voorbereid dat ze niet zomaar zullen aannemen dat het is zoals jij zegt. Als de Apple-medewerk(st)er jullie gesprekken heeft genoteerd, dan zou je kunnen voorstellen dat ze zelf even contact opnemen met Apple om te horen wat er is...

Ik ga voor je duimen ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115529203
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:23 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Probeer het in elk geval vriendelijk; stennis schoppen kan altijd nog ;)

Wees er op voorbereid dat ze niet zomaar zullen aannemen dat het is zoals jij zegt. Als de Apple-medewerk(st)er jullie gesprekken heeft genoteerd, dan zou je kunnen voorstellen dat ze zelf even contact opnemen met Apple om te horen wat er is...

Ik ga voor je duimen ^O^
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Zal proberen zo relaxed mogelijk te zijn :)
Ik zal de mailtjes van Apple met de incident nummers ook meenemen.

Thanks :)
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_115529654
Op mijn aankoopbon staat overigens dit:

quote:
Ruilen binnen 14 dagen, onbeschadigd, in oorspronkelijke verpakking en met de originele aankoopbon.
Software, iTunes-, kado- en belkaarten en belpakketten worden niet geruild.

Bij Apple altijd 3 jaar garantie op al je Apple aankopen.
Geen verwijzing verder naar hun algemene voorwaarden. Of had ik die 'gewoon' in de winkel moeten lezen?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:34:15 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115529801
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:31 schreef Stuart het volgende:
Op mijn aankoopbon staat overigens dit:

[..]

Geen verwijzing verder naar hun algemene voorwaarden. Of had ik die 'gewoon' in de winkel moeten lezen?
Goede vraag. Ze moeten beschikbaar zijn als je erom vraagt, maar verder zou ik het niet weten.

In elk geval zou je best eens een heel eind kunnen komen morgen ;)

"Ik wil mijn laptop ruilen; onbeschadigd en in originele verpakking!" *)

btw: hij is wel stuk, maar daar kan ik volgens Apple nix aan doen O-)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_115529985
Staat er op de bon niet dat je hem binnen 2 weken terug kan brengen? Heb dezelfde MBA bij Dixons gekocht en van iets dergelijks op de bon staat mij iets bij.
pi_115530080
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:37 schreef Sobajo het volgende:
Staat er op de bon niet dat je hem binnen 2 weken terug kan brengen? Heb dezelfde MBA bij Dixons gekocht en van iets dergelijks op de bon staat mij iets bij.
Ik zie alleen dit dus staan:

Ruilen binnen 14 dagen, onbeschadigd, in oorspronkelijke verpakking en met de originele aankoopbon.
Software, iTunes-, kado- en belkaarten en belpakketten worden niet geruild.

Bij Apple altijd 3 jaar garantie op al je Apple aankopen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')